AndroidHealthClinic

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Zit te denken om nu een sloot gok calletjes op tepikken, daling zet nu wel erg door.

Daling is nu juist vrij stabiel. Dat er enkele procenten vanaf zou gaan was te verwachten maar er wordt nu niet meer doorgedrukt.

Opening USA zal weer voor actie zorgen, tot die tijd kan je misschien beter je kruit droog houden.

Daling is nu juist vrij stabiel. Dat er enkele procenten vanaf zou gaan was te verwachten maar er wordt nu niet meer doorgedrukt.

Opening USA zal weer voor actie zorgen, tot die tijd kan je misschien beter je kruit droog houden.

Blijft altijd lastig om het goeie moment te kiezen, maar heb de knop nog niet in gedrukt wacht toch nog even af.
ik heb de laatste tijd te vaak scheef gezeten met posities, heb soms het gevoel dat ik beter het tegen overgestelde kan doen van wat ik denk:p
Dat maar eens gaan proberen.
Voor de LT moet hij bij mij nog flink gaan zakken.

Blijft altijd lastig om het goeie moment te kiezen, maar heb de knop nog niet in gedrukt wacht toch nog even af.
ik heb de laatste tijd te vaak scheef gezeten met posities, heb soms het gevoel dat ik beter het tegen overgestelde kan doen van wat ik denk:p
Dat maar eens gaan proberen.
Voor de LT moet hij bij mij nog flink gaan zakken.

Als je voor de LT wil instappen maakt het instapmoment niet zoveel uit natuurlijk. De indices zijn meer dan gehalveerd en dalingen van meer dan 20% zijn nu niet echt snel meer te verwachten.

Geloof wel dat het nog naar de regionen van sub 200 kan gaan maar tegelijkertijd is er nu genoeg ruimte voor een korte herstelrally. Januari en februari zijn ongekend negatief geweest.

Als je voor de LT wil instappen maakt het instapmoment niet zoveel uit natuurlijk. De indices zijn meer dan gehalveerd en dalingen van meer dan 20% zijn nu niet echt snel meer te verwachten.

Geloof wel dat het nog naar de regionen van sub 200 kan gaan maar tegelijkertijd is er nu genoeg ruimte voor een korte herstelrally. Januari en februari zijn ongekend negatief geweest.

Maar ik verwacht eigelijk helemaal niet zo sterke opleving van de beurzen de komede 2 jaar.
Als je kijkt naar Japan daar is het ook nooit meer goed gekomen met de index.
En de depressie van de jaren 30/40 duurde ook verrekte lang.
Misschien zijn we de laatste 20 jaar wel veel te positief geweest.

btw:Wat zou jij persoonlijk voor de LT aanschaffen als ik vragen mag?

Maar ik verwacht eigelijk helemaal niet zo sterke opleving van de beurzen de komede 2 jaar.
Als je kijkt naar Japan daar is het ook nooit meer goed gekomen met de index.
En de depressie van de jaren 30/40 duurde ook verrekte lang.
Misschien zijn we de laatste 20 jaar wel veel te positief geweest.

btw:Wat zou jij persoonlijk voor de LT aanschaffen als ik vragen mag?

Iedere crisis kent zijn oplevingen. Japan met Europa of de USA vergelijken is vrij lastig. Japan is door meerdere oorzaken in een langdurige crisis beland terwijl de welvaart amper afnam. In Europa en de USA geldt een heel ander monetair beleid en zijn we van andere sectoren afhankelijk dan in Japan.

Japan heeft eerst zichzelf in de voet geschoten met een productiviteit die niet te handhaven viel en een systeem (keiretsu) dat gedoemd was te falen. USA en Europa doen nu misschien hetzelfde met de overvloed aan slechte leningen maar het is de vraag of die slechte leningen een grotere bom onder het systeem zijn dan het uiteenvallen van het Keiretsusysteem in Japan. Daar was in feite iedere multinational onderdeel van zo'n Keiretsu en toen dat systeem in elkaar zakte nam de kracht van die grote bedrijven en banken ook af.

Deze crisis kan jaren duren. Persoonlijk denk ik dat je tot 2012 geen sterke opleving zal zien. Maar dat betekent nog niet dat de beurzen tot die tijd ook alleen maar zullen dalen. Iedere vorm van groei zal worden gezien als herstel en daarbij horen kortstondige rallies. Dat soort rallies mis je als je niet in de markt zit. Ook al mis je natuurlijk ook de klappen omlaag als je nu niks bezit.

Voor de LT zou ik zelf een tracker kopen, bijna alle fondsen zijn zo afgestraft dat je met een tracker in ieder geval meeloopt met de index bij een herstel. Daarmee is het rendement dan beperkt maar het risico eveneens.

Met stockpicking net even te vaak op mijn bek gegaan. Het is nooit leuk dat indices stijgen terwijl jouw portefeuille daalt of gelijk blijft.

Die trackers zijn nou kosteloos bij de ing, en als ik mij niet vergis, tot mei.

Die trackers zijn nou kosteloos bij de ing, en als ik mij niet vergis, tot mei.

Dat zijn sprinters, geen trackers. Sprinters zijn hefboomproducten en daar blijf ik vanaf.

Trackers doen niks meer dan de index of een ander mandje volgen tegen een vrij lage beheerfee (0,3% totaal per jaar).

Gelukkig geen sloot call,s gekocht.

veel bedrijven komen deze week met hun kwartaalresultaten. Als de aex blijft dalen tot hopelijk onder de 200 dan stap ik maandag in met al mijn geld :D
We zitten nu al op het laagste punt ooit denk ik dus als hij rond de 200 komt dan verwacht ik niet dat het nog heeeel veel lager kan en over een jaartje of mss 2 kan ik lekker cashen :D Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk deze week nog volop verderdaalt natuurlijk :p

veel bedrijven komen deze week met hun kwartaalresultaten. Als de aex blijft dalen tot hopelijk onder de 200 dan stap ik maandag in met al mijn geld :D
We zitten nu al op het laagste punt ooit denk ik dus als hij rond de 200 komt dan verwacht ik niet dat het nog heeeel veel lager kan en over een jaartje of mss 2 kan ik lekker cashen :D Nu maar hopen dat hij daadwerkelijk deze week nog volop verderdaalt natuurlijk :p

K ga ervan uit dat het wel iets langer duurt, 10 jaar ongeveer..

Als die in 1 dag zoveel punten zakt, zou ik er echt niet zo zeker van zijn dat het dieptepunt 200 is :o Maar ja vooral instappen :D

Wat heb je gekocht, Shutter?

USA leeft niet op lijkt het, morgen nog een tik omlaag als het laatste uurtje geen herstel laat zien.

Nu is het de tijd voor het domme volk om aandelen te kopen.De aandelen staan laag,dus onder het motto lager kan niet word er vlink gekocht.Allemaal kleine bedragen in de hoop dat het in een aantal jaren weer omhoog schiet.
WAKKER worden,aandelen sector is als doodo opgeschreven.
Het hele systeem zal op de schop gaan,zelf denk ik al in een 2 tal maanden.

Zo 'vlink' wordt er niet gekocht momenteel. Het is vooral flink dumpen wat er gebeurt, ook al begint de kracht van het dumpen wel af te nemen.

Wat denk jij erik,zal het nog goedkomen?
Het systeem is pas 100 jaar oud en heeft gefaald.
Als ik de economen hoor dat deze crisses tussen de 5 en 15 jaar kan duuren hou ik me hard vast.
De echte klapper moet nog komen.
Ik werk zelf in 1 van de grootste staal fabrieken van europa,maar als je ziet dat wereld wijd de vraag 50% is gezakt en dit door werkt naar de andere segmenten is dit nog niets.
De zwaare tijden moeten nog komen.

Wat denk jij erik,zal het nog goedkomen?
Het systeem is pas 100 jaar oud en heeft gefaald.
Als ik de economen hoor dat deze crisses tussen de 5 en 15 jaar kan duuren hou ik me hard vast.
De echte klapper moet nog komen.
Ik werk zelf in 1 van de grootste staal fabrieken van europa,maar als je ziet dat wereld wijd de vraag 50% is gezakt en dit door werkt naar de andere segmenten is dit nog niets.
De zwaare tijden moeten nog komen.

Reken maar!
Gisteren was roys tostrams er nog op en vandaag ook nog, volgens hem kon het nog makkelijk halveren.
Oke dat zegt dan 1 iemand, maar vind hem toch 1 van de betere analisten en dat blijkt wel uit zijn voorspellingen en rendementen.
Iedereen geloofde ook toen warren buffet weer flink instapte dat dat het koop moment was, resultaat miljarden verlies.

USA toch lager gesloten en nabeurs is het daar echt hard omlaag geknald. AEX kan als zwakste broeder binnen Europa morgen gelijk onder de 200 openen.

Al je geld zou ik niet doen man. Risicovol beleggen moet je doen met geld dat je over hebt.

Inderdaad, geen geld er tegenaan gooien dat je eigenlijk niet kan missen. Ook niet instappen in hefboomproducten in dit soort volatiele tijden, ook al lijkt dat nog zo aantrekkelijk.

Morgen worden er weer heel wat speculanten geschoren als de AEX direct door de 200 knalt.

Terug
Naar boven