AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
fortis gaat wel lekker atm

ik bedoel dat fortis in korte relatief veel gestegen is

ik bedoel dat fortis in korte relatief veel gestegen is

Ja en dat weet ik. ???

Ik zeg toch dat ze zoveel stijgen door de forse geruchten die er sinds maandagavond zijn? De aandeelhoudersvergadering die aanstaande is waar de aandeelhouders nog serieus verzet kunnen tonen, de kans dat de overheid @ 2-3€ aandelen gaat overkopen, BNP-B dat eventueel niet alle takken vd holding wilt overnemen, ... .

Flink rode dag, maar rsi stond bij veel fondsen ook vrij hoog.

idd, dat schepte vertrouwen dat fortis als een zelfstandig bedrijf er weer bovenop kon geraken. Had ik maar aandelen gekocht toen ze aan 80 cent stonden. Dan had ik nu een verdubbeling van mijn geld :p of toch bijna :D

Nu is het toch nog steeds relatief goedkoop om fortis te kopen? Staat wel lekker in het rood vandaag de AEX zeg. Zwakke cijfers kerstinkopen in de vs.

idd, dat schepte vertrouwen dat fortis als een zelfstandig bedrijf er weer bovenop kon geraken. Had ik maar aandelen gekocht toen ze aan 80 cent stonden. Dan had ik nu een verdubbeling van mijn geld :p of toch bijna :D

Tja, "als" telt nu eenmaal niet. Moest ik het doen ik zat hele dagen te jammeren van al de trades die ik wel heb gemist of totaal verkeerd heb gehandeld, en dat gaat niet om wat zakgeld helaas. Met ervaring en kennis kan je de kans tot slagen echter vergroten, het vraagt gewoon veel geduld en vertrouwen in jezelf.

Nu is het toch nog steeds relatief goedkoop om fortis te kopen?

Nee hoor. Bovendien moet je dat niet zeggen na een extreme stijging. Als het toen niet in je opkwam om het te kopen, nu zeker niet.
Als ik had geweten dat heijmans en crucell zo extreem gingen stijgen had ik ook gekocht, maar na dergelijke stijgingen ben je vaak zelf beter te shorten op de correctie. Achterna hollen is nooit goed bij zo'n zaken.

Toen kwam het zeker wel in me op haha heb alleen nog geen rekening ervoor geopend. Wacht ik ook nog wel ff mee. Eerst dat boek lezen en mezelf verder verdiepen.

Tja, "als" telt nu eenmaal niet. Moest ik het doen ik zat hele dagen te jammeren van al de trades die ik wel heb gemist of totaal verkeerd heb gehandeld, en dat gaat niet om wat zakgeld helaas. Met ervaring en kennis kan je de kans tot slagen echter vergroten, het vraagt gewoon veel geduld en vertrouwen in jezelf.

Het heeft sowieso geen zin om te jammeren over gemiste trades, omdat dat vaak speculatie-winsten zijn. Dat is vaak een kwestie van geluk en heeft een stuk minder met inzicht te maken. ;)

Het heeft sowieso geen zin om te jammeren over gemiste trades, omdat dat vaak speculatie-winsten zijn. Dat is vaak een kwestie van geluk en heeft een stuk minder met inzicht te maken. ;)

Uiteraard. Maar ik heb het hier uiteraard over TA, waar ik speculatie zoveel mogelijk probeer uit te schakelen. Een shortpositie op 263 (net onder 263,2 weerstand) met SL op 264 is dan perfect mogelijk. Inzicht komt er tot een zekere hoogte hoe dan ook bij kijken, wil je met winst naar huis teminste.
Echt gokken doe ik niet meer, daar heb ik mijn deel ook mee verloren en heb ik serieus uit geleerd.

Ja en dat weet ik. ???

Ik zeg toch dat ze zoveel stijgen door de forse geruchten die er sinds maandagavond zijn? De aandeelhoudersvergadering die aanstaande is waar de aandeelhouders nog serieus verzet kunnen tonen, de kans dat de overheid @ 2-3€ aandelen gaat overkopen, BNP-B dat eventueel niet alle takken vd holding wilt overnemen, ... .

verkeerd gelezen ;) :p

Potverdomme. mijn tomtom aandeeltjes zijn flink gezakt.
Ach ja...dat trekt wel weer bij.

Aegon staat nog stabiel....die heb ik gisteren nog gekocht.
Dus ff wachten tot die weer gaan knallen.
Gezien de beurzen in de us zal dat nog wel ff op zich laten wachten allemaal.

Potverdomme. mijn tomtom aandeeltjes zijn flink gezakt.
Ach ja...dat trekt wel weer bij.

Aegon staat nog stabiel....die heb ik gisteren nog gekocht.
Dus ff wachten tot die weer gaan knallen.
Gezien de beurzen in de us zal dat nog wel ff op zich laten wachten allemaal.

Tja, tomtom en aegon (nouja, voornamelijk tomtom) zijn zeer speculatieve aandelen en dalen en stijgen vaak 3 maal zo hard als de indices. Heel leuk natuurlijk om derivaten op te kopen voor hele mooie winstjes, maar dan moet je wel op het juiste moment kopen.

Ik verwacht persoonlijk nog zéker een nieuwe bodem onder die van 3,7. Laat je nooit leiden door resultaten uit het verleden, deze staan immers niet garant voor resultaten van de toekomst. Tomtom zal succes moeten boeken op nieuwe markten wil het een succesverhaal blijven, ik vind het aandeel nog niet koopwaardig, zeker gezien het risico van de speculantie. Er zijn betere koopjes wanneer je nu toch al wilt instappen. Dan denk ik voor de LT aan binckbank, imtech, bam, telenet, ... . Allen relatief weinig invloed ervaren ze door de crisis, en toch flink afgestraft. De bodem van bam kan wel al eens gezet zijn, en ook die van binckbank en telenet zijn relatief sterk, maar in de huidige markt weet je dat nooit zeker, en je moet een keer kopen.
Maar wacht maar lekker af, het putje komt er wel nog eens aan. En zo niet staan die échte waardeaandelen binnen een paar maanden ook wel nog goedkoop.

Ze leren het ook nooit. Meerdere bedrijven proberen nu in te spelen op een mogelijke stijging van de olieprijzen door olietankers rond te laten dobberen met gevulde tanks. Als de prijzen dan stijgen willlen ze deze voorraden verkopen. Wederom op grote schaal speculeren dus en weer een bubble die zal klappen. Olieprijzen die voorlopig blijven dalen zijn een groot risico al de economische zwakte aanhoudt en de recessie overgaat in een depressie.

Vriend van me heeft iets van 500 euro in fortis aandelen gekocht.
Voor de crisis waren die 30 euro per aandeel, hij kocht ze voor 57 cent per aandeel.
Als de bank niet failliet gaat en over een jaar of 2 weer op 20 euro per aandeel zit, dan verveertigvoudigd hij zijn geld
Hij heeft zijn geld nu al ongeveer verdubbeld

IEA: vraag naar olie daalt sterk

PARIJS (AFN) - De vraag naar olie daalt dit jaar scherp. Volgens het Internationale Energie Agentschap IEA komt de vraag in 2009 ongeveer 940.000 vaten olie per dag lager uit dan eerder was voorzien. Dat heeft de organisatie vrijdag gemeld.

Het IEA is daarmeer aanzienlijk pessimistischer dan de OPEC, de Organisatie van Olie-Exporterende Landen, die donderdag nog meldde dat de olievraag 180.000 vaten per dag lager wordt in 2009 dan eerder gedacht.

Het IEA zegt tot deze conclusie te zijn gekomen na een analyse van de "verslechterde economische situatie wereldwijd". Vooral de economische afzwakking in China veroorzaakt een stevige daling van de vraag naar olie.

Bron: ANP
Publicatiedatum: vrijdag 16 januari 2009 11:02:48
Copyright (c) 2009 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP

Zolang dergelijke instanties er fors naast zitten met hun schattingen blijft heel de olie een speculatief gebeuren.

20 euro? De waarde van Fortis is afhankelijk van de waarde-ontwikkeling van de zak met geld die ze hebben meegekregen bij de verkoop van de diverse onderdelen. Aangezien ze nog wel eens wat fouten maken met het indekken van valutarisico's zal die geldbuidel eerder slinken dan aangroeien. De verzekeringspoot die ook nog in de holding aanwezig is zal in ieder geval de koers niet naar 20 euro brengen. Zet daar tegenover de aanzienlijke risico's van de overgebleven structured products die voor een groot gedeelte in de holding zijn gebleven dan blijft er weinig cash over aan het einde van de rit.

3 a 4 euro is misschien wel haalbaar en dus een leuk rendement maar 0,0 euro als de structured products portefeuille klapt.

Voor de crisis waren die 30 euro per aandeel, hij kocht ze voor 57 cent per aandeel.
Als de bank niet failliet gaat en over een jaar of 2 weer op 20 euro per aandeel zit, dan verveertigvoudigd hij zijn geld

:D

Welk analistenrapport heb jij gelezen!?

:roflol: Ja hij wordt rijk hoor.

Try 2-3€, en dan heeft hij veel geluk.

Voor 500€ aan aandelen kopen is sowieso een fail.

Terug
Naar boven