XXL Nutrition

Bello "veel eten en zware dingen optillen" Log

• Topic Starter Topic Starter
Zo kerel heb je foto's even bekeken bij je profiel ziet er echt super goed uit! :thumbs:
Zwakke punten zijn vooral je rug en schouders naar mijn mening daar zou ik goed op focussen!
Met je squat filmpje ik kan het niet erg goed zien maar lijkt erop dat je voeten aardig dicht bij elkaar staan als je iets breder staat kan je makkelijker dieper zakken en gaan je knieen niet naar voren.
Succes met je logje!

Dankje.

Ben het niet eens met je over achterlopende spiergroepen. Imo lopen borst en kuiten achter. Schouders vind ik juist een van mijn sterkere punten:p.
Maargoed, iedereen kijkt daar anders tegenaan. Alhoewel iedereen het er wel over eens is dat mijn borst groter moet.

Persoonlijk vind ik het fijner om met mijn voeten schouderbreed gaan te staan, wanneer ik breder sta voel ik dat aan mijn knieen.

Doe je aan zelfverdediging/vechtsport, gezien je naam?

Tegenwoordig niet meer paar jaar geleden toen ik me naam aanmaakte hier op DBB toen wel!

Tegenwoordig niet meer paar jaar geleden toen ik me naam aanmaakte hier op DBB toen wel!

Taekwon-do en boksen neem ik aan?

Net lekkere training gehad!:
Borst
BP
85 x 10
90 x 8
95 x 6 (zit weer stijgende lijn in!, volgende keer met 100 kg reppen)

Incline flyes
19 x 10
20 x 8
22 x 6

Incline dumbbell press
30 x 10
30 x 8
30 x 6 (deze ging vandaag wat minder)

Even tussendoor wat buik gedaan: dragon flags

Triceps
CGBP
50 x 13 (te licht, weet niet wat ik dacht)
60 x 8
60 x 6 (als ik CGBP doe zonder van te voren borst te hebben gedaan eindig ik op 85 x 6, wel groot verschil fnie?)

Triceps pushdown
82 x 10
86 x 8
96 x 6

Lying dumbbell triceps extension
13 x 10
14 x 8
16 x 6

Kickback cable
23 x 10
23 x 8
23 x 6

Hierna nog even wat reps gemaakt met de full stack op het buikapparaat!!!11on1eleven

Commentaar: Mijn dag is weer goed, BP is weer goed vooruitgegaan! Triceps gaat eigenlijk altijd k*t na borst getraind te hebben... Misschien toch een keer me schema aanpassen, maarja je blijft altijd iets houden.

Heb even alles gemeten net. Ik heb het in de eerste post gezet, dan staat alles mooi bij elkaar.

Dadelijk trainen: rug, schouders en kuiten.

Rug
DL Technisch gedaan, niet zwaar
90 x 10
130 x 8
160 x 3 (brakke techniek
130 x 8 (dan lukt het wel...)

Lat Pulldown (full stack)
114 x 10
114 x 8
114 x 7

BOBR
90 x 10
90 x 8
95 x 6 PR

Close grip pulldown
91 x 10
91 x 8
91 x 6

Schouders
OHP
50 x 10
55 x 8 (laatste 2 waren push press)
55 x 6 (laatste 3 waren push press)

Front raises
15 x 10 PR
16 x 8 PR
17 x 6 PR gewoon alles een kg naar boven opgeschoven:D

Bent over raise
10 x 10
11 x 8
12 x 6

Upright rowing cable
82 x 10
86 x 8
86 x 6

Kuiten
Standing barbell raise
150 x 10
150 x 8
150 x 8

Kuiten machine full stack
114 x 13 (voeten recht)
114 x 10 (hakken naar binnen, tenen naar buiten)
114 x 10 (hakken naar buiten, tenen naar binnen)

Hierna kuiten nog even leeggetraind op het leg press apparaat.

Commentaar: Niks aparts, wordt tijd dat ik de DL goed kan uitvoeren, schiet niet op zo.

Jezus wat een BOR......

Valt wel mee toch, is ongeveer gelijk aan mijn bench, zoals het (dacht ik) ook hoort te zijn.

+1, zo is het bij mij ook. in principe ligt je BOR iets onder je BP, maar moet niet heel veel verschillend, tot op zekere hoogte uiteraard, en afhankelijk van de hoek van je row:P
neemt niet weg dat je erg sterke BOR hebt

+1, zo is het bij mij ook. in principe ligt je BOR iets onder je BP, maar moet niet heel veel verschillend, tot op zekere hoogte uiteraard, en afhankelijk van de hoek van je row:P
neemt niet weg dat je erg sterke BOR hebt

Bij mij is mijn bovenlichaam net niet horizontaal tot horizontaal.

Danku.

P.S. IK BEN 18!!! (sinds vandaag)

Bij mij is mijn bovenlichaam net niet horizontaal tot horizontaal.

Danku.

P.S. IK BEN 18!!! (sinds vandaag)

zeer sterk dan! mijn rows zijn meer richting de 45-50 graden. jij gaat meer richting de pendlays zo te horen. gefeliciteerd kerel! wordt weer een mooi jaartje knallen denk ik zo:D

zeer sterk dan! mijn rows zijn meer richting de 45-50 graden. jij gaat meer richting de pendlays zo te horen. gefeliciteerd kerel! wordt weer een mooi jaartje knallen denk ik zo:D

Zal eens opzoeken wat dat zijn.

Danku. Wordt zeker een mooi jaartje!

Ik ga denk ik mijn dieet aanpassen. Wat lager in kcal. Ik woog vanmorgen 96. Dus ik ben in 2 maanden 96 - 89 = 7 kg aangekomen. Dat is imo niet te veel opzich, maar ik wil nog ff doorbulken en zie het niet zitten om heel vet te worden ivm Taekwon-do, daar ga ik binnenkort 2e dan voor halen.

Ik denk dat ik niet minder (vvm) gains maak als ik wat lager in kcals ga zitten.

Ik eet nu 4400 kcals, mijn onderhoud ligt denk op 3400-3600. Ik wil beginnen met eerst 200 kcal te zakken, kijken wat dat doet.

Graag jullie mening hierover...

Hey, heb zojuist weer eens getraind met mijn Taekwon-do leraar. Hij begeleid mij ook met BB.

Altijd als ik met hem train is het hetzelfde liedje: kotsen/bijna moeten kotsen:D. Ja dan ga je écht aan het gas. Voordeel is wel dat ik nu minder hoef te typen:p, je leest wel waarom.

Squat
140 x 10 (eerste paar waren full)
150 x 8
155 x 4/5 (met hulp)

Leg press
180 x 11 repPR het fikte als een mong**l toen mijn trainer zei: nog 1tje, ok.
190 x 9 rep PR
200 x 7 rep PR was tussen elk setje superlicht in mijn hoofd, na het laatste setje was het echt heel erg. Voelde me niet lekker meer.

Lying Leg raises
70 x 10
75 x 5 (dit komt omdat mijn trainer ervoor zorgde dat ik niet met mijn lichaam van de machine af kon, door op mijn kont te duwen)
Hierna werd ik eigenlijk best wel ziek, gevoel dat ik bijna moest kotsen. Ben toen even met mijn benen omhoog gaan liggen, het ging weer. Opgestaan en werd weer ziek:(. Dus weer gaan liggen, beter, opstaan, ziek...

Toen op advies even wat suikerwater gedronken, toen ging het eigenlijk wel weer.

Bij de oefening erna voelde ik het meteen verzuren en ik kon totaal geen gewicht meer pakken... Dan kan je wel doortrainen maar dan ben je niet echt aan het trainen.

Ik haal biceps en kuiten deze week nog wel in.

Commentaar: de reden dat ik zo ziek werd is door de superhoge intensiteit + het feit dat ik niet mijn banaan (snelle kh) een uur van te voren had gepakt, maar 5 min. voor de training. Dat scheelt bij mij altijd heel veel. Ik weet wel dat ik de volgende keer wat beter voorbereid ben als we samen trainen. Wel altijd goed om een keer met hem te trainen!

Sow, vandaag een hele dikke rekening!
En net uitgerekend gisterenavond liep mijn brommer vast... (gelukkig ist nog maar de 4e keer...:rolleyes:)
Fietsen de dag na benentraining is echt zware ellende. Ik fietste met 10 km/u en ging kapot:Phaha

Rug

Kuiten machine full stack
114 x 13 (voeten recht)
114 x 10 (hakken naar binnen, tenen naar buiten)
114 x 10 (hakken naar buiten, tenen naar binnen)

.

Full stack, kan je er niet wat losse gewichten oppleuren, ik leg er altijd wat 25kg plates op.

Full stack, kan je er niet wat losse gewichten oppleuren, ik leg er altijd wat 25kg plates op.

Kan ik inderdaad wel is proberen. Het probleem bij dat (klote) apparaat is dat de eerste beweging heel moeilijk is. Je krijgt het apparaat zeg maar niet in beweging, daarna gaat het altijd wel goed.

Wat ik bij kuiten overigens ook wel is doe is het volgende:
Je duwt helemaal weg, dan kort pompje en dan weer terug. En dat zo gewoon herhalen. Dat is echt een killer:D.

Kan ik inderdaad wel is proberen. Het probleem bij dat (klote) apparaat is dat de eerste beweging heel moeilijk is. Je krijgt het apparaat zeg maar niet in beweging, daarna gaat het altijd wel goed.

Wat ik bij kuiten overigens ook wel is doe is het volgende:
Je duwt helemaal weg, dan kort pompje en dan weer terug. En dat zo gewoon herhalen. Dat is echt een killer:D.

Ik heb last met die seated calf raises, het apparaat op z'n hoogste stand, maar dan zijn me benen nog te lang. Moet er helemaal onderwrikken:D

Zou willen dat wij dat apparaat hadden... Dat lijkt me echt een fijne oefening, nog nooit gedaan. Maargoed opzich vind ik mijn oplossing wel goed: barbell calve raises op de bench press. Dan ga je met je voeten op de dwarsbalk staan. Kan bij onze bench perfect. Kun je hem goed zwaar pakken.

Goedendag!

Net superlekkere training gehad. Heb er biceps en kuiten bijgepakt ivm mijn laatste training... Voelde me voor de training lam, heb mezelf helemaal opgepompt en natuurlijk wat terreur in mijn eur. (Disturbed en Linkin Park)

Borst
BP
85 x 10
90 x 8
100 x 6 (laatste was met klein beetje hulp) LEKKER, laatste paar trainingen dikke vooruitgang op de BP

Incline dumbbell press
30 x 10
34 x 8
38 x 6 (laatste 3 met hulp)

Cable crossover
46 x 5 (ging niet, mijn traps verkrampten!??)

Incline dumbbell flyes
19 x 10
19 x 8
20 x 6

Biceps
Small grip barbell preacher curls
40 x 10
45 x 8 (laatste 2 met hulp)
45 x 6 (laatste 2/3 met hulp)

Dumbbell curls supersetted met CGBP
16 x 10
17 x 8
17 x 6

Concentration curl op preacher machine
3 setjes met 14 kg tot failure, weet de reps niet meer, niet boeiend.

Triceps
CGBP supersetted met dumbbell curls
70 x 10
75 x 7 (bij de 8e kreeg ik hem niet meer omhoog, lag ik daar alleen:cool:)
75 x 6 (met spotter)

Triceps pushdown
91 x 12
100 x 8
114 (full stack) x 6 (had (veel te) lang rust tussendoor gehad, raakte aan de buurt..)

Lying dumbbell triceps extension
15 x 10
16 x 8
17 x 6

Kuiten
Barbel calf raises
140 x 10
150 x 8
150 x 6

Doe zondag kuiten weer, was genoeg voor vandaag.

Commentaar Super tevreden, ging veel beter dan dat ik van de voren zou denken. BP gaat weer in rap tempo omhoog. Dat is maar goed ook, wordt tijd dat die borst van mij is bijtrekt!

Als je nog een squat, maak dan eens een filmje van 10x140. Ik vind het namelijk echt bruut!

Terug
Naar boven