- Waardering
- 3.219
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 150kg
Geen idee Kompel.
Ik heb er ook geen studie van gemaakt hoor.
Maar om terug te lezen denk ik dat zo'n aanvulling als @9 wel nuttig zou kunnen zijn
Na een tijdje vermoed te hebben dat al die ingewikkelde systemen wel eens een geheim konden bevatten, ben ik nu van mening dat gewoon flink werken en continuïteit voldoende zijn om sterker te worden
Die continuïteit wordt moeilijk voor mij...![]()
Het geheim wat die ingewikkelde schema's bevatten is vrees ik dat degene achter die schema's ervan uitgaan dat e.e.a. niet op Eigen Kracht gebeurd.
Hard trainen (en daarbij je gezond verstand gebruiken) en regelmatig trainen zijn naar mijn mening ook de sleutel om sterker te worden.
---------- Toegevoegd om 12:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------
Sterke bench! Ik doe 'maar' 2 x 140kg paused.
En dan voelt het al aan alsof er een tank op mij ligt.
Wat is volgens jou de beste manier om sterker te worden?
'K ga je topic volgen, veel interessanter dan de fitnessboys logs.
Tx
maar relatief gezien is het allemaal niet zo indrukwekkend wat ik allemaal doe (met een BDW van 150kg
)...genoeg jongens met minder BDW op dit forum die minstens gelijkwaardig of zelfs meer weten te drukken.De beste manier om sterker te worden bestaat volgens mij niet...je moet zien uit te vogelen wat voor jou goed werkt en niet zomaar iets doen omdat een ander dat doet en het toevallig een populair schema is en er een bekend gezicht achter staat.
Waar ik zelf zonder enige bedenkingen achter kan staan zijn de schema's van b.v. Marc Rippetoe (3x5), Stronglifts (5x5) en voor gevorderden Madcow en Bill Starr Advanced. Die schema's zijn gebasseerd op de grote 5 compound oefeningen (Squat, Deadlift, Bench Press, Overhead Press & Rows). Je doet tussen de 3-5 sets met 3-5 reps (afhankelijk van volume en intensiteit). Het zijn schema's die al tientallen jaren beoefend worden en vele populaire schema's zijn hiervan af gespiekt en alleen in een ander jasje verpakt. Hieronder enkele voorbeelden...je hoeft daarbij slechts een gewicht in te vullen en je krijgt kant en klare schema's aangereikt.
http://stronglifts.com/5x5/
http://stronglifts.com/madcow-5x5-training-programs/
http://www.muscleandbrawn.com/bill-starr-advanced-5x5-workout.html
Suc6 ermee!

---------- Toegevoegd om 12:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------
Training 07.07.2014 Home Gym:
Bench Press: 30*30, 2*10*60, 10*90 * 5*5*120kg
Rows with Band: 10*10
Comment: gisteren goed opgewarmd en sprongen met 30kg gemaakt.
Aangevuld met diverse "mobiliteits oefeningen" (voorovergebogen staan met een licht gewicht in de hand en de arm alle richtingen uit laten pendelen, exoration en endoration met band en chest pull met band).
Deze week nog een training en dan zomervakantie waarbij het voornemen is om geen halter aan te raken om eens optimaal te herstellen.

afhankelijk van de maat die je nodig hebt.