MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
World Records Bench Press.

Records Benchpress bij de IPF in de 125kg + klasse:

Subjunioren (tot 18 jaar):
Carl Yngvar Cristensen (1990, NOR, BDW 146kg) 317,5 kg three-lift.

Junioren (tot 23 jaar):
Yeygen Yarymbash (1983, UKR, BDW 125kg) 320 kg three-lift.

Senioren:
Brian Siders (1978, USA, BDW 152kg) 352,5 kg three-lift.
Daisuke Midote (1972, JPN, BDW 144kg) 360 kg single-lift.

Masters 1 (40+):
Shwan O’Halloran (1965, CAN, BDW 130kg) 310 kg three-lift.
William Gillespie (1959, USA, BDW 144kg) 330 kg single-lift.

Masters 2 (50+):
Eberhard Schwanke (1953, GER, BDW 139kg) 265 kg three-lift.
Jamers Ray (1958, USA, BDW 162,5kg) 273 kg single-lift.

Masters 3 (60+):
Robert Smith (1942, CAN, BDW 138kg) 220 kg three-lift.
John Blackmon (1942, USA, BDW 138kg) 210 kg single-lift.

Masters 4 (70+):
Geen vermeldingen…dikkerds zijn niet zolang actief of dan al dood :p.
Het minimum wat als record wordt erkend is overigens 180kg…dus ben je ouder dan 70 jaar, zwaarder dan 125kg en druk je minimaal 180kg doe dan mee aan het WK en wordt wereldrecordhouder!!! ;). Hoe oud is Gerard du Prie nu eigenlijk?

P.S. Three-lift wil zeggen bankdrukresultaten bij een powerliftwedstrijd waar dus ook KB en DL werden gedaan door de deelnemers!.
Single-lift wil dus zeggen alleen bankdrukwedstrijden.

Bij het drukken van een nieuw record vind er bij de IPF overigens altijd dopingcontrole plaats. Als iemand positief wordt bevonden, dan is het record niet geldig!

Ruim 350kg bankdrukken is beestachtig zwaar maar valt vrijwel in het “niets” bij wedstrijden waar b.v. 3ply shirts zijn toegestaan en geen dopingcontrole is.
Zo heeft Ryan Kennely (lift voor de WPO, World Powerlift Organization) het absolute wereldrecord met 487,5kg op naam staan :eek:.
Ryan heeft zijn “plasje” overigens niet hoeven in te leveren ;), desondanks diep respect!

Mijn fout, had vergeten het volgende in te zetten:

ps. waarom noemen ze het in Nederlandse PL wedstrijden wel kniebuigen en bankdrukken maar geen dodelift?

Alleen doen wat je van nature goed kan en geen aandacht besteden aan je zwakheden is weak.

Kom je weer rellen in iemands log!

Heel stoer hoor..

Als hij dat nou leuk vind.. laat 'm lekker!

Er zijn ook mensen die dat achterlijke bulken van jou afkeuren..

Laat iedereen ff in z'n waarde Emile.. Over het internet kan iedereen stoer zijn;)

PS. Sorry voor het vervuilen van je log huggybear, maar dit moest ik ff kwijt:D

Kom je weer rellen in iemands log!

Heel stoer hoor..

Als hij dat nou leuk vind.. laat 'm lekker!

Er zijn ook mensen die dat achterlijke bulken van jou afkeuren..

Laat iedereen ff in z'n waarde Emile.. Over het internet kan iedereen stoer zijn;)

PS. Sorry voor het vervuilen van je log huggybear, maar dit moest ik ff kwijt:D

Thnx Marrkos voor je support ;)
En jij vervuilt mijn log echt niet, hoor!

Het is verder ook geen probleem...ik vind het niet erg als iemand "recht door zee" is en eerlijk zijn mening geeft.
Kritiek heb ik absoluut geen moeite mee...maar het moet geen kritiek omwille van de kritiek zijn...het moet dan gerechtvaardigde èn opbouwende kritiek zijn...niet lukraak maar wat ongefundeerd beweren.

Let maar niet op emile, hij zit in de bulk.

Thnx Marrkos voor je support ;)
En jij vervuilt mijn log echt niet, hoor!

Het is verder ook geen probleem...ik vind het niet erg als iemand "recht door zee" is en eerlijk zijn mening geeft.
Kritiek heb ik absoluut geen moeite mee...maar het moet geen kritiek omwille van de kritiek zijn...het moet dan gerechtvaardigde èn opbouwende kritiek zijn...niet lukraak maar wat ongefundeerd beweren.

Nou EmileV is niet bepaald recht door zee.. die komt gewoon graag mensen afkraken omdat hij zich dan stoer voelt..

Persoonlijk vind ik ook dat je je neit alleen op bankdrukken zou moeten richten.. maar jij bent geen 16jarige beginner, en je zal er heus je redenen wel voro hebben.. en daarbij.. iedereen moet gewoon lekker doen waar die zin in heeft..:D

Nou EmileV is niet bepaald recht door zee.. die komt gewoon graag mensen afkraken omdat hij zich dan stoer voelt..

Persoonlijk vind ik ook dat je je neit alleen op bankdrukken zou moeten richten.. maar jij bent geen 16jarige beginner, en je zal er heus je redenen wel voro hebben.. en daarbij.. iedereen moet gewoon lekker doen waar die zin in heeft..:D

Hey, dat is mijn punt! Ik zeg het gewoon met minder frutseltjes en versierseltjes. ;)

haha ik begrijp je wel :D had alleen zin om effe te stangen haha.

OT - mooie artikels over bench René ! zie je van de week weer :D

groet max

Vanmorgen getraind bij Haeflandsport!

Loading/Volumefase week 2:
Bench press (met de ringvinger op de ringen van de halter):
20x20, 10x60, 5x90, 5x105, 5x115, 5x125, 5x132,5 en 5x140kg.

Floor/Boardpress met gestrekte benen (met de pink op de ringen):
2x10x90 en 2x10x100kg.

Barbell Row (Pendlay style):
10x50, 10x70 en 5x5x90kg.

Front plate raise:
4x10x25kg.

Tot nog toe gaat de volumefase vrij easy...het wordt pas echt :wl: vanaf week 3 en zeker in week 4.

Officiële bewoording is kruisheffen. Dus kniebuigen, kruisheffen en bankdrukken. ;)

Thnx voor de info, Mike!
Dan vind ik Deadliften toch wel beter klinken dan kruisheffen...;)

Fijn overigens dat er op dit forum altijd wel iemand is die met zijn of haar kennis een zinvolle bijdrage kan leveren waar iedereen wat aan heeft!
Zo wordt uiteindelijk iedereen er beter van! :)

zakheffen, ik vind het wel wat hebben.

Hey, dat is mijn punt! Ik zeg het gewoon met minder frutseltjes en versierseltjes. ;)

Oké.. maar die frutseltjes en versierseltjes zijn er wel met een reden.. om beleefd en netjes te blijven, om enigszins respect te blijven tonen..

Je hoeft niet gelijk mensen aan te vallen..

Goed bezig Huggy, leuke log om te lezen!

Bekijk bijlage schema powerlift federatie.bmp

Hierboven dan voor de "liefhebbers" een schema van de diverse powerliftfederaties met de diverse verschillen.

Betekenis van diverse afkortingen:

GPC (Global Powerlifting Committee)

IPF (International Powerlifting Federation)

WDFPF (World Drug Free Powerlifting Federation)

WPA (World Powerlifting Alliance)

WPC (World Powerlifting Congress)

WPF (World Powerlifting Federation)

WUAP (World United Amateur Powerlifting)

AWPC (Amateur World Powerlifting Congress)

Plies = aantal lagen van powerliftgear.

Pol/Den/Can = materiaal Polyester, Denim en Canvas.

UNL = Unlimited (onbeperkt).

Briefs = een extra korte broek.

Mono = KB in een stellage.

Test = Doping/Drugstest.
bij wdfpf heb je ook equiped powerlifting (zelfde regels van IPF dan)

he dikke.. alles goed? geen tijd om alles te lezen, maar gaat het goed met je training?

Terug
Naar boven