MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Heb net twee eitjes genuttigd. Heerlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.722
Heb net twee eitjes genuttigd. Heerlijk.

Ik heb vanmorgen een bak kwark met fruit naar binnen gewerkt en zo dalijk ook nog lekker roggenbrood met kipfilet en 3 spiegeleieren en pindakaas en een half litertje melk nuttigen :meal:
Wel erop letten dat je of spiegeleieren of zacht gekookte eieren eet, want als het eigeel hard is heeft het helaas al zijn goede eigenschappen verloren. Ik heb eens ergens gelezen dat sowieso veel voedingswaarde verloren gaat omdat we ons eten te lang verhitten.

cirka 20 eieren per week....

• #9.724
cirka 20 eieren per week....

Niets mis mee! :)

Voor hen voor wie moeke- of vrouwlief normaliter nog de boterhammekes smeert of achter het fornuis staat nog enkele weetjes :p

Om zacht gekookte eieren te krijgen kook je een klein ei 3 Minuten, een middelgroot ei 4 Minuten en een groot ei 5 Minuten (gemiddeld dus 4 Minuten). Een spiegelei is klaar op het moment dat het eiwit wit en ondoorzichtig is...als krachtsporter wel voorzichtig zijn met het openbreken van het ei ;)...breek het ei op de rand van de koekepan en mik daarbij op het midden van het ei en laat het vervolgens voorzichtig in de pan glijden. Vergeet niet van tevoren wat boter in de pan te doen en deze te laten smelten en over de hele bodem van de pan te verdelen (anders zal je ei vastbakken aan de bodem)...als je het ei erin doet, schakel dan de hittebron lager in.

Het lijkt allemaal simpel maar laatst had ik een aflevering van boer zoekt vrouw gezien of was het man bijt hond? Hoe dan ook er was een boer die ruim 40 was en altijd met zijn moeder had samengeleefd die zelfs nog de boterhammen voor hem smeerde...nadat zijn moeder overleden was wist hij niet hoe hij zelf een spiegelei moest maken en zocht een vrouw die voor hem wilde koken en het huishouden wilde doen (had de indruk dat hij niet wist dat je met vrouwtjes ook nog andere aangename dingen kon doen) :rolleyes:

Weet je zeker dat de voedingswaarde zo naar beneden gaat als het eigeel hard is..?
Zacht is het wel beter tegen depressies o.a... ;)

Niets mis mee! :)

Voor hen voor wie moeke- of vrouwlief normaliter nog de boterhammekes smeert of achter het fornuis staat nog enkele weetjes :p

Om zacht gekookte eieren te krijgen kook je een klein ei 3 Minuten, een middelgroot ei 4 Minuten en een groot ei 5 Minuten (gemiddeld dus 4 Minuten). Een spiegelei is klaar op het moment dat het eiwit wit en ondoorzichtig is...als krachtsporter wel voorzichtig zijn met het openbreken van het ei ;)...breek het ei op de rand van de koekepan en mik daarbij op het midden van het ei en laat het vervolgens voorzichtig in de pan glijden. Vergeet niet van tevoren wat boter in de pan te doen en deze te laten smelten en over de hele bodem van de pan te verdelen (anders zal je ei vastbakken aan de bodem)...als je het ei erin doet, schakel dan de hittebron lager in.

Het lijkt allemaal simpel maar laatst had ik een aflevering van boer zoekt vrouw gezien of was het man bijt hond? Hoe dan ook er was een boer die ruim 40 was en altijd met zijn moeder had samengeleefd die zelfs nog de boterhammen voor hem smeerde...nadat zijn moeder overleden was wist hij niet hoe hij zelf een spiegelei moest maken en zocht een vrouw die voor hem wilde koken en het huishouden wilde doen (had de indruk dat hij niet wist dat je met vrouwtjes ook nog andere aangename dingen kon doen) :rolleyes:

Ik bak alles met olijfolie, kokosolie schijnt nog beter te zijn.

• #9.727
Weet je zeker dat de voedingswaarde zo naar beneden gaat als het eigeel hard is..?
Zacht is het wel beter tegen depressies o.a... ;)

Ik ben geen voedingsdeskundige en citeer slechts de informatie die ik tegenkom...maar ik ga ervanuit dat dit wel klopt. Eigeel rauw nuttigen zou zelfs nog beter zijn, maar het eiwit moet je niet rauw eten daar de biologische waarde dan beduidend minder is dan gekookt of gebakken en het moeilijker door je spijsverteringsorganen wordt opgenomen (althans de info die ik ook gelezen heb).

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:11 ----------

Ik bak alles met olijfolie, kokosolie schijnt nog beter te zijn.

Uiteraard is boter slechts een optie...(olijf)olie lijkt me gezonder, maar ik vind het wel erg spatten?

• #9.728
Heavy Bench Press Training bij Leon smeets 17.03.2014

Bench Press: RAW 2*10*70, 5*120 & 5*150kg / SHIRT 3*190, 1*210, 1*245
Rows with bands (homegym) 10x10

Comment: Gisteren was de “generale repetitie” voor het NK. Laatste single in shirt had Leon een bekend truukje uitgehaald…hij zei dat er 230 aan het halter hing, maar dat bleek dus 245 te zijn…ik had het verschil verder niet gemerkt en dat geeft een lekker gevoel. Zondag hoogstwaarschijnlijk openen met 245 en als dat goed gaat zien we wel verder. Ik heb het idee dat ik in de beste vorm ben sinds ik aan wedstrijden doe en heb er vertrouwen in. Rest van de week rustig aan doen. Ik wens verder alle deelnemers aan het NK suc6, opdat weer vele doelstellingen bereikt zullen worden, nieuwe PR's en records ons om de oren zullen vliegen :).

Laatst bewerkt:
Succes op het nk!!

Succes alvast René, ben er zelf niet bij.

• #9.733
Succes alvast René, ben er zelf niet bij.

Da's aardig van je dat je me suc6 wenst! :)
Ja, ik heb in je log gelezen dat je persoonlijk liever de voorkeur aan rawwedstrijden geeft.
Waarschijnlijk zien we jou dan weer op 15 juni 2014 bij Topfit in Geldrop tijdens het Open NK PL RAW?
In elk geval heel veel suc6 met je "Noorse" schema's...je doet er allemaal erg veel voor en gun je van harte dat je je doelstellingen ook zult weten te bereiken!

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:58 ----------

Nog niet echt gemerkt en dan nog. Als ik moeten kiezen tussen mijn fornuis eens extra poetsen en gezonder eten is mijn keuze snel gemaakt.

Dat klopt! Gezondheid is het hoogste goed, alhoewel ik een hekel heb aan poetsen :o
Welke olijfolie gebruik je als ik vragen mag?

Succes René!

Heel veel succes!!!

Hey rene waar blijft je laatste shirt training?
Succes op het NK

• #9.738
Succes met NK en ga zeker volgen!!
Hopelijk kan ik nog wat opsteken gezien me waardeloze bench :p

Terug
Naar boven