XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.884
Ik had bij pouwerpaxck (Frans) gereageerd op een vraag en blijkbaar viel de post in de smaak en daarom plaats ik de info over Big Brad ook maar in mijn eigen log :).

The Brad Gillingham 12 week Raw Bench Press Program

Het schema van Gillingham duurt liefst 12 weken!
Waarbij je steeds 3 weken 5x3 doet en vervolgens 1 week 3x5 (een soort deload) je werkt met gewichten tussen de 80 en 90%.
Hieronder de link.
Het is een schema van Brad Gillingham.

http://www.marylandpowerlifting.com/GillinghamBench.asp

Bij Enter 1 rep Max Bench Press for geef je je 1 RM in.

Bij Enter Training Program Start geef je de datum in wanneer je wilt beginnen.

Bij Select Rounding Preference maak je de keuze tussen afronden op hele kilo's / 2,5 / 5kg.

Dan krijg je vervolgens een mooi schema wat je kunt uitprinten voor de volgende 12 weken!

Vergeet niet op Submit te drukken!

P.S. Brad Gillingham is van 1966, is 1.96m en weegt tussen 140-150kg...hij is diverse keren wereldkampioen bij de IPF geweest en zijn beste resultaten zijn: SQ 395 - BP 287,5 - DL 392,5 (hij liet dat kunstje zien op de Arnold Classics in 2008) zijn beste totaal was 1062,5kg...ze noemen hem dan ook Big Brad ;)

http://www.youtube.com/watch?v=nTIVP9dMQQk

Ik ben een groot fan van deze man! :)

brad.jpg

brad.jpg

http://athletebio.com/usa1966m4

Het zal best een "hook grip" zijn, als het klopt wat ik zie op dat filmpje, maar dan nog... :bow:

• #3.886
Deze man gebruikt voor het DL van bijna 400kg geen straps, en ook geen alternate grip...gewoon een overhand grip en niks sumostyle, gewoon conventional! :eek:
Hij wordt dan ook terecht als een van de sterkste deadlifters ter wereld beschouwd!

Het zal waarschijnlijk wel een "hook grip" zijn hoor, dan kun je wel wat meer dan met een gewone overhandse grip.
Maar als ik een schijntje van zijn gewicht zou kunnen deadliften, zouden mijn duimen alsnog uit hun gewrichtskommetjes getrokken worden denk ik! :eek:

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

De broertjes doen ook aan griptraining lees ik net. ;)

t*ring sick XD ik zat al naar zun straps te zoeken op die foto :p
alleen met dat schema. je doet dus 2 dagen bench, 1 lichte dan en 1 zware dag ?

• #3.889
Het zal waarschijnlijk wel een "hook grip" zijn hoor, dan kun je wel wat meer dan met een gewone overhandse grip.
Maar als ik een schijntje van zijn gewicht zou kunnen deadliften, zouden mijn duimen alsnog uit hun gewrichtskommetjes getrokken worden denk ik! :eek:

---------- Toegevoegd om 12:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:55 ----------

De broertjes doen ook aan griptraining lees ik net. ;)

En armworstelen...kun je beter geen problemen meekrijgen met die familie Gillingham ;)

Ik weet zo niet of Brad een hook grip hanteerd...het zal wel...voor mij maakt het verder niets uit...het blijft zoals jij terecht aangeeft een indrukwekkend gewicht.

P.S. voor hen die niet weten wat een "hook grip" is:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #3.891
t*ring sick XD ik zat al naar zun straps te zoeken op die foto :p
alleen met dat schema. je doet dus 2 dagen bench, 1 lichte dan en 1 zware dag ?

Bij de IPF mag je sowieso niet met straps tillen.

Je doet inderdaad 2 dagen bankdrukken per week...een heavy en een light day...persoonlijk zou ik wel wat meer rust ertussen nemen (minimaal 2 dagen)...tevens ben ik ook geen voorstander van iedere zware benchday een heavy single te drukken voor de werksets en ook niet zo van het 2x8/8x2 op de light day.
Het werken met tripples op de zware benchday vind ik daarentegen prima!
Je ziet dat heel veel sterke bankdrukkers doen richting een wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 13:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Als je dat schema gaat volgen, wilt Brad straks alsjeblieft met jou op de foto. ;)

:roflol:

Ik begin trouwens te denken dat je nooit van de 3tjes af hoeft te stappen om sterker te worden.
Wel om je spieren groter te maken, dan wel natuurlijk.

haha zou vet zijn op de foto met zon beest:P nja ook weer niet dan lijk ik helemaal klein :( ma alsk met een paar jaar zijn schema net zo'n bench krijg dan ben ik best tevreden (A) haha XD
maar ik was al ff op zoek naar 1 goed schema. en deze ziet er wel aardig uit.

nog 1 vraagje en dan snap ik het denk ik:p
Monday 19/4/2010 81 90.0% 72 80.0% 3x5
als je daar kijkt dan is die 81 die single set. dat is dus gewoon echt 1 herhaling? best apart dat je eerst warming up doet, dan een zware single en dan je setjes die weer wat lager liggen. al is het ook wel weer logisch omdat je dan dat zware gewicht al hebt gevoeld en dan weer iets omlaag gaat.

Je hebt 'm begrepen! :thumb:
Ik was het al eens eerder tegengekomen, voor squats!
Goed opwarmen, en dan een max(?) herhaling.
Als je eerst je sets heb gedaan, is een max herhaling geen max herhaling meer natuurlijk éh..?
Wel goed opwarmen!!!
Ik denk dat het wel de moeite waard is om te proberen.

• #3.895
Ik begin trouwens te denken dat je nooit van de 3tjes af hoeft te stappen om sterker te worden.
Wel om je spieren groter te maken, dan wel natuurlijk.

Je ziet inderdaad dat b.v. op de DE dag bij Westside ook met tripples gewerkt wordt.
Ik heb eerlijk gezegd niet de ervaring hoe het werkt als je onafgebroken met tripples werkt :o
Met meer dan 5-6 reps maken bij werksets bij het bankdrukken streef je je doel in elk geval voorbij.
En zoals al eerder gezegd richting een wedstrijd is werken met tripples prima :).

Het schijnt ook zo te zijn dat als je een hele zware herhaling gedaan hebt, je de sets als "lichter/makkelijker" ervaart.
Dat was in dat squat artikel duidelijk aangetoond met % enzo.

• #3.897
haha zou vet zijn op de foto met zon beest:P nja ook weer niet dan lijk ik helemaal klein :( ma alsk met een paar jaar zijn schema net zo'n bench krijg dan ben ik best tevreden (A) haha XD
maar ik was al ff op zoek naar 1 goed schema. en deze ziet er wel aardig uit.

nog 1 vraagje en dan snap ik het denk ik:p
Monday 19/4/2010 81 90.0% 72 80.0% 3x5
als je daar kijkt dan is die 81 die single set. dat is dus gewoon echt 1 herhaling? best apart dat je eerst warming up doet, dan een zware single en dan je setjes die weer wat lager liggen. al is het ook wel weer logisch omdat je dan dat zware gewicht al hebt gevoeld en dan weer iets omlaag gaat.

Probeer het gewoon eens uit! :)
Ik ben altijd een beetje huiverig om iedere week een zware single te doen, maar ja ik ben dan ook een oudje met beperkingen ;)

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:17 ----------

Het schijnt ook zo te zijn dat als je een hele zware herhaling gedaan hebt, je de sets als "lichter/makkelijker" ervaart.

Wellicht moet ik niet zo "bang" zijn en het ook maar eens proberen met die zware single :rolleyes:

Je hebt 'm begrepen! :thumb:
Ik was het al eens eerder tegengekomen, voor squats!
Goed opwarmen, en dan een max(?) herhaling.
Als je eerst je sets heb gedaan, is een max herhaling geen max herhaling meer natuurlijk éh..?
Wel goed opwarmen!!!
Ik denk dat het wel de moeite waard is om te proberen.

ja ik ga het denk ik ook doen, en ja daar heb je gelijk in van dan is het geen max meer. als je hier kijkt in mijn log. http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/jorgs-road-to-500-total-230813/index6.html dan zie je bij die bench training dat ik al ''redelijk'' wat zware herhalingen had gemaakt voor mijn PR.

ja dat bedoelde ik ook dat ik het wel snapte. als je al een gewicht van 10kg hoger in je hand hebt gehad voelt dat ineens licht aan

Probeer het gewoon eens uit! :)
Ik ben altijd een beetje huiverig om iedere week een zware single te doen, maar ja ik ben dan ook een oudje met beperkingen ;)

ja ik vind het wel apart maar ik denk dat ik het gewoon ga proberen. alleen k*t dat ik net zondag wedstrijd heb dus maandag ermee beginnen is beetje k*t. al is borst wel te doen na strongman. en dan na 4 weken is papendal dus midden in de cyclus..

Laatst bewerkt:
Begin dan maar na Papendal zou ik zo zeggen.
Temper je enthousiasme! ;)

Terug
Naar boven