Vrijdag 2 september light benchpresstraining (Haeflandsport).
Benchpress: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x5x130 (alle werksetjes met PRESS commando).
Cable Row & Latt Pull Down setjes met 75kg en 10 reps.
Comment:
Lekkere training...hoop dat ik nu eens voor de afwisseling weer regelmatig kan trainen (heb deze week elke dag overgewerkt i.v.m. inventaris van ons magazijn).
Mijn jongste zoon Maikel (12 jaar) was ook mee trainen...hij "zeurde" al een hele tijd dat hij eens mee wilde gaan trainen...en gisteren was het dan zover...heb hem uiteraard laten bankdrukken (met setjes van 10 reps met gewichten van 20-25kg).
Ik heb hem gezegd dat hij minimaal 10 reps met een gewicht moet aankunnen. Gewicht speelt nu immers nog absoluut geen enkele rol. Het goed aanleren van de beweging wel. Er was toevallig iemand aan het pieken die een klassiek voorbeeld was van hoe het niet moet (hoofd van de bank, kont van de bank en de halter tot halverwege laten zakken) Heb hem meteen verteld dat het zo dus niet moet!
Wat zijn kinderen overigens nog flexibel...toen ik zei dat hij eens moest proberen om de voeten onder zijn lichaam te zetten ging ik ervan uit dat dit problemen zou geven...maar het tegendeel bleek het geval. Verder heb ik hem hoofdzakelijk nog laten rowen (cable row) en hem meteen verteld dat ik een groot voorstander ben van agonisten-antagonistentraining en dat hij met benchpress en rows het hele bovenlichaam traind. Hij was in elk geval erg enthousiast en ben benieuwd hoe lang hij het leuk zal blijven vinden