AndroidHealthClinic

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.721
Training 2/4 Haeflandsport.

Flat Bench Press (grip met wijsvinger op de merklijnen en pink op de merklijnen) 20x20, 2x10x70, 2x5x100, 6x130, 6x5x140kg
Pfffffff...het valt me eerlijk gezegd niet mee :o

Daarna wilde ik meteen front/neckpress doen...nam de lege halter (20kg) en wtf :eek:...was nog verzuurd van het BD, voelde loodzwaar aan...10 minuten gewacht en toen weer begonnen...2x10x60 & 2x10x70kg...toch gekozen voor de frontpress (militarypress)...de neckpress gaat wel...maar dan moet ik echt geen gewicht aan de halter gaan hangen...dus toch maar gewoon militarypress gedaan.
Het is beschamend dat als ik BD gedaan heb daarna mijn schouders/triceps al ver op zijn en ik verplicht ben om effies een langere pauze te maken voordat ik verder kan om mijn schouders te doen...dat had ik nou 10 jaar geleden niet :o

Het militarypress gebeuren had echter één voordeel...toen ik de halter van de grond tilde merkte ik dat ik geen last kreeg van mijn onderrug...dus...toch maar nog eens barbell row gedaan (pendlay versie).
Weliswaar heel lichtjes maar géén auwa in mijn rug :)...6x10x50kg...trek de halter nu meer naar het midden van mijn buik en merk dat me dat goed af gaat...nu heel rustig opbouwen.

Ik merkte dat deze workout toch pittiger was dan een workout m.b.v. machines...kijken of we dat nu ook kunnen volhouden ;)

Laatst bewerkt:
Training 2/4 Haeflandsport.

Flat Bench Press (grip met wijsvinger op de merklijnen en pink op de merklijnen) 20x20, 2x10x70, 2x5x100, 6x130, 6x5x140kg
Pfffffff...het valt me eerlijk gezegd niet mee :o

Daarna wilde ik meteen front/neckpress doen...nam de lege halter (20kg) en wtf :eek:...was nog verzuurd van het BD, voelde loodzwaar aan...10 minuten gewacht en toen weer begonnen...2x10x60 & 2x10x70kg...toch gekozen voor de frontpress (militarypress)...de neckpress gaat wel...maar dan moet ik echt geen gewicht aan de halter gaan hangen...dus toch maar gewoon militarypress gedaan.
Het is beschamend dat als ik BD gedaan heb daarna mijn schouders/triceps al ver op zijn en ik verplicht ben om effies een langere pauze te maken voordat ik verder kan om mijn schouders te doen...dat had ik nou 10 jaar geleden niet :o

Het militarypress gebeuren had echter één voordeel...toen ik de halter van de grond tilde merkte ik dat ik geen last kreeg van mijn onderrug...dus...toch maar nog eens barbell row gedaan (pendlay versie).
Weliswaar heel lichtjes maar géén auwa in mijn rug :)...6x10x50kg...trek de halter nu meer naar het midden van mijn buik en merk dat me dat goed af gaat...nu heel rustig opbouwen.

Ik merkte dat deze workout toch pittiger was dan een workout m.b.v. machines...kijken of we dat nu ook kunnen volhouden ;)

ok ouwe stel je niet aan ik ben 3 jaar ouder

• #3.723
ok ouwe stel je niet aan ik ben 3 jaar ouder

:roflol: Frans, leeftijd zegt niets...je bent zo oud als je je voelt...als ik klaar ben met 6x5x140kg bankdrukken voel ik me behoorlijk oud ;)

Maar het is wel een probleem...je hoort me niet klagen dat ik zwakker wordt, maar het herstel duurt gewoon langer...toen ik een stuk jonger was kon ik zonder problemen een workout achter elkaar afwerken zonder langere pauzes...dat lukt me nu helaas niet meer...kan er niet meer van maken, sorry Frans :o

:roflol: Frans, leeftijd zegt niets...je bent zo oud als je je voelt...als ik klaar ben met 6x5x140kg bankdrukken voel ik me behoorlijk oud ;)

Maar het is wel een probleem...je hoort me niet klagen dat ik zwakker wordt, maar het herstel duurt gewoon langer...toen ik een stuk jonger was kon ik zonder problemen een workout achter elkaar afwerken zonder langere pauzes...dat lukt me nu helaas niet meer...kan er niet meer van maken, sorry Frans :o

sorry rené heb dit effe gemist 6x5x140 kom net terug van uit eten(:klink: met de familie) dit is idd een zwaar volume, ik wordt :oud:

Hallo Rene, train je komende vrijdag ook bij Leon?

het is bijzonder voor bear huggy om 24 uur niet te reageren hij zal toch niet ziek zijn toch????????????????????????????????????????????????

• #3.728
Hallo Rene, train je komende vrijdag ook bij Leon?

Hoi!

Heb jij met Leon voor vrijdag soms een afspraak gemaakt?
Dan kom ik vrijdag ook wel, kunnen we eens kennismaken! :)

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:34 ----------

het is bijzonder voor bear huggy om 24 uur niet te reageren hij zal toch niet ziek zijn toch????????????????????????????????????????????????

24 uur niet reageren ???
Hij heeft dat berichtje net 1,5 uur geleden geplaatst.
Ik weet dat het soms wel zo lijkt, maar ik zit echt niet constant op DBB en ook niet constant achter mijn pc ;)

Voordat ik het vergeet...aan allen:

Zalig Pasen!

1068466.jpg

• #3.729
Carryover Overhead Press - Bench Press

Je zou verwachten dat "vriend & vijand" het erover eens zouden zijn dat overheadpress een gunstige invloed heeft op je benchpress, want sterke schouders zijn net als sterke triceps en een sterke lat belangrijk...desondanks zijn de meningen verdeeld...sommigen doen het niet of nauwelijks...anderen hebben zoiets schaadt het niet baat het niet, en voor weer een ander is het een must...wat is jullie persoonlijke ervaring? Hoord overheadpress in het schema van een powerlifter/benchpresser thuis?

Louie Simmons
"Note: We don’t work front delts [FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]directly too often due to overtraining. [/FONT][/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]I observed that the guys who do a lot of front delts are not our best benchers"[/FONT]

[FONT=Times New Roman,Times New Roman]Bron: http://westside-barbell.com/westside-articles/PDF.Files/06PDF/BenchPressWorkout_03_06.pdf[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]_______________________________________________________[/FONT]

[FONT=Times New Roman,Times New Roman]Overhead Presses/ Overhead Dumbbell Presses - Overhead presses work the upper pecs, anterior delts, and triceps as benches do. So they do provide some benefit for the bench press, especially for the middle part of the lift. However, most of the stress when doing presses is on the medial (middle/ top) delts, which are mainly used in a supportive role in benches. So the carry-over to benches is not as great as with the above exercises. But still, presses can have a place in a powerlifter's routine to maintain muscular balance in the shoulder. And they are a great size and strength builder in general.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]Bron:[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]http://www.fitnessforoneandall.com/powerlifting/article/assistance/bench.htm[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]__________________________________________________________[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]The chest actually only contributes to the movement in the bottom portion of the press, just as the bar leaves the chest. The shoulders, triceps, and upper back all play more important roles than the chest alone. The shoulders, primarily the front deltoids, stabilize and provide strength from the second the bar hits the chest until it has moved nearly halfway to lockout. At this point, the triceps take over and push the bar through the mid-point into full elbows-straight lockout. The entire upper back works as a stabilizer throughout the movement. [/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]In theory, and luckily in practice too, it would make sense to break down bench press training into muscle-specific groups. There will be assistance work for the shoulders, triceps, and upper back. The chest generally gets beat up enough from the bench press alone. Don’t worry about isolating it. So what are some of the best assistance exercises for each muscle group?[/FONT]

[FONT=Times New Roman,Times New Roman]1) Shoulders. As stated above, the front deltoid is the primary shoulder muscle involved in the bench press. Most overhead pressing movements nail this muscle. The standing military barbell press is one of the best bets in this category. The push press, a military press variation using explosive force through the feet, is another great movement.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]2) Triceps. The triceps take a pretty good beating in the overhead pressing work, but it won’t hurt to add in a little more beating. Dips, weighted or unweighted, are by far one of the most helpful exercises when it comes to increasing bench press strength. As with the overhead press variations, they are a compound exercise utilizing both the shoulders and triceps. Pushdowns are another very solid triceps assistance option.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]3) Upper Back. Any rowing movement will satisfy this requirement, whether it is horizontal or vertical. Bent-over barbell rows build upper back mass and strength in a hurry, as do pull-ups and chin-ups. Pick your poison.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]With the assistance exercises out of the way, here is one final tip. Keep in mind that this is the most important of them all.[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]Bron:[/FONT]
[FONT=Times New Roman,Times New Roman]http://www.edubook.com/tips-to-increase-your-bench-press/7541/[/FONT]

[/FONT]

Laatst bewerkt:
Carryover Overhead Press - Bench Press

Je zou verwachten dat "vriend & vijand" het erover eens zouden zijn dat overheadpress een gunstige invloed heeft op je benchpress, want sterke schouders zijn net als sterke triceps en een sterke lat belangrijk...desondanks zijn de meningen verdeeld...sommigen doen het niet of nauwelijks...anderen hebben zoiets schaadt het niet baat het niet, en voor weer een ander is het een must...wat is jullie persoonlijke ervaring? Hoord overheadpress in het schema van een powerlifter/benchpresser thuis?

vrolijk pasen rené en ik denk, als een niet echte pl, dat het trainen van elke spiergroep een bijdrage leverd aan wat voor een lift dan ook. Je ziet het zo vaak dat bepaalde gasten enkel en alleen de hoofdgroepen trainen. Echter het resultaat hiervan is dan ook vaak dat ze overtraint raken en dan niet meer mee kunnen met hun mede trainings-koempels die wel alle andere belangrijke spiergroepen trainen. Ik ken namelijk jongens die nog nooit bv een lat pull down getraind hebben ik durf zelfs te stellen de gehele bovenrug niet. Ze gaan ervan uit dat je deze groep wel genoeg traint bij mp of push press.

gr

24 uur niet reageren ???
Hij heeft dat berichtje net 1,5 uur geleden geplaatst.
Ik weet dat het soms wel zo lijkt, maar ik zit echt niet constant op DBB en ook niet constant achter mijn pc ;)

sorry René was maar een grapje lieveling;)

In een overvolle bar ziet een man een vreselijk te gek mooi wijf zitten. Hij stapt op haar af en vraagt 'Kan ik je wat te drinken aanbieden?'. De vrouw kijkt hem aan en roept keihard, zodat de hele kroeg het kan horen 'Wat?..., me in mijn kont nken?'. De hele kroeg barst in lachen uit en de man trekt zich met een kop als een boei terug tot achter in de zaak. Even later komt de vrouw naar hem toe, 'Het spijt me', zegt ze 'ik ben studente psychologie en ik wilde eens kijken hoe je zou reageren, en dat drankje sla ik niet af'. Waarop de man uitschreeuwt:' Wat?...., 500 euro ?????'.

:haha:

• #3.732
vrolijk pasen rené en ik denk, als een niet echte pl, dat het trainen van elke spiergroep een bijdrage leverd aan wat voor een lift dan ook. Je ziet het zo vaak dat bepaalde gasten enkel en alleen de hoofdgroepen trainen. Echter het resultaat hiervan is dan ook vaak dat ze overtraint raken en dan niet meer mee kunnen met hun mede trainings-koempels die wel alle andere belangrijke spiergroepen trainen. Ik ken namelijk jongens die nog nooit bv een lat pull down getraind hebben ik durf zelfs te stellen de gehele bovenrug niet. Ze gaan ervan uit dat je deze groep wel genoeg traint bij mp of push press.

gr

Hoi Frans!
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt..het trainen van diverse spiergroepen (zelfs de buikspieren :o) leveren een bijdrage aan wat voor lift dan ook.
Je haalt het punt van overtraining aan...ook hiervoor moet je inderdaad waken als je te eenzijdig traind...tjonge, tis al 2-0 voor jou ;)

Als je doel is om sterker te worden in het bankdrukken (zoals ik) dan zal je borst, schouders, triceps en lats sterker moeten maken.

• #3.734
sorry René was maar een grapje lieveling;)

In een overvolle bar ziet een man een vreselijk te gek mooi wijf zitten. Hij stapt op haar af en vraagt 'Kan ik je wat te drinken aanbieden?'. De vrouw kijkt hem aan en roept keihard, zodat de hele kroeg het kan horen 'Wat?..., me in mijn kont nken?'. De hele kroeg barst in lachen uit en de man trekt zich met een kop als een boei terug tot achter in de zaak. Even later komt de vrouw naar hem toe, 'Het spijt me', zegt ze 'ik ben studente psychologie en ik wilde eens kijken hoe je zou reageren, en dat drankje sla ik niet af'. Waarop de man uitschreeuwt:' Wat?...., 500 euro ?????'.

:haha:

:roflol: Grapjas!

Ik wil in de toekomst overigens flink gaan werken aan mijn zelfvertrouwen...weet je eigenlijk wat het toppunt van zelfvertrouwen is?
Een scheet laten als je diaree hebt! ;)

• #3.737
Tuurlijk, maar je zal er eerder op vooruitgaan dan achteruitgaan. Mja dat is ieder zijn eigen keuze.
Tuurlijk, ik doelde overigens op de atleten met een lichamelijke beperking die meedoen aan het paralympisch bankdrukken en zonder hulp van benen heel indrukwekkende gewichten drukken.

Tuurlijk, ik doelde overigens op de atleten met een lichamelijke beperking die meedoen aan het paralympisch bankdrukken en zonder hulp van benen heel indrukwekkende gewichten drukken.

ja dit vind ik soms ook zo apart ik wil het ook eens op die manier proberen met zo'n extra lange bank. kijken wat ik er dan van bak :P
vaak traint op maandag bij ons ook een man met zo'n beperking als ik ook aan het trainen ben. dan denk je echt van woow zoveel gewicht op die manier.

• #3.740
ja dit vind ik soms ook zo apart ik wil het ook eens op die manier proberen met zo'n extra lange bank. kijken wat ik er dan van bak :P
vaak traint op maandag bij ons ook een man met zo'n beperking als ik ook aan het trainen ben. dan denk je echt van woow zoveel gewicht op die manier.

Patrick Dankers - die ik persoonlijk vrij goed ken - drukt met slechts een BDW van circa 80kg 175kg bij de paralympics!!! :eek:
Ga maar eens op de vloer liggen met gestrekte benen en doe een floorpress...dat komt een beetje in de buurt.
Dat verdient dus inderdaad alleen maar respect! :)

Terug
Naar boven