XXL Nutrition

Ben er toch niet klaar mee

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Leg press high stand
4x8x118

4-3-1 db sumo squat
4x8x10

Bb glute bridge
4x6x85

Elevated bridge
3x10x65

Outer thigh
4x20x67

One leg curl
4x12x16

One leg extension
5x8x25

Calf press seated
5x10x40

Calf press
4x20x52
nice..train...pootjes op de bank en klaar voor je voerbakje...vergeet je "kleedje" niet :D

Laatst bewerkt:
:trollface:
72368503_1842324469244269_6143993842694619136_n.jpg

'k Heb ook weleens op een lege maag getraind, toen ik nog dacht dat het meerwaarde had voor vetverbranding enzo en omdat ik geen zin had om voor 6 uur 's ochtends te ontbijten. Hardlopen kom ik prima 30 km+ op een lege maag.

Nu neem ik toch minstens 800 kcal voor m'n krachttraining.

Lekkere training trouwens @pat82 . :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.298
Meestal eet ik ook wel iets met eiwitten en carbs van te voren, maar het meeste na mijn training. Ik heb iets op het Vivaforum gelezen over het anabolic window dus zal wel kloppen.

Studies wijzen uit dat mealtiming ook niet superveel uitmaakt en zijn bovendien niet eenduidig. Uiteindelijk gewoon doen waar je je goed bij voelt. Een PWO zou ik niet aanraden op een lege maag, mede doordat je dan signalen dat je door de glycogeen heen bent wellicht gaat negeren (sowieso een nadeel van PWO's).

Verder heeft @Jwdoetookmee hier ooit dit over geschreven:
"Studies die rond dit onderwerp worden gedaan zijn redelijk eenduidig richting "train je nuchter dan is timing post WO meal belangrijk, train je niet nuchter dat niet heel erg"

Deze studies zijn IMO echter te globaal en ik geloof zeker wel dat meal iming te manipuleren valt en dat daar voordeel uit te halen valt; dit zal echter geen extreem voordeel zijn maar als we zien hoe belachelijk veel euros we kapotgooien voor supplementen die maar een paar procentjes of promille voordeel geven dan vind ik het best bijzonder hoe laks mensen omgaan met dieet/mealtiming. "

"Zou iedereen aanraden sowieso eiwitten te nemen bij het opstaan, of je gaat trainen of niet. Ga je wel trainen, dan ongeveer uur pre workout.

Literatuur zegt niet "dat het weinig uitmaakt", literatuur zegt tot dusver alleen dat er te weinig studies zijn gedaan om eenduidig bewijs te geven, en dat is iets TOTAAL anders.
Er zitten 0 nadelen aan eiwit timing, en potentieel zeker voordelen. "

"Koolhydraten rond training / glycogeen

Veel mensen here (and there and everywhere ; moest even in het engels anders klonk het minder leuk) beweren dat je vlak na je training koolhydraten moet nemen om je glycogeen bij te vullen.
Opzich niks mis mee natuurlijk, maar wanneer je flink diep aan het cutten bent en energie (en daarmee koolhydraat inname) op een gegeven moment in het gedrang komt, is het natuurlijk niet handig to f**k yo shit up qua timing. Nu ben ik de eerste die zal toegeven dat mealtiming er weinig toe doet though, maar toch.
Het is inderdaad waar dat (kracht)training glycogeen kost. Spier en lever- glycogeen zal leeggetrokken worden tijdens de activiteit. Maar spierglycogeen opgeslagen in bijvoorbeeld het been zal alleen gebruikt worden voor acitivteit van het been, en kan niet gebruikt worden voor activiteit van de rugspier.
Verder vraag ik mij altijd af waarom je je glycogeen zou bij willen vullen NA een training; helemaal omdat de meeste superdudes die hieraan doen een dikke brosplit doen en hun biceps en chest maar 1 maximaal 2 keer per week trainen. Dus hoezo zou je na je 6 bicepsoefeningen direct je glycogeen willen aanvullen, als je pas over een (halve) week weer biceps gaat trainen? Beats me. Daarnaast gaat glycogeen LANG niet zo snel op als dat mensen denken.
5 sets elk TOT falen, van front squat, back squat, leg presses en knee extentions kost ongeveer 25% van je glycogeen stores http://link.springer.com/article/10.1007/BF00422734
Volgens een andere studie (@Galen http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2055849 ) gaat deze afname een stuk vlotter.
Echter, dezelfde studie zegt dat spierglycogeen in de 2 uur na de test, zelfs zonder calorie-inname alweer voor bijna de helft was hersteld;
http://jap.physiology.org/content/84/3/890 Deze studie zegt dat een fullbody workout van 9 oefeningen, 3 sets per oefening op 80% van 1 RM glycogeen met 1/3e vermindert. 9 sets voor een specifieke spiergroep verminderen het glycogeen met 36%.

Koolhydraten innemen met als doel je glycogeen aan te vullen is dus onzin; met normale maaltijden/leven zal dit allang weer aangevuld zijn voordat je dezelfde spiergroep weer traint.

Ikzelf zou dus aanraden om je carbs VOOR je training te nemen; mocht je glycogeen wat uitgeput zijn, dan vul je dat hiermee aan. Is dit belangrijk? Nee eigenlijk niet, maar je oogt wat voller in de gym, en het gaat mij hier vooral om het mentale aspect. Je (in ieder geval ik, en ik heb gelijk) voelt je energieker en kan dus zwaarder trainen. "

Meestal eet ik ook wel iets met eiwitten en carbs van te voren, maar het meeste na mijn training. Ik heb iets op het Vivaforum gelezen over het anabolic window dus zal wel kloppen.
Als het daar over het anabolic window gaat, dan lijkt dat op anabolen en daar krijg je een grotere van dan je vriendje en dat is slecht voor zijn zelfvertrouwenen jouw zelfbeeld, dus eet je maar beter niet?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven