Spencer
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 120
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 101kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik zal er eens aan beginnen, als ik de NCC gehad heb.
Maar dan vraag ik me af: zijn dit de werksets, of moet je de Warming up erbij rekenen?
Na de comp fase..?Maar wat ik me dan afvraag van dat schema, wanneer te toppen.
Ik heb nog eens het artikel van Stephan Korte doorgelezen: “A Revolutianary Approach to Powerlifting”![]()
Korte vermeldt in zijn artikel dat de basisconcepten van dit schema door vrijwel elke Olympische gewichtheffer (waaronder diverse wereldkampioenen) en succesvolle powerlifters is gehanteerd. Eigenlijk klinkt het te simpel om waar te zijn…want waar het op neer komt is dat je je beperkt tot de hoofdoefening en géén assist doet!
Als voorbeeld haalt hij de Squat aan, een oefening die zowel door gewichtheffers als powerlifters wordt beoefend. Hij verklaard dat er verschillende wegen zijn om progressie te boeken in het kniebuigen, maar volgens hem is er geen oefening in dit geval die zo effectief is als kniebuigen zelf. Een Leg Press bijvoorbeeld is niet identiek aan kniebuigen, want als je 500kg aan kunt op de Leg Press betekend dit immers niet dat je ook 500kg kunt kniebuigen, toch? Korte is zelfs van mening dat als we ons zouden beperken tot de hoofdoefeningen we deze tot wel 3x per week zouden kunnen doen zonder verschijnselen van overtraindheid te krijgen.
Wat volgens Korte geldt voor de Squat geldt ook voor de Bench Press. Het enige wat je moet doen om een sterkere bank te krijgen is bankdrukken! Er is geen andere oefening die zo effectief is als het bankdrukken en alleen maar bankdrukken traind de spieren (pectoralis, deltoidus, triceps en zelfs lats) op de manier waarop ze nodig zijn voor een wedstrijd. Het enige wat hij adviseerd is om bij het bankdrukken 3 verschillende grepen te gebruiken: een brede, een normale en een smalle grip, waardoor de spieren optimaal getraind worden, aldus Korte (ik ken hem niet persoonlijk, maar ik vind hem uiterst sympathiek)
Voor het complete artikel en het trainingsschema:
3x3 Bench Press

Maar wat ik me dan afvraag van dat schema, wanneer te toppen.

We zijn mensen en dus hetzelfde. Kortom, ja de principes zijn voor ieder hetzelfde en we willen graag zo uniek zijn![]()
Bijzonder dat jij op dit moment reageert Wim.We zijn mensen en dus hetzelfde. Kortom, ja de principes zijn voor ieder hetzelfde en we willen graag zo uniek zijn![]()

Met alle respect voor iedere sportman........ maar is toch niet persoonsgebonden.......... ik bedoel het is toch niet voor iedereen hetzelfde....... Iets wat voor jou perfect is wil toch niet zeggen dat het voor een ander het gene is hoe hij of zij moet gaan trainen......... Ik denk persoonlijk zelf dat het een vorm van verkoop techniek is.........meer voor de mindere ervaren PL,SM of BB......... ik bedoel als je toch al meer dan een decennia aan deze sport doet dan ontwikkel je je eigen trainings-techniek toch
Het wil niet zeggen huggy dat het weer een zeeeeeeer interessant artikel is.................... je kunt er altijd toch weer iets van opsteken.......![]()

Zit wel wat in ja, maar uiteindelijk komt 90% van de trainingsschema's toch op hetzelfde neer? (of is dat precies wat je wilde zeggen met je eerdere post@corpaul, die mening deel ik in zeer korte maten. Alle atleten die ik train(de) train(d)en allen hetzelfde principe. Kijk naar schaatsen en andere sporten. Een trainer heeft echt geen 20 verschillende trainingsschema's het zijn de kleine dingetjes die anders doet.
)Zit wel wat in ja, maar uiteindelijk komt 90% van de trainingsschema's toch op hetzelfde neer? (of is dat precies wat je wilde zeggen met je eerdere post)

Bijzonder dat jij op dit moment reageert Wim.
Ik vind het wel logisch eigenlijk hoor, Stefan zijn verhaal.
Bankdrukken traint de spieren die je nodig hebt voor het bankdrukken in de juiste verhouding zou je denken.
Het spreekt de luiwammesen zoals Huggy en mij wel aan natuurlijk.![]()

).
Ja en het is afhankelijk van je doel en wat je ervoor hebt.
Dat Baltus SM van NL werd, werkte hij gewoon 5 ploegendiensten als ovenbouwer. Het enige wat ik deed dit meenemen in de belasting van de training. Een dag die jij niet traint, geef jij jouw concurrent sterker te worden![]()

Het is meer dat ik soms niet kan trainen eigenlijk.Nee Hummer wil dan niet trainen, als hij een werkweek heeft.

Nee Hummer wil dan niet trainen, als hij een werkweek heeft.
Goed dat jij gaat trainen. Mogelijk traint je concurrent niet en loop jij in
De stelling over Jarno deel ik dus niet met je. Wil niet zeggen dat het makkelijker maakt als je fulltime met je sport kan bezig zijn.
...maar ik heb dagelijks met (internationale) chauffeurs te maken die vaak meerdere dagen van huis zijn...op vrijdagavond of zaterdagmorgen thuis komen om vervolgens weer op zondagavond of maandagochtend te vertrekken...hoe zie jij daarin mogelijkheden om iemand zodanig te trainen dat hij SM van NL kan worden?Het is meer dat ik soms niet kan trainen eigenlijk.
Ik ben soms aan het eind van de werkdag helemaal op.
Heb dan pijn in mijn gewrichten en in mijn rug.
Voor mijn werk trainen heb ik slechte (soms zelfs angstige) ervaring(en) mee, en doe ik liever niet eigenlijk.
Na mijn werk hangt af van hoe de dag is verlopen.
Maar..!
Dat zijn allemaal uitvluchten natuurlijk...
Waar een wil is, is een weg, en winnaars laten zich door niets tegen houden!![]()