MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.761
Een korte evaluatie van dit wedstrijdseizoen.
Als ik terug kijk mag ik absoluut niet ontevreden zijn, mijn doelstellingen (250+ in Shirt en 200 Raw) heb ik weten te bereiken en daar ben ik absoluut blij mee :)
Ik kan zelfs stellen dat dit mijn beste seizoen ooit was.
Maar ik heb wederom wat geleerd.
Ik moet er niet vanuit gaan dat wat ik tijdens de reguliere bankdrukcompetitie druk ook op een NK zonder meer weet te herhalen. Op een bankdrukcompetitie gaat het allemaal wat relaxter en wat soepeler en dat is op een NK niet het geval. Op een bankdrukcompetitie kun je grote risico´s nemen (grote sprongen maken) terwijl je op een NK (waar het om de titel gaat) op safe moet spelen als je gelijkwaardige tegenstanders hebt. Als je verder niets te verliezen hebt is het weer een ander verhaal.
Ik had gisteren 245-252,5-260.5 in gedachte (je hoeft slechts een Pond meer te drukken dat het record om een nieuw record te vestigen). Maar 250+ drukken mag ik niet als vanzelfsprekend beschouwen. Het blijft voor mij een gigantisch gewicht waarvoor alles moet kloppen. Achteraf gezien had ik kleinere stappen moeten nemen...mja...gedane zaken nemen geen keer. Ik moet nu natuurlijk ook niet doen alsof 245 niets voorsteld maar had nu eenmaal andere dingen in mijn hoofd...en het is goed om een bepaalde doelstelling te hebben...maar een wedstrijd is altijd een momentopname...en soms zit het mee en lijk je alles aan te kunnen en soms zit het tegen en lijkt niets te gaan zoals je dat wilt.

Een vooruitblik op het komende seizoen...dat begint voor mij weer in November 2014...ik ga nu heel bewust op een lagere intensiteit en hoger volume trainen want ik wil heel blijven en er volgend jaar ook weer staan. Tevens overweeg ik de aanschaf van een super low cut katana wat weer een stap verder is dan de super katana om te ervaren wat daarmee voor mij mogelijk is. Last but not least wil ik ook weer wat te gaan afvallen en is het streven om weer richting de 140kg BDW te gaan. Gisteren woog ik 155.7 en denk dat het geen kwaad kan als de weegschaal minder aangeeft ;)

Goed plan René.
Ik kan me niet meer wegen op mijn weegschaal....
Al een tijdje niet meer...
Gelukkig vind mijn vrouwtje me VET MOOI! :D
Succes!

• #9.763
Goed plan René.
Ik kan me niet meer wegen op mijn weegschaal....
Al een tijdje niet meer...
Gelukkig vind mijn vrouwtje me VET MOOI! :D
Succes!

VET MOOI :roflol:
Van mijn vrouwtje hoef ik ook absoluut niet af te vallen, ze vindt me heerlijke knuffelbeer...maar ik denk dat er met 140kg nog genoeg knuffelspek overblijft ;)
We zullen zien of dat gaat lukken...afvallen op zich is ook niet de grootste uitdaging...als je een tijd lang heel bewust op je voeding let en bijvoorbeeld meer cardio doet val je meestal vanzelf wel af...maar op gewicht blijven en niet meer bijkomen is een heel ander verhaal en daar zit ook de echte uitdaging in.
Gisteren had ik de finale van de biggest loser (de Duitse versie) gezien...dikkerds die in een kamp onder begeleiding heel veel BDW kwijtraken. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk...je staat onder begeleiding, je bent er daar de hele dag mee bezig en je beweegt veel...maar hoe gaat het al die personen als ze weer uit het kamp zijn...hoe zien ze er een jaar later of twee jaar later uit...zijn ze dan nog altijd slank?

Wat mij het meeste opvalt bij mensen die "veel" afvallen is dat ze er VET ONGEZOND uitzien vaak.
En zwak, en slap in hun vel...
Niet mijn ideaal beeld ;)
Maar bij mij moet er ook echt af hoor.
Ben ook begonnen met "een beetje opletten" :D
Een strijd voor het leven ben ik bang...

• #9.765
Wat mij het meeste opvalt bij mensen die "veel" afvallen is dat ze er VET ONGEZOND uitzien vaak.
En zwak, en slap in hun vel...
Niet mijn ideaal beeld ;)
Maar bij mij moet er ook echt af hoor.
Ben ook begonnen met "een beetje opletten" :D
Een strijd voor het leven ben ik bang...

Inderdaad een strijd voor het leven...het kost meestal veel moeite en tijd om paar kg kwijt te raken en hoe snel komt het er soms ook niet weer aan of weeg je zelfs meer dan voorheen?
Ik ben altijd al fors geweest en sinds mijn pubertijd had ik serieus overgewicht.
Ik heb er verder nooit echt hinder van ervaren daar ik altijd dat heb kunnen doen wat ik wilde doen...o.k...ik kan geen Marathon lopen, maar dat is ook nooit mijn streven geweest.
Ik ben vaker ook wel veel afgevallen maar dan voelde ik me niet bepaald lekker in mijn vel...ik voelde me zoals jij al schrijft dan zwak en slap. We zullen wel zien...vanaf vandaag ben ik weer serieus op dieet :eek:

• #9.766
Gisteren Rows with Bands gedaan (10x10).

Vanaf volgende week weer verder met bankdrukken (beginnen met 5x8x120kg).

Het "dieet" wat ik doe is overigens niet extreem...ik let meer op de calorie inname en zal weer meer cardio gaan doen (weer meer stevig wandelen). Ben er eigenlijk al zondag mee begonnen!
Na afloop van het NK gestopt bij de Mc Donalds en daar wat gegeten...normaliter eet ik altijd een big menu...maar nu gekozen voor een medium menu...alle beetjes helpen, toch? ;)

Heb nog eens goed het NK in mijn gedachten de revue laten passeren...daar waar het in training op 100% kracht op aan komt gelden er dan heel andere "regels", als je wilt winnen als je gelijkwaardige tegenstanders hebt..zo'n wedstrijd is 30% kracht (je moet in vorm zijn), 30% techniek (geen technische fouten maken en juiste uitvoering van de lift doen, ik drukte te ver naar achteren), 30% mentaal (wedstrijdspanning werkte niet in mijn voordeel afgelopen zondag), 5% tactiek (doen wat nodig is om de wedstrijd te winnen en geen onnodige risico's nemen, behalve dan als je niets te verliezen hebt) en 5% geluk (wat doen andere tegenstanders op die dag en hoe jureren de scheidsrechters).

• #9.767
Ik heb net bij toeval gelezen dat de sterkste man van België Jimmy Laureys een dopingcontrole heeft gehad en de uitslag daarvan positief was.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/sterkste-man-belgie-2014-a-360813/

[Link niet meer beschikbaar]

Of Jimmy al dan niet met opzet verboden middelen heeft genomen weet ik verder niet, maar ik vind het een goede zaak dat er bij onze Zuiderburen consequent op doping gecontroleerd wordt.
Zouden ze hier ook bij alle krachtsportevenementen moeten doen of het nu powerliften, bodybuilding, gewichtheffen of strongman is.
Ik wil niet zeggen dat je dan een dopingvrije krachtsport krijgt, maar in elk geval dopinggecontroleerd waardoor de de sporters die het op eigen kracht doen ook meer kansen krijgen om tot de top door te dringen die nu hoogstwaarschijnlijk gedomineerd zal worden door atleten die niet helemaal "clean" zijn (de uitzonderingen daargelaten).
En dan gewoon ook eens regelmatig een sportschool "binnenvallen" en daar eens controleren.

Ik zal wel weer geen vrienden met dit comment maken, maar als er mensen zijn die zich aangesproken voelen zou ik willen zeggen dat ik niemand persoonlijk aanval, toch? :engel:

"toch? :engel: "
Is waarschijnlijk al genoeg om enkelen te laten steigeren René.

En zo lang er niet op alle verboden middelen gecontroleerd (kan?) word(en), heeft het sowieso weinig zin imo.

• #9.769

En zo lang er niet op alle verboden middelen gecontroleerd (kan?) word(en), heeft het sowieso weinig zin imo.

Zoals ik alreeds geschreven heb is het niet mijn intentie om hen die gebruiken persoonlijk aan te vallen, maar ik vind wel dat ik in mijn log kenbaar mag maken dat ik het een goede zaak vind dat er in België zo streng gecontroleerd wordt, toch? Als er dan mensen zijn wie de schoen past, mogen ze hem aantrekken, daar lig ik verder niet wakker van.

Hoezo weinig zin? Er zijn vooralsnog (helaas) genoeg die op een dopingcontrole positief reageren, anders zat Jimmy (om een voorbeeld te noemen) nu niet in de problemen.

Waarom zou t weinig zin hebben dan? Overgrote deel van de verboden middelen kunnen ze wel gewoon vinden hoor, of dacht je dat iedereen met hun beperkte budgetje in de vaderlandse krachtsport aan de gendoping zit?
Dus omdat ze een paar stofjes niet zouden kunnen vinden volgens jou moeten ze maar helemaal nergens op controleren?

Ben het trouwens eens met René, behalve op het punt van zomaar sportscholen binnenvallen om iedereen te testen (zoals in België gebeurt). Ik vind nog steeds dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten als men wilt gebruiken, zolang men niet wedstrijden doet in een doping gecontroleerde sport.

Waarom zou t weinig zin hebben dan? Overgrote deel van de verboden middelen kunnen ze wel gewoon vinden hoor, of dacht je dat iedereen met hun beperkte budgetje in de vaderlandse krachtsport aan de gendoping zit?
Dus omdat ze een paar stofjes niet zouden kunnen vinden volgens jou moeten ze maar helemaal nergens op controleren?

Ben het trouwens eens met René, behalve op het punt van zomaar sportscholen binnenvallen om iedereen te testen (zoals in België gebeurt). Ik vind nog steeds dat iedereen het lekker voor zichzelf moet weten als men wilt gebruiken, zolang men niet wedstrijden doet in een doping gecontroleerde sport.

Heb het artikel gelezen waarin Jimmy met "klem" beweerd niet te weten waar het vandaan komt. Tja, jammer had liever gelezen, "shit man, ze hebben me gepakt" dan was hij pas een kerel geweest. Een boete en schorsing zal voor hem onontkoombaar zijn vrees ik en terecht.

Ik ben het gedeeltelijk eens met John, als je, indien je kuurt, de "intervallen" goed in de gaten houd , dan zien ze bij de meeste roids bij een urine test niets. Het zijn de nonchalante "gebruikers" die ze pakken. Voorbeelden van gebruikers die nooit gepakt zijn genoeg!

daar heb je zeker gelijk in Frans

• #9.773

Ik ben het met je eens dat iedereen het voor zichzelf moet uitmaken of men doping gebruikt.
Maar de reden waarom ik een voorstander ervan ben dat men in sportscholen binnen valt is de volgende:

---------- Toegevoegd om 14:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:09 ----------

Ik ben het gedeeltelijk eens met John, als je, indien je kuurt, de "intervallen" goed in de gaten houd , dan zien ze bij de meeste roids bij een urine test niets. Het zijn de nonchalante "gebruikers" die ze pakken. Voorbeelden van gebruikers die nooit gepakt zijn genoeg!

Als men in sportscholen ook zou controleren is de "pakkans" voor gebruikers die hun "intervallen" goed in de gaten houden des te groter. Personen die niet aan wedstrijden bij een doping gecontroleerde sport doen zouden bij een positieve controle verder geen schade moeten ondervinden maar wel hen die dus wel aan wedstrijden meedoen bij een bond waar op doping gecontroleerd wordt.

Ik weet niet of het allemaal nonchalante gebruikers zijn...ik ken artsen die betrapt zijn en dat zijn toch niet de eerste de besten, toch?

P.S...oja...ze mogen ook in mijn homegym komen controleren ;)

Of je doping gebruikt terwijl dit niet is toestaan in een bond/club/sport is geen zaak van de politie lijkt me huggybear, controle in sportscholen zou dus ook nergens op slaan vind ik.

En artsen zijn ook maar mensen, op de uni leer je geen doping tests ontwijken :p (geneesmiddeluitscheiding en chemie en werking van het geneesmiddel krijg je sowieso weinig bij geneeskunde volgensmij)

Ze "kunnen" wel (bijna) alles vinden, maar ze kijken/zoeken niet naar alles.
En wat Frans zegt natuurlijk.

• #9.776
Of je doping gebruikt terwijl dit niet is toestaan in een bond/club/sport is geen zaak van de politie lijkt me huggybear, controle in sportscholen zou dus ook nergens op slaan vind ik.

En artsen zijn ook maar mensen, op de uni leer je geen doping tests ontwijken :p (geneesmiddeluitscheiding en chemie en werking van het geneesmiddel krijg je sowieso weinig bij geneeskunde volgensmij)

In NL is het inderdaad geen zaak van de politie, maar ik zou er wel een voorstander van zijn, heb ik geschreven (daarvoor zou dus de wet aangepast moeten worden, en dat zie ik nog niet zo snel gebeuren). Wat mij betreft dan alleen ook die personen controleren die aan wedstrijden doen..."recreanten" hoeven ze wat mij betreft dan ook niet te controleren.

Er zullen zeker personen zijn (zoals Frans zegt) die de dans altijd ontsprongen zijn, maar denk dat het tegenwoordig eerder uitzonderingen zijn...denk maar aan de wielrensport aan Armstrong...uiteindelijk hebben ze toch kunnen nawijzen dat hij gebruikt heeft.

---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:55 ----------

Ze "kunnen" wel (bijna) alles vinden, maar ze kijken/zoeken niet naar alles.
En wat Frans zegt natuurlijk.

"Die dingen" waar ze (nog) niet naar zoeken zullen voor de meesten ook niet te betalen zijn (denk aan het beperkte budget waar Tymboo het over had ;)).

Helemaal eens met huggy bear.
Ik vindt als men mee.doet aan wedstrijden.de atleten gecontroleerd moeten worden op doping.
Is.een oneerlijke strijd voor degene die het niet gebruiken.
de beach boys in de gym moeten zelf weten wat ze doen.
Ik schrik er soms van dat jongens zo oud als 17 / 18 jaar al heftige steroids nemen waarvan ze niet eens weten wat het is.en wat het voor een effect kan hebben op t lichaam.
potje creatine wat eiwitten.en beetje pre work out is voor mij voldoende. !

Ik vind budget geen argument.
Het wordt wel gebruikt.
Ik heb gehoord van mensen met een extra hypotheek om bepaalde middelen te bekostigen.

"Artsen", huh, ik ken er maar 1 en dat is jou goede ex vriend Dokter R.Gransier, toch! Denk niet dat hij niet erg vind als we hem bij naam noemen hij stond immers en met volgens mij 4 punten positief bevonden op een openbare dopinglijst toch! hahahaha

Man, er zijn hele overzichten in weken of dagen die je moet wachten bij iedere roid als je de dopingcontroles wilt beduvelen. Kan ze hier wel posten maar denk niet dat je dit op prijs stelt.

Ik blijf erbij, diegene die ze pakken zijn jongens die overmoedig zijn geworden omdat ze er al meerdere malen mee weg zijn gekomen. Ik denk dat jullie zouden schrikken als jullie op wedstrijden gedachten zouden konden lezen...... Van mensen waar jullie het nooooooooooooit van hadden durven dromen.....

hahahaha, pppfff die paar die ze pakken is maar het puntje van de ijsberg. Jammer van het pure van de sport, maar van de andere kant wil dit de toeschouwer toch. Ze fietsen inmiddels de mont ventoux harder op dan ik hem af fiets.......:eek:

• #9.780
Helemaal eens met huggy bear.
Ik vindt als men mee.doet aan wedstrijden.de atleten gecontroleerd moeten worden op doping.
Is.een oneerlijke strijd voor degene die het niet gebruiken.
de beach boys in de gym moeten zelf weten wat ze doen.
Ik schrik er soms van dat jongens zo oud als 17 / 18 jaar al heftige steroids nemen waarvan ze niet eens weten wat het is.en wat het voor een effect kan hebben op t lichaam.
potje creatine wat eiwitten.en beetje pre work out is voor mij voldoende. !

Dank voor je support! :)

"Vroeger" viel men nogal over me heen als ik zo'n comment plaatste..het is goed om te zien dat er toch nog genoeg mensen zien die mijn visie delen. Ik heb verder ook niets tegen gebruikers maar wel tegen misbruikers (hen die op een oneerlijke manier de strijd aangaan met anderen die niet gebruiken).
Ja, het is inderdaad triest dat velen alreeds op zeer jonge leeftijd hun toevlucht zoeken tot steroids...men wil nu eenmaal snel resultaat zien en heeft vaak niet het geduld om jarenlang te trainen om een bepaald doel te bereiken. En men staat ook meestal niet stil bij de nadelige gevolgen die het gebruik van steroids kan hebben.

---------- Toegevoegd om 15:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:54 ----------

Ik vind budget geen argument.
Het wordt wel gebruikt.
Ik heb gehoord van mensen met een extra hypotheek om bepaalde middelen te bekostigen.

Een extra hypotheek voor doping? :eek:
Serieus?

---------- Toegevoegd om 15:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:55 ----------

"Artsen", huh, ik ken er maar 1 en dat is jou goede ex vriend Dokter R.Gransier, toch! Denk niet dat hij niet erg vind als we hem bij naam noemen hij stond immers en met volgens mij 4 punten positief bevonden op een openbare dopinglijst toch! hahahaha

Man, er zijn hele overzichten in weken of dagen die je moet wachten bij iedere roid als je de dopingcontroles wilt beduvelen. Kan ze hier wel posten maar denk niet dat je dit op prijs stelt.

Ik blijf erbij, diegene die ze pakken zijn jongens die overmoedig zijn geworden omdat ze er al meerdere malen mee weg zijn gekomen. Ik denk dat jullie zouden schrikken als jullie op wedstrijden gedachten zouden konden lezen...... Van mensen waar jullie het nooooooooooooit van hadden durven dromen.....

hahahaha, pppfff die paar die ze pakken is maar het puntje van de ijsberg. Jammer van het pure van de sport, maar van de andere kant wil dit de toeschouwer toch. Ze fietsen inmiddels de mont ventoux harder op dan ik hem af fiets.......:eek:

Hoi Frans, je zat inderdaad goed wat die "arts" betreft.
Ik vrees dat je verder gelijk hebt wat het puntje van de ijsberg betreft.
Verder kun je alleen maar iemand voor het hoofd en niet in het hoofd kijken, toch?
Ik kan alleen maar hopen dat er dan nog velen "overmoedig" zullen worden en alsnog betrapt zullen worden.
Grappige illustratie overigens dat "ze" de mont ventoux harder opfietsen dan jij hem kunt affietsen :roflol:
En ja, dat is inderdaad wat de toeschouwers willen zien (helaas).

Terug
Naar boven