XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Waarom zou t weinig zin hebben dan? Overgrote deel van de verboden middelen kunnen ze wel gewoon vinden hoor, of dacht je dat iedereen met hun beperkte budgetje in de vaderlandse krachtsport aan de gendoping zit?
Dus omdat ze een paar stofjes niet zouden kunnen vinden volgens jou moeten ze maar helemaal nergens op controleren?
.

Dat is niet wat ik zeg.
Ik zou het super vinden als een bond echt "drug free" was.
Maar ik ben niet zo naïef te denken dat dit nu het geval is.
Dus dan moet je op "alles" controleren.
Maar daar is om te beginnen geen geld voor.

De bond controleert helemaal niks. Gaat via de dopingautoriteit. Zij bepalen waarop gecontroleerd wordt. Ik begrijp niet zo goed over welke middelen je het dan hebt waarop niet getest zou worden.

De bond controleert helemaal niks. Gaat via de dopingautoriteit. Zij bepalen waarop gecontroleerd wordt. Ik begrijp niet zo goed over welke middelen je het dan hebt waarop niet getest zou worden.

Iedereen weet wie er controleerd Tymen ;)
Iemand op een wedstrijd vertelde me o.a. dat er niet gecontroleerd wordt op groeihormonen omdat dat veel te duur is.
Ik hoorde een tijdje geleden over weer iets nieuws waarvan ik de naam/omschrijving vergeten ben, waar ook niet op gecontroleerd kan/zal worden.
Dit is me verteld door iemand die vroeger dit spul verzorgde voor de atleten hier in de buurt.
Het interesseert me niet zo erg omdat ik nooit echt de behoefte heb gehad te gebruiken.
Je weet dat ik altijd zonder kans mee deed aan de wedstrijden en ik een wedstrijd tegen mezelf deed (doe!) ;)
Het is ieders keus, maar zolang (volgens mij op dit moment) de mazen zo groot zijn is het geen eerlijke strijd voor de eerlijke "Natural" atleten.
En dat is jammer.

euh, hiero alleen het AAS gedeelte.....

1. Androgene Anabole Steroïden (AAS)
a. Exogene* androgene anabole steroïden zoals:
1-androsteendiol (5α-androst-1-ene-3β,17β-diol), 1-androsteendion (5α-androst-1-ene-3,17-dion), bolandiol (estr-4-ene-3β, 17β-diol, 19-norandrosteendiol), bolasteron, boldenon, boldion (androsta-1,4-diene-3,17-dion), calusteron, clostebol, danazol ([1,2]oxazolo[4',5':2,3]pregna-4-en-20-yn-17α-ol), dehydrochloormethyltestosteron (4-chloro-17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien-3-on), desoxymethyltestosteron (17α-methyl-5α-androst-2-en-17β-ol), drostanolon (dromostanolon), ethylestrenol (19-norpregna-4-en-17α-ol), fluoxymesteron, formebolon, furazabol (17α-methyl[1,2,5]oxadiazolo[3',4':2,3]-5α-androstan-17β-ol), gestrinon, 4-hydroxytestosteron (4,17β-dihydroxyandrost-4-en-3-on), mestanolon, mesterolon, metandiënon (17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien-3-on, methandrostenolon), metenolon, methandriol, methasteron (17β-hydroxy-2α,17α-dimethyl-5α-androstaan-3-on), methyldienolon (17β-hydroxy-17α-methylestra-4,9-dien-3-on), methyl-1-testosteron (17β-hydroxy-17α-methyl-5α-androst-1-en-3-on), methylnortestosteron (17β-hydroxy-17α-methylestr-4-en-3-on), methyltestosteron, metribolon (methyltrienolon, 17β-hydroxy-17α-methylestra-4,9,11-trien-3-on), miboleron, nandrolon, 19-norandrosteendion (estr-4-ene-3,17-dion), norboleton, norclostebol, norethandrolon, oxabolon, oxandrolon, oxymesteron, oxymetholon, prostanozol (17β-[(tetrahydropyran-2-yl)oxy]-1'H-pyrazolo[3,4:2,3]-5α-androstaan), quinbolon, stanozolol, stenbolon, 1-testosteron (17β-hydroxy-5α-androst-1-en-3-on), tetrahydrogestrinon (17-hydroxy-18a-homo-19-nor-17α-pregna-4,9,11-trien-3-on, THG), trenbolon (17β-hydroxyestr-4,9,11-trien-3-on) en andere stoffen met een vergelijkbare chemische structuur of vergelijkbare biologische werking.
b. Endogene** androgene anabole steroïden wanneer exogeen toegediend:
Androstanolon (17β-hydroxy-5α-androstan-3-one, dihydrotestosteron), androsteendiol (androst-5-een-3β,17β-diol), androsteendion (androst-4-een-3,17-dion), prasteron (dehydroepiandrosteron, DHEA, 3β-hydroxyandrost-5-en-17-on), testosteron en hun metabolieten en isomeren, zoals:
5α-androstaan-b. Endogene** androgene anabole steroïden wanneer exogeen toegediend:
Androstanolon (17β-hydroxy-5α-androstan-3-one, dihydrotestosteron), androsteendiol (androst-5-een-3β,17β-diol), androsteendion (androst-4-een-3,17-dion), prasteron (dehydroepiandrosteron, DHEA, 3β-hydroxyandrost-5-en-17-on), testosteron en hun metabolieten en isomeren, zoals:
5α-androstaan-3α,17α-diol, 5α-androstaan-3α,17β-diol, 5α-androstaan-3β,17α-diol, 5α-androstaan-3β,17β-diol, androst-4-een-3α,17α-diol, androst-4-een-3α,17β-diol, androst-4-een-3β,17α-diol, androst-5-een-3α,17α-diol, androst-5-
een-3α,17β-diol, androst-5-een-3β,17α-diol, 4-androsteendiol (androst-4-een-

Blijft nog steeds je argumentatie staan dat er dan maar helemaal niet meer getest moet worden, wat imo echt onzin is.
Vind t overigens toch echt lastig om t oordeel te geloven van iemand die zelf dealer is blijkbaar (die maat van je). We kennen allemaal wel mensen die dit en dat zeggen en die dat dan ook weer gehoord hebben van die en die, en dan is het allemaal echt waar.

Natuurlijk zal er gebruikt worden, daar zal geen twijfel over bestaan, maar denk dat het bij een kleine sport als de onze op nationaal niveau ook niet overdreven moet worden. Niemamd verdient er hier zijn geld mee.

Iemand op een wedstrijd vertelde me o.a. dat er niet gecontroleerd wordt op groeihormonen omdat dat veel te duur is.
Ik hoorde een tijdje geleden over weer iets nieuws waarvan ik de naam/omschrijving vergeten ben, waar ook niet op gecontroleerd kan/zal worden.
Dit is me verteld door iemand die vroeger dit spul verzorgde voor de atleten hier in de buurt.
Het interesseert me niet zo erg omdat ik nooit echt de behoefte heb gehad te gebruiken.
Je weet dat ik altijd zonder kans mee deed aan de wedstrijden en ik een wedstrijd tegen mezelf deed (doe!) ;)
Het is ieders keus, maar zolang (volgens mij op dit moment) de mazen zo groot zijn is het geen eerlijke strijd voor de eerlijke "Natural" atleten.
En dat is jammer.

Op landelijk niveau zal dit misschien wel waar zijn maar internationaal mag je het wel vergeten. Tot zelfs een picogram (12 nullen achter de komma) vinden ze terug. Dan moet je er ook nog eens rekening mee houden dat ze tegenwoordig 5 of 10 jaar je stalen bijhouden om later te hercontroleren op stoffen die ze toen nog niet konden vinden.

Over doping zelf. Ik ben er zelf vrij strikt tegen, het is gewoonweg niet strijden met gelijke wapens en als je als gedopeerde atleet meedoet in een bond waarvan je weet dat er van je verwacht word dat je natural bent ben je gewoon een arrogante kloot die persee wilt winnen ten kost van anderen met ongelijke wapens.

Alhoewel ik tegen doping ben vind ik de jacht op recreatieve gebruikers (mensen die niet meedoen aan wedstrijden) wel wat overdreven. Zolang ik geen last heb van dat gebruik kan het mij vrij weinig schelen. Een beetje zoals bij roken al kan je daar via gezondheidszorg ook nog wel wat over vertellen maar die discussie ga ik hier nu niet voeren.

Laatst bewerkt:
Al die (jonge) beach boys die gebruiken verdienen er ook niks mee.
Dat zou voor "ons" een argument kunnen zijn, maar de meeste gebruikers verdienen er niks mee.

Maar mij interesseerd het niet hoor.
Ook niet als ik wel mee zou doen aan de wedstrijden.

Die vent is geen maat van me.
Ik ken hem van de sportschool vroeger.
Hij heeft nog steeds contacten.
Die mannen verdienen graag aan de atleten.
Ik zie geen reden voor hem om te fantaseren tegen mij over dit soort zaken.
Ik zie des te meer redenen om te fantaseren voor de oneerlijke "Natural" atleten.

---------- Toegevoegd om 18:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Als sommige tests zo duur zijn, waarom zouden ze dan oude stalen alsnog op die middelen gaan testen?
Kijk bij zo'n Armstrong is het misschien wat anders, maar wie interesseerd nou het PL buiten ons om..?

Ik zou het wel grappig vinden als de man die mij de informatie gaf over de groeihormonen toen op die wedstrijd, in zou haken en zijn kennis deelde hier.
Hij zal vast en zeker op een moment even lezen hier.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.788
Op landelijk niveau zal dit misschien wel waar zijn maar internationaal mag je het wel vergeten. Tot zelfs een picogram (12 nullen achter de komma) vinden ze terug. Dan moet je er ook nog eens rekening mee houden dat ze tegenwoordig 5 of 10 jaar je stalen bijhouden om later te hercontroleren op stoffen die ze toen nog niet konden vinden.

Over doping zelf. Ik ben er zelf vrij strikt tegen, het is gewoonweg niet strijden met gelijke wapens en als je als gedopeerde atleet meedoet in een bond waarvan je weet dat er van je verwacht word dat je natural bent ben je gewoon een arrogante kloot die persee wilt winnen ten kost van anderen met ongelijke wapens.

Alhoewel ik tegen doping ben vind ik de jacht op recreatieve gebruikers (mensen die niet meedoen aan wedstrijden) wel wat overdreven. Zolang ik geen last heb van dat gebruik kan het mij vrij weinig schelen. Een beetje zoals bij roken al kan je daar via gezondheidszorg ook nog wel wat over vertellen maar die discussie ga ik hier nu niet voeren.

Mooi gesproken Wauter, met dit comment kan ik me helemaal vinden!
Recreatieve gebruikers mogen ze wat mij betreft ook links laten liggen, dat ze maar achter die arrogante klootzakken aangaan die persee willen winnen ten koste van anderen met ongelijke wapens! ;)

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

euh, hiero alleen het AAS gedeelte.....

1. Androgene Anabole Steroïden (AAS)
a. Exogene* androgene anabole steroïden zoals:
1-androsteendiol (5α-androst-1-ene-3β,17β-diol), 1-androsteendion (5α-androst-1-ene-3,17-dion), bolandiol (estr-4-ene-3β, 17β-diol, 19-norandrosteendiol), bolasteron, boldenon, boldion (androsta-1,4-diene-3,17-dion), calusteron, clostebol, danazol ([1,2]oxazolo[4',5':2,3]pregna-4-en-20-yn-17α-ol), dehydrochloormethyltestosteron (4-chloro-17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien-3-on), desoxymethyltestosteron (17α-methyl-5α-androst-2-en-17β-ol), drostanolon (dromostanolon), ethylestrenol (19-norpregna-4-en-17α-ol), fluoxymesteron, formebolon, furazabol (17α-methyl[1,2,5]oxadiazolo[3',4':2,3]-5α-androstan-17β-ol), gestrinon, 4-hydroxytestosteron (4,17β-dihydroxyandrost-4-en-3-on), mestanolon, mesterolon, metandiënon (17β-hydroxy-17α-methylandrosta-1,4-dien-3-on, methandrostenolon), metenolon, methandriol, methasteron (17β-hydroxy-2α,17α-dimethyl-5α-androstaan-3-on), methyldienolon (17β-hydroxy-17α-methylestra-4,9-dien-3-on), methyl-1-testosteron (17β-hydroxy-17α-methyl-5α-androst-1-en-3-on), methylnortestosteron (17β-hydroxy-17α-methylestr-4-en-3-on), methyltestosteron, metribolon (methyltrienolon, 17β-hydroxy-17α-methylestra-4,9,11-trien-3-on), miboleron, nandrolon, 19-norandrosteendion (estr-4-ene-3,17-dion), norboleton, norclostebol, norethandrolon, oxabolon, oxandrolon, oxymesteron, oxymetholon, prostanozol (17β-[(tetrahydropyran-2-yl)oxy]-1'H-pyrazolo[3,4:2,3]-5α-androstaan), quinbolon, stanozolol, stenbolon, 1-testosteron (17β-hydroxy-5α-androst-1-en-3-on), tetrahydrogestrinon (17-hydroxy-18a-homo-19-nor-17α-pregna-4,9,11-trien-3-on, THG), trenbolon (17β-hydroxyestr-4,9,11-trien-3-on) en andere stoffen met een vergelijkbare chemische structuur of vergelijkbare biologische werking.
b. Endogene** androgene anabole steroïden wanneer exogeen toegediend:
5α-androstaan-b. Endogene** androgene anabole steroïden wanneer exogeen toegediend:
5α-androstaan-3α,17α-diol, 5α-androstaan-3α,17β-diol, 5α-androstaan-3β,17α-diol, 5α-androstaan-3β,17β-diol, androst-4-een-3α,17α-diol, androst-4-een-3α,17β-diol, androst-4-een-3β,17α-diol, androst-5-een-3α,17α-diol, androst-5-
een-3α,17β-diol, androst-5-een-3β,17α-diol, 4-androsteendiol (androst-4-een-

Dit is voor mij eerlijk gezegd Chinees...heb van de meeste stoffen nog nooit gehoord :o

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

En dat is jammer.

Zonder kans?
Als je raw meedoet bij een wedstrijd waar anderen in shirt drukken klopt dat, maar op een raw wedstrijd zou je als je in vorm bent absoluut geen slecht figuur slaan.
En het in shirt drukken heb je nog niet echt de kans gegeven, toch?
Verder is er niets mis met een wedstrijd tegen jezelf...wanneer doe je weer mee Johnny? :)

Misschien volgend jaar René.
Als ik eens wat langere tijd heel blijf. ;)

Mja Johnny, toch vind ik dat je, als je zulke claims maakt, het ook moet kunnen onderbouwen. Want indirect beschuldig je nu een hele groep lifters van gebruik en valsspelen. Diezelfde lifters die jij ook gewoon op fb of waar dan ook fêteert als er NR's gebroken worden of NK's gewonnen worden. Tenzij je weer hele andere lifters bedoelt, of misschien zelfs een hele andere bond, maar dan moet je dat ook gewoon zeggen. Noem maar eens wat namen dan als het allemaal zo duidelijk is.
Ik vind dit wel heel makkelijk allemaal zo. Enkel omdat iemand in een plaatselijk sportschooltje in ****ing terneuzen loopt te tetteren dat ie heel powerliftend Nederland van gear voorziet hoeft dat nog niet per se zo te zijn. Ja, misschien twintig jaar geleden.

Nu trek je volslagen belachelijke conclusies, uit wat ik gezegd heb in de voorgaande berichten Tymen.
En, lijkt het wel of jij sommigen verdenkt van gebruik, omdat iedereen kan zien bij wie ik reageer op FB.
Mijn reacties zijn trouwens oprecht, want de prestaties zijn super.
Ik heb alleen gezegd wat ik vind van de effectiviteit van de controles als schijnbaar niet op alles wordt gecontroleerd.

Ik weet van niemand die gebruikt, want iedereen zegt niet te gebruiken.

---------- Toegevoegd om 21:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:33 ----------

Terug lezend, Tymen.
Als ik jouw reactie ontlokte door de te zeggen dat ik zonder kans te maken mee deed..?
Ik doelde er niet op dat dat zou komen door evt gebruik hoor!
Ik ben gewoon niet sterk genoeg.
Daar maak ik ook geen probleem van, nooit gedaan ook.
Het is wel eens frustrerend, want iedereen wilt eigenlijk wel de sterkste zijn natuurlijk...
Maar ik zal nooit kunnen bankdrukken wat jij kan, of René kan bijvoorbeeld.
Laat staan Jordi of Pjotr!

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

Dit is voor mij eerlijk gezegd Chinees...heb van de meeste stoffen nog nooit gehoord :o

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Precies.

Trouwens ben effe in je logje aan het kijken zie dat je 200 gedrukt hebt, mijn wel gemeende felicitaties met deze prestatie. Maar een ding zit me nu dwars, quote; "Denk niet dat ik op eigen kracht ooit 200+ op de bank voor elkaar zal krijgen :o" ......... ;)

Volgens mij gelden op landelijk niveau gewoon hetzelfde als internationaal zelf hoor... Tests worden in Zwijnaarde gedaan wat een WADA geaccrediteerd lab is.

Voor de rest ben ik het op al je punten met je eens natuurlijk.

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

En dat is jammer.

Kan moeilijk geloven dat er selectief wordt getest door WADA-labs, waar dit werk aan lopende band gedaan wordt en alle sporten door elkaar, gewoon de hele WADA-lijst wordt gecontroleerd normaal.

Ik las wel laatst een artikel dat sommige drugstested bonden in de usa, die niet bij wada aankloppen hiervoor, bij private onderzoekcentra gaan en dat daar wel eens een oogje dichtgeknepen wordt, en bv bij collega atleten (ook football etc) enkel op marihuana gecontroleerd wordt :D
Het ging er vooral over dat dopingcontroles in crossfit er ook zo aan toe gaan. Dat is dan inderdaad nutteloos.
Maar als je controles door een wada-lab gedaan worden zou ik er vanuit gaan dat alles gecontroleerd wordt en op de meest moderne manier.

Volgens mij gelden op landelijk niveau gewoon hetzelfde als internationaal zelf hoor... Tests worden in Zwijnaarde gedaan wat een WADA geaccrediteerd lab is.

Voor de rest ben ik het op al je punten met je eens natuurlijk.

.

Mij ga je niet vertellen dat ze op landelijk niveau op evenveel zaken testen als een internationale topcompetitie. Er komen ook continu nieuwe producten op de markt dus landelijk lopen ze dan sowieso achter. Het verhaal van groeihormonen heb ik bv al verschillende malen gehoord.

Moest het zo zijn des te beter maar testen zijn ook relatief duur en ik vermoed dat de overheid misschien niet controleerd op hyperspeciale doping. Vind er allesinds geen data over (wat wel logisch is natuurlijk).

Laatst bewerkt:
Ik las net dat ze bij Sanne voor de tweede keer in vijf weken op de stoep stonden.
Ze zijn dus wel ijverig!

Mij ga je niet vertellen dat ze op landelijk niveau op evenveel zaken testen als een internationale topcompetitie. Er komen ook continu nieuwe producten op de markt dus landelijk lopen ze dan sowieso achter. Het verhaal van groeihormonen heb ik bv al verschillende malen gehoord.

Moest het zo zijn des te beter maar testen zijn ook relatief duur en ik vermoed dat de overheid misschien niet controleerd op hyperspeciale doping. Vind er allesinds geen data over (wat wel logisch is natuurlijk).

Volgens mij kan je gewoon sommige dingen niet in urine vinden en moet je dan verder kijken met een bloedtest. Uiteraard wordt dat niet zo frequent gedaan, maar gebeurt wel bij een aantal.

Op groeihormoon was wel iemand positief getest tijdje terug. In Amerika bijvoorbeeld ook Pat Mendes.

• #9.797
Precies.

Trouwens ben effe in je logje aan het kijken zie dat je 200 gedrukt hebt, mijn wel gemeende felicitaties met deze prestatie. Maar een ding zit me nu dwars, quote; "Denk niet dat ik op eigen kracht ooit 200+ op de bank voor elkaar zal krijgen :o" ......... ;)

Dankjewel Frans! :)

Oeps en nu? :zweet:;)

Die 200kg RAW was "slechts" een touch & go beurtje en geen wedstrijdbeurt.
Weet ook niet meer exact het verband waarin ik dat geschreven heb, meen naar aanleiding van jouw 220kg? Mijn streven is altijd geweest om 250 in shirt te drukken en 200kg raw...ik heb altijd oprecht getwijfeld of ik het überhaupt ooit zou halen omdat het toch gewichten zijn die tot de verbeelding spreken. Dat ik het uiteindelijk wel gehaald heb laat zien dat ik meer zelfvertrouwen mag hebben in mijn eigen kunnen en kracht en bepaalde barrieres eerder mentaal dan fysiek zijn.
Overigens verwacht ik ook niet om dat wat ik heb geschreven: 200+ (let op de plus) als wedstrijdbeurt voor elkaar te krijgen...de toekomst zal het uitwijzen. In elk geval heb ik mijn al mijn doelstellingen op eigen kracht weten te bereiken en zal ik niet nog "gekke" dingen gaan doen om een volgende mijlpaal te bereiken...iedere kg meer ben ik blij mee.

P.S. ik heb inmiddels ook al twee dopingcontroles achter de rug en mag nog altijd meedoen bij de NPB ;)

---------- Toegevoegd om 09:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:50 ----------

Terug lezend, Tymen.
Als ik jouw reactie ontlokte door de te zeggen dat ik zonder kans te maken mee deed..?
Ik doelde er niet op dat dat zou komen door evt gebruik hoor!
Ik ben gewoon niet sterk genoeg.
Daar maak ik ook geen probleem van, nooit gedaan ook.
Het is wel eens frustrerend, want iedereen wilt eigenlijk wel de sterkste zijn natuurlijk...
Maar ik zal nooit kunnen bankdrukken wat jij kan, of René kan bijvoorbeeld.
Laat staan Jordi of Pjotr!

Niet zo bescheiden Johnny...O.K..Jordi is een maatje te groot (voor ons allen), maar als ik zie wat de meesten op een wedstrijd raw laten zien valt het nog wel mee...ik ben op een wedstrijd niet verder dan 190kg gekomen...en er zijn er genoeg die daaraan de handen vol hebben.
Zorg ervoor dat je heel blijft en gewoon weer mee doen! :)

---------- Toegevoegd om 09:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:53 ----------

Volgens mij kan je gewoon sommige dingen niet in urine vinden en moet je dan verder kijken met een bloedtest. Uiteraard wordt dat niet zo frequent gedaan, maar gebeurt wel bij een aantal.

Op groeihormoon was wel iemand positief getest tijdje terug. In Amerika bijvoorbeeld ook Pat Mendes.

Ik weet dat men bij bepaalde atleten van de NPB ook een bloedtest gedaan heeft.
Ik vind onaangekondigde controles waarbij de dopingautoriteit gewoon bij je op de stoep staat overigens nog het meest effectief.

Laatst bewerkt:
Ik ben wat mijn eigen kunnen betreft realistisch.
En wat "gebruik" betreft sceptisch. René ;)
Misschien komt dat doordat ik vroeger in een klein sportschooltje trainde waar bijna iedereen gebruikte, en daar ook niet geheimzinnig over deed.
Maar dat was wel ruim 20 jaar geleden.
Als ik nu de consequenties zie kan ik me niet voorstellen dat je als gewone jongen het risico wilt lopen.
Dan lift je beter niet voor de NPB.

• #9.799
Ik ben wat mijn eigen kunnen betreft realistisch.
En wat "gebruik" betreft sceptisch. René ;)
Misschien komt dat doordat ik vroeger in een klein sportschooltje trainde waar bijna iedereen gebruikte, en daar ook niet geheimzinnig over deed.
Maar dat was wel ruim 20 jaar geleden.
Als ik nu de consequenties zie kan ik me niet voorstellen dat je als gewone jongen het risico wilt lopen.
Dan lift je beter niet voor de NPB.

Het is goed om realistisch te zijn, maar je mag jezelf best wel uitdagende doelen stellen!
Belangrijkste in ons geval is om heel te blijven, want je hebt zelf ervaren wat blessures voor leed veroorzaken.

Als je willens en wetens gebruikt zou je dan het risico willen lopen om gecontroleerd te worden en door de mand te vallen? Er is toch ook nog een alternatief in Nederland (Powerlifting Holland) waar geen controles zijn. Waarmee ik overigens niet wil suggereren dat daar de "gebruikers" zitten!
Ik vind gewoon dat men integer moet zijn...men is geen verantwoording aan anderen schuldig, maar blijf wel fair en ga niet met ongelijke wapens strijden. Ik zou er zelf absoluut geen voldoening van hebben als ik een wedstrijd zou winnen of een PR zou drukken m.b.v. doping. Ik zou me altijd afvragen of ik dat ook wel zonder doping bereikt zou hebben. De grote uitdaging ligt er (voor mij) in om bepaalde doestellingen op eigen kracht te bereiken (en in principe heb ik die al bereikt). M.b.v. doping ist het toch geen uitdaging meer om 200 raw drukken lijkt me...tis maar hoe ver je de "kraan" wilt openzetten...als je je zelf maar genoeg blijft voldouwen zal daar navenant ook het resultaat naar zijn, toch?
Hen die doping gebruiken en alsnog geen deuk in een pakje boter drukken moeten zich oprecht afvragen of ze niet beter een andere sport kunnen zoeken (wellicht schaken) ;)

Dankjewel Frans! :)

Oeps en nu? :zweet:;)

Die 200kg RAW was "slechts" een touch & go beurtje en geen wedstrijdbeurt.
Weet ook niet meer exact het verband waarin ik dat geschreven heb, meen naar aanleiding van jouw 220kg? Mijn streven is altijd geweest om 250 in shirt te drukken en 200kg raw...ik heb altijd oprecht getwijfeld of ik het überhaupt ooit zou halen omdat het toch gewichten zijn die tot de verbeelding spreken. Dat ik het uiteindelijk wel gehaald heb laat zien dat ik meer zelfvertrouwen mag hebben in mijn eigen kunnen en kracht en bepaalde barrieres eerder mentaal dan fysiek zijn.
Overigens verwacht ik ook niet om dat wat ik heb geschreven: 200+ (let op de plus) als wedstrijdbeurt voor elkaar te krijgen...de toekomst zal het uitwijzen. In elk geval heb ik mijn al mijn doelstellingen op eigen kracht weten te bereiken en zal ik niet nog "gekke" dingen gaan doen om een volgende mijlpaal te bereiken...iedere kg meer ben ik blij mee.

P.S. ik heb inmiddels ook al twee dopingcontroles achter de rug en mag nog altijd meedoen bij de NPB ;)

-

Godv godv godv...Jij LUL, je kunt het niet laten hé, dit zijn jou woorden die jezelf in een beledigende zinsverband in mijn log hebt gebruikt en nu geef je er een heel andere huichelende "draai" aan.

Bah, met die laatste zin ben je net een klein kind man.... wat suggereer je daar nou mee?. Werk eerst eens aan je zwaarlijvigheid man. Je ligt voor je 60ste als je zo door gaat met je 2 dopingcontroles in een kist, EZEL!!! daar ligt jou prioriteit..... om te zorgen dat je A.V.A.L.T........ zodat je kinderen niet vaderloos door het leven hoeven te gaan.....

Bleh, zo zie je maar weer uit welk waardeloos hout jij gesneden bent, dat is gegarandeerd geen eikenhout, denk eerder drijfhout.

ppppffff Nu weet ik alweer waarom ik meer dan 1 jaar hier niet meer geweest ben, ik heb het alweer gehad hier......

p.s. Doe me een plezier, Nederland kampioen, blijf ook in mijn log weg! !

Terug
Naar boven