MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Zo denk ik er ook over. ;)
Mijn vader verwachtte van mij nooit minder dan dat ik alles beter kon als een andere jongen...
Da's niet altijd leuk.
En ik denk dat je bepaalde zaken niet kan (af)dwingen.
Go with the flow. ;)
Je vader had maybe deels gelijk!
Aan bepaalde dingen/beweegredenen in je log is te zien dat je dat idd dat misschien wel nodig had toen der tijd:)

Ik heb Maikel verder niet bewust beïnvloed, als hij liever wilt voetballen dan zij het zo :rolleyes:...maar gelukkig heeft hij niets met balsporten en vind hij krachtsport in al zijn vormen leuk :). We zullen zien hoelang hij er plezier aan zal beleven. Ik "moest" vroeger met mijn pa mee naar de judo...hij was destijds assistant-trainer en nam mij altijd als "lijdend voorwerp" om worpen mee te demonstreren. Weet nog goed hoe ik na de 1e judotraining thuiskwam onder de blauwe plekken...mijn mammie was toen niet bepaald "amused" :D. Ik vind die veeleisende vaders die van hun kids eisen dat ze de beste zijn niet zo leuk, heb ze in het verleden wel eens gezien (aanwijzingen schreeuwend langs de voetbalvelden). Kinderen moeten vooral plezier in sport beleven en daarbij kun je als ouder wel een kind uiteraard stimuleren en motiveren maar verplichten en dwingen zou mij veel te ver gaan.

is bij mij ook op een natuurlijke manier gebeurd.
mn pa zei altijd, als je wilt trainen zal ik alles doen om je zo goed mogelijk te begeleiden, schemas maken e.d.
als je geen zin meer hebt of iets anders wilt doen, prima.

ik heb zo jaren dan weer wel dan weer niet getraind.(meest BB style)

tot op mn 34e jaar ik "ineens" toch eens wilde zien hoever ik zou komen als ik echt serieus op pure kracht ging trainen.

precies wat je zegt, als je de zaken dwingt, krijg je er juist een afkeer van.
ik heb t nooit als "moeten" ervaren, en vind t nog of weer leuk :)

Mooi man, René. Ik nam die oudste van mij mee al eens mee naar training toen ie nog in de maxicosi lag. Naar Hummer toe in Terneuzen is ie ook al een paar keer meegeweest. Hij vindt t ook prachtig, ook al is tie pas 3, gaat ie op het bankje liggen en wil ie bij de halter komen met zn handen, haha. Niks mooiers dan dat.

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.104
Alle kinderen moeten gedwongen op powerlifting, niks plezier hebben gewoon goede beurten neerzetten, anders zweepslagen:mad:
judo trouwens toffe sport, zelf 15jaar gedaan!

:roflol:

Ik heb Judo niet zo heel lang gedaan...was eigenlijk veel te soft en had hiet bepaald een vechtersmentaliteit. Ik vond het zielig om iemand op de mat te gooien die me niets had gedaan :rolleyes:
Heb toen ik ouder was wel nog paar jaar Jujutsu gedaan...maar ook daar ben ik op een bepaald moment mee gestopt. Je moet een heleboel technische dingen leren die niets met realistische zelfverdediging te maken hebben (kata's lopen enz.). Daarnaast was het uitermate moeilijk om een geschikte sparringspartner te vinden, de meesten waren minstens 50kg lichter :o

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 13:41 ----------

is bij mij ook op een natuurlijke manier gebeurd.
mn pa zei altijd, als je wilt trainen zal ik alles doen om je zo goed mogelijk te begeleiden, schemas maken e.d.
als je geen zin meer hebt of iets anders wilt doen, prima.

ik heb zo jaren dan weer wel dan weer niet getraind.(meest BB style)

tot op mn 34e jaar ik "ineens" toch eens wilde zien hoever ik zou komen als ik echt serieus op pure kracht ging trainen.

precies wat je zegt, als je de zaken dwingt, krijg je er juist een afkeer van.
ik heb t nooit als "moeten" ervaren, en vind t nog of weer leuk :)

Kids moeten sport als fun beleven...zoals je zeg...op een natuurlijke manier.

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 13:42 ----------

Mooi man, René. Ik nam die oudste van mij mee al eens mee naar training toen ie nog in de maxicosi lag. Naar Hummer toe in Terneuzen is ie ook al een paar keer meegeweest. Hij vindt t ook prachtig, ook al is tie pas 3, gaat ie op het bankje liggen en wil ie bij de halter komen met zn handen, haha. Niks mooiers dan dat.

Jong geleerd is oud gedaan!:)

Je vader had maybe deels gelijk!
Aan bepaalde dingen/beweegredenen in je log is te zien dat je dat idd dat misschien wel nodig had toen der tijd:)
Wie weet..?
Ik ben er iig na zijn dood, en wat meer jaren van "vaderschap" wel achtergekomen dat hij het op zijn "onhandige" manier wel goed bedoelde.
Ik snap hem nu beter.
Nu ik zelf ook fouten maak wbt opvoeden en omgaan met mijn kinderen enzo.

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 13:44 ----------

Judo is een super voorbereiding op alles wat je daarna evt wilt gaan doen.
Fysiek heel zwaar.
Ik heb zelf nog een tijdje in een selectie groep gezeten en les gegeven toen ik nog heel jong was.
Had ik nooit mee moeten stoppen...
Maar aan "deze kant" was er vrij weinig aan mogelijkheden om er echt iets mee te doen ivm in "Holland" enzo.
Was ik (er bij) blijven judo'en was ik een stuk fitter geweest dan ik nu ben denk ik. ;)

Ik heb Judo niet zo heel lang gedaan...was eigenlijk veel te soft en had hiet bepaald een vechtersmentaliteit. Ik vond het zielig om iemand op de mat te gooien die me niets had gedaan
Heb toen ik ouder was wel nog paar jaar Jujutsu gedaan...maar ook daar ben ik op een bepaald moment mee gestopt. Je moet een heleboel technische dingen leren die niets met realistische zelfverdediging te maken hebben (kata's lopen enz.). Daarnaast was het uitermate moeilijk om een geschikte sparringspartner te vinden, de meesten waren minstens 50kg lichter
Je moet idd wel vechtersmentaliteit hebben, dit had ik op zekere hoogte ook wel:), maar tegen jongens als Henk Grol kon ik het toen echt niet winnen:DKata's hadden we ook bij judo maar vond dat ook echt 3x niks!

Kata's = boring ballet.

Wie weet..?
Ik ben er iig na zijn dood, en wat meer jaren van "vaderschap" wel achtergekomen dat hij het op zijn "onhandige" manier wel goed bedoelde.
Ik snap hem nu beter.
Nu ik zelf ook fouten maak wbt opvoeden en omgaan met mijn kinderen enzo.

---------- Post toegevoegd Sun 4 Sep 2011 om 13:44 ----------

Judo is een super voorbereiding op alles wat je daarna evt wilt gaan doen.
Fysiek heel zwaar.
Ik heb zelf nog een tijdje in een selectie groep gezeten en les gegeven toen ik nog heel jong was.
Had ik nooit mee moeten stoppen...
Maar aan "deze kant" was er vrij weinig aan mogelijkheden om er echt iets mee te doen ivm in "Holland" enzo.
Was ik (er bij) blijven judo'en was ik een stuk fitter geweest dan ik nu ben denk ik. ;)

Kunt er altijd weer mee beginnen! altijd goed een beetje wat anders te doen dan al dat statische getrain denk ik! Maar je moet natuurlijk niet meer de intentie hebben wedstrijden te gaan draaien in judo;)
Zit eraan te denken ook weer eens 1x per week techniek training judo te doen!

Een paar jaar geleden heb ik nog overwogen om weer te gaan judo'en, maar er zijn geen pakken in mijn maat...

• #8.110
Heavy Bench Press Day (bij Leon Smeets).

Bench Press:
20x20, 2x10x70, 5x100, 5x130, 3x155, 1x170 (fail) :o:mad:???:(, 1x165, 1x170 & 1x170 (fail):o:mad:???:(.

Close Grip: 3x5x120

Latt Pull Down: na ieder pressset 10 reps met 70kg.

Comment:
Zucht, kreun & steun…2x een fail op 170kg :o:mad:???:( en slechts 1 goed (een touch & go beurtje)…ik zit behoorlijk in een neerwaartse spiraal op dit moment, en ik hoop dat ik door weer te beginnen met regelmatig trainen dit proces kan stoppen en kan omkeren.

Ik kan jullie zeggen dat ik echt “met verlangen uitzie” naar de rawwedstrijd :rolleyes:. Verder ben ik ook heel benieuwd wat voor impact het straks allemaal zal hebben in het drukken in shirt...gelukkig heb ik 3 verschillende maten (54-56-58) altijd wel ene die past ;).

Maandagmorgen nog een healthcheck op het werk gehad…woog precies 142kg…(er is dus momenteel een stilstand ontstaan in het afvallen) en heb bloedwaardes als “een jonge god” :)…alleen mis ik op dit moment de power van een jonge god…tja, je kunt blijkbaar niet alles hebben :rolleyes:.

Damn René...
Da's best een stapje terug man.
Maar da's maar een kwestie van tijd natuurlijk.
Hopelijk heb je voor de wedstrijd het grootste deel van je kracht terug.
Alhoewel het gewichtsverlies natuurlijk wel goed is.
Jammer dat er ook spieren zijn verspeeld.
Blijven buffelen, en het komt weer goed.
Succes!

Damn René...
Da's best een stapje terug man.
Maar da's maar een kwestie van tijd natuurlijk.
Hopelijk heb je voor de wedstrijd het grootste deel van je kracht terug.
Alhoewel het gewichtsverlies natuurlijk wel goed is.
Jammer dat er ook spieren zijn verspeeld.
Blijven buffelen, en het komt weer goed.
Succes!

+1
Gezondheid is wel even belangrijker dan een nieuw PR drukken.

Je drukt nog steeds netjes!:)
Komt wel goed(maar ik ga je inhalen:p;))

Ik geloof er niks van.

• #8.117
Je drukt nog steeds netjes!:)
Komt wel goed(maar ik ga je inhalen:p;))

Je bent 2bijna 20 jaar jonger dan me...ik heb er geen problemen mee als je me zou inhalen, integendeel ik gun het je van harte! :)
En zo geweldig is het niet wat ik tot op heden heb laten zien, er zijn genoeg anderen die dat ook kunnen of zelfs nog meer aankunnen.
Maaaaaaaaaaaar...schrijf me nog niet af...I will be back! ;)
Alleen heeft het allemaal zijn tijd nodig...kracht kwijtraken gaat snel, opbouwen gaat beduidend langzamer. Nu zijn er wel methoden waardoor je snel op krachten komt, maar daar ben ik geen voorstander van (als je begrijpt wat ik bedoel) ;)

Gisteren samen met mijn zoontje getraind.

Bench Press (mediumtraining).
20x20, 2x10x70, 5x100 & 5x5x130kg

Cable Rows: 10x10x75kg.

Comment:
Heerlijke basictraining...meer heb ik niet nodig...alle andere oefeningen vind ik maar verspilling van tijd en energie...ik doe dan liever wat extra setjes banken of pulldowns/rows dan wat andere oefeningen waarbij ik geen goed gevoel heb.
Setjes met 130kg gaan op zich wel lekker...alle setjes waren overigens met stilleggen. Maar ik vrees dat ik op de rawwedstrijd die eind septemer is niet op oude krachten zal zijn...mja...tis niet anders.
Het is niet altijd feest. Ik wil verder niet zeuren of klagen...ik ben gewoon eerlijk. Je hebt personen die alleen maar loggen als er wat "indrukwekkends" te schrijven valt. En dat is natuurlijk hun goed recht. Aan de andere kant is het ook eens goed om de andere kant van de medaille te laten zien...als het minder gaat. Ik zit effies in een dalletje...maar ben bezig met er alweer uit te klimmen!

Mijn zoontje stond overigens al paraat toen ik van mijn werk thuis kwam...hij had er wel zin in en heeft momenteel de smaak te pakken :).
Ik laat hem heel bewust minimaal setjes met 10 reps maken met gewichten tussen 20-25kg waarbij ik heel erg let op het aanleren van de juiste beweging. Niet dat ik nu zelf zo'n geweldige techniek heb, maar ik weet wel wat de bedoeling is en dat probeer ik over te dragen.

Leuk Hugz.
Je bent voor je het weet weer terug man.
En je kan altijd kiezen voor de welbekende internet formule om de trainingen in je log te zetten natuurlijk.
Je weet wel:

= afronden.boven:((reps = actual reps * 1,6);1) and afronden.boven((weigth = actual weight*1,3)l2,5) :D

Keep up the good work!

• #8.119
Leuk Hugz.
Je bent voor je het weet weer terug man.
En je kan altijd kiezen voor de welbekende internet formule om de trainingen in je log te zetten natuurlijk.
Je weet wel:

= afronden.boven:((reps = actual reps * 1,6);1) and afronden.boven((weigth = actual weight*1,3)l2,5) :D

Keep up the good work!

Je kent me...die welbekende internet formule is niets voor mij ;)...ik ben altijd eerlijk in wat ik log...het heeft geen zin om anderen en daarmee uiteindelijk jezelf voor de gek te houden, toch?
Ik heb vaak genoeg sterke verhalen gehoord die toen puntje bij paaltje kwam toch wel flinterdun bleken te zijn.
Eerlijkheid duurd het langst! :)

Ik heb eens effies in je log geneusd...hoet zit het met je bankdrukken...geloof dat het nog spannend tussen ons wordt op de rawwedstrijd...wat de rest kan die zich heeft opgegeven in onze klasse zou ik niet precies weten.

Je bent 2bijna 20 jaar jonger dan me...ik heb er geen problemen mee als je me zou inhalen, integendeel ik gun het je van harte!
En zo geweldig is het niet wat ik tot op heden heb laten zien, er zijn genoeg anderen die dat ook kunnen of zelfs nog meer aankunnen.
Maaaaaaaaaaaar...schrijf me nog niet af...I will be back!
Alleen heeft het allemaal zijn tijd nodig...kracht kwijtraken gaat snel, opbouwen gaat beduidend langzamer. Nu zijn er wel methoden waardoor je snel op krachten komt, maar daar ben ik geen voorstander van (als je begrijpt wat ik bedoel)

Gisteren samen met mijn zoontje getraind.
Hey Renee ik bedoelde het maar voor een lolletje;)
Je bent loeisterk man! Denk dat het minimaal is op dbb wat hier pl approved benches doet met gewichten waar jij mee traint! En ja de methoden om snel kracht op te bouwen ben ik zelf ook niet van, ook al zit ik bij PLH:) Bij mij gaat het ook allemaal gestaag. btw altijd goed om alvast het stokje over te dragen aan je zoon!

Terug
Naar boven