Falstyr
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 126kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

fatsoenlijk benchen was niet naar jouw gericht huggy![]()

Dan doe je hem niet zwaar genoeg!pijn met ellebogen heb ik ook op bijna alle tricep oefeningen, behalve de CGBP![]()

Even ruiken aan Stephan Korte('s systeem!)
Waarom wijk je er nu al vanaf met 5 reps ipv 6 reps/set?
En 120kg is berekend met een top van 210kg ofzo..?
Ergo, je bent te zwaar begonnen!
De eerste weken zijn vrij licht zo te zien als je een realistische top + 5kg aanhoud.
Zoals bij veel systemen zal het principe van: "the sting is in the tale" gebruikt zijn.
Voor mij persoonlijk denk ik wel goed.
Eerst eens even wat rustiger aan doen om het czs wat "rust" te geven, en iedere week zwaarder gaan om in de laatste weken echt te knallen voor je weer wat rustiger aan mag doen.
Er zijn veel overeenkomsten tussen de verschillende systemen.
Pijn moet je vermijden, dat vind ik ook René.![]()
.
.Nou moet je niet gelijk sarcastisch en lullig gaan doen natuurlijk, dat siert je niet.Had je wat anders verwacht? Ik ben maar een zwak bench mietje vergeleken met jullie bench monsters![]()

pijn met ellebogen heb ik ook op bijna alle tricep oefeningen, behalve de CGBP
Tricep push down op een kabel machine heb je ook geen ruk aan. Je trekt in no time de hele stapel weg voor werk sets.

Je triceps kracht vergroten door close grips te doen, en een berg vlees op je armen kweken met JM's, Skullcrushers, Lying triceps extensions, Seated/standing triceps extensions is een goed idee volgens mij.Wat die tricep push down betreft heb je wel groot gelijk...het is wel goed voor je ego als je zo'n hele stapel gewichten op en neer ziet gaan
Weten jullie wanneer ik mijn triceps echt goed voel?
Als ik een EZ Bar neem, en dan met een kilo of 70 veel reps doe...ik heb het idee als ik de oefening vrij zwaar doe, dat mijn armen dan alsnog onbewust in zo'n stand gaan staan dat mijn borst en schouders alsnog het werk overnemen.

als ik skullcrushers e.d. Doe...dan gaat er altijd wel iets fout waardoor me ellebogen verdoet worden en meer vanuit me schouders lijkt te pressen dan met de triceps.

Je triceps kracht vergroten door close grips te doen, en een berg vlees op je armen kweken met JM's, Skullcrushers, Lying triceps extensions, Seated/standing triceps extensions is een goed idee volgens mij.
Ik was altijd nogal een groot voorstander van Dips ook, maar als je wat gevoelig bent in je ellebogen is dat wel een "no go" denk ik...
Ik weet nog dat ik ooit eens gelezen hebt dat (ik dacht Rick Weil..?) een bekende powerlifter ook nogal gek was op push downs, duzz....
Ik deed ze op de laatste sportschool toch wel zo zwaar dat het stapeltje van 135kg nog niet helemaal nodig was voor een aaantal reps hoor.
Veel reps voor de triceps wordt vaak genoeg aangeraden Hugz, dus go for it zou ik zo zeggen.![]()

Ik heb dat ook nogal...Persoonlijk voel ik nooit echt bepaalde spieren werken. Voel het pas na trainingen als bepaalde spieren zwaar aanvoelen of steken geven of er een bepaalde druk op staat. Soms na een zware press sessie schiet er ook wel eens spontaan uit het niets een kramp in me tricep. Zeg dat nu wel, maar bij DB Kick Backs voel ik de tricep wel heel erg, maar daar heb je als powerlifter niks aan hehe. Als de triceps op zijn bij CGBP voel ik wel opeens de borst enorm verzuren en werken ter compensatie om het gewicht te verplaatsen.
Als ik skullcrushers e.d. doe...dan gaat er altijd wel iets fout waardoor me ellebogen verdoet worden en meer vanuit me schouders lijkt te pressen dan met de triceps.

Huggy's lééézieeeee!lol huggy..maar...ik doe de oefeningen die jij voorgeschreven heb. Waarom doe jij ze zelf dan niet
@Hummer
pomp heb ik wel van het benchen, maar dan wel na de 3 of 4e set van de 5x5. En het is erg licht en niet zoiets als dat je paar 20reppers doet en dan zo strak staat dat je daarna niks meer kunt doen van de pijn hehe. Ik vind de pomp totally useless als het tot dat punt komt. Heb dat paar keer gehad na de eerste oefening en dan moest ik gefrustreerd naar huis omdat ik de rest niet meer kon doen. K*t pomp.

Ik ga volgende week eens oefenen met een loglift...de handen zijn dan naar het gezicht gericht en met loglift train je ook schouders/triceps.
Als iemand nog andere suggesties heeft hoor ik het graag.
Hmm, ik had deze post van je even gemist...Ik meen dat ik gelezen heb dat ik van het 1 RM in equipment mocht uitgaan...uitgaande van wat ik op een wedstrijd al gedrukt heb.
Of heb ik het nu verkeerd begrepen?
The first step is to find your current maximum in the bench press. In past articles I have mentioned several ways in which you could do this. You can use a gym max or your best bench from a recent contest. It is important that your max is done in similar fashion (from an equipment standpoint) as your new goal bench will be performed.
Ik ga toch niet 4 weken lang wat setjes met 90kg doen...ik kan me niet voorstellen dat ik daarvan sterker wordt...ik vind 120kg al vrij weinig.
Probeer jij het maar eens uit...es kijken of het werkt...3x per week BD is best wel heavy.

Ik weet niet of je de boom-stang bij Jules al eens hebt geprobeerd......de grip is hetzelfde als de IFSA boom echter in stang formaat. Ik moet zegge het is een killer voor schouders en triceps, trapezius en nog wat andere spiertjes je ziet er binnen "no time" zo uit.
![]()
Grappig om te zien dat alles groeit, behalve dan....jeweetwel 
lol huggy..maar...ik doe de oefeningen die jij voorgeschreven heb. Waarom doe jij ze zelf dan niet![]()
...maar ik heb net als Hummer ook wat last van bepaalde pijntjes...en alles wat auwa doet, vermijd ik
. Maar de oefeningen die ik je eens heb doorgemaild zijn oefeningen die door veel succesvolle benchpressers worden beoefend!Het is ook wel de bedoeling dat je elke rep "wedstrijdsT" doet.
Dan wordt het al snel wat zwaarder.
Ik zal dat artikel eigenlijk nog eens moeten lezen...![]()