MuscleMeat

Ben ik de enige die een teringhekel heeft aan R&B?

www.rgrfm.be voor de beter jump/dance en allaes waar een stevige beat inzit
Af en toe draaien ze wel is wat commerciele rommel

Socrates zei:
mensen die zeggen dat een muzieksoort/stroom crap is of dat het geen kwaliteit of inhoud heeft die hebben geen flauw benul wat muziek eigenlijk is.. daar wil ik mee zeggen dat muziek kan voor iedereen anders zijn en muziek valt onder de noemer smaak. In elke stroming zijn er wel goede muziekanten en slechte muziekanten.. Ik luister eigenlijk een beetje naar alles.. alles is afhankelijk van waar ik ben en hoe ik me voel. Ik kan eigenlijk wel van alle soorten muziek genieten op z'n tijd.. en waar ik niet naar kan luisteren daar luister ik dus ook niet naar.. er zullen vast genoeg mensen zijn die er wel naar luisteren.. eigenlijk heel makkelijk en voor de hand liggende oplossing maar vaak liggen de meest effectieve oplossingen ook voor de hand.

Precies, en daarom blijft mijn vraag nog steeds staan aan de topic starter
Wat wil je hier nou werkelijk mee bereiken...

Amen Socrates, hier kan een mooi slotje op.

Hij heeft alles al gezegd !

probeerd maar is een grietje te versiere op HARDCORE!!!!!

er komen vrijwel geen grietjes naar hardcorefuiven :evil:

Socrates zei:
mensen die zeggen dat een muzieksoort/stroom crap is of dat het geen kwaliteit of inhoud heeft die hebben geen flauw benul wat muziek eigenlijk is.. daar wil ik mee zeggen dat muziek kan voor iedereen anders zijn en muziek valt onder de noemer smaak. In elke stroming zijn er wel goede muziekanten en slechte muziekanten.. Ik luister eigenlijk een beetje naar alles.. alles is afhankelijk van waar ik ben en hoe ik me voel. Ik kan eigenlijk wel van alle soorten muziek genieten op z'n tijd.. en waar ik niet naar kan luisteren daar luister ik dus ook niet naar.. er zullen vast genoeg mensen zijn die er wel naar luisteren.. eigenlijk heel makkelijk en voor de hand liggende oplossing maar vaak liggen de meest effectieve oplossingen ook voor de hand.

so true...het enig zinnig antwoord in deze thread..

het heeft allemaal met persoonlijke voorkeur te maken, zo moet ik niets van Hardstyle/trance/hardrock weten..maar dat betekend niet direct dat het suckt etc.

ik ben ook blij dat niet iedereen van dezelfde muzieksoort houd, anders sta ik met allemaal debielen zoals jullie op een feestje!!!:D :flipoff: :fu:

spiertje16 zei:
Precies, en daarom blijft mijn vraag nog steeds staan aan de topic starter
Wat wil je hier nou werkelijk mee bereiken...

ik denk omdat het lijkt of iedereen(altans in mijn omgeving) van r&b houdt. "ja we gaan naar die tent want er is een r&b party":(
de topic starter was vast benieuwd of er nog een aantal mensen de mening delen dat hij het irritante muziek vind. ik kan me er dus ook bij aansluiten. en ik heb het hier dus over de tmf r&b. maar ik denk hoe ouder je wordt des te minder je hier naar gaat luisteren.

zelf heb ik ook een zeer brede smaak. ik heb hier nog geen '80s muziek voorbij zien komen die gouden ouwe nummers vind ik nog steeds leuk om te horen.

leander112 zei:
Als ik op de radio Jean-Paul hoor, dan zet ik gauw een cd op!
Ik kan er echt niet tegen hoor, al dat genigger Yo bitches enzo.
Ben ik de enige hier?

HARDCORE!!!
Nee je bent niet de enige. Het ergste is dat

- zogenaamde 'gangsta' rap steeds meer op r&b gaat gelijken en omgekeerd
- er geen creativiteit meer zit tussen die 'artiesten' want ze apen steeds meer oude goede nummers na (meestal goede rock) en verkrachten het dan nog eens met hun slappe k*tbeat ook.

Verder gaan al die clips ook op elkaar gelijken, creativiteit is weggedrukt door zoveel mogelijk geld verdienen met zoveel mogelijk crap muziek.

Maar goed welke BBer vindt r&b uberhaupt goede muziek, toch zeker niet om op te trainen, voor je het weet val je in slaap.

Big_T zei:
Nee je bent niet de enige. Het ergste is dat

- zogenaamde 'gangsta' rap steeds meer op r&b gaat gelijken en omgekeerd
- er geen creativiteit meer zit tussen die 'artiesten' want ze apen steeds meer oude goede nummers na (meestal goede rock) en verkrachten het dan nog eens met hun slappe k*tbeat ook.

Verder gaan al die clips ook op elkaar gelijken, creativiteit is weggedrukt door zoveel mogelijk geld verdienen met zoveel mogelijk crap muziek.

Maar goed welke BBer vindt r&b uberhaupt goede muziek, toch zeker niet om op te trainen, voor je het weet val je in slaap.
Amen!
Voorbeeld van cunninglynguists die hier ook een hekel aan hebben:
Cunninlynguists - Seasons zei:
scrawny boys rock bubblegooses to pose like grown men
and you can catch freezer burn from women when they show skin
jolly
fat
white men get paid when rap hits the shelves
and artists themselves get treated like elvis
matter of fact
santas gotten so greedy when a rapper sells
you even need clearance to sample jingle bells
what the hell you need cells and 2 ways for chicks to bone ya?
and so much ice on ya body that you can get pneumonia
even at the beaches of daytona its gotten colder
but its about time for the cycle to start over

How we gonna start?

Nee sterker nog, ik DWING jullie deze tekst te lezen
[Link niet meer beschikbaar]

Ik krijg er iig kippenvel van..

Het ergste aan R&B is godverdorie de naam op zich...

... die is gejat ! Waar slaat dat nu op ?

R&B stond eigenlijk voor Rhytm & Blues
(voor de jonge snaakjes die niet weten wat dat is : denk bijvoorbeeld aan mississipi-n*gers met gitaar en mondharmonica, of aan Harleys op eenzame snelwegen)

Al sinds de jaren 60 noemen bluesgitaristen hun muziek R&B... Dat heeft totaal maar dan ook totaal niks te maken met die MTV-shit van tegenwoordig, ik snap niet waar ze het lef vandaan halen om hun muziek gewoon een naam te geven die bij een ander genre hoort, dat ze er verdorie zelf één verzinnen.

Over de muziek zelf ga ik mij niet uitspreken, ieder zijn smaak.

Het is moeilijk om een nummer als R&B te kwalificeren, want wat is dat nu precies? Je kunt er niet zomaar een definitie aanhangen. In mijn ogen omvat R&B (neo) soul en de meeste zwarte popmuziek.

Wat dat betreft ben ik toch een groot liefhebber van R&B...

Qua klassieke R&B:
Marvin Gaye, Smokey Robinson, The Temptations, Ottis Redding, Ray Charles, The Isley Brothers, Curtis Mayfield, etc...

Qua moderne R&B:
Babyface, John Legend, Alicia Keys, D'Angelo, R. Kelly, Brian McKnight, Aaliyah, Mary J. Blige, Usher, etc...

Omdat Sean Paul k*t zou zijn, wat onder de noemer R&B valt, is niet per se heel die stroming k*t. Dat is nogal generalisatie... Ik vind dat hier nogal een hoop achterlijke opmerkingen staan. R&B defineren als "negermuziek met een heleboel halfnaakte vrouwen, veel bling-bling en gescheld" :rolleyes:

Ik vind dit topic zowieso al achterlijk en al helemaal de vraagsteling...

ligt eraan in welke mood ik ben

lijkt me niks om altijd naar dezelfde muziek te luisteren, maar ja dat krijg je als je jezelf in een hokje duwt, dan durf je niet naar andere muziek te luisteren "ik wil gabber zijn!" "ik wil rocker zijn!" "ik wil stoere n*ger zijn!"

Gelukkig ben ik er vroeg achter gekomen dat het dom is om jezelf zo te beperken (12 jaar) Subculturen zijn toch een beetje kinderachtig, of niet..?

Nee, je bent niet alleen.

R&B is voor homofiele n*gers!

Idd, Rhythm and Blues van 30 jaar en langer geleden is geweldig!! Maar dat is dan ook Rhytm and Blues en geen R&B.

8. Provocatie

Onder provocatie verstaan we alle posts en topics die bedoeld zijn om storende en/of beledigende discussies uit te lokken.
In dit geval zal de moderator optreden en de discussie stop zetten door deze te sluiten, te censureren en indien nodig volledig te verwijderen.
Een waarschuwing gaat naar de auteur.

Dan vraag ik me echt af of de moderators moedwillig niks doen???

Nah, wie voelt zich nou aangevallen/beledigd over muziek smaak...schei toch uit man!!

Ik haat Sean Paul

Geef mij maar Rihanna :hornyna:

Terug
Naar boven