MuscleMeat

Ben jij trots op je land?

Peiling Peiling Ben jij trots op het land waar je woont?

• Ja

Stemmen: 53 39,0%
  • Nee

Stemmen: 73 53,7%
  • Anders/Geen mening

Stemmen: 10 7,4%

• Totaal stemmers
    136
Meen jij dit nou echt of lul je maar gewoon wat? Ik hoop dat laatste.

Vinden van werk is niet gemakkelijk als je zou denken, uitkeringen voor iedereen die pas geïmmigreerd is hoeft voor mij ook niet, maar degene die moeite doen voor een opleiding of iets anders mogen wat mij betreft er wel recht op krijgen, investering in de lange termijn zeg maar, anders hou je ze juist weg van opleidingen aangezien ze alleen met werken geld verdienen (als je die regel van BigT gaat invoeren).

Of geef ze recht op een uitkering als ze een opleiding volgen, ze stimuleer je ze om bij te gaan leren en hebben ze daarna ook veel meer kans op het vinden van werk.
Dat bestaat nu al, bij de VDAB kan je opleiding volgen en tegelijk uitkering blijven ontvangen. Maar IMO mag dit het eerste jaar niet, verhoogt de kans op misbruik teveel. Ga dat eerste jaar maar eerst eens leren wat werken is, beetje bijdragen aan de economie en samenleving ook.

Dat bestaat nu al, bij de VDAB kan je opleiding volgen en tegelijk uitkering blijven ontvangen. Maar IMO mag dit het eerste jaar niet, verhoogt de kans op misbruik teveel. Ga dat eerste jaar maar eerst eens leren wat werken is, beetje bijdragen aan de economie en samenleving ook.

Ja maar eerder een regel van maken inplaats van een optie wil ik dus zeggen, geen moeite doen om bij te leren dan ook geen recht op iets.

Waarom wil jij beginnen met geven?

Ja op mijn eigen land
M'n tuin van 5x9 meter

Nou waar is je motivatie voor dit stukje. Zal wel weer om te smullen zijn, zo'n zoetsappige klaagzang. Ben benieuwd naar je argumenten voor "het afglijden tot het vriespunt".

Nee hoor. Laat ik vooropstellen dat ik een voorstander ben van het filterbeleid zoals dat in Amerika gebeurt. Alleen mensen die feitelijk wat toevoegen aan deze maatschappij kunnen immigreren naar Nederland. Wanneer er sprake is van een dergelijk beleid, dan vervalt alles wat jullie net zeggen over 10 jaar geen uitkering, over verplichte Nederlandse taal leren en over andere verkapte plichten die bij immigratie komen kijken.

Terug naar die armoede. Ik bedoelde te zeggen dat Nederland zijn prioriteiten niet op een rijtje heeft staan! Door te stellen immigranten moeten dit , want zij zijn een potentiele versterking voor het armoedekader in Nederland, verminder je de intensiteit waarmee gewerkt wordt om het te zien als armoede van onze bevolking.

Dus zodra het integratiebeleid in orde is, kun je nooit meer spreken van armoede onder immigranten. Dan hebben we het over armoede in onze maatschappij.

De bril waarmee gekeken wordt om zogenaamd dingen op te lossen klopt hier 9/10 niet..

---------- Toegevoegd om 07:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:55 ----------

Waarom wil jij beginnen met geven?

Ken je het sociale stelsel hier wel Hardcore NL? Heeft niks te maken met immigranten, maar met bureaucratisch wanbeleid..

Moet wel toegeven dat ik (al dan niet misplaatst) terug wat trotser ben dat ik Belg ben nu Elio formateur is en (hopelijk) premier gaat worden.

Omdat de desbetreffende persoon sowieso nog barweinig heeft bijgedragen aan de maatschappij.
Je bent 17. Je hebt tot op heden deze samenleving alleen maar fortuinen gekost, en nog helemaal niets opgebracht. Dus als je rechtlijnig bent, moet jij ook eerst een jaartje of 10 werken om ergens recht op te mogen hebben. Of verdien jij wel money for nothing omdat je toevallig in Nederland uit een geurige gleuf geschoten bent?

nee,wel op mn provincie en stad:)

Ik ben alleen trots op mijn monsterlijke biceps

Nee, weinig mensen zijn trots op Nederland zo te zien.

Waar is dat idee gebleven van de randstadprovincie?

Het westen van Nederland zou serieus moeten buigen over krijgen van meer autonomie. Ook een stadstaat Holland kan veel problemen wegnemen.

De verschillen worden steeds duidelijker tussen de afzonderlijke delen in Nederland.

Je kunt Nederland + NL-talig België opdelen in 3 stukken.

1) Holland (Noord en Zuid Holland; Utrecht en FLevoland)
2) Zuid Nederland (Vlaanderen, Limburg, Brabant en Zeeland)
3) Friesland-Nedersaksen) (Friesland, Groningen, Drenthe Overijssel en Gelderland)

Dit zijn 3 autonome deelstaten, te vergelijken met bijv. Duitse deelstaten. Geef de staten verregaande autonomie; laat ze zelf een eigen immigratie, integratie of assimilatie beleid voeren. etc. et.

De onderlinge verschillen zijn erg groot. Dat merk je hier in Utrecht al als je de provincie Gelderland in rijdt. Dat is een wereld van verschil. In 30 jaar tijd is er niets veranderd gewoon omdat iedereen er anders is.

Nederland is een erg leuk land vind ik dat nu en in het verleden grote prestaties heeft neergezet. We zijn als klein land het machtigste land ter wereld geweest, en nu nog steeds zijn we de 16e economie ter wereld. Als EU lid maken we deel uit van de grootste economie ter wereld. Ook op sport gebied presteren we veel beter dan je op grond van bevolkingsaantal zou verwachten.

Verder zijn we cultureel ook prominent (schilderkunst) en ook op gebied van wetenschap hebben we vele grote namen voortgebracht. Bijna langs elk denkbare meetlat presteert Nederland veel beter dan je zou verwachten gezien de grootte.

Nederland is een erg leuk land vind ik dat nu en in het verleden grote prestaties heeft neergezet. We zijn als klein land het machtigste land ter wereld geweest, en nu nog steeds zijn we de 16e economie ter wereld. Als EU lid maken we deel uit van de grootste economie ter wereld. Ook op sport gebied presteren we veel beter dan je op grond van bevolkingsaantal zou verwachten.

Verder zijn we cultureel ook prominent (schilderkunst) en ook op gebied van wetenschap hebben we vele grote namen voortgebracht. Bijna langs elk denkbare meetlat presteert Nederland veel beter dan je zou verwachten gezien de grootte.

Ik heb dat hele huidige gezeik van de Nederlanders ook nooit begrepen, als kind herinner ik me nog hoe ik met mijn grootmoeder de noordergrens overtrok om haar familie te bezoeken. Laid back mensen die spraken vanuit het hart, geen Vlaamse kortzichtigheid, lekker progressief ten aanzien van alles wat anders is en allochtonen die allemaal mooi de Nederlanse taal spraken.
Ergens dacht ik dat die superieure mentaliteit onvernietigbaar was, en hoopte ik ooit naar daar te kunnen verhuizen. Nu zou nog geen haar op mijn hoofd daarraan denken.

Ik heb dat hele huidige gezeik van de Nederlanders ook nooit begrepen, als kind herinner ik me nog hoe ik met mijn grootmoeder de noordergrens overtrok om haar familie te bezoeken. Laid back mensen die spraken vanuit het hart, geen Vlaamse kortzichtigheid, lekker progressief ten aanzien van alles wat anders is en allochtonen die allemaal mooi de Nederlanse taal spraken.
Ergens dacht ik dat die superieure mentaliteit onvernietigbaar was, en hoopte ik ooit naar daar te kunnen verhuizen. Nu zou nog geen haar op mijn hoofd daarraan denken.

Ach, ik denk dat je toen niet minder kortzichtige mensen had hoor. Nu is het alleen vanaf het begin van deze eeuw een veel groter issue geworden, waardoor het meer aandacht krijgt. Ik denk dat de gemiddelde boer buiten de randstad van 20jaar terug net zo min het had op 'die buitenlanders' dan de gemiddelde boer van nu.

"Vlaamse kortzichtigheid" hou ik erin overigens.:p

Mwa, land best wel. (alhoewel de wereld door technologie veel te klein is geworden voor landen en grenzen en ik het raar vind je tot een land gebonden te voelen omdat je (in ons geval) geluk gehad hebt ergens geboren te zijn) , Nederlanders? Nee.

Best mooi land, enorme welvaart en welzijn. Wat doen we? Klagen! Het hardste van iedereen, om niks, kortzichtig op de vierkante meter letten op andere mensen en met het vingertje wapperen om ons beter te voelen maar vooral al dat negeren dat er ECHT toe doet, willen we vooral niet zien en horen want we willen het vooral "leuk" hebben. Eén grote hypocriete zooi, maar ja. :)

Trots zijn op je afkomst is in mijn ogen diep triest. Dan ben je gewoon trots op iets waar je niets voor hebt uitgevoerd. Waarde hechten aan een stuk land en daar trots op zijn is ook belachelijk, je kan blij zijn dat je er woont, maar trots erop zijn? Dat is gewoon debiel. No offence.

ja een beetje trots toch wel, ze hebben prima hoerenbuurten, en de Nederlandse vrouwen zijn vaak lekker blond, hebben dikke reete en prima tet*en :thumbup:
helaas wel erg veel kapsones :dunno:

Terug
Naar boven