XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.901
Training 11.08.2014 bij Leon Smeets

Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 & 5*5*130kg
Standing Row with Bands (unilateral): 8*10
Chest Pull with Band: 4*10
Rehab work: Pendulum exercises, external/internal rotations.

Comment: Ik zit op "schema" ...tot op dit moment nog geen problemen, maar ik verwacht wel dat die komen ;)...volgende week 5*5*140kg zal nog wel lukken, de uitdaging ligt om de week erop alreeds 5*5*150kg weer te drukken. Hoe dan ook, we gaan ervoor!

---------- Toegevoegd om 13:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:43 ----------

Cuban rotations.
Wel eens vaker gezien deze oefening, is ook weer een variant op internal/external shoulder rotations.
Goed uit te voeren met zowel een barbell als dumbells.

http://www.youtube.com/watch?v=RcQogAS5638
In elk geval zijn er genoeg mogelijkheden om een of andere vorm van internal/external rotations te maken, toch?

• #9.902
Training 14.08.2014

Bench Press: 20*20, 2*10*70, 10*100 & 5*5*130kg
Standing Row with Bands (unilateral): 8*10

Rehab work: Pendulum exercises, external/internal rotations

Een "repeat" training van afgelopen maandag ;)

Maandag is de doelstelling om 1 heavy single te doen voor mijn werksets zodat mijn CZS weer went aan de zwaardere gewichten. Dit zie je ook terug in het bankdruk schema van o.a. Brad Gillingham.
Ik zal daarbij voor 160kg gaan en zal dan ook wel merken waar ik wat kracht zit en hoe mijn schouder reageert.

Prettig weekend allen! :)

• #9.903
Training 18.08.2014 bij Leon Smeets

Bench Press: 25*20, 2*10*70, 10*100, 3*130, 1*160 & 5*5*140kg
Standing Rows with Bands: 8*12

Comment: de heavy single met 160kg ging gisteren zoals ik had verwacht probleemloos. De werksetjes met 140kg waren overigens best wel pittig, maar nog goed te doen. Ik verwacht volgende week maandag in de problemen te komen... :wl: dan staat een heavy single met 170kg op het plan (zal nog wel lukken) met vervolgens 5*5*150kg...kweenie of ik dat in dit stadium alreeds haal, eigenlijk zou ik wat meer tijd gehad moeten hebben, maar eind september staat het NK RAW op de planning. Irritatie aan mijn schouder is niet meer of minder dan normaal.

Gaat de goede kant weer op!
Zal een tijdje drukken met een swissbar jou geen goed doen?
Weleens gehoord dat zo'n bar je schouders wat ontziet

• #9.905
Gaat de goede kant weer op! Zal een tijdje drukken met een swissbar jou geen goed doen? Weleens gehoord dat zo'n bar je schouders wat ontziet

Thx :) gaat heel gestaag de goede kant op...vrees dat ik op het NK RAW nog niet mijn oude vorm zal hebben, maar ga volgende week ook eens naar een osteophaat (wellicht dat dat hulp biedt).
Een swissbar heb ik helaas niet :o

http://cdn1.fast-serve.net/cdn/wolverson/Olympic-Square-Bar-Swiss-Bar_700_600_4GKQ6.jpg

Bedankt voor je PM! :thumbs:
Ik kreeg dit filmpje doorgestuurd, de moeite waard om in mijn log te plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=LJsDmZ2vY9k

• #9.906
Moderate Training 21.08.2014 Home Gym.

Pendulum exercises: (few minutes)
Bench Press: 25*20, 12*60, 8*90 & 6*5*120kg
Standing Rows with (Thera)Bands: 10*10
Chest Pull: 4*10

Comment: Geen bijzonderheden...ik kijk naar a.s. maandag waar een heavy single met 170kg op de planning staat met aanvullend 5*5*150kg...vooral dat laatste zal pittig worden.
We zullen zien waar het schip zal stranden.

Prettig weekend allen!!! :)

• #9.907
Heavy Bench Press Training 25.08.2014 bij Leon Smeets

Bench Press: 25*20, 2*10*70, 5*100, 3*130, 1*150 & 1*175kg (paused) :) + 3*5*150kg
Rows with Band: 6*10

Comment: Ik had gisteren een heavy single met 170kg op de planning staan, maar was erg gretig en ging voor 175kg en dat ging verder zonder problemen. De heavy singles die ik momenteel doe zijn allen wedstrijdbeurten met commando's. De werksetjes daarna met 150kg vond ik nogal pittig en 5*5*150 stond op de planning, maar ben gestopt na 3*5*150.
Volgende week staat een heavy single met 180kg op de planning.
Schouderirritatie is overigens niet meer of minder dan normaal. Het is wel de vraag wat mijn schouder gaat doen als ik "straks" weer in shirt ga trainen en er gewichten van ruim 200kg aan het halter komen :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 12:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:27 ----------

By the way, ik doe momenteel dagelijks onderstaande oefening (internal- & external lying shoulder rotation).

http://www.youtube.com/watch?v=AxyQ3wNyNfA

En verder uiteraard pendulum exercises, allen uitgevoerd met een lichte dumbbell van 3kg.
De pendulum excercises waarbij ik voorovergebogen sta en mijn arm als de pendel (slinger) van een klok naar beneden hangt en vervolgens naar voren en naar achteren, van links naar rechts en cirkels (met de klok- en tegen de klokrichting) beweeg zonder daarbij kracht te zetten.

Ik heb het idee dat het wel allemaal helpt en verlichting schenkt (vooral nu ik het dagelijks doe).

---------- Toegevoegd om 13:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Hierbij nog een filmpje met voorbeelden van pendulum exercises:

http://www.youtube.com/watch?v=WNdYITzXRCQ

180kg zal dan alweer een forse bench zijn.
Top!

Wat is je max bench wat je hebt geduwd?

• #9.910
180kg zal dan alweer een forse bench zijn. Top!

Thx...180kg is zeker niet slecht, maar ben dan nog (lang) niet op oud niveau :(
Komt (ooit wel weer) goed.

---------- Toegevoegd om 12:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:28 ----------

Wat is je max bench wat je hebt geduwd?

RAW (touch & go) tijdens training 200kg en tijdens wedstrijd 190kg
SHIRT 255kg op een wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 12:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:29 ----------

Ga zaterdagmorgen naar Fitness seller om de Barbarian warrior bench press te bekijken, ze hebben nu een nieuwe versie daar. Als ie bevalt, gaat ie mee naar huis :)

http://www.fitness-seller.nl/barbarian-warrior-bench-press/

• #9.911
Vrijdag 29.08.2014 light Training homegym

Bench Press: 25*20, 12*60, 8*90 & 4*8*120kg
Rows with Bands: 8*10
Chest Pull: 4*10

Comment: ik wilde eerst met 120kg werksetjes met 5 reps maken, maar had gisteren nog veel reps over en besloot setjes met 8 reps te maken. Kan geen kwaad lijkt me. Maandag staat een heavysingle met 180kg op de planning en heb er vertrouwen in.

Ik was vandaag ook naar Fitness seller gegaan voor de Barbarion Warrior Bench Press.
Ik ben in positief opzicht onder de indruk...de degelijkheid straalt er vanaf...dit is geen bank die je kunt vergelijken met de bankjes die je bij Decathlon en Co kunt krijgen. Verstelbare haltersteunen, verstelbare safetybars en belastbaar tot 500kg (kan ik nog een tijdje vooruit ;)) Zo een bank komt je ook niet veel tegen in de gemiddele sportschool, vandaar dat ik stellig kan zeggen dat de prijs/kwaliteit verhouding goed is. Om een lang verhaal kort te maken ik nam de bank mee...in de Showroom stond nog een "oud model" en ik had de nieuwe versie besteld. Ik was best wel opgewonden en blij ermee...ik geef normaal gesproken niet snel wat voor mezelf uit, met een vrouw en kinderen heb je nu eenmaal andere prioriteiten wat de besteding van geld betreft. Toen ik thuis kwam bracht ik de bank met mijn zoon meteen de kelder in (de oude bank hadden we al afgebroken). En mijn zoon wilde de bank gaan opbouwen. Ik had nog een afspraak en moest weg. Net toen ik weg wilde gaan zag ik dat Fitness seller gebelt had. Ik belde terug en het bleek dat ik de oude versie had meegekregen. Blijkbaar had de Fabrikant oude Modellen naar Fitness seller gestuurd terwijl ze nieuwe hadden besteld. Vond het best wel jammer, maar de schuld lag in deze niet bij Fitness seller. Ik had de keus en kon of de oude versie houden of deze niet gebruiken en wachten op de nieuwe versie. Heb besloten om te wachten op de nieuwe versie. Wordt vervolgd :)

• #9.912
Heavy Bench Press 01.09.2014 bij Leon Smeets

Bench Press: 25*20, 2*10*70, 5*120, 3*150, 1*180, 3*160, 3*160 & 2*160kg
Pull Downs: 20*50, 15*60, 10*65 & 3*10*70kg
Pendulum Exercises.

Comment: ben niet echt tevreden met de training van gisteren...de single met 180kg ging nogal moeizaam, ik miste explosiviteit en kreeg hem met de nodige moeite nog wel net uitgedrukt. Ook de werksets met 160kg gingen niet echt soepel...laatste set kreeg ik de 3e rep niet gehaald :(. Tja, het is zoals het is en als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Volgende week maandag een herhaling van deze training (ik zal dus niet verzwaren). Ik heb gisteren na langere tijd nog eens Pulldowns gedaan...voor paar weken terug kon ik dit absoluut niet doen i.v.m. schouder, maar gisteren kon ik het pijnvrij doen...uiteraard heel rustig aan gedaan. Hoe dan ook ik ben wel blij dat er nog een beetje basiskracht over is gebleven. Ik vrees wel dat het NK RAW voor mij dit jaar te vroeg komt en ik niet op oude kracht zal presteren, maar ik denk "olympisch": meedoen is belangrijker dan winnen ;)

• #9.913
Ik zou nog terug komen op de "Barbarion Warrior Bench Press" ;)

Ik kon eergisteren alreeds meteen de oude bank voor de nieuwe bank inruilen.
Ze lieten me zien dat de fabrikant inderdaad een fout had gemaakt en oude exemplaren met de opdruk "updated" (nieuwe versie) had verstuurd.
Er bleek nog een kleinigheidje niet te kloppen, maar dit werd professioneel en snel opgelost en ik kreeg een paar polsbandages als tegemoet koming voor het ongemak.
Er kan altijd een foutje gebeuren (zeker als die elders veroorzaakt worden) en in deze valt Fitness seller dan ook absoluut niets te verwijten, ik ben net als voorheen zeer tevreden over hun service en kwaliteit!

Ik heb de bank gisteren effies thuis uitgeprobeerd en ben erg in mijn nopjes ermee, tis een echte eyecatcher, super degelijk en met alle extra's voorzien. Van harte aanbevolen :thumbs:

Mooi om te horen dat alles is geregeld Huggybear.
Zijn die polsbandages wel IPF goed gekeurd:p

Ga je nu ook andere oefeningen aan je schema toevoegen zo als;
Negatief bankdrukken
Bankdrukken met banden

Zo, even bijgelezen!
Je neemt nogal stappen in je opbouw man!!! :bow:
Gaat weer al lekker man.
En een nieuwe bank gekocht.
Die ouwe was ook mooi hoor ;)
Succes Ren.

• #9.916
Zo, even bijgelezen! Je neemt nogal stappen in je opbouw man!!! :bow: Gaat weer al lekker man. En een nieuwe bank gekocht. Die ouwe was ook mooi hoor ;) Succes Ren.

Tx Johnny :) De "forse stappen" neem ik bewust daar ik me gisteren heb ingeschreven voor het NK RAW op 27 September en de tijd dus dringt. Maar vrees dat ik dan toch nog niet op oude kracht zal zijn...we zullen zien :rolleyes: Heel zien te blijven is het belangrijkste.

De oude bank is zeker mooi, maar die nieuwe is weer net wat mooier ;)

Ik zou nog terug komen op de "Barbarion Warrior Bench Press" ;)

Ik kon eergisteren alreeds meteen de oude bank voor de nieuwe bank inruilen.
Ze lieten me zien dat de fabrikant inderdaad een fout had gemaakt en oude exemplaren met de opdruk "updated" (nieuwe versie) had verstuurd.
Er bleek nog een kleinigheidje niet te kloppen, maar dit werd professioneel en snel opgelost en ik kreeg een paar polsbandages als tegemoet koming voor het ongemak.
Er kan altijd een foutje gebeuren (zeker als die elders veroorzaakt worden) en in deze valt Fitness seller dan ook absoluut niets te verwijten, ik ben net als voorheen zeer tevreden over hun service en kwaliteit!

Ik heb de bank gisteren effies thuis uitgeprobeerd en ben erg in mijn nopjes ermee, tis een echte eyecatcher, super degelijk en met alle extra's voorzien. Van harte aanbevolen :thumbs:
Erg vervelend inderdaad maar gelukkig kon het snel worden opgelost!

Maak je nog een foto van je trainingsruimte met de nieuwe halterbank? :D

• #9.919
Erg vervelend inderdaad maar gelukkig kon het snel worden opgelost! Maak je nog een foto van je trainingsruimte met de nieuwe halterbank? :D

Hoi Marvin, zoiets kan inderdaad altijd gebeuren, maar het werd inderdaad snel en vakkundig opgelost!!!
Bedankt voor de goede service! :) Zoals gezegd ben ik erg happy met de bank!

"Trainingsruimte" is nogal overdriven in mijn geval...ik train in mijn donkere, kille, stoffige kelder :o...men hoeft niet perse een fancy sportschool om te trainen...Don Reinhoudt (voormalig sterkste man ter wereld en meervoudig wereldkampioen powerliften) trainde in de kelder van zijn ouders. Hoe dan ook, ik ben er tevreden mee en het grote voordeel is dat deze 24/7 open is ;)

Ik zal nog wel eens een filmpje plaatsen.

Post dan wel een filmpje van als je aan het trainen bent Ren, want je zit heel dicht bij Deutschland, en donkere, vochtige keldertjes zijn op zijn minst een beetje verdacht in die buurt.... ;)

Terug
Naar boven