Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.762
hoeveel schuift het? voor een halve taart kom ik me bed niet uit :D

Ook niet voor een hele? ;)
Schaam je Falstyr...het zou een eer voor je moeten zijn om de orde te mogen handhaven ;)

---------- Toegevoegd om 16:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:20 ----------

Alleen maar als het rijstevlaai MET slagroom is ;)

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Op wie lijk ik dan?...zeker Hoss Carthwright (Dan Blocker) hé ;)
Hij was 1.90m en 135kg...ik ben ietsiepietsie kleiner, maar maak dat weer ruimschoots goed met mijn BDW, toch? :D

183935_f520.jpg

Laatst bewerkt:
Ook niet voor een hele? ;)
Schaam je Falstyr...het zou een eer voor je moeten zijn om de orde te mogen handhaven ;)

Lol een eer...dat zou je denken, maar het is een lot cause. Been there, done that. Tegenwoordig hanteer ik de regel. Val mij niet lastig en ik laat jou met rust. Val mij lastig en ik heb al het recht om met je te mogen doen wat ik wil. Op kleinere schaal is orde handhaven nog wel te doen omdat het mij persoonlijk helpt :D

Rene,

doe je 6 juni mee?
zin in een weddenschap???????:)

• #3.767
Rene,

doe je 6 juni mee?
zin in een weddenschap???????:)

Hoi Artak!

Wat zou dat voor weddenschap moeten zijn...wie het meest in Wilkspunten of in kilo's drukt?
Ik heb gelezen dat je een nieuw shirt hebt...en 220 gedrukt hebt...heel indrukwekkend met een BDW van -82,5kg :eek:.
In Wilkspunten red ik het dus al niet meer...dus gaan we voor wie de meeste kilo's drukt?
Eigenlijk ben ik al tevreden als ik op die wedstrijd 200+ druk en niet uitbom.
Maar goed...ik neem die handschoen wel op...en neem de weddenschap aan ;)

Vandaag ook nog getraind bij Haeflandsport.

Flat Benchpress (indexfinger on ring)3x5x150kg
Flat Benchpress (pinkyfinger on ring) en een board 3x5x120 (zit meer in)en ik voelde die best wel goed in de triceps!
Die 6x5x140 van vorige week was toch wel erg pittig...ik heb nog contact gehad met wimwam (kweenie of hij dit nog leest ;)) want het viel me op dat hij veel 3x5 deed. Zijn redenatie was dat 5x5 of zelfs nog meer teveel energie kost en de kans op overtraining en blessures vergroot...en als je iets 5x5 kan, dan kan je ook 3x5 met 5 kg meer, aldus wimwam.
En aangezien het bij powerlifters/bankdrukkers uiteindelijk niet erom gaat hoeveel sets/reps je een bepaald gewicht kunt drukken, maar om de verbetering van je 1 RM, zeer zeker eens de moeite waard.
Streven is om 5x170 te gaan drukken. Rien Bijdevier die toch al Master 2 is in de 125+ kan dat ook!

Daarna nog Military Press: 15x 20, 10x50, 5x62,5 en 5x75kg.

Vervolgens Pendlay Row: 6x10x55kg

Tenslotte Front Latt Pull Down: 10x50, 10x60, 10x70 & 10x80kg.

Laatst bewerkt:
Hoi Artak!

Wat zou dat voor weddenschap moeten zijn...wie het meest in Wilkspunten of in kilo's drukt?
Ik heb gelezen dat je een nieuw shirt hebt...en 220 gedrukt hebt...heel indrukwekkend met een BDW van -82,5kg :eek:.
In Wilkspunten red ik het dus al niet meer...dus gaan we voor wie de meeste kilo's drukt?
Eigenlijk ben ik al tevreden als ik op die wedstrijd 200+ druk en niet uitbom.
Maar goed...ik neem die handschoen wel op...en neem de weddenschap aan ;)

Vandaag ook nog getraind bij Haeflandsport.

Flat Benchpress (indexfinger on ring)3x5x150kg
Flat Benchpress (pinkyfinger on ring) en een board 3x5x120 (zit meer in)en ik voelde die best wel goed in de triceps!
Die 6x5x140 van vorige week was toch wel erg pittig...ik heb nog contact gehad met wimwam (kweenie of hij dit nog leest ;)) want het viel me op dat hij veel 3x5 deed. Zijn redenatie was dat 5x5 of zelfs nog meer teveel energie kost en de kans op overtraining en blessures vergroot...en als je iets 5x5 kan, dan kan je ook 3x5 met 5 kg meer, aldus wimwam.
En aangezien het bij powerlifters/bankdrukkers uiteindelijk niet erom gaat hoeveel sets/reps je een bepaald gewicht kunt drukken, maar om de verbetering van je 1 RM, zeer zeker eens de moeite waard.
Streven is om 5x170 te gaan drukken. Rien Bijdevier die toch al Master 2 is in de 125+ kan dat ook!

Daarna nog Military Press: 15x 20, 10x50, 5x62,5 en 5x75kg.

Vervolgens Pendlay Row: 6x10x55kg

Tenslotte Front Latt Pull Down: 10x50, 10x60, 10x70 & 10x80kg.

wauw:eek: das nog ver weg voor mij.:o

• #3.769
wauw:eek: das nog ver weg voor mij.:o

Als jij Master 2 (50+) bent, kun je dat ook ;)

Rien Bijdevier is beresterk...als er wel eens beurten worden afgekeurd dan door technische "foutjes" zoals ongelijke strekking.
Hij drukt raw 200+! :eek:...op wedstrijden weet hij helaas niet altijd het maximale uit zich zelf te halen (zenuwen).

Wat is indexfinger? Middelvinger ??

• #3.771
Wat is indexfinger? Middelvinger ??

Wijsvinger!

Het is een methode die ze bij Metal Militia ook hanteren...paar setjes met een wijde greep (wijsvinger op de merklijn) en vervolgens paar setjes met een smallere greep (ringvinger op de merklijn). Je legt dan net weer het accent op een andere spiergroep.
Het scheelt toch circa 20cm (2 handbreedtes).

Wat mij betreft een "keeper" :).

---------- Toegevoegd om 16:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

Smaller dan schouderbreedte gaan banken heeft weinig zin...ik heb daar al eens een artikel over geschreven...op schouderbreedte drukken blijken je triceps het sterkst te zijn en smaller krijg je een onnatuurlijke stand van je polsgewricht met een risico op overbelasting en blessures.
Daarnaast kun je ook problemen met je ellebogen krijgen!
Hoe smaller je vast pakt, hoe lager de de halter komt te liggen op je romp.
Hou de ellebogen maar eens tegen de zijkant van je romp en kijk dan maar op welke hoogte van de romp je handen zich bevinden...dat is ook de hoogte waarop de halter dan zou moeten neerkomen, als je de natuurlijke beweging van het ellebooggewricht wilt volgen.
Door dan alsnog de halter op je borst te willen laten komen, krijg je ook een onnatuurlijke stand van je armen (dus extra belasting van je ellebogen). Als je dus closegrip persé wilt doen, dan zou de halter op je buik terecht moeten komen en niet meer op je borst (op een wedstrijd volgens IPF regels is dat echter niet toegestaan en moet de halter altijd in contact komen met het borstbeen)...of gewoon kiezen voor de veiligste en wellicht ook effectiefste methode...shouderbreedt of eventueel pinken op de merklijnen :)!

Laatst bewerkt:
Duidelijk ! Maar wat is nou eigelijk de breedste grip die je ''mag'' aannemen ?

• #3.774
Ik dacht dat je de ringen moet raken.
Dus met je wijsvingers er op ken net! ;)

De breedste "legale" greep is inderdaad met je wijsvingers op de ringen...er is echter geen regel over wat de smalste greep is!
Het is dus niet zo dat - zoals sommigen weleens beweren - dat één van je vingers altijd de ringen zou moeten aanraken.

Ik weet nog steeds niet of je nou je vingers op de ringen MOET leggen. ???

Als jij Master 2 (50+) bent, kun je dat ook ;)

Rien Bijdevier is beresterk...als er wel eens beurten worden afgekeurd dan door technische "foutjes" zoals ongelijke strekking.
Hij drukt raw 200+! :eek:...op wedstrijden weet hij helaas niet altijd het maximale uit zich zelf te halen (zenuwen).

WAT als ik 50+ ben, die 5x170 druk ik volgend jaar;) en de 200 ook eind 2011:D Wedje maken? voor een halve Rijstevlaai met een 5 liter slagroom en 2 pakje Chocoladevlokken;)

• #3.778
Ik weet nog steeds niet of je nou je vingers op de ringen MOET leggen. ???

Het moet NIET! Je mag altijd smaller pakken dan de ringen maar de meest brede grip wat "legaal" is, is met de wijsvingers op de ringen, nog breder pakken is niet toegestaan.

• #3.779
Huggy, hoe ken ik het beste proberen spanning onderin te houden bij bankdrukken, het schijnt dat ik nog steeds onderin spanning verlies.

http://www.youtube.com/watch?v=qp9FBaerHLM

Ik had het filmpje alreeds in je log gezien...heel mooi die tripple met 150kg!

Heb je dat probleem met spanning alleen maar als je alleen traind en dus zelf de halter uitpakt, of ook als een spotter je helpt met uittillen?
Meelaten helpen met uittillen kan voorkomen dat je spanning verliest.

Ik heb gemerkt dat ik veel meer spanning vast houdt als ik het als volgt doe...afgekeken van Daisuke Midote (een Jap die 360kg drukt bij de IPF).
Op de bank gaan liggen...voeten op de bank plaatsen en je body naar achteren schuiven...zodanig dat je met je hoofd over de bank gaat.
Voeten hou ik op de bank...ik schuif terug, zonder mijn voeten te verplaatsen, knijp mijn schouderbladen samen en breng mijn hoofd terug, zodanig dat ik met de ogen onder de halter kom te liggen...nu plaats ik mijn voeten op de grond * en draai deze naar buiten (zet deze dus op "slot")
Ik druk mijn hoofd stevig in de bank...kijk naar een punt op het plafond...haal diep adem, knijp heel hard in het halter (heel hard knijpen).

* sommigen doen hun voeten op de grond plaatsen en schuiven dan terug, waardoor je een grotere arch kunt bewerkstelligen. Mij lukt dit echter niet zo goed....daarbij zijn er ook verschillende benchsTen:

Feet Back: Metal Militia Technique (First lie down high on the bench so that your head is hanging off the bench. Unlike in bodybuilding bench, place your feet as far back underneath as you can. Don’t get on your toes; keep the entire sole flat on the floor. This will provide a solid leverage point for arching your back and pressing the bar from).
Feet Front: Westside Barbell Technique (First lie down high on the bench so that your head is hanging off the bench. Place your feet somewhat wide and in front of you. Don’t get on your toes; keep the entire sole flat on the floor).
Bridged Back (Grab the bar with an underhand grip and pull yourself up towards the bar and down towards your feet, so that your forehead touches the bar. Do NOT move your feet of the ground; just arch your back into a bridge. After touching the bar with forehead, first rest your head on the bench, then traps and upper back while maintaining an extremely strong bridge. NOTE: With Westside Barbell technique you won’t be able to achieve such a huge bridge like with Metal Militia technique because the feet will be in front of you. Nevertheless, create as high bridge as you possibly can).
Squeeze Shoulder Blades (Roll the shoulders back to meet the shoulder blades. Until the pain of clenching is still bearable you are not doing it right. If you are not ready to feel enormous pain you are still not ready to compete. Clamping blades tight together shortens the path that bar needs to travel, avoids recruiting of the anterior deltoid muscles and creates a thick upper back platform that will carry out most of the weight).
Bar Grip Type (First and most important thing I want to stress out is that you ALWAYS use a fully wrapped grip. Never use a thumbless (monkey) grip which is often practiced by bodybuilders where the thumb comes behind the bar with the rest of the fingers. Wrapping the bar with thumbs will prevent it from dropping on your chest and ensure more pressing power. Digging your hands deep into the knurls of the bar, and squeezing it as hard as you can, will trigger a reflex which will make your entire body to tighten. This is a little trick used by the professionals).
Bar Grip Width (As for the width of the grip, this is something you will need to figure out for yourself. Wider grip will put more stress on the chest while narrower on the triceps. Either way is fine, just be sure not to use too narrow or too wide grip. As I said try different widths and see what works the best for you. NOTE: The spacing of the hands must not exceed 81 cm measured between the forefingers. In other words, both forefingers must be within the 81 cm marks and the whole of the forefingers must be in contact with the 81 cm marks).

Ok, ik heb zelf het gevoel dat alles gewoon goed en tight ligt, schouders goed bij elkaar geknepen, maar net dat laatste stukje verlies ik toch wat spanning. Mja eigelijk maakt het ook niet uit, want druk hem toch wel uit.
Zal dat stuk van Metal Melitia eens doorspitten.
Thnx

Terug
Naar boven