AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Nu is het "sell-the-news-because-we're-starting-to-realise-that-Obama-wont-change-everything-overnight-or-even-within-the-first-few-years-and-the-fact-that-he-becomes-a-president-today-doesn"t-change-anything-fundamental-right-now"-effect in combinatie met treurige kwartaalcijfers. :D

106iyv6.jpg

We're totally ****ed alleen duurt het nog wel even voordat het echt bezinkt. 80 tot 90% van alle financiele constructies is reeds ingestort.

Subprime markt - dood
Jumbo hypotheken (>$417.000) markt - dood
Tweede hypothekenmarkt - dood
Structured products markt - dood
COD markt - zo goed als dood
Obligatiemarkt - op de overheidsobligaties na amper levensvatbaar maar zal niet afsterven
Alt A hypotheken - bijna dood en de volgende markt die in elkaar klapt als de huizenprijzen blijven dalen
Prime hypotheken - ingestort
Interbank lending - zo goed als dood
Creditcardmarkt - langzaam stervende

En zo zijn er nog wel meer producten en markten die op de intensive care liggen of doodgaan. De overheid kan er nog $ 2.000 miljard inpompen, dat soort markten leven alleen op als de waarderingen voor o.a. huizen, aandelen of onderpanden ook opleven. Dat vereist geld, veel geld. Dat geld komt er niet als in de USA de werkloosheid dit jaar de 9% raakt.

Daar gingen mijn aandelen ING :roflol:

Daar ging mijn gehele portefeuille.

Bijna het saaiste aangeschaft wat er op de beurs te koop is, een tracker. Denk dat de AEX dit jaar nog wel in elkaar kan klappen maar dat de 280 tot 300 ook wel gehaald wordt. 280 is 20% meer dan nu en voor dat rendement wil ik wel een ritje maken. Speculatief handelen met trackers, opties of losse aandelen is toch vaak een kwestie van geluk, met die tracker hoef ik alleen maar te wachten op een hogere index.

Wat is de uitoefenprijs en wat heb je er voor betaald? Door de hoge volatiliteit zijn opties wel erg duur geworden.

Bijna het saaiste aangeschaft wat er op de beurs te koop is, een tracker. Denk dat de AEX dit jaar nog wel in elkaar kan klappen maar dat de 280 tot 300 ook wel gehaald wordt. 280 is 20% meer dan nu en voor dat rendement wil ik wel een ritje maken. Speculatief handelen met trackers, opties of losse aandelen is toch vaak een kwestie van geluk, met die tracker hoef ik alleen maar te wachten op een hogere index.

Goh... Als je enkel zo handelt kan je inderdaad gelijk wanneer handelen.
Een beetje een gekke redenatie imo, bovendien is het nog maar de vraag of we die 280 nog terug op de borden krijgen dit jaar.
Een beetje TA & FA mag je wel toepassen EricR toch? Ik koop althans liever alweer 10-20% lager en dat zit er zeker nog in. Maar misschien kan je dan nog wat middelen met grotere bedragen? Voor de zeer lange termijn doe je er niets verkeerd mee maar op korte termijn zie ik betere kansen.

Heb je trouwens de Ishares aex tracker?

Voor vandaag is een test van de 232,2 binnen het kleinere trendkanaal zeker nog te verwachten en als we daar zo even zonder problemen uitschieten dan staan we binnen de kortse keren op een nieuwe low. Een aex van 180 zou me niet verwonderen.

Even opletten ook op aandelen zoals Tomtom die vlakbij hun all-time low zitten. Tomtom (nu 3,9 en low op 3,7) kwam gisteren met de mededeling de schuldlast met ruim 20% afgebouwd te hebben en liet weten dat de winstverwachtingen stevig gedaald waren. Een postief feitje dat moest onderdoen voor het algemene sentiment en de verwachtingen dus. Schat dat er van dit aandeel wel nog zo'n 30% af kan.

Deze morgen alvast een mooie gap close + short entry voor langere termijn gemist omdat ik examen had. :( Vanavond de cijfers van Apple nabeurs trouwens en die kunnen wel eens aardig tegenvallen.

Wat is de uitoefenprijs en wat heb je er voor betaald? Door de hoge volatiliteit zijn opties wel erg duur geworden.

De laatste week weer enorm gestegen inderdaad die verwachtingswaarde, leuk als je ze er vlak voor hebt gekocht, maar nu vind ik opties veel te duur en zijn er betere alternatieven als kleine trader.

Maar ik zie nergens dat hij opties heeft gekocht? Een tracker is wat anders als je die bedoelt. ;)

De laatste week weer enorm gestegen inderdaad die verwachtingswaarde, leuk als je ze er vlak voor hebt gekocht, maar nu vind ik opties veel te duur en zijn er betere alternatieven als kleine trader.

Maar ik zie nergens dat hij opties heeft gekocht? Een tracker is wat anders als je die bedoelt. ;)

??? Een 'tracker' (ABN?) is gewoon een optie op een index?

Een tracker is geen optie, een tracker is niet meer dan een mandje van de AEX en te vergelijken met een beleggingsfonds. Maar dan met minder kosten.

Natuurlijk kan je trackers kopen wanneer je wil maar zelfs als de AEX naar de 215 gaat is het verlies minder dan 10% procent. TA en FA kan je altijd toepassen maar ik vind het nu wel een goede tijd om in te stappen. Iedereen is weer heerlijk negatief (mezelf incluis), meestal een voorbode van een korte opleving.

Met individuele aandelen loop ik meer risico, ook al is de kans op een hoger rendement natuurlijk wel aanwezig. Echter stockpicking is gewoon zeer lastig en vaak meer geluk dan wijsheid. Spreiden kost ook meerdere malen transactiekosten, terwijl die tracker maar 1 keer transactiekosten kost.

??? Een 'tracker' (ABN?) is gewoon een optie op een index?

Nee, een trackers is een fonds die een index "perfect" volgt en dezelfde aandelen en onderlinge waardeverdeling heeft als de index in kwestie. Je bezit een deel van het fonds, dat op zijn beurt de aandelen bezit. Een optie geeft je het recht een aandeel te kopen tegen een voorafbetaalde prijs waarvoor je een premie betaalt en maakt gebruik van een hefboom.

Het voordeel van een tracker is dat je met een klein bedrag zo een mooie spreiding krijgt en dat er amper beheerskosten zijn voor een fonds, veel hoeft er namelijk niet te gebeuren. Ook krijg je dividend uitbetaalt van de aanwezige aandelen en afhankelijk van de tracker kan je kapitaliseren of innen per periode.

Een tracker is geen optie, een tracker is niet meer dan een mandje van de AEX en te vergelijken met een beleggingsfonds. Maar dan met minder kosten.

Natuurlijk kan je trackers kopen wanneer je wil maar zelfs als de AEX naar de 215 gaat is het verlies minder dan 10% procent. TA en FA kan je altijd toepassen maar ik vind het nu wel een goede tijd om in te stappen. Iedereen is weer heerlijk negatief (mezelf incluis), meestal een voorbode van een korte opleving.

Met individuele aandelen loop ik meer risico, ook al is de kans op een hoger rendement natuurlijk wel aanwezig. Echter stockpicking is gewoon zeer lastig en vaak meer geluk dan wijsheid. Spreiden kost ook meerdere malen transactiekosten, terwijl die tracker maar 1 keer transactiekosten kost.

Precies. ;)
Voor de LT is het nu geen slechte zaak om al wat te kopen, maar ik wil maar zeggen dat wat cash achter de hand houden voor lagere beurskoersen altijd aan te raden is. We zitten tenslotte nog altijd in een bearmarket.

Stockpicking is inderdaad een lastige zaak, alhoewel FA op LT me bijvoorbeeld beter afgaat dan daytrading met TA. Het vraagt veel opzoekingswerk en uiteindelijk zijn er immens veel variabelen die roet in het eten kunnen gooien. Maar weten wat je koopt is natuurlijk nooit een slecht gedacht en voor de langere temijn in een grondige analyse toch op zijn plaats.

Precies. ;)
Voor de LT is het nu geen slechte zaak om al wat te kopen, maar ik wil maar zeggen dat wat cash achter de hand houden voor lagere beurskoersen altijd aan te raden is. We zitten tenslotte nog altijd in een bearmarket.

Stockpicking is inderdaad een lastige zaak, alhoewel FA op LT me bijvoorbeeld beter afgaat dan daytrading met TA. Het vraagt veel opzoekingswerk en uiteindelijk zijn er immens veel variabelen die roet in het eten kunnen gooien. Maar weten wat je koopt is natuurlijk nooit een slecht gedacht en voor de langere temijn in een grondige analyse toch op zijn plaats.

Ik heb nog cash achter de hand maar had me voorgenomen om bij een doorbraak van de 240 in te stappen. Dat heb ik eerder verzuimd waardoor ik wat ritjes gemist heb.

Als de AEX over een maand boven de 260 staat fl**ker die tracker er net zo goed weer uit als het beeld verder niet verbeterd is. Als de AEX op 200 staat koop ik gewoon bij. Ik heb de tijd en de kans op een volledig failiette AEX is zo goed als nihil. Bij losse bedrijven loop je dat risico wel.

Speculatief handelen heeft me meer verlies dan winst opgeleverd. Nu hoef ik alleen de index maar te volgen i.p.v. losse bedrijven.

Okay je koopt gewoon de index dus. (Welke bank heeft dit tot 'tracker' gedoopt?) Geen nadelige invloed van recente volatiliteit (Black-Scholes option pricing formula zal nog wel gebruikt worden).

Ben er al een tijdje uit, geen portefeuille voor 2008 bleek toch wel de juiste beslissing. Maar hoe zwaar wegen de financials nog in de AEX?

Ik heb nog cash achter de hand maar had me voorgenomen om bij een doorbraak van de 240 in te stappen. Dat heb ik eerder verzuimd waardoor ik wat ritjes gemist heb.

Als de AEX over een maand boven de 260 staat fl**ker die tracker er net zo goed weer uit als het beeld verder niet verbeterd is. Als de AEX op 200 staat koop ik gewoon bij. Ik heb de tijd en de kans op een volledig failiette AEX is zo goed als nihil. Bij losse bedrijven loop je dat risico wel.

Speculatief handelen heeft me meer verlies dan winst opgeleverd. Nu hoef ik alleen de index maar te volgen i.p.v. losse bedrijven.

;) Bij een volledig failiette AEX zal ons geld sowieso niet veel meer waard zijn vrees ik. :D

Bij losse bedrijven is het inderdaad een beetje uitkijken. Maar om één van mijn favorieten te noemen, Binckbank, die gaat echt mooie tijden tegemoed volgens mij en is gewoon meegenomen door het achternageloop van alle aandelen. Serieuze inkoop van eigen aandelen, weinig schulden, recessiebestendig (er wordt best nog verhandeld, de particuliere handel die stilvalt wordt gewoon grotendeels vervangen door particuliere daytraders in deze volatiele tijden), vestigingen in Frankrijk nu ook, enorme toename van klanten via slim aanmeldingssysteem, nog veel marktaandeel te veroveren, ... En zo zijn er wel nog een paar pareltjes.

Okay je koopt gewoon de index dus. (Welke bank heeft dit tot 'tracker' gedoopt?) Geen nadelige invloed van recente volatiliteit (Black-Scholes option pricing formula zal nog wel gebruikt worden).

Ben er al een tijdje uit, geen portefeuille voor 2008 bleek toch wel de juiste beslissing. Maar hoe zwaar wegen de financials nog in de AEX?

een tacker is een fonds, ishares heeft trackers van de aex. kan je dus via je bank aanschaffen.

Daar heb ik zo geen zicht op, maar zal wel ergens up-to-date te vinden zijn. Die financials zijn mij voor nog geen haar te vertrouwen. Nog één zo'n klap en we kunnen ze stuk voor stuk beginnen nationaliseren, en we weten allemaal welk koersdoel we dan mogen verwachten. :o

De trackers komen oorspronkelijk uit Amerika trouwens, waar ze ETF's worden genoemd.

Barclays, nu maar hopen dat Barclays niet failliet gaat :D

Geen invloed van vola, het is niet meer dan een mandje van een onderliggende index in dit geval. Voordeel is dat je ook nog dividend opstrijkt als je blijft zitten.

Financials wegen nog amper mee, het zijn vooral RD, Unilever, KPN, Mittal en Philips die meetellen. ING is ongeveer gelijk aan Ahold qua weging maar de financials bij elkaar tellen minder mee dan Unilever of RD los.

Barclays, nu maar hopen dat Barclays niet failliet gaat :D

Geen invloed van vola, het is niet meer dan een mandje van een onderliggende index in dit geval. Voordeel is dat je ook nog dividend opstrijkt als je blijft zitten.

Waarom is dat een voordeel? Sinds je effectief een deel van je investering uitgecashed krijgt (koers daalt met exact de waarde van dividenduitkering) zou dit fiscaal gezien moeten zijn?

Financials wegen nog amper mee, het zijn vooral RD, Unilever, KPN, Mittal en Philips die meetellen. ING is ongeveer gelijk aan Ahold qua weging maar de financials bij elkaar tellen minder mee dan Unilever of RD los.

Okay dat is inderdaad wel anders dan het was voor de crisis.

Waarom is dat een voordeel? Sinds je effectief een deel van je investering uitgecashed krijgt (koers daalt met exact de waarde van dividenduitkering) zou dit fiscaal gezien moeten zijn?

Dat je in ieder geval een mandje in bezit hebt waarbij nog wat wordt uitgekeerd aan dividend. Bij losse aandelen is dat maar de vraag. Nu zullen sommige bedrijven hun dividend schrappen maar het blijft een loterij welke bedrijven dat zullen zijn. Een tracker is een verzekerde dividenduitkering en gelet op de huidige koersen kunnen dat best aantrekkelijk rendementen zijn.

Dat je in ieder geval een mandje in bezit hebt waarbij nog wat wordt uitgekeerd aan dividend. Bij losse aandelen is dat maar de vraag. Nu zullen sommige bedrijven hun dividend schrappen maar het blijft een loterij welke bedrijven dat zullen zijn. Een tracker is een verzekerde dividenduitkering en gelet op de huidige koersen kunnen dat best aantrekkelijk rendementen zijn.

Je beschouwt dividend als rendement? Dit kom ik wel vaker tegen maar gaat tegen de theorie in. Maar wanneer genoeg mensen zo redeneren dan kan zo'n ex dividend koers misschien nog een kleine lift krijgen waardoor je per saldo toch rendement haalt uit je dividenduitkering.

In de huidige marktomstandigheden zal de signalling theory omtrend het schrappen van dividenden wel niet sterk opgaan.

Terug
Naar boven