XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.741
Breek de dag, tik een eitje!

:meal: Goed nieuws voor de liefhebbers van eitjes :)...eet ze, maar met voorkeur zacht gekookt of als een spiegelei.

Waarom is iedere dag een ei gezond?
  • Van ei word je niet dik. Een gemiddeld gekookt ei bevat maar ongeveer 90 kcal.
  • Ze maken deel uit van de voedingsdriehoek en behoren tot de groep vlees, vis, eieren en vervangproducten die in hoeveelheden van 75 tot 100 gram per dag bijdragen tot een goede voeding.
  • Eieren bevatten antioxidanten die ouderdomsgebonden oogziekten kunnen tegengaan.
  • Ze bevatten alle essentiele aminozuren in een goede verhouding. Ze zijn een bron van biologische hoogwaardige eiwitten.
  • Tot slot bevatten eieren ijzer, choline, foliumzuur, vitaminen B2 en B12 en vetoplosbare vitaminen E en D.
Correct is dat vaker gebuiken van eieren in het voedingspatroon geen gezondheidsbezwaar oplevert. Het in de dooier aanwezige cholesterol wordt gecompenseerd door de eveneens in de dooier voorkomende lecithine. Lecithine lost de in bloedvaten afgezette cholesterolplaque op en bewerkt een betere verhouding in het gehalte van LDL-cholesterol en HDL-cholesterol binnen het totaalcholesterol.

Het is van belang dat men weinig hard gekookte eieren eet. Die zijn goed voor garnering maar als voedsel niet aan te raden. Wanneer de dooier in de kook helemaal is gestold is het duidelijk dat de dooier te lang hoog is verhit, waardoor de lecithine onwerkzaam is geworden. Tevens wordt bij bereiding cholestorol omgezet in oxycholestorol. Dat betekent dat het cholesterolaspect in het ei dus uit zijn evenwicht is gebracht en dat is weer niet gezond. Zacht gekookte eieren en spiegeleieren zijn perfect en gelukkig worden die ook het meest geprefereerd en gegeten.
Sommigen wijzen op het gevaar van salmonella omdat de dooier immers nog zacht en vloeibaar is en dus vrijwel rauw...toch is dit gevaar voor gezonde volwassenen te verwaarlozen, die kunnen daar immers wel tegen...tevens is de kwaliteit van eieren in NL vrijwel allemaal van kwaliteitsklasse A en de kans op salmonella klein.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
zacht%20gekookt%20ei.jpg

ik eet 5 rauwe per dag dus mmmmmmmm lekker

Patrick Dankers - die ik persoonlijk vrij goed ken - drukt met slechts een BDW van circa 80kg 175kg bij de paralympics!!! :eek:
Ga maar eens op de vloer liggen met gestrekte benen en doe een floorpress...dat komt een beetje in de buurt.
Dat verdient dus inderdaad alleen maar respect! :)

ja klopt. dat is behoorlijk wat. ik heb die bij ons volgens mij ook wel eens 140 zien drukken ofzo. ben zun naam ff kwijt. maar wij hebben wel van die banken die ze gebruiken bij de paralympics enzo dus ik kan dat ook gewoon een x proberen als ik wil :P

Zachte eitjes zijn wel lekkerder, maar hardgekookt neemt zo makkelijk mee...
Ik (vr)eet ze op alle manieren! :thumb:

• #3.745
Traplopen

Ik had me gisteren ietsiepietsie laten gaan...4 stukken rijstevlaai met slagroom (toch een halve vlaai :o...mja...nog altijd minder dan een hele, toch? ;)) Maar rijstevlaai met slagroom is gewoon onweerstaanbaar lekker...als ik zoiets in huis haal ben ik eigenlijk al verloren...volgende keer gewoon niets meer meenemen...

ass_vlaai_rijstevlaai_slagroom.jpg

Hoe dan ook...ik had me voorgenomen om vandaag de trappen te gaan lopen bij Snowworld...en voor ieder stukje vlaai één keer de trap op èn af te lopen.
En het is me gelukt...4x (totaal ruim 4000 treden!) hetgeen een pr is :banana:
Ik was er met de fiets naar toe gegaan, om 15.00 thuis vertrokken en 17.00 weer thuis...met de fiets heb ik zo'n 20 minuten nodig om bij snowworld te komen, hetgeen betekend dat ik 80 minuten nodig heb gehad om 4x de trappen op te lopen...20 minuten per keer...mja...niet bepaald snel...maar ik loop altijd vrij rustig en wel door...ik maak dus onderweg geen pauzes...alleen boven effies om op adem te komen.

Jammer dat de boel boven overigens vernield was :(...ik heb echt een hekel aan vandalisme en zinloos geweld :mad:.

Ik heb verder tevens met Henk Keizer contact gehad...het zal me niet lukken om op korte termijn naar hem te gaan, en 6 juni is de volgende wedstrijd.
Zodoende heb ik besloten om me het nieuwe benchshirt toe te laten sturen...een Rage X van Inzer, maat 56 (één maat groter dan mijn huidige 54).

Doelstelling richting 6 juni:...indien mogelijk nog iets BDW verliezen, krachtverlies zo veel mogelijk beperken, heel blijven en dan vervolgens niet uitbommen en 200+ drukken...de rest zien we dan wel op de wedstrijd zelf.
Ik laat me niet meer verleiden om van te voren alreeds voorspellingen te doen, het komt immers heel vaak anders dan verwacht :o

Ik had me gisteren ietsiepietsie laten gaan...4 stukken rijstevlaai met slagroom (toch een halve vlaai :o...mja...nog altijd minder dan een hele, toch? ;)) Maar rijstevlaai met slagroom is gewoon onweerstaanbaar lekker...als ik zoiets in huis haal ben ik eigenlijk al verloren...volgende keer gewoon niets meer meenemen...

ass_vlaai_rijstevlaai_slagroom.jpg

Hoe dan ook...ik had me voorgenomen om vandaag de trappen te gaan lopen bij Snowworld...en voor ieder stukje vlaai één keer de trap op èn af te lopen.
En het is me gelukt...4x (totaal ruim 4000 treden!) hetgeen een pr is :banana:
Ik was er met de fiets naar toe gegaan, om 15.00 thuis vertrokken en 17.00 weer thuis...met de fiets heb ik zo'n 20 minuten nodig om bij snowworld te komen, hetgeen betekend dat ik 80 minuten nodig heb gehad om 4x de trappen op te lopen...20 minuten per keer...mja...niet bepaald snel...maar ik loop altijd vrij rustig en wel door...ik maak dus onderweg geen pauzes...alleen boven effies om op adem te komen.

Jammer dat de boel boven overigens vernield was :(...ik heb echt een hekel aan vandalisme en zinloos geweld :mad:.

Ik heb verder tevens met Henk Keizer contact gehad...het zal me niet lukken om op korte termijn naar hem te gaan, en 6 juni is de volgende wedstrijd.
Zodoende heb ik besloten om me het nieuwe benchshirt toe te laten sturen...een Rage X van Inzer, maat 56 (één maat groter dan mijn huidige 54).

Doelstelling richting 6 juni:...indien mogelijk nog iets BDW verliezen, krachtverlies zo veel mogelijk beperken, heel blijven en dan vervolgens niet uitbommen en 200+ drukken...de rest zien we dan wel op de wedstrijd zelf.
Ik laat me niet meer verleiden om van te voren alreeds voorspellingen te doen, het komt immers heel vaak anders dan verwacht :o

Zat ik toch ongeveer goed dat je ongeveer 20 min nodig hebt om de trappen te bedwingen. Idd jammer dat ze boven op de top alles vernield hebben:mad: het waren toch sterke jongen die betonnen blokken wegen nogal wat.
Gefeliciteerd trouwens met je PR 4x dat betekend gegarandeerd spierpijn

Laatst bewerkt:
  • #3.747
Zat ik toch ongeveer goed dat je ongeveer 20 min nodig hebt om de trappen te bedwingen. Idd jammer dat ze boven op de top alles vernield hebben:mad: het waren toch sterke jongen die betonnen blokken wegen nogal wat.
Gefeliciteerd trouwens met je PR 4x dat betekend gegarandeerd spierpijn

Thnx Frans...ik was er wel blij mee...en het heeft me goed gedaan...ben benieuwd of ik er inderdaad nog spierpijn aan over zal houden.

Het is inderdaad heel erg jammer dat er op de top vandalisme heeft plaatsgevonden...ik vermoed dat het bepaalde gasten zijn die met de scooters (ik heb er laatst zelfs met een VW Golf boven gezien :eek:) naar boven rijden en daar gaan zitten zuipen en vreten en dan indruk willen maken door dingen te slopen. Ze hebben ook al vaker de trapleuning en zelfs de treden gesloopt. Ik moet zoiets echt niet zien...zou zo'n persoon bij zijn nekvel grijpen en dan vervolgens de politie bellen. Alhoewel...dan krijgen ze een waarschuwing of wellicht een taakstraf...eigenlijk moest dat tuig gewoon een flink pak slaag krijgen :mad:!

Ik erger me gewoon als je ziet dat Nederland steeds asocialer wordt...laatst was ik gaan zwemmen en zat ik in de sauna...komt er een gast die loop te proesten en te hoesten, zijn neus eens flink ophaalt om vervolgens de minder smakelijke inhoud vervolgens op de grond te spugen...ik heb hem toen "vriendelijk maar dringend" gesommeerd om die rotzooi effies op te ruimen...hij gaf overigens gehoor aan mijn "verzoek" ;)

Thnx Frans...ik was er wel blij mee...en het heeft me goed gedaan...ben benieuwd of ik er inderdaad nog spierpijn aan over zal houden.

Het is inderdaad heel erg jammer dat er op de top vandalisme heeft plaatsgevonden...ik vermoed dat het bepaalde gasten zijn die met de scooters (ik heb er laatst zelfs met een VW Golf boven gezien :eek:) naar boven rijden en daar gaan zitten zuipen en vreten en dan indruk willen maken door dingen te slopen. Ze hebben ook al vaker de trapleuning en zelfs de treden gesloopt. Ik moet zoiets echt niet zien...zou zo'n persoon bij zijn nekvel grijpen en dan vervolgens de politie bellen. Alhoewel...dan krijgen ze een waarschuwing of wellicht een taakstraf...eigenlijk moest dat tuig gewoon een flink pak slaag krijgen :mad:!

Ik erger me gewoon als je ziet dat Nederland steeds asocialer wordt...laatst was ik gaan zwemmen en zat ik in de sauna...komt er een gast die loop te proesten en te hoesten, zijn neus eens flink ophaalt om vervolgens de minder smakelijke inhoud vervolgens op de grond te spugen...ik heb hem toen "vriendelijk maar dringend" gesommeerd om die rotzooi effies op te ruimen...hij gaf overigens gehoor aan mijn "verzoek" ;)
Verbaast me niks :roflol:

tja wat doe je eraan René.

• #3.751

Ik ben echt een rustig iemand, absoluut geen ruziezoeker of vechtersbaas...maar als ik "zoiets" zie, zeg ik er wel iets van.
De meeste mensen zijn tegenwoordig helaas te zeer geïntimideerd en durven niets te zeggen omdat ze bang zijn voor represailles :(

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Heb je Charles Bronson wel eens gezien in de films Death Wish?
Die nam het recht in eigen handen, en loste zodoende e.e.a. op.
Ben ik stiekem ook wel voostander van...harde hand, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dat ze ons tweetjes maar sherrif en deputy maken en de vrije hand geven...lossen we samen veel op :D

Alhoewel ik waarschijnlijk wel corrupt zou zijn...voor een lekkere rijstevlaai zou ik de andere kant uitkijken als er iets gebeurde wat niet pluis was ;)

Ik zou nooit de bevel van een beer weigeren en dat dacht hij dan waarschijnlijk ook.
Inderdaad echt triest hoe er soms omgegaan wordt met andermans spul.

Ben ik stiekem ook wel voostander van...harde hand, want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dat ze ons tweetjes maar sherrif en deputy maken en de vrije hand geven...lossen we samen veel op :D

Alhoewel ik waarschijnlijk wel corrupt zou zijn...voor een lekkere rijstevlaai zou ik de andere kant uitkijken als er iets gebeurde wat niet pluis was ;)

Dat is echt een heerlijke film. Er is ook een andere film in dat kaliber, met 'de eigen rechter bende' maar daar ben ik de naam van kwijt.

Ik weet niet hoe het bij jullie in de "county" is Sherif Hug, maar hier zijn het altijd "getinte" jonge mannen van waarschijnlijk Noord Afrikaanse afkomst die de last veroorzaken.
En dan het liefst in groepen.
Als je er wat van zegt haal je meer last op je dak dan de situatie meestal waard was...
Hier komen ze bijv.elkaar tegen met de auto, gaan stilstaan om een praatje te maken, een minuttje of tien!
En zetten zo de weg af zodat er niemand meer kan passeren.
Dan ontstaan er gewoon files in de straten bij bijv. een Albert Heijn enzo.
Hooguit durft er eens iemand te toeteren, maar daar blijft het wel bij.
Er zijn soms op vrijdagavond bijv. wel 40-50 van die gasten tussen de 12 en 25 aanwezig.
En als je eens iets doet heeft de politie een stuk minder moeite met bij jou langskomen nadat ze je kenteken hebben nagetrokken, dan om die gasten eens aan te pakken.
het is behoorlijk frustrerend.
Mijn vrouw komt steeds vaker met dergelijke verhalen thuis, en durft eigenlijk ook niet meer alleen om de boodschappen op vrijdagavond ofzo...

• #3.755
Ik weet niet hoe het bij jullie in de "county" is Sherif Hug, maar hier zijn het altijd "getinte" jonge mannen van waarschijnlijk Noord Afrikaanse afkomst die de last veroorzaken.
En dan het liefst in groepen.
Als je er wat van zegt haal je meer last op je dak dan de situatie meestal waard was...
Hier komen ze bijv.elkaar tegen met de auto, gaan stilstaan om een praatje te maken, een minuttje of tien!
En zetten zo de weg af zodat er niemand meer kan passeren.
Dan ontstaan er gewoon files in de straten bij bijv. een Albert Heijn enzo.
Hooguit durft er eens iemand te toeteren, maar daar blijft het wel bij.
Er zijn soms op vrijdagavond bijv. wel 40-50 van die gasten tussen de 12 en 25 aanwezig.
En als je eens iets doet heeft de politie een stuk minder moeite met bij jou langskomen nadat ze je kenteken hebben nagetrokken, dan om die gasten eens aan te pakken.
het is behoorlijk frustrerend.
Mijn vrouw komt steeds vaker met dergelijke verhalen thuis, en durft eigenlijk ook niet meer alleen om de boodschappen op vrijdagavond ofzo...

Bij ons in de county (Nieuwenhagen, een dorpsdeel van Landgraaf) valt het nogal mee...het zijn ook gewoon groepjes "autochtonen" die wel eens af en toe ruig willen doen in het plaatselijke winkelcentrum en dus niet altijd de "allochtonen". In de city zoals Heerlen is dat weer anders, maar daar kom ik zelden of nooit. Ik heb een keer meegemaakt dat een lange bonestaak ruig tegen me deed en me de weg wilde versperren toen ik naar de parkeerplaats wilde gaan met het winkelwagentje...ik heb hem één keer vriendelijk gevraagd of hij a.u.b. aan de kant wilde gaan...hij wilde geen gehoor geven aan mijn verzoek...ik heb hem toen gewoon omver gelopen...geen last meer van gehad :D
Dat is natuurlijk ietsiepietsie moeilijker als je een vrouwtje van 60kg bent ;)

Maar het is inderdaad een ander verhaal als daar een hele groep staat...het is behoorlijk frustrerend...het wordt tijd voor een goede ouderwetse burgerwacht met honkbalknuppels...mja...in dit landje hebben daders meer rechten dan slachtoffers :( :mad:

Ik ben echt een rustig iemand, absoluut geen ruziezoeker of vechtersbaas...maar als ik "zoiets" zie, zeg ik er wel iets van.
De meeste mensen zijn tegenwoordig helaas te zeer geïntimideerd en durven niets te zeggen omdat ze bang zijn voor represailles :(

---------- Toegevoegd om 19:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:29 ----------

Ha, wie kent de Death Wish films niet. Volgens mij zijn er wel een stuk of 5 van;). Die Charles Bronson toch, hij schitterde ook als jonge acteur in de wereld beroemde klassieker "Once Upon a Time in the West" uit 1968

gastjes bij hun nekvel grijpen en de politie werkt niet. zou ze heel subtiel een zetje de treden af geven. Beetje hun gezicht vandaliseren in ruil voor wat hun kapot maakten. als je je dan ook nog tijdig uit de voeten maakt zal er niks gebeuren al zouden ze de politie weten te bellen.

Wat dat betreft ben ik heel ouderwets in veel dingen. Oog om oog... je krijgt altijd wat je verdient.

Een vandaal moet niet opkijken als hij zelf opeens verbouwd wordt,
Een dief moet niet opeens opkijken als hij zijn stelende hand verliest,
Een moordenaar heeft direct geen recht meer op enige vorm van humaniteit.
dat is meer mijn manier van doen en laten.

Laatst bewerkt:
  • #3.758
gastjes bij hun nekvel grijpen en de politie werkt niet. zou ze heel subtiel een zetje de treden af geven. Beetje hun gezicht vandaliseren in ruil voor wat hun kapot maakten. als je je dan ook nog tijdig uit de voeten maakt zal er niks gebeuren al zouden ze de politie weten te bellen.

Wat dat betreft ben ik heel ouderwets in veel dingen. Oog om oog... je krijgt altijd wat je verdient.

Een vandaal moet niet opkijken als hij zelf opeens verbouwd wordt,
Een dief moet niet opeens opkijken als hij zijn stelende hand verliest,
Een moordenaar heeft direct geen recht meer op enige vorm van humaniteit.
dat is meer mijn manier van doen en laten.

O.K...het is nu afgelopen met de knuffelpolitiek...het is nu oog om oog, tand om tand :hamer: je bent aangenomen als lid van de burgerwacht! ;)
Of ze zouden gewoon een soort Robocop moeten inzetten :cool:

robocop.jpg

Terug
Naar boven