XXL Nutrition

Sticky Beleggingen & De Beurs

Peiling Peiling Welke broker gebruik je?

• Bolero

Stemmen: 0 0,0%
  • Lynx

• MeDirect

• eToro

• Saxo Bank

• Easybroker

• Keytrade Bank

• Totaal stemmers
    10
Iemand die ons komt vertellen dat er ''vlink'' wordt gekocht hoeven we volgens mij niet heel serieus te nemen.

Al je geld zou ik niet doen man. Risicovol beleggen moet je doen met geld dat je over hebt.

hmm ja nu ik al die nieuwe reacties hier lees denk ik dat ik toch nog wat ga wachten. Blijkbaar gaat de aex nog veel lager gaan dus ik wacht af. Ik moet zo een beetje the perfect moment zien te vinden om in te stappen. Dat kan je natuurlijk niet echt weten maar als ik hier de reacties lees van de toch meer ervaren beleggers kan ik toch beter nog wat wachten. En ik kan dat geld wel kwijt voor 1-2 jaar dus op lange termijn gaat de beurs toch zowiezo omhoog. Maar het is natuurlijk wel een verschil als ik bevoobeeld arcelor mittal aan 6 euro kan kopen of aan 12 (bij 12 ging ik instappen btw :p) want dat is alweer +- 100 % winst dat je kan hebben. I guess i just wait and see :p

rente op spaarboekje bracht even wel "wat" op maar het is alweer ferm aan het dalen dus de intrest die je daarvan krijgt is echt een habbekrats en ik denk dat aandelen toch een redelijk goede belegging is. Everything must go up and down en we zitten nu toch wel down. De kans dat de aex over 1 a 2 jaar nog altijd op 200 staat of lager zou mij toch echt verbazen, al weet je nooit natuurlijk. Als ik sommige koersdoelen zie die gedreven beleggers aanwijzen en afleiden uit technische analyses ofzoiets dan lijkt het wel of we idd naar een aex gaan van 100-150 punten maar die koersdoelen worden constant aangepast enzo.

Hoe lager we gaan hoe meer vertrouwen ik eigenlijk krijg dat mijn geld lekker veel zal opbrengen. Zo droom ik nu al snachts dat mijn kapitaal over 2 jaar vierdubbel zoveel is als nu :D
gaat lekker in mijn dromen :D

Ik zou het nog maar een tijdje vasthouden totdat de beurs weer "zeker" omhoog gaat , dus pas instappen als de stijging weer inzet.

Wanneer dat is ? Dat kan denk ik nog een hele tijd duren.

Weet niet of ik zou moeten instappen om turbo's te kopen, ik denk niet dat de AEX binnen enkele jaren zijn oude niveau weer krijgt, zoals het bij Ajax, KPN en Japan ook nooit gebeurd is...

Trowuens een vraagje: wie hoort als eerste dat de koersen stijgen/dalen? Ikzelf denk dat diegenen de enigen zijn die winst krijgen, omdat dit nog NET geen voorkennis is, de rest van het klootjesvolk mag zijn geld opnemen bij Fortis...

hmm ja nu ik al die nieuwe reacties hier lees denk ik dat ik toch nog wat ga wachten. Blijkbaar gaat de aex nog veel lager gaan dus ik wacht af. Ik moet zo een beetje the perfect moment zien te vinden om in te stappen. Dat kan je natuurlijk niet echt weten maar als ik hier de reacties lees van de toch meer ervaren beleggers kan ik toch beter nog wat wachten. En ik kan dat geld wel kwijt voor 1-2 jaar dus op lange termijn gaat de beurs toch zowiezo omhoog. Maar het is natuurlijk wel een verschil als ik bevoobeeld arcelor mittal aan 6 euro kan kopen of aan 12 (bij 12 ging ik instappen btw :p) want dat is alweer +- 100 % winst dat je kan hebben. I guess i just wait and see :p

rente op spaarboekje bracht even wel "wat" op maar het is alweer ferm aan het dalen dus de intrest die je daarvan krijgt is echt een habbekrats en ik denk dat aandelen toch een redelijk goede belegging is. Everything must go up and down en we zitten nu toch wel down. De kans dat de aex over 1 a 2 jaar nog altijd op 200 staat of lager zou mij toch echt verbazen, al weet je nooit natuurlijk. Als ik sommige koersdoelen zie die gedreven beleggers aanwijzen en afleiden uit technische analyses ofzoiets dan lijkt het wel of we idd naar een aex gaan van 100-150 punten maar die koersdoelen worden constant aangepast enzo.

Hoe lager we gaan hoe meer vertrouwen ik eigenlijk krijg dat mijn geld lekker veel zal opbrengen. Zo droom ik nu al snachts dat mijn kapitaal over 2 jaar vierdubbel zoveel is als nu :D
gaat lekker in mijn dromen :D

Als Tosti Tostrams begint te brullen dat we naar de 110 gaan kan je bijna blindelings kopen. Volgens Tostrams was het zwaartepunt van de recessie al voorbij eind november 2008. Toen was echter al duidelijk dat eerst nog een verzwakking in aantocht was voordat het beter zou gaan.

Als je een redelijk lange horizon hebt is nu instappen geen verkeerde keuze. Als het systeem echt volledig crasht heb je ook weinig meer aan je euro's. Dan is die euro niet veel meer waard.

Als je 4-baggers of meer wil kopen moet je wel risico durven te nemen. Bedrijven als ING, Aegon, USG, TomTom maken kans om qua koers te verdubbelen of meer maar het zijn ook bedrijven waar je je geld grotendeels gewoon kwijt kan zijn. Er zijn nog wel bedrijven zoals Aalbers, Bam etc waarbij je wat minder risico loopt terwijl de stijgingskans groot is maar ook daar loop je een groot risico omdat je nooit weet welk individueel aandeel hard stijgt en welke niet.

Investeren in de index zal minder lonend zijn maar daarbij loop je een stuk lager risico. Heb wel geleerd dat er weinig lol aan is als jouw aandelen dalen of blijven liggen terwijl de rest van de beurs wel aantrekt. Daarom koop ik tegenwoordig gewoon de index. Er zijn toch al zeer weinig beleggers die de index verslaan.

geloof dat tostrams toch redelijk vaak goed zit.
En het is natuurlijk puur ta wat hij doet.
Maar we zullen zien wie er gelijk hebben, maar een ding weet ik zeker dat we nu met een unieke situatie temaken hebben, waar niemand iets zinnigs over kan zeggen.

geloof dat tostrams toch redelijk vaak goed zit.
En het is natuurlijk puur ta wat hij doet.
Maar we zullen zien wie er gelijk hebben, maar een ding weet ik zeker dat we nu met een unieke situatie temaken hebben, waar niemand iets zinnigs over kan zeggen.

Als je maar veel roept zit je op den duur wel goed. Tosti raaskalde nog niet zo lang geleden dat de tijd om te kopen was aangebroken.

Bam geslacht
ING geslacht
Aegon geslacht
Randstad geslacht

ING laagste koers ooit, Aegon is sub 2 geweest, Bam zakt weer hard terug naar laagste punt in vele jaren, Randstad is sub 10 geweest.

Is weer eens ouderwets bijltjesdag en de kansen op een AEX van 185 of lager zijn weer toegenomen. Kan het zelf makkelijk uitzingen maar degenen met calls, sprinters of turbo's worden nu keihard naar de klote geholpen. Zie de AEX dit jaar nog wel boven de 219 komen, een stand waarbij ik zelf op winst zou staan. Uitgekeerd dividend niet meegerekend, want dan mag de stand zelfs 5% lager zijn.

Bam geslacht
ING geslacht
Aegon geslacht
Randstad geslacht

ING laagste koers ooit, Aegon is sub 2 geweest, Bam zakt weer hard terug naar laagste punt in vele jaren, Randstad is sub 10 geweest.

Is weer eens ouderwets bijltjesdag en de kansen op een AEX van 185 of lager zijn weer toegenomen. Kan het zelf makkelijk uitzingen maar degenen met calls, sprinters of turbo's worden nu keihard naar de klote geholpen. Zie de AEX dit jaar nog wel boven de 219 komen, een stand waarbij ik zelf op winst zou staan. Uitgekeerd dividend niet meegerekend, want dan mag de stand zelfs 5% lager zijn.

Dit jaar kan zeker:D
Eerst de +- 185 en daarna een rebound richting 220+ om daarna alsnog af te storten.

Krijg trouwens een beetje het gevoel dat wouter de kabouter de koers van ing expres de grond in boord.

Het blijft gewoon onvoorspelbaar. Op zich kan nu een dubbele bodem worden gevormd waarna een stevige rally wordt ingezet.

Macrocijfers vertonen behalve werkloosheid geen verdere verslechtering meer, maar ook geen echte verbetering. Het blijft dus gissen wat de komende maanden brengt, licht economisch herstel of toch weer een nieuwe dip.

Gelet op de laatste cijfers denk ik een zeer traag herstel waarbij wel recessie omstandigheden aan de orde zijn. Normaal gesproken herstellen beurzen in zo'n geval, maar dit is natuurlijk geen normale recessie.

Het blijft gewoon onvoorspelbaar. Op zich kan nu een dubbele bodem worden gevormd waarna een stevige rally wordt ingezet.

Macrocijfers vertonen behalve werkloosheid geen verdere verslechtering meer, maar ook geen echte verbetering. Het blijft dus gissen wat de komende maanden brengt, licht economisch herstel of toch weer een nieuwe dip.

Gelet op de laatste cijfers denk ik een zeer traag herstel waarbij wel recessie omstandigheden aan de orde zijn. Normaal gesproken herstellen beurzen in zo'n geval, maar dit is natuurlijk geen normale recessie.

Blijft indd allemaal erg moeilijk in te schatten, maar vond jij die uitspraak van wb niet raar dan.

Wouter Bos? Wat heeft hij nu weer lopen bazelen?

ING en Aegon gaan allebei keihard onderuit, iets wat je kan verwachten als het vertrouwen weer wegvalt. Reden dat ik ook van de financials afblijf, ook al kan je op korte termijn daar misschien de grootste klappers mee maken. Maar 1 nationalisatie er bij zou me weinig verbazen en dat zou dan gelden voor ING. Dan mag je blij zijn met een koers die gelijk is aan Fortis nu.

Hoezo zou hij dat doen? Dat lijkt me niet echt voor de hand liggend,,

Wouter Bos? Wat heeft hij nu weer lopen bazelen?

ING en Aegon gaan allebei keihard onderuit, iets wat je kan verwachten als het vertrouwen weer wegvalt. Reden dat ik ook van de financials afblijf, ook al kan je op korte termijn daar misschien de grootste klappers mee maken. Maar 1 nationalisatie er bij zou me weinig verbazen en dat zou dan gelden voor ING. Dan mag je blij zijn met een koers die gelijk is aan Fortis nu.

Dat ze heltzelfde konden doen als in ierland en engeland de aandelen gewoon afpakken bij wijze van spreken...Nationalisatie....
Daar gaf hij indirect met of zonder een bedoeling een hint naar ing leek het wel.

Lekker slachtveld weer vandaag...

Fortis in de 80cent en dan ING en Aegon :X

Heb zelf Aegon gekocht aan 2,00 ben benieuwd :P waar ik overigens nu alweer een beetje van baal maar ja. Heb 325stuks.

Nieuwe lows vandaag, morgen dan toch maar onder de 200.

als fortis op 60 cent staat ga ik ervoor!
na al dat gedoe kan dat aandeel gewoon niet meer geschrapt worden dus dat wordt winst pakken dan. DAAL DAAL DAAL!!! :p

Koop dan iets minder speculatiefs. Echte bedrijven met echte winsten worden nu geslacht. Daar kan je beter in investeren. Fortis blijft een lege huls met een berg geld die steeds minder wordt.

Iedere sector lijkt nu verrot maar dat heb je altijd in bear markets. Als de rook is opgetrokken zal je zien dat er nog genoeg gezonde bedrijven zijn overgebleven.

Waar denk jij aan, EricR?

Terug
Naar boven