MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Bedankt voor de aardige woorden Hugz. :thumb:

En nou maar hopen dat ze nooit een "Sterkste Master van NL" gaan organiseren, dan hoef ik me niet belachelijk te maken voor een publiek! ;)

Ik ga kijken hoe ver ik nog kan komen met bankdrukken, en that's it zo'n beetje denk ik.
Ik heb ooit aan 180kg gezeten, en als ik dat weer kan evenaren ben ik héél tevreden.
Dus dat is mijn eerste doel, daarna ga ik voor de 200kg! :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.582
Bedankt voor de aardige woorden Hugz. :thumb:

En nou maar hopen dat ze nooit een "Sterkste Master van NL" gaan organiseren, dan hoef ik me niet belachelijk te maken voor een publiek! ;)

Ik ga kijken hoe ver ik nog kan komen met bankdrukken, en that's it zo'n beetje denk ik.
Ik heb ooit aan 180kg gezeten, en als ik dat weer kan evenaren ben ik héél tevreden.
Dus dat is mijn eerste doel, daarna ga ik voor de 200kg! :D

We hebben dezelfde intenties Hummer!
Ik heb besloten dat verleden jaar (met 40) het laatste jaar was dat ik me liet verleiden tot SM-achtige uitspattingen zoals bijvoorbeeld trucktrekken...het schept verwachtingen als iemand met mijn postuur komt opdagen, en ik hou er alleen maar blessure's aan over en maak me belachelijk...dus mijn streven is ook om ooit 200kg raw en 250 shirted te drukken...kweenie of ik het ooit zal bereiken, maar we moeten wel een doel hebben, toch?

En wellicht dat de volgende keer dat we ons zien er de mogelijkheid bestaat om jou eens een benchshirt aan te trekken, we hebben toch zo ongeveer dezelfde maat...es kijken hoe je dat "bevalt"...dan wordt de competitie nog eens echt spannend...alleen ervoor zorgen dat er dan niemand uitbomd ;)

Ik heb mezelf eens opgemeten en heb een maat 54 nodig volgens Goodlifts's schema.
Ik zou het wel eens willen proberen zo'n shirt.
Het is wel veiliger voor je schouders schijnt.
Maar omdat ik nogal vaak alleen bezig ben, zou ik hem eigenlijk zelf aan moeten kunnen doen.
Ik denk dat Nick het ook vlug beu zou zijn om zijn ouwe dikke vader steeds in zijn shirt te hijsen als we net begonnen zijn... ;)

Ik heb mezelf eens opgemeten en heb een maat 54 nodig volgens Goodlifts's schema.
Maar omdat ik nogal vaak alleen bezig ben, zou ik hem eigenlijk zelf aan moeten kunnen doen.
Ik denk dat Nick het ook vlug beu zou zijn om zijn ouwe dikke vader steeds in zijn shirt te hijsen als we net begonnen zijn... ;)

ooh dat doe ik wel voor dien vader hoor ;) kunnen we dat bij elkaar aan doen he als ik er ook een heb :D

ooh dat doe ik wel voor dien vader hoor ;) kunnen we dat bij elkaar aan doen he als ik er ook een heb :D
Ik zal eens aan mijn baas vragen of ik een tijdje "week op/week op" kan werken...
Da's gelijk een paar honderd Euro's shirts! :rolleyes:

• #3.586

John Inzer is in de jaren '80 begonnen met benchshirts om blessurepreventie!

Een competitionshirt zul je niet snel alleen aankrijgen maar goodlift maakt verschil tussen regular, meet en competition size...je zou als je veel alleen traind dus een ruimer shirt kunnen aanhouden om eens regelmatig in te trainen en een kleiner shirt richting een wedstrijd. Waarbij ik dan als ik jou was toch paar keer zou gaan drukken bij iemand die je daarin kan hijsen ;)
Ik hoop niet dat ik te snel voor je ga...ik zie je volgend seizoen immers als deelnemer aan het NK BD :p 200kg moet je minimaal in shirt dan wel lukken...en als je dan zorgt dan je minstens één geldige beurt hebt, heb je heel grote kans om bij de masters 1e te worden omdat er een zekere huggybear en Badal menen dat ze 225+ moeten drukken en dan vervolgens uitbommen ;) Hummer for benchpresschamp!

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

Ach wat lief! :) Junior gaat dan natuurlijk voor het scherper stellen van een record bij de junioren! Hummer & Zn als benchpressers :cool:

Als jij zo'n 15 jaar de klok kon terug draaien en dan effies door wimwam onder handen genomen zou worden, was jij ook beslist finalist geworden bij de SM van NL! Als er ooit een SM van NL voor masters komt (40+) gaan we samen ervoor trainen en dan wordt wimwam onze coach ;)

wacht effe ikke doet dan ook mee hoor:p

• #3.588
Anders kom je met huggy mee om een shirt te passen Hummer, ergens in mei ofzo :)

John Inzer is in de jaren '80 begonnen met benchshirts om blessurepreventie!

Een competitionshirt zul je niet snel alleen aankrijgen maar goodlift maakt verschil tussen regular, meet en competition size...je zou als je veel alleen traind dus een ruimer shirt kunnen aanhouden om eens regelmatig in te trainen en een kleiner shirt richting een wedstrijd. Waarbij ik dan als ik jou was toch paar keer zou gaan drukken bij iemand die je daarin kan hijsen ;)
Ik hoop niet dat ik te snel voor je ga...ik zie je volgend seizoen immers als deelnemer aan het NK BD :p 200kg moet je minimaal in shirt dan wel lukken...en als je dan zorgt dan je minstens één geldige beurt hebt, heb je heel grote kans om bij de masters 1e te worden omdat er een zekere huggybear en Badal menen dat ze 225+ moeten drukken en dan vervolgens uitbommen ;) Hummer for benchpresschamp!

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:03 ----------

Ach wat lief! :) Junior gaat dan natuurlijk voor het scherper stellen van een record bij de junioren! Hummer & Zn als benchpressers :cool:
Tsja, ik had beter dit jaar meegedaan...
Wat was het ook al weer..?
Nr.1 bij de Masters 1
En Nr.2 bij de 125+ klasse..?
Met een bank van een 140-150 ofzo! :roflol:

Maar wie weet volgend jaar, als alles goed blijft gaan. ;)
En dan doen jij en Badal enweetikwienogwatallemaal alles goed, en doe ik toch nog voor "spek en bonen" mee... :o

wacht effe ikke doet dan ook mee hoor:p
Nee nee nee, jij mag niet mee doen. :nowai:

Sorry Frans, dat kunnen we niet maken...alleen maar "oudjes" waarvan we zeker weten dat we makkelijk van ze kunnen winnen mogen meedoen, jij valt duidelijk niet onder die categorie ;)
I rest my case. :D

Anders kom je met huggy mee om een shirt te passen Hummer, ergens in mei ofzo :)
Dat zou ik best graag doen eigenlijk.
Maar het is wel bijna "de wereld uit" qua afstand voor een Zeeuws Vlaming... :rolleyes:

shit dan ga ik maar op slagroomzwemmen ;)
Dat ken ik niet... :roflol:

Oh juist! ;)

Hehe mooie discussie hier, ik hoop je weleens shirted te zien liften Hummer, je zou inderdaad zeer goed eindigen op de NK naar mijn gevoel!
Nou, als ik me maar niet belachelijk zou maken, zou ik het al goed vinden.
En als je dan ieder jaar een beetje beter drukt is het mooi! :thumb:

Laatst bewerkt:
  • #3.593
Hummer je zou dit jaar bij de Masters inderdaad 1e geworden zijn en bij de Senioren 2e :cool:
Voor spek en bonen doe je nooit mee...het is een mentaal gevecht met jezelf, en je doelstelling zou moeten zijn om een goede wedstrijd te draaien en ervoor gaan om je pr te verbeteren.
Het is onmogelijk te zeggen wie er volgend jaar allemaal meedoen, en het is nog onvoorspelbaarder om te zeggen hoe ze het ervan zullen brengen.
Gewoon meedoen :)!

Wat dat benchshirt betreft...het zou best wel leuk zijn als je mee naar Henk Keizer zou gaan...wellicht dat we ons ergens op een centraal punt kunnen afspreken...en dan gezamenlijk verder gaan?
Moeten we nog es effies over brainstormen...je hebt natuurlijk gelijk...Noord-Scharwoude is the end of the world...maar het is wat wimwam zei...tis maar wat je ervoor over hebt! :rolleyes:

Vandaag ook nog getraind...leuke sfeer, er waren diverse jongens bezig met de voorbereiding op de sterkte Limburger waaronder Ruben Scheepers en Maurice Janssen, die zeker behoren tot de kanshebbers op de titel.

Lichte training vandaag...was effies het schema uitproberen van Korte...

Bench Press 6x5x120 met 3 verschillende grepen...ringvinger op de merklijnen, pink op de merklijnen en een smalle greep.
Ging op zich allemaal wel lekker...alleen de smalle greep krijg ik helaas altijd wat last van mijn schouders, terwijl ik met een brede greep nergens last van heb.
Als ik moet benchen met een greep smaller dan de merklijnen merk ik dat dat me niet pijnloos afgaat.
Tevens kan ik breed veel zwaarder drukken dan smal...5x120 wide grip is easy en 5x120 close grip toch al pittig...dus zou ik eigenlijk het gewicht iedere keer moeten aanpassen.
Dat ga ik dus niet doen.
Wat ik wel wil gaan doen is een schema aanhouden met 6 sets, waarbij ik dan 2 gripbreedtes hanteer...ringvinger op de merklijnen en vervolgens pink op de merklijnen en zo ieder set afwisselen. En wellicht dan met een lager gewicht toch nog een close grip...
Maandag eens kijken hoe dat bevalt...dan zal ik ook weer met chains trainen.

Verder nog wat Lat Pull Down gedaan (10x10x60kg)...ik had tussendoor barbell row geprobeerd...maar hoef ik niet meer te doen...veroorzaakt overal pijntjes reeds met een gewicht van slechts 50kg :o.
En ik heb geen zin om met pijn te trainen, ik doe dat wat ik leuk vind en wat me goed afgaat.

Laatst bewerkt:
Hummer je zou dit jaar bij de Masters inderdaad 1e geworden zijn en bij de Senioren 2e :cool:
Voor spek en bonen doe je nooit mee...het is een mentaal gevecht met jezelf, en je doelstelling zou moeten zijn om een goede wedstrijd te draaien en ervoor gaan om je pr te verbeteren.
Het is onmogelijk te zeggen wie er volgend jaar allemaal meedoen, en het is nog onvoorspelbaarder om te zeggen hoe ze het ervan zullen brengen.
Gewoon meedoen :)!

Wat dat benchshirt betreft...het zou best wel leuk zijn als je mee naar Henk Keizer zou gaan...wellicht dat we ons ergens op een centraal punt kunnen afspreken...en dan gezamenlijk verder gaan?
Moeten we nog es effies over brainstormen...je hebt natuurlijk gelijk...Noord-Scharwoude is the end of the world...maar het is wat wimwam zei...tis maar wat je ervoor over hebt! :rolleyes:

Vandaag ook nog getraind...leuke sfeer, er waren diverse jongens bezig met de voorbereiding op de sterkte Limburger waaronder Ruben Scheepers en Maurice Janssen, die zeker behoren tot de kanshebbers op de titel.

Lichte training vandaag...was effies het schema uitproberen van Korte...

Bench Press 6x5x120 met 3 verschillende grepen...ringvinger op de merklijnen, pink op de merklijnen en een smalle greep.
Ging op zich allemaal wel lekker...alleen de smalle greep krijg ik helaas altijd wat last van mijn schouders, terwijl ik met een brede greep nergens last van heb.
Als ik moet benchen met een greep smaller dan de merklijnen merk ik dat dat me niet pijnloos afgaat.
Tevens kan ik breed veel zwaarder drukken dan smal...5x120 wide grip is easy en 5x120 close grip toch al pittig...dus zou ik eigenlijk het gewicht iedere keer moeten aanpassen.
Dat ga ik dus niet doen.
Wat ik wel wil gaan doen is een schema aanhouden met 6 sets, waarbij ik dan 2 gripbreedtes hanteer...ringvinger op de merklijnen en vervolgens pink op de merklijnen en zo ieder set afwisselen. En wellicht dan met een lager gewicht toch nog een close grip...
Maandag eens kijken hoe dat bevalt...dan zal ik ook weer met chains trainen.

Verder nog wat Lat Pull Down gedaan (10x10x60kg)...ik had tussendoor barbell row geprobeerd...maar hoef ik niet meer te doen...veroorzaakt overal pijntjes reeds met een gewicht van slechts 50kg :o.
En ik heb geen zin om met pijn te trainen, ik doe dat wat ik leuk vind en wat me goed afgaat.

hoe ver heb je hiermee dan ongeveer je handen uit elkaar?????

Wat is hier de toegevoegde waarde van ???. Na mijn mening verkloot je er meer mee dan je er mee wint

Als je fatsoenlijk leert benchen is er niks mis mee. Je kan op die manier prima de ellebogen tegen het lichaam gedrukt houden en de barbell rond navel/bovenbuik op het lichaam laten komen. Op die manier pak je dan echt de triceps aan...zoals een close grip bedoeld is.

Als je geforceerd de barbell op de borst wilt blijven drukken, ellebogen iets naar buiten, polsen in k*t positie...ja dan verneuk je meer dan dat je gaint.

Ik voel dan ook me schouders Huggy, maar dat is maar tijdelijk. Na een paar keer zijn je schouders aangesterkt en komen de echte gains :D Reden dat je breed pijnloos en makkelijker benched is omdat je borst sterk is. Maar triceps/schouders e.d. zijn gewoon zwak en kun je nog veel winst mee halen blijkbaar :D

Laatst bewerkt:
Als je fatsoenlijk leert benchen is er niks mis mee. Je kan op die manier prima de ellebogen tegen het lichaam gedrukt houden en de barbell rond navel/bovenbuik op het lichaam laten komen. Op die manier pak je dan echt de triceps aan...zoals een close grip bedoeld is.

Als je geforceerd de barbell op de borst wilt blijven drukken, ellebogen iets naar buiten, polsen in k*t positie...ja dan verneuk je meer dan dat je gaint.

Ik voel dan ook me schouders Huggy, maar dat is maar tijdelijk. Na een paar keer zijn je schouders aangesterkt en komen de echte gains :D

Naja miss is dat het wel maar alsnog zou ik het anders doen :)

• #3.600

Ik voel dan ook me schouders Huggy, maar dat is maar tijdelijk. Na een paar keer zijn je schouders aangesterkt en komen de echte gains :D Reden dat je breed pijnloos en makkelijker benched is omdat je borst sterk is. Maar triceps/schouders e.d. zijn gewoon zwak en kun je nog veel winst mee halen blijkbaar :D

Je zult me niet snel horen beweren dat ik iets fatsoenlijk kan...bankdrukken is echter één van weinige dingen die ik wel redelijk beheers ;). Kweenie waar je je navel hebt zitten, maar ik heb hem op mijn onderbuik...:rolleyes:
Ik denk ook niet dat mijn schouders zwak zijn...ik heb laatst nog een setjes 5x125 shoulder press gedaan...en kan ook ongetraind een stricte militarypress van ruim 100kg wel aan.
Triceps is de zwakke plek...maar er zijn helaas weinig tricepsoefeningen die ik kan doen zonder last van mijn ellebogen of whatever te krijgen...ben de ideale tricepsoefening nog niet tegen gekomen.
Wellicht dat close grip met een EZ Bar een oplossing biedt?

Ik ga volgende week eens oefenen met een loglift...de handen zijn dan naar het gezicht gericht en met loglift train je ook schouders/triceps.
Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag :).

---------- Toegevoegd om 16:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:46 ----------

Naja miss is dat het wel maar alsnog zou ik het anders doen :)

Verklaar je nader Mistery! :)

---------- Toegevoegd om 16:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:47 ----------

Wat is hier de toegevoegde waarde van ???. Na mijn mening verkloot je er meer mee dan je er mee wint

Momenteel is de toegevoegde waarde dus nihiel en heb ik er inderdaad meer nadeel dan voordeel van :(

Terug
Naar boven