MuscleMeat

Nieuws Belgische instanties: Nederland zwakke schakel in bestrijding anabolenhandel

http://www.professionalmuscle.com/f...orum/5402-dorian-yates-get-knocked-out-2.html

Wie heeft er meer info over Yates vs papa Mike?

EDIT:
natuurlijk had DBB hier in 2003 een topic over
http://forum.dutchbodybuilding.com/f42/zomaar-info-over-amsterdam-gp-10915/index2.html

Uit dat topic kom ik opeens een naam tegen die ik deze week eerder zag in de media rondom Holleeder.

http://www.parool.nl/parool/nl/965/...Vrij-lid-van-nieuwe-motorclub-Holleeder.dhtml

Het "hele wereldje" is denk ik een stuk kleiner dan we vermoeden..

Als je niks te doen hebt, haal dan ook even de spelfouten uit het topic. :p

Het is toch ook "Nederlandse" justitie en geen "Hollandse" ?
Net nog even op mijn paspoort gekeken, en ik zie dat daar toch echt Koninkrijk der Nederlanden op staat :D

Zo je wil in het Frans Royaume des Pays-Bas
of in het Engels Kingdom of the Netherlands

Over de "Hollandse" justitie spreken is even fout als België als onderdeel van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden bestempelen.

Ik moest toch wel een beetje lachen om de laatste vraag incl. antwoord van de docu.

Als je ergens geen verstand van hebt , is het soms beter je nederig achteruit te trekken dan jezelf gehaat te maken .

Je moet weten wanneer je eens je trots opzij moet laten en bepaalde mensen gewoon gelijk moet geven .

Ik dank u bij voorbaat

Soms ja.
Nogmaals, ik zie in de documentaire een kampioene over agressieve en explosieve anabolengebruikers spreken, ik zie een internist die over toch vrij ernstige bijwerkingen vertelt die hij ook in de praktijk ziet, ik hoor dat die illegale middelen onder onhygienische toestanden bereid worden, ik hoor dat er vaak niet inzit wat erin zou moeten zitten, er zitten vaak zelfs ronduit toxische stoffen in.
Dat liegt er niet om.

Ik vraag om betrouwbare bronnen (van artsen, wetenschappers) die misschien een ander beeld kunnen geven, maar er komt niets...

Waarom zou ik me "gehaat" willen/moeten maken?
Het lijkt me eerder dat er sprake is van "ontkenning" bij de gebruikers.

Pas op he: mij hoor je niet beweren dat het altijd misgaat of dat mensen meteen dood neervallen.
Ook ben ik niet voor een algeheel verbod mocht blijken dat een aantal middelen (redelijk) veilig zijn toe te passen onder begeleiding van een arts.

• Topic Starter Topic Starter
Posts verwijderd. Het bespreken van handelaars is niet toegestaan.

Soms ja.
Nogmaals, ik zie in de documentaire een kampioene over agressieve en explosieve anabolengebruikers spreken, ik zie een internist die over toch vrij ernstige bijwerkingen vertelt die hij ook in de praktijk ziet, ik hoor dat die illegale middelen onder onhygienische toestanden bereid worden, ik hoor dat er vaak niet inzit wat erin zou moeten zitten, er zitten vaak zelfs ronduit toxische stoffen in.
Dat liegt er niet om.

Ik vraag om betrouwbare bronnen (van artsen, wetenschappers) die misschien een ander beeld kunnen geven, maar er komt niets...

Waarom zou ik me "gehaat" willen/moeten maken?
Het lijkt me eerder dat er sprake is van "ontkenning" bij de gebruikers.

Pas op he: mij hoor je niet beweren dat het altijd misgaat of dat mensen meteen dood neervallen.
Ook ben ik niet voor een algeheel verbod mocht blijken dat een aantal middelen (redelijk) veilig zijn toe te passen onder begeleiding van een arts.

Ik ben een niet gebruiker maar volgens mij hebben mensen die WEL verantwoord anabolen gebruiken nogaltijd het recht om zelf te mogen beslissen wat ze in hun lichaam spuiten .

En in reportages ga je altijd degene horen die sides hebben en die slecht bezig zijn .

Je hoort NOOIT mensen die wel verantwoord anabolen gebruiken waardoor men verkeerd denkt dat alle gebruikers slecht bezig zijn .

Een slechte veralgemening , alweer !

aub stop met mensen veralgemenen omdat je van zogezegde " objectieve " reportages gezien hebt dat het allemaal slecht en nefast is ...

Alchehol is de grooste drug te wereld en je ziet daarover de overheid niet ingrijpen omdat ze er genoeg geld aanverdienen .

Alchol verscheurt vaak gezinnen , levens , organen , vriendschappen , ... .

De regeringen willen gewoon een bezighoudstherapie in de justitie zodat ze kunnen blijven in het nieuws komen met zever en zwanserij zoals het alledaags gebeurt .

Ik ben een niet gebruiker maar volgens mij hebben mensen die WEL verantwoord anabolen gebruiken nogaltijd het recht om zelf te mogen beslissen wat ze in hun lichaam spuiten .

Nee, dat mag niet. Hoewel ik al tientallen jaren zware allergiëën heb en er meer over weet dan de meeste huisartsen, mag ik ook niet zelf mijn middelen uitkiezen en moet ik ook voor alles een recept van een huisarts hebben, zelfs als ik een middel al jarenlang gebruik.

Omdat er mensen zijn die het wel verantwoord gebruiken, kun je nog niet je ogen sluiten voor het feit dat er ook onverantwoord gebruik is.

Het probleem hier is, dat je een hele groep hebt die gebruikt ze gebruiken nu 2/3 jaar en tot nu toe is het niet misgegaan en deze mensen denken dat ze nu opeens experts zijn in het gebruik van anabolen. Sommige denken zelfs dat ze meer weten dan de arts.

De echte nadelige effecten ga je pas veel later merken dan praten we over jaren.

Nee, dat mag niet. Hoewel ik al tientallen jaren zware allergiëën heb en er meer over weet dan de meeste huisartsen, mag ik ook niet zelf mijn middelen uitkiezen en moet ik ook voor alles een recept van een huisarts hebben, zelfs als ik een middel al jarenlang gebruik.

Omdat er mensen zijn die het wel verantwoord gebruiken, kun je nog niet je ogen sluiten voor het feit dat er ook onverantwoord gebruik is.

Grootste bullshit ever , apothekers mogen geen hoestsiroop van een niet generisch middel met codeine verkopen , maar ze mogen wel zelf hoestsiroop maken met een bepaald % codeine erin en er zit vaak meer codeine in de siroop die ze zelf maken dan in het niet generisch middel .

Is allemaal omdat je een bepaalde weg zou aflopen , kassa kassa , ik ken genoeg middelen die ze los mogen verkopen die veel gevaarlijker zijn dan sommige middelen die je via een voorschrift moet kopen .

Er is menig huisarts ook die zware slaapmiddelen en pijnstillers voorschrijven aan mensen die ze totaal niet nodig hebben ( misbruik ) dus bryce het klopt totaal niet wat je vermeldt .

Laatst bewerkt:
Is allemaal omdat je een bepaalde weg zou aflopen , kassa kassa , ik ken genoeg middelen die ze los mogen verkopen die veel gevaarlijker zijn dan sommige middelen die je via een voorschrift moet kopen .

Onzin. Bij de overweging welke middelen vrijgegeven worden, spelen vele factoren een rol.
Gevaarlijke bijwerkingen, risico dat iemand een middel gebruikt dat bij een bepaalde gezondheidssituatie gevaarlijk zou kunnen zijn, of het doenbaar is iedereen langs een arts te sturen(je kan bijvoorbeeld niet iedereen langs een arts laten gaan voor een pijnstiller, dat zou ondoenbaar zijn), etc.etc.

Met paracetamol kun je zelfmoord plegen en als je maar genoeg water drinkt ga je er ook dood aan.
Je kan ook rattengif halen.
Dat er "veel gevaarlijkere" middelen zijn, is geen argument.
Die "gevaarlijkere" middelen dienen ook nog eens een totaal ander doel: paracetamol is er om iemand van zijn pijn af te helpen, anabolen enkel om iemand mooier te maken - nogal een verschil lijkt me.

Wat je net nog toevoegde over slaapmiddelen, dat geldt niet voor Nederland.

Onzin. Bij de overweging welke middelen vrijgegeven worden, spelen vele factoren een rol.
Gevaarlijke bijwerkingen, risico dat iemand een middel gebruikt dat bij een bepaalde gezondheidssituatie gevaarlijk zou kunnen zijn, of het doenbaar is iedereen langs een arts te sturen(je kan bijvoorbeeld niet iedereen langs een arts laten gaan voor een pijnstiller, dat zou ondoenbaar zijn), etc.etc.

Met paracetamol kun je zelfmoord plegen en als je maar genoeg water drinkt ga je er ook dood aan.
Je kan ook rattengif halen.
Dat er "veel gevaarlijkere" middelen zijn, is geen argument.
Die "gevaarlijkere" middelen dienen ook nog eens een totaal ander doel: paracetamol is er om iemand van zijn pijn af te helpen, anabolen enkel om iemand mooier te maken - nogal een verschil lijkt me.

Wat je net nog toevoegde over slaapmiddelen, dat geldt niet voor Nederland.

Bijwerkingen ?

Huisartsen schrijven zolpidem voor alsof het snoepjes , terwijl het meer sides kan opbrengen dan bepaalde anabolica .

Het is nu eenmaal een feit dat jij van anabolica geen kaas hebt gegeten en dus niet weet waarover je het hebt .

En dat anabolica even gevaarlijk is bij misbruik als sommige alleedaags gebruikte geneesmiddelen die je zelf zonder voorschrift kan hebben .

Een tip voor je ; verdiep je in de materie van anabolica vooraleer je serieus wil genomen worden over zo'n onderwerp , je hebt nu nog geen enkel geldig punt aangehaald waarop je kan bewijzen dat anabolica slechter zou zijn dan menig geneesmiddelen .

Meeste geneesmiddelen met nog veel grotere risico op sides , zoals voltaren ( diclofenac ) zijn veel gemakkelijker verkrijgbaar en veel gevaarlijker dan een kuurtje Test E .

Genoeg mensen in mijn omgeving die geneesmiddlen moeten gebruiken , zowel voorgeschreven , als niet .

Zij hebben veel meer sides ivm met hun antibiotica dan iemand die eenmalig een kuurtje heeft gedaan van 8weken .

Zelf de meeste gebruikers weten beter wat ze slikken dan sommige mensen die een pijnstiller of een onstekingsremmer nemen .

Ze kunnen het tenminste bij naam noemen , mensen halen een pijnstiller, onstekingsremmer ... weten amper hoe het noemt , wat het kan veroorzaken, etc ...

Huisartsen genoeg die zelf eens iets voorgeschreven hebben zonder rekening te houden met genoeg data en dat door een verkeerde inschatting een overlijden kwam .

Doping bestaat al meer dan 70 jaar of nog langer , nu alleen omdat het " actueel " is wil men er iets aan doen .

Vroeger stak men het gewoon in de doofpot , Eddy Merckx leeft ook nog , die nam meer dan genoeg doping in zijn tijd .

Laatst bewerkt:
Bijwerkingen ?

Huisartsen schrijven zolpidem voor alsof het snoepjes , terwijl het meer sides kan opbrengen dan bepaalde anabolica .

Het is nu eenmaal een feit dat jij van anabolica geen kaas hebt gegeten en dus niet weet waarover je het hebt .

En dat anabolica even gevaarlijk is bij misbruik als sommige alleedaags gebruikte geneesmiddelen die je zelf zonder voorschrift kan hebben .

Een tip voor je ; verdiep je in de materie van anabolica vooraleer je serieus wil genomen worden over zo'n onderwerp , je hebt nu nog geen enkel geldig punt aangehaald waarop je kan bewijzen dat anabolica slechters zou zijn dan menig geneesmiddelen .

Zolpidem, een slaapmiddel. Zoals ik al zei, geneesmiddelen hebben een ander doel. Als mensen gezondheidsklachten hebben en daarvoor geneesmiddelen nemen, is dat totaal iets anders dan jezelf iets inspuiten omdat je meer spieren wil. Dus daar faalt jouw vergelijking al.
Bovendien, zoals ik al zei, in Nederland schrijven huisartsen allang niet meer slaapmiddelen voor alsof het snoepjes zijn. Dus ook daar gaat de vergelijking mank.

Ik heb van anabolica geen kaas gegeten, true, maar ik kan me baseren op mensen die daar wel kaas van hebben gegeten (wetenschappers,artsen). Meermaals heb ik gevraagd naar betrouwbare bronnen (artsen, wetenschappers) die een ander beeld zouden kunnen geven, maar niemand die daar mee komt.

Je zegt ook:
"je hebt nu nog geen enkel geldig punt aangehaald waarop je kan bewijzen dat anabolica slechters zou zijn dan menig geneesmiddelen"

Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen. Mijn punt is dat die geneesmiddelen enkel op recept verkrijgbaar zijn, en dat je anabolica hard zou moeten bestrijden óf ze op recept beschikbaar maken.

Je gaat ook moeiteloos aan het punt voorbij, dat mensen zichzelf allerlei illegale troep inspuiten die soms fors verontreinigd is, o.a. met toxische stoffen.

Nog net even je toevoeging gelezen: sorry, het wordt onnozel: antibiotica vergelijken met anabolica. Antibiotica redden levens, anabolica *kunnen* mensen uiteindelijk dood aan gaan -wat een vergelijk!

"Eddy Merckx leeft ook nog , die nam meer dan genoeg doping in zijn tijd " ---->ik kan je er ook noemen die niet meer leven.

Meen je deze onzin nu allemaal serieus?

Laatst bewerkt:
Zolpidem, een slaapmiddel. Zoals ik al zei, geneesmiddelen hebben een ander doel. Als mensen gezondheidsklachten hebben en daarvoor geneesmiddelen nemen, is dat totaal iets anders dan jezelf iets inspuiten omdat je meer spieren wil. Dus daar faalt jouw vergelijking al.
Bovendien, zoals ik al zei, in Nederland schrijven huisartsen allang niet meer slaapmiddelen voor alsof het snoepjes zijn. Dus ook daar gaat de vergelijking mank.

Ik heb van anabolica geen kaas gegeten, true, maar ik kan me baseren op mensen die daar wel kaas van hebben gegeten (wetenschappers,artsen). Meermaals heb ik gevraagd naar betrouwbare bronnen (artsen, wetenschappers) die een ander beeld zouden kunnen geven, maar niemand die daar mee komt.

Je zegt ook:
"je hebt nu nog geen enkel geldig punt aangehaald waarop je kan bewijzen dat anabolica slechters zou zijn dan menig geneesmiddelen"

Ik hoef dat helemaal niet te bewijzen. Mijn punt is dat die geneesmiddelen enkel op recept verkrijgbaar zijn, en dat je anabolica hard zou moeten bestrijden óf ze op recept beschikbaar maken.

Je gaat ook moeiteloos aan het punt voorbij, dat mensen zichzelf allerlei illegale troep inspuiten die soms fors verontreinigd is, o.a. met toxische stoffen.

Nog net even je toevoeging gelezen: sorry, het wordt onnozel: antibiotica vergelijken met anabolica. Antibiotica redden levens, anabolica *kunnen* mensen uiteindelijk dood aan gaan -wat een vergelijk!

"Eddy Merckx leeft ook nog , die nam meer dan genoeg doping in zijn tijd " ---->ik kan je er ook noemen die niet meer leven.

Meen je deze onzin nu allemaal serieus?

Bryce je hebt zelf geen persoonlijke ervaring met anabolica , kent geen enkel middel bij naam en sides maar kan wel concluderen dat het slecht is .

Ik heb persoonlijk ervaringen met verboden middelen en met enorm veel geneesmiddelen , mijn vriendin is verpleegster als beroep .

Jij baseert u op artikels waarvan je de brongever amper persoonlijk kent .

Ik heb al ontelbaar veel bloedresultaten van mensen gezien die on zijn en die zagen er beter uit dan iemand die dagelijks daflagan gebruikt of bepaalde geneesmiddelen .

Jij weet niet eens dat ze anavar gebruiken bij mensen met zware brandwonden voor hun spierverlies te beperken zodat hun herstelkans groter is.

EN BRYCE , genoeg geneemiddelen die zonder voorschrift zijn en dat mensen misbruik van maken dan dat er " verboden spierversterkers zijn " .

Het feit is nu eenmaal dat zelf de Vlaamse en Nederlandse regering geen kaas heeft gegeten heeft van anabolica en het toch ten strengste wil verbieden .

Waarom ? omdat het nu actueel is

Roken , alcohol , bepaalde niet voorgeschreven medicijnen zijn al veel langer op de markt en maken veel meer slachtoffers , waarom verbieden ze het niet ?

Ze verdienen er teveel geld mee en het is niet actueel .

Anabolica is nu eenmaal actueel en ze willen er punten mee scoren bij het gewone volk , omdat het " slecht " is en men moet er dringend iets aan doen ...

Alles dat de regering doet heeft een verborgen agenda , jij gelooft gewoon teveel wat men u wijsmaakt in de media .

In de media bespeelt men de mens en draagt men u op hun gedachtengang .

Laatst bewerkt:
Ik heb persoonlijk ervaringen met verboden middelen en met enorm veel geneesmiddelen , mijn vriendin is verpleegster als beroep .

Jij baseert u op artikels waarvan je de brongever amper persoonlijk kent .

Die persoonlijke ervaring is een flauwekul-argument. Mij hoor je niet zeggen dat het altijd misgaat.
Ik zeg enkel en alleen, op geleide van gezaghebbende bronnen, en daarvan kun je er tientallen, zoniet honderden vinden, dat anabolica (soms gevaarlijke) bijwerkingen hebben, dat het zeker ook misgaat bij een bepaald percentage mensen, en dat illegale middelen sowieso gevaarlijk zijn omdat je zelf niet kan controleren wat je in handen krijgt.

Die persoonlijke ervaring is een flauwekul-argument. Mij hoor je niet zeggen dat het altijd misgaat.
Ik zeg enkel en alleen, op geleide van gezaghebbende bronnen, en daarvan kun je er tientallen, zoniet honderden vinden, dat anabolica (soms gevaarlijke) bijwerkingen hebben, dat het zeker ook misgaat bij een bepaald percentage mensen, en dat illegale middelen sowieso gevaarlijk zijn omdat je zelf niet kan controleren wat je in handen krijgt.

Anabolen in Nederland zijn legaal. Het kopen, bezitten en het gebruik mag gewoon. Alleen de verkoop aan mensen zonder doktersrecept is verboden.

Dan is het dus niet legaal.

De verkoop niet nee, maar het bezit wel. Als jij AAS hebt voor eigen gebruik overtreed je geen enkele wet, niet bij het kopen noch bij het bezit en het gebruik er van.

Dus een AAS gebruiker gebruikt geen verboden middelen en is op geen enkele manier strafbaar behalve wanneer hij of zij ook gaat verkopen.

De verkoop niet nee, maar het bezit wel. Als jij AAS hebt voor eigen gebruik overtreed je geen enkele wet, niet bij het kopen noch bij het bezit en het gebruik er van.

Dus een AAS gebruiker gebruikt geen verboden middelen en is op geen enkele manier strafbaar behalve wanneer hij of zij ook gaat verkopen.

Dit is in belgie niet het geval neem ik aan (hier is alles verboden eraan?)

De hele anabolenhunt van de regeringen is zuiver een media en publiciteitstunt .

Anabolica bestaat al meer dan 70 jaar .

Nu is het actueler en wil men er iets aan doen .

Zelf mijn grootvader die wielrennen deed wist dat er prestatiebevorderden middelen gebruikt werden .

Anabolica is hot in de media en daarom is het plots belangrijker dan de miljoenen sterftes door alcohol , roken , misbruik van medicijnen .

Er sterven veel minder mensen door anabolica dan door misbruik van alcohol , nicotine en medicijnen en dat is een feit .

Anabolen in Nederland zijn legaal. Het kopen, bezitten en het gebruik mag gewoon. Alleen de verkoop aan mensen zonder doktersrecept is verboden.

Maakt het dan toch een illegaal middel wat de verkoop ervan betreft zonder doktersrecept.
Woordspelletjes:)

Terug
Naar boven