Fitness Seller

Benchpresslog from lazy huggybear

Ik zal voor je duimen! :)
Heel veel suc6 Pjotr.

Er is op dit moment helaas nog geen vereniging die heeft toegezegd de rawbankdrukwedstrijd te willen organiseren :(.
Achter de schermen is men wel bezig met het zoeken van een geschikte locatie...als ik wat krijg te horen laat ik het via mijn log wel weten.

zou voor mij het meest zure ding zijn van t jaar als dat niet doorgaat.
ik snap er niks van :(

anders bij jou thuis Don)))

Ach, al gaat die RAW wedstrijd niet door...
Ik ben er toch niet klaar voor. ;)

zou voor mij het meest zure ding zijn van t jaar als dat niet doorgaat.
ik snap er niks van :(

Het zou zeker enorm zuur zijn... Maar het is toch niet de enige wedstrijd van het seizoen en ook niet de belangrijkste lijkt mij? OF voor jou wel?
Toch wel een lekkere training weer, René, logisch dat het wst minder gaat met je trainingen als je zo aan het verbouwen bent.

We lassen hem gewoon af tot we er klaar voor zijn Kompel! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.087
Het zou zeker enorm zuur zijn... Maar het is toch niet de enige wedstrijd van het seizoen en ook niet de belangrijkste lijkt mij? OF voor jou wel?
Toch wel een lekkere training weer, René, logisch dat het wst minder gaat met je trainingen als je zo aan het verbouwen bent.

Jongens ik weet niet of deze wedstrijd wel of niet zal doorgaan, ik weet alleen dat er tot op gisteren nog geen vereniging had toegezegd.
Ik weet wel dat Pardeep Kailey ermee bezig is.

Het is verder niet echt een belangrijke wedstrijd (voor mij althans), maar wel een leuke en eerlijke wedstrijd waar het echt om pure kracht gaat, want de één weet meer uit een shirt te halen dan de ander.
Alhoewel het met die pure kracht van mij momenteel wel ietsiepietsie tegenvalt :o

Ik doe dit jaar in elk geval niet mee aan het EK BD voor Masters...ik was sowieso te laat voor de nominatie en vind gewoon dat ik ook niet in vorm ben en weer effies nodig zal hebben om ook in vorm te raken. Daarnaast doet Ed Fennema namens NL mee bij de superzwaargewichten en heeft hij een reeële kans op een podiumplek met 255kg wat hij recent nog gedrukt heeft en heb ik er verder niet veel te zoeken.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 11:50 ----------

We lassen hem gewoon af tot we er klaar voor zijn Kompel! ;)

:roflol: volgend jaar om deze tijd dan wellicht? ;)

Back to work! (mijn pauze zit er alweer op).
Vanavond bij Leon Smeets een "heavy training"...het zal me benieuwen ;)

• #8.088
Heavy Bench Press Training bij Leon Smeets.

Bench Press: 20x20, 2x10x70, 10x100, 8x130, 3x150, 2x160, 1x170, 1x170 & 1x170 (fail) :o naset 3x145kg

Close Grip: 3x5x120kg

Tussen de press sets door setjes van 10x70kg Latt Pull Down gedaan.

Comment: Zal de komende weken het “powermatrix” schema volgen om weer te wennen aan de zwaardere gewichten. Alleen zal ik de opbouw anders gaan doen omdat meer dan 5 reps bij werksets en extra tussenstappen me teveel kracht kosten. Eerste single met 170kg was best wel een felle beurt, 2e single was al minder fel en bij de 3e single was gewoon de pijp leeg. Ik kan niet anders dan constateren dan dat ik op dit moment helaas zo’n 10-15kg aan kracht heb moeten inboeten. Een logisch gevolg van niet of onregelmatig trainen in combinatie met een fors verlies aan lichaamsgewicht :(.

Het is nu proberen de schade zoveel als mogelijk te beperken en weer terug te krabbelen! Volgende week zal de opbouw als volgt uitzien: 20x20, 2x10x70, 8x100, 5x130, 3x155, 3x1x170kg, naset met 140kg. En dan iedere week proberen ietsiepietsie te verhogen. Opdat ik eind september niet helemaal zal afgaan op de rawwedstrijd (in de veronderstelling dat hij door gaat). We zullen wel zien waar het schip zal stranden ;).

Ik hoop zo dat hij niet doorgaat voor je René. :D
Toch nog niet zo heel slecht hoor.
Je hoeft die 170 maar één keer te drukken éh.
Benieuwd wat je nog voor elkaar zal krijgen man.
Jij hebt in ieder geval een goede reden om niet helemaal top te zijn. ;)
Succes man!

• #8.090
Ik hoop zo dat hij niet doorgaat voor je René. :D
Toch nog niet zo heel slecht hoor.
Je hoeft die 170 maar één keer te drukken éh.
Benieuwd wat je nog voor elkaar zal krijgen man.
Jij hebt in ieder geval een goede reden om niet helemaal top te zijn. ;)
Succes man!

Helaas Hummer, fit of niet fit, we moeten er toch aan geloven ;)
De wedstrijd gaat namelijk door! :)

En wel op zondag 25 september bij Topfit in Geldrop, Parallelweg 11A
Aanvang 11.00
Wegen van 09.00-10.30

Geef je op bij Wim Bevers: info@sportcentrumtopfit.nl

Laatst bewerkt:
  • #8.091
Vrijdag 2 september light benchpresstraining (Haeflandsport).

Benchpress: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x5x130 (alle werksetjes met PRESS commando).

Cable Row & Latt Pull Down setjes met 75kg en 10 reps.

Comment:
Lekkere training...hoop dat ik nu eens voor de afwisseling weer regelmatig kan trainen (heb deze week elke dag overgewerkt i.v.m. inventaris van ons magazijn).

Mijn jongste zoon Maikel (12 jaar) was ook mee trainen...hij "zeurde" al een hele tijd dat hij eens mee wilde gaan trainen...en gisteren was het dan zover...heb hem uiteraard laten bankdrukken (met setjes van 10 reps met gewichten van 20-25kg).
Ik heb hem gezegd dat hij minimaal 10 reps met een gewicht moet aankunnen. Gewicht speelt nu immers nog absoluut geen enkele rol. Het goed aanleren van de beweging wel. Er was toevallig iemand aan het pieken die een klassiek voorbeeld was van hoe het niet moet (hoofd van de bank, kont van de bank en de halter tot halverwege laten zakken) Heb hem meteen verteld dat het zo dus niet moet!

Wat zijn kinderen overigens nog flexibel...toen ik zei dat hij eens moest proberen om de voeten onder zijn lichaam te zetten ging ik ervan uit dat dit problemen zou geven...maar het tegendeel bleek het geval. Verder heb ik hem hoofdzakelijk nog laten rowen (cable row) en hem meteen verteld dat ik een groot voorstander ben van agonisten-antagonistentraining en dat hij met benchpress en rows het hele bovenlichaam traind. Hij was in elk geval erg enthousiast en ben benieuwd hoe lang hij het leuk zal blijven vinden ;)

Vrijdag 2 september light benchpresstraining (Haeflandsport).

Benchpress: 20x20, 2x10x70, 10x100, 5x5x130 (alle werksetjes met PRESS commando).

Cable Row & Latt Pull Down setjes met 75kg en 10 reps.

Comment:
Lekkere training...hoop dat ik nu eens voor de afwisseling weer regelmatig kan trainen (heb deze week elke dag overgewerkt i.v.m. inventaris van ons magazijn).

Mijn jongste zoon Maikel (12 jaar) was ook mee trainen...hij "zeurde" al een hele tijd dat hij eens mee wilde gaan trainen...en gisteren was het dan zover...heb hem uiteraard laten bankdrukken (met setjes van 10 reps met gewichten van 20-25kg).
Ik heb hem gezegd dat hij minimaal 10 reps met een gewicht moet aankunnen. Gewicht speelt nu immers nog absoluut geen enkele rol. Het goed aanleren van de beweging wel. Er was toevallig iemand aan het pieken die een klassiek voorbeeld was van hoe het niet moet (hoofd van de bank, kont van de bank en de halter tot halverwege laten zakken) Heb hem meteen verteld dat het zo dus niet moet!

Wat zijn kinderen overigens nog flexibel...toen ik zei dat hij eens moest proberen om de voeten onder zijn lichaam te zetten ging ik ervan uit dat dit problemen zou geven...maar het tegendeel bleek het geval. Verder heb ik hem hoofdzakelijk nog laten rowen (cable row) en hem meteen verteld dat ik een groot voorstander ben van agonisten-antagonistentraining en dat hij met benchpress en rows het hele bovenlichaam traind. Hij was in elk geval erg enthousiast en ben benieuwd hoe lang hij het leuk zal blijven vinden ;)

Leuk dat je zoon met zijn vader mee kan trainen!
(jij doet gwn hummer na :P)
Dan begint hij tenminste meteen goed, ipv klooien met machines

haha leuk rene,

ikzelf ben ook ooit zo begonnen met mijn vader.

na jaren heb ik dan toch uiteindelijk echt de smaak te pakken gekregen en doe dus zelfs wedstrijden.

het kan dus even duren, maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;)

Leuk. :)

Nice René.
En dat hij maar snel zijn vader voorbij steekt met de gewichten. ;)

Ik wil ook een zoon die later mee traint :(
Alé, later dan, nu nog niet :p

• #8.098
Ik heb Maikel verder niet bewust beïnvloed, als hij liever wilt voetballen dan zij het zo :rolleyes:...maar gelukkig heeft hij niets met balsporten en vind hij krachtsport in al zijn vormen leuk :). We zullen zien hoelang hij er plezier aan zal beleven. Ik "moest" vroeger met mijn pa mee naar de judo...hij was destijds assistant-trainer en nam mij altijd als "lijdend voorwerp" om worpen mee te demonstreren. Weet nog goed hoe ik na de 1e judotraining thuiskwam onder de blauwe plekken...mijn mammie was toen niet bepaald "amused" :D. Ik vind die veeleisende vaders die van hun kids eisen dat ze de beste zijn niet zo leuk, heb ze in het verleden wel eens gezien (aanwijzingen schreeuwend langs de voetbalvelden). Kinderen moeten vooral plezier in sport beleven en daarbij kun je als ouder wel een kind uiteraard stimuleren en motiveren maar verplichten en dwingen zou mij veel te ver gaan.

Ik heb Maikel verder niet bewust beïnvloed, als hij liever wilt voetballen dan zij het zo :rolleyes:...maar gelukkig heeft hij niets met balsporten en vind hij krachtsport in al zijn vormen leuk :). We zullen zien hoelang hij er plezier aan zal beleven. Ik "moest" vroeger met mijn pa mee naar de judo...hij was destijds assistant-trainer en nam mij altijd als "lijdend voorwerp" om worpen mee te demonstreren. Weet nog goed hoe ik na de 1e judotraining thuiskwam onder de blauwe plekken...mijn mammie was toen niet bepaald "amused" :D. Ik vind die veeleisende vaders die van hun kids eisen dat ze de beste zijn niet zo leuk, heb ze in het verleden wel eens gezien (aanwijzingen schreeuwend langs de voetbalvelden). Kinderen moeten vooral plezier in sport beleven en daarbij kun je als ouder wel een kind uiteraard stimuleren en motiveren maar verplichten en dwingen zou mij veel te ver gaan.
Alle kinderen moeten gedwongen op powerlifting, niks plezier hebben gewoon goede beurten neerzetten, anders zweepslagen:mad:
judo trouwens toffe sport, zelf 15jaar gedaan!

Zo denk ik er ook over. ;)
Mijn vader verwachtte van mij nooit minder dan dat ik alles beter kon als een andere jongen...
Da's niet altijd leuk.
En ik denk dat je bepaalde zaken niet kan (af)dwingen.
Go with the flow. ;)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven