MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.861
Heavy Bench Press Day bij Leon Smeets in Spaubeek.

Bench Press: 2*10*70, 5*120 & 5*5*150kg :)
Unilateral (eenzijdig) Rows with Band: 6x12
Push Ups 30X
Prone Bridge (Plank) 2 minute

Comment: ik ben blij dat gisteren de 5*5*150kg wel weer lukte, het begint weer ergens op te lijken, MAAR ik laat me niet verleiden om voor de zomervakantie zwaarder te gaan. Dit niveau proberen aan te houden en na de vakantie zien we dan wel weer verder.

Vervolgens nog just for fun 30 push ups gedaan ( waarbij de 30e uit de tenen kwam) en nu is 30 geen hoog aantal, maar met een BDW van 150kg lijkt het me nog niet zo slecht. Vooral als je weet dat een ongetraind iemand al moeite zal hebben met 10 push ups. Denk dat ik dit wat vaker ga doen. Een leuk streven is uiteindelijk om op 50 push ups uit te komen. De “plank” doe ik ook weer regelmatig onder het motto van “slank door de plank” ;) en 2 minuten is momenteel de tijd dat ik het weet vol te houden, mijn pr hierop is 3 minuten maar dat was dan ook niet na een bankdruk training.

Mijn vrouw is naar een voedingsdeskundige geweest en die heeft enkele goede adviezen gegeven...zij is inmiddels 10kg lichter en ik 7.
Het komt erop neer dat je 3 maaltijden per dag eet waarbij je je ook goed zat mag eten (ontbijt, lunch en avondeten) waarbij na 18.00 niets meer gegeten wordt. Veel groente, veel volkorenproducten (roggenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst enz). Fruit alleen bij de maaltijden want door een stukje fruit gaat de alvleesklier insuline produceren en ook zuivelproducten alleen bij de maaltijden daar in b.v. melk ook nog altijd 5% pure suiker zit. Als tussendoor is dus eigenlijk alleen maar groente geoorloofd (tomaatjes, paprika, worteltjes enz.). Vruchtsap alleen eventueel bij het ontbijt en verder geen frisdrank, geen alcohol, en ook geen light producten daar ook door light producten de alvleesklier insuline aanmaakt. Dan alleen nog maar in olie bakken en niet meer in boter. Wellicht ten overvloedde, maar alle snoepgoed (chips, chocola en whatever is uit den boze). Ik hou me hier strikt aan behalve op trainingsdagen eet ik na het trainen nog een bak kwark met fruit.

Laatst bewerkt:
  • #9.863
Het gekende fenomeen, als de vrouw op dieet gaat moet de man ook meedoen :D

:lol: Klopt als een bus! Maar ik vind het nogal een dieet wat makkelijk vol te houden is, je hoeft heus geen honger te lijden, en ik wilde sowieso weer eens serieus wat BDW verliezen, kan geen kwaad lijkt me in mijn geval. Het nadeel zal waarschijnlijk wel zijn dat ik dat uiteindelijk ook in kracht zal merken, maar hoe was het ook alweer: ieder voordeel heb zijn nadeel ;)

Vandaag ook nog 12km stevig wandelen op het programma staan met mijn beste kameraad (hij is overigens lid van een atletiekvereniging en rent halve maratons)...afgelopen week hadden we 18km gelopen in minder dan 3 uur (voor zijn doen een slakkegang), maar de blaren op mijn poten en de spierpijn de dag later lieten me weten dat het (tempo en afstand) voor mij teveel van het goede was :o

5 x 5 sets van 150 !!!
sterk.!
ik hoop binnekort 1 x 150 paused te kunnen drukken.!!!
succes met het afvallen.!

• #9.865
5 x 5 sets van 150 !!!
sterk.!
ik hoop binnekort 1 x 150 paused te kunnen drukken.!!!
succes met het afvallen.!

Thx :)...5*5*150 is ook niets mis mee en ben er blij mee, maar het is momenteel onder mijn kunnen, maar het is even niet anders. Afvallen gaat gestaag, ik wil ook niet extreem gaan afvallen (15-20kg) en op zo'n 140kg uitkomen. Te veel en te snel afvallen heb ik allemaal al achter me en dat brengt alleen maar een jojo effect met zich.

Jij verder suc6 met je 1x150kg paused, tis toch weer een mijlpaal in je training...en als je die hebt gehad, droom je alweer van de volgende mijlpaal, toch? Tis goed om (realistische) doelstellingen te hebben en hiervoor hard te trainen, maar geef je lichaam ook de kans dit allemaal te verwezelijken. Geduld is niet een eigenschap wat veel krachtsporters hebben ;)

• #9.867
30.06.2014 Heavy Training Leon Smeets
Bench Press: 2*10*70, 5*120 & 5*5*150kg
Unilateral Row with Band: 6*10

Comment: Ik heb een handgreep gekocht voor het gebruik met resistance bands. Vind het wel prettig trainen daarmee…ze zijn verkrijgbaar bij Fitness seller en Sportbay.
http://sportbay.nl/nl/pr/Handgreep-voor-elastische-band/860
http://www.fitness-seller.nl/weerstandsband-handgreep/

Mijn vrouw heeft bij haar fysiotherapeut een theraband gekocht. Het is een latex band/tube van 2.5 meter lang en zo’n 10cm breed. Net als alle andere resistance bands heb je deze in verschillende sterktes (kleuren). Vind ze wel handig, ze wegen niets en nemen geen plaats in en je kunt er alle spiergroepen mee trainen. Niet dat het trainen met bands het trainen met gewichten moet vervangen, maar ik beschouw het wel als een nuttige aanvulling.
http://www.thera-band.nl/index.php?id=641

Met het bankdrukken ging het gisteren vanaf set 4 allemaal wat moeizamer dan vorige week. Dit was voor de zomervakantie tevens de laatste zware training. Tijdens de zomervakantie wil ik verder eigenlijk geen halter aanraken om mijn lichaam de kans te geven volledig te herstellen. Het zal wel wennen zijn, vooral daar ik thuis een “homegym” heb en de “verleiding” dus altijd aanwezig is. Maar ik merk dat helaas de irritatie aan mijn schouder niet echt minder wordt en tevens heb ik ook de laatste tijd veel last van het “tunnelsyndroom” aan beide handen (tintelen in de vingers). Dus erger voorkomen en eventjes rustig aan doen.

Moeten de voeten tijdens een bench niet plat op de grond blijven?
(vraag na aanleiding van het filmpje)

• #9.869
Moeten de voeten tijdens een bench niet plat op de grond blijven?
(vraag na aanleiding van het filmpje)

Volgens IPF rules wel, maar Kirill komt voor een andere powerliftingbond uit.
Iedere bond heeft zo zijn eigen regels, waarbij de IPF rules wel als de "golden standard" beschouwt worden en ook op de World Games (de Olympische spelen voor niet Olympische sporten) worden toegepast.

• #9.870
http://www.kinesmesman.be/index.php...ng/rotator-cuff-spieren-rond-schoudergewricht

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/folder_fysiomaatwerk_schouderklachten-pdf.662026/

Kwam met "surfen" beide websites tegen...er is duidelijk te zien welke oefeningen uitermate geschikt zijn voor de rotator cuff. Dit ter preventie van blessureleed.

Er wordt altijd veel aandacht besteed aan wat de beste methoden zijn om sterker te worden, MAAR helaas minder aandacht besteed aan het voorkomen van blessureleed.
Wellicht komt het doordat de gemiddelde krachtsporter op DBB nog vrij jong is en wellicht nog niet veel met blessures geconfronteerd worden is. Aan de andere kant heerst hier ook een cultuur waarbij velen alleen maar filmpjes plaatsen of loggen als ze "iets bijzonders" te vermelden zoals het vestigen van een PR. Hoe indrukwekkend dit allemaal wel of niet moge zijn...het lijkt me ook leerzaam als men zou loggen als het minder goed gaat en ervaringen delen wat men zelf gedaan heeft om het herstel bevorderen.
In elk geval kan ik bovenstaande oefeningen van harte aanbevelen...en wacht niet ermee totdat je een blessure hebt opgelopen. Kies bepaalde oefeninge uit (of doe ze allemaal) en begin er vandaag nog mee!
Dit zijn oefeningen die bedoelt zijn voor de upperbody (gerelateerd aan benchpress and shoulderpresses), preventieve oefeningen voor buigen en liften zijn ook voorbeelden van op internet te vinden. Maar schouder- en elleboogblessures is iets waar vrijwel iedere krachtsporter vroeg of laat mee te maken krijgt (helaas).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • #9.871
CHEST PULL :thumbs:

Een oefening uit de oude “trukendoos” . Tegenwoordig een beetje in de vergetelheid geraakt. Desondanks een oefening die volgens mijn fysio bijdraagt aan het behoud van gezonde schouders en ik derhalve tegenwoordig dan ook uitvoer en ik als een mobiliteitsoefening beschouw. Veelal uitgeoefend met zg. chest expanders ofwel trekveren die in stalen-, rubberen- en latex uitvoeringen (en in diverse prijsklassen) verkrijgbaar zijn. Ik heb zelf ook zo’n expander thuis maar vind dat model niet bepaald aanbevelenswaardig. De handvaten zijn nogal vrij klein en dus niet geschikt voor personen met grotere handen. Uiteraard zul je er ook hebben met grotere handvaten maar dat merk je pas als de expander met de post thuis is bezorgt. Tevens is mijn expander minder geschikt als je lange armen hebt. Je kunt hem slechts tot een bepaalde lengte uittrekken en voor mijn (lange armen) is dat tekort. Deze oefening kun je ook heel goed uitvoeren met een resistance band, waarbij je zelf heel eenvoudig de weerstand kunt veranderen zoals in onderstaand filmpje duidelijk te zien is.
De expander laat ik links liggen, maar ik doe hem wel met een resistance band, voor welke versie jezelf ook kiest, tis een oefening die aanbevelenswaardig is.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=MSuXIeB5jOM

http://www.oldtimestrongman.com/products/chest-expanders

http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/r/Expander_(trekveer)/

Waar blijven jouw training filmjes verdomme!

• #9.873
Waar blijven jouw training filmjes verdomme!

Hahaha...ik heb niet eens een fatsoenlijke camera...alleen een (verouderde) mobiele telefoon maar ik ben eerlijk gezegd niet bepaald handig in filmpjes op internet zetten :o. Dat doet dan mijn zoon voor me hij is daar beduidend handiger in dan ik. Daarbij vind ik het niet nodig om elke training te filmen...ik ben verder altijd integer in de gewichten en aantallen sets/reps die ik hier plaats. Maar wil wel overwegen om wat op film te gaan zetten...en dan niet alleen trainingen maar ook de oefeningen die ik tegenwoordig doe om blessures te voorkomen. Wellicht dat daar ook menigeen wat aan heeft?

Hahaha...ik heb niet eens een fatsoenlijke camera...alleen een (verouderde) mobiele telefoon maar ik ben eerlijk gezegd niet bepaald handig in filmpjes op internet zetten :o. Dat doet dan mijn zoon voor me hij is daar beduidend handiger in dan ik. Daarbij vind ik het niet nodig om elke training te filmen...ik ben verder altijd integer in de gewichten en aantallen sets/reps die ik hier plaats. Maar wil wel overwegen om wat op film te gaan zetten...en dan niet alleen trainingen maar ook de oefeningen die ik tegenwoordig doe om blessures te voorkomen. Wellicht dat daar ook menigeen wat aan heeft? /QUOTE]

Ik wel!

• #9.875
Hahaha...ik heb niet eens een fatsoenlijke camera...alleen een (verouderde) mobiele telefoon maar ik ben eerlijk gezegd niet bepaald handig in filmpjes op internet zetten :o. Dat doet dan mijn zoon voor me hij is daar beduidend handiger in dan ik. Daarbij vind ik het niet nodig om elke training te filmen...ik ben verder altijd integer in de gewichten en aantallen sets/reps die ik hier plaats. Maar wil wel overwegen om wat op film te gaan zetten...en dan niet alleen trainingen maar ook de oefeningen die ik tegenwoordig doe om blessures te voorkomen. Wellicht dat daar ook menigeen wat aan heeft? /QUOTE]

Ik wel!

:)...O.K..zal binnenkort eens een poging doen om iets te plaatsen hier.

• #9.876
03.07.2014 Medium Training Home Gym

Bench Press: 2*10*70, 10*100 & 3*5*130kg
Unilateral Row with Resistanceband: 6x10

Comment: tot aan de zomervakantie zal ik met een mediumgewicht blijven trainen. Verder doe ik (voor mijn doen) veel mobiliteitsoefeningen.

Wens iedereen verder een zonnig weekend toe :)!

P.S...hierbij nog een filmpje van oefeningen voor een geblesseerde schouder (OF ter voorkoming van een blessure)...de laatste van deze drie doe ik zelf ook uitvoeren (voorover gebogen staan en met een licht gewicht rotaties maken en/of met de arm wat heen en weer pendelen...hierbij moet overigens geen kracht uitgeoefend worden, arm moet ontspannen hangen).

And last but not least...strechting :eek: ;)...jawel, een filmpje van de door stretch (let wel er wordt STATISCH gestrekt...en niet dynamisch dus GEEN "verende" bewegingen maken). Voor de goede orde...rekoefeningen worden NA de training gedaan en NIET ervoor, daar rekken tijdelijk voor minder prestatie zorgt.

http://www.youtube.com/watch?v=TE3AF_NOw4s&feature=player_detailpage

http://www.youtube.com/watch?v=90Lvo8AtQz0

Laatst bewerkt:
5x5x150 :bow:

• #9.878

Tx Johnny, maar verder geen reden voor :bow:, alle setjes waren @10 (geen rep meer in de tank)

Voor degene die niet weet waar ik het over heb zie:

( http://www.reactivetrainingsystems.com )

Krachttraining, tis een wetenschap op zich...heb vluchtig paar artikelen gelezen over reactive training, maar vind het nogal ingewikkelde materie (zal wel aan mij liggen)...wat ik heb onthouden was de term: train als een beest, maar denk als een mens ;)

@Johnny bestaat er ook zoiets als een beknopte samenvatting van reactive training voor dummies? :o

Tx Johnny, maar verder geen reden voor :bow:, alle setjes waren @10 (geen rep meer in de tank)

Voor degene die niet weet waar ik het over heb zie:

( http://www.reactivetrainingsystems.com )

Krachttraining, tis een wetenschap op zich...heb vluchtig paar artikelen gelezen over reactive training, maar vind het nogal ingewikkelde materie (zal wel aan mij liggen)...wat ik heb onthouden was de term: train als een beest, maar denk als een mens ;)

@Johnny bestaat er ook zoiets als een beknopte samenvatting van reactive training voor dummies? :o

Geen idee Kompel.
Ik heb er ook geen studie van gemaakt hoor.
Maar om terug te lezen denk ik dat zo'n aanvulling als @9 wel nuttig zou kunnen zijn ;)
Na een tijdje vermoed te hebben dat al die ingewikkelde systemen wel eens een geheim konden bevatten, ben ik nu van mening dat gewoon flink werken en continuïteit voldoende zijn om sterker te worden ;)
Die continuïteit wordt moeilijk voor mij... :o

Sterke bench! Ik doe 'maar' 2 x 140kg paused.
En dan voelt het al aan alsof er een tank op mij ligt. :D
Wat is volgens jou de beste manier om sterker te worden?
'K ga je topic volgen, veel interessanter dan de fitnessboys logs.

Terug
Naar boven