Bijna het saaiste aangeschaft wat er op de beurs te koop is, een tracker. Denk dat de AEX dit jaar nog wel in elkaar kan klappen maar dat de 280 tot 300 ook wel gehaald wordt. 280 is 20% meer dan nu en voor dat rendement wil ik wel een ritje maken. Speculatief handelen met trackers, opties of losse aandelen is toch vaak een kwestie van geluk, met die tracker hoef ik alleen maar te wachten op een hogere index.
Goh... Als je enkel zo handelt kan je inderdaad gelijk wanneer handelen.
Een beetje een gekke redenatie imo, bovendien is het nog maar de vraag of we die 280 nog terug op de borden krijgen dit jaar.
Een beetje TA & FA mag je wel toepassen EricR toch? Ik koop althans liever alweer 10-20% lager en dat zit er zeker nog in. Maar misschien kan je dan nog wat middelen met grotere bedragen? Voor de zeer lange termijn doe je er niets verkeerd mee maar op korte termijn zie ik betere kansen.
Heb je trouwens de Ishares aex tracker?
Voor vandaag is een test van de 232,2 binnen het kleinere trendkanaal zeker nog te verwachten en als we daar zo even zonder problemen uitschieten dan staan we binnen de kortse keren op een nieuwe low. Een aex van 180 zou me niet verwonderen.
Even opletten ook op aandelen zoals Tomtom die vlakbij hun all-time low zitten. Tomtom (nu 3,9 en low op 3,7) kwam gisteren met de mededeling de schuldlast met ruim 20% afgebouwd te hebben en liet weten dat de winstverwachtingen stevig gedaald waren. Een postief feitje dat moest onderdoen voor het algemene sentiment en de verwachtingen dus. Schat dat er van dit aandeel wel nog zo'n 30% af kan.
Deze morgen alvast een mooie gap close + short entry voor langere termijn gemist omdat ik examen had.

Vanavond de cijfers van Apple nabeurs trouwens en die kunnen wel eens aardig tegenvallen.
Wat is de uitoefenprijs en wat heb je er voor betaald? Door de hoge volatiliteit zijn opties wel erg duur geworden.
De laatste week weer enorm gestegen inderdaad die verwachtingswaarde, leuk als je ze er vlak voor hebt gekocht, maar nu vind ik opties veel te duur en zijn er betere alternatieven als kleine trader.
Maar ik zie nergens dat hij opties heeft gekocht? Een tracker is wat anders als je die bedoelt.