XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Oplichting? Fraudezaak van Ivan Boesky en Michael Milken bedoel je?

Jongens hoe staat het ermee?? Ik ben van plan me de komende tijd wat meer te gaan verdiepen in aandelen..! En ook een portefeuille te gaan openen. Heb me al redelijk ingelezen. Iemand nog handige sites waar ik veel info kan winnen?

Als je instapt nu moet je dat toch vooral doen met het oog op lange termijn(2-3 jaar)?

Jongens hoe staat het ermee?? Ik ben van plan me de komende tijd wat meer te gaan verdiepen in aandelen..! En ook een portefeuille te gaan openen. Heb me al redelijk ingelezen. Iemand nog handige sites waar ik veel info kan winnen?

Als je instapt nu moet je dat toch vooral doen met het oog op lange termijn(2-3 jaar)?

www.iex.nl

Daar kan je een nepportefeuille openen en kan je een beetje zien hoe het werkt.

www.belegger.nl en www.analist.nl zijn ook wel leuke sites.

Klopt, of nog langer. :D

2-3 jaar is nog steeds niet echt een lange termijn, zeker gezien de huidige omstandigheden.

Ik zou nog afwachten tot instappen vanaf we nogmaals onder de 220 aex gaan kijken. Zolang dat niet gebeurt is elk herstel twijfelachtig en kan je weleens op de jaarhigh kopen momenteel. ;)

IEX zat ik inderdaad al. Alleen ik had me net ingeshreven voordat alles naar de klote ging dus ik stond zwaar in het rood haha . Thnx zal het is bekijken. Ik zit tegenwoordig ook veel op RTLZ trouwens. Altijd goed en snel up to date die site.

Een goed boek is trouwens ook wel aan te raden.

Beleggen voor dummies heb ik zelf, veel basiskennis.

Ergens een E-book of zal k gewoon moeten betalen?

Oke thnx. Ik ga hem denk ik toch maar gewoon kopen morgen. Leest 20000x makkelijker.

Oke thnx. Ik ga hem denk ik toch maar gewoon kopen morgen. Leest 20000x makkelijker.

inderdaad. :D

''The Intelligent Investor'' moet trouwens ook een goed boek zijn, maar die krijg ik pas later deze week binnen, dus dat moet ik nog lezen.

2-3 jaar is nog steeds niet echt een lange termijn, zeker gezien de huidige omstandigheden.

Ik zou nog afwachten tot instappen vanaf we nogmaals onder de 220 aex gaan kijken. Zolang dat niet gebeurt is elk herstel twijfelachtig en kan je weleens op de jaarhigh kopen momenteel. ;)

de aex zie ik nog niet zo snel naar 220 zakken. Mss als het nog eens een downtje krijgt naar rond de 240 ofzo?

de aex zie ik nog niet zo snel naar 220 zakken. Mss als het nog eens een dowtje krijgt naar rond de 240 ofzo?

Waar baseer je dat op dan? ??? Die 220 bereik je zomaar, paar daagjes waarin er 5-10% van de aex afgaat en je bent zo weer in de buurt.

Waar baseer je dat op dan? ??? Die 220 bereik je zomaar, paar daagjes waarin er 5-10% van de aex afgaat en je bent zo weer in de buurt.

op dat grafiekje zie je zo een beetje een lijn vanonder :p
Het is natuurlijk mogelijk maar op wat baseer je je dan dat het perse weer gaat zakken tot 220? same issue denk ik. Ik ben natuurlijk ook geen belegger dus ik zeg maar wat :D

Het is natuurlijk mogelijk maar op wat baseer je je dan dat het perse weer gaat zakken tot 220? same issue denk ik. Ik ben natuurlijk ook geen belegger dus ik zeg maar wat :D

Nice, klinkt betrouwbaar.

Ik baseer dat nergens op, simpelweg omdat ik geen enkel idee heb en dat heeft niemand. Maar het feit dat er iedere dag weer een lading slecht nieuws bijkomt, betekent voor de komende maanden/jaren niet veel goeds. ;)

Nice, klinkt betrouwbaar.

Ik baseer dat nergens op, simpelweg omdat ik geen enkel idee heb en dat heeft niemand. Maar het feit dat er iedere dag weer een lading slecht nieuws bijkomt, betekent niet voor de komende maanden/jaren niet veel goeds. ;)

ja je hebt gelijk, je kan het bijna nooit op korte termijn schatten, alleen op lange termijn en op lange termijn klimt de AEX nog heel wat maarjah.. hoe lang dat zal duren weten we natuurlijk ook niet. Ik denk dat ik maar eens weekendwerk ga zoeken na de examens zodat ik alles kan uitgeven en de economie weer op gang kan brengen :D

:rolleyes: Smurf toch.

Mijn veronderstelling van een nieuwe bodem onder de 220 is gebasseerd op zowel fundamentele als technische analyse. Waarbij ik voor het tweede deel voornamelijk afga op mensen met meer kennis van zaken uiteraard.

Gezien we in 2003 een bodem hadden op 218 voor de aex en de situatie toen nog niet half zo erg was kunnen we wel stellen dat we momenteel gewoon een zeer zachte rally hebben bij wijze van correctie sinds we de bodem rond 18 november (een wilde gok maar het was zoiets) op 220 maakten. Momenteel is er de laatste maand een lichte stijging geweest door naar mijn mening een combinatie van verscheidene factoren :
- dalend handelsvolume door de eindejaarsperiode waardoor de volaliteit eindelijk terug kon afnemen
- de wens van de markt om eindejaarsrally te krijgen, die niet uitkwam maar wel voor enige druk opwaarts heeft gezorgd
- het tijdelijk negeren van zeer slecht nieuws, met de gedachtegang "het kon altijd slechter"

Het technisch beeld bevestigd deze factoren ook.
Zoals we de laatste dagen kunnen zien is er een terug twijfel ontstaan door het terugkerend volume van de grote spelers binnen de markt waar voorheen de kopers gretig gebruik van konden maken. We kunnen best nog even omhoog met de mogelijke aankomende ECB-renteverlaging, Obama-effect en het afwachten op de kwartaalcijfers. Maar vanaf begin februari hou ik mijn hart toch vast, hoewel ik nu al niet verwonderd zou zijn als we rond dit niveau blijven schommelen zonder überhaupt eerst nog wat te gaan stijgen.
Vooral in de vs staan de koersen nog zeer hoog gewaardeerd en daar kan heus nog een stukje af, wat ook veel gezonder zou zijn voor het algemene beursklimaat.

Bereiken we de koersen onder 220 tegen alle verwachtingen in toch niet, dan heb je nog ruim de tijd om goeie aandelen uit te zoeken eens we een bevestiging hebben dat de bodem is geplaatst, maar bij deze is dat nog lang niet het geval en speel je beter veilig.

USA knalt weer gezellig in elkaar, AEX outperformed de laatste weken de USA-indices. Maar goed daarvoor was het door de in elkaar klappende financial en tikken voor Mittal vooral een AEX die ver achterliep t.o.v. de andere indices.

Denk dat de Europese indices nog wel wat tikken gaan krijgen de komende weken. Het cijferseizoen is weer begonnen en gelet op 2008 zullen de cijfers desastreus zijn voor veel bedrijven. Outlook zal ook weinig soelaas bieden, herstel zal zeer langzaam gaan.

Ik ben nu 2 maanden bezig.
Ben met 3000 begonnen en sta al op 4000.
Vooral ING, Aegon en TomTom.
Heeeeeeeeerlijke tijden dit ;-)

Ik ben nu 2 maanden bezig.
Ben met 3000 begonnen en sta al op 4000.
Vooral ING, Aegon en TomTom.
Heeeeeeeeerlijke tijden dit ;-)

Toch geen aandelen vandaag in positie? ;)

Eerder dan verwacht zijn we nu blijkbaar aan de nieuwe daling begonnen, althans TA gezien staan alle factoren felrood.

Jammer dat ik moest studeren vandaag en morgen examen heb, traden is geen optie. Maar de daling is nog lang en de weg terug nog veel langer. :D

Terug
Naar boven