MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Zie hier het antwoord dat Huggy kreeg in zijn ergste nachtmerrie. ;):kiss:
Ik mis nog een belangrijk stuk in dit antwoord: Tevens zien wij ons genoodzaakt om uw naam uit alle competities waaraan u in het verleden heeft deelgenomen te verwijderen. Wij zullen aanvullend nog een onderzoek starten naar de omvang van alle prijzengelden welke u onrechtmatig heeft ontvangen en deze met rente terugvorderen.

Ik mis nog een belangrijk stuk in dit antwoord: Tevens zien wij ons genoodzaakt om uw naam uit alle competities waaraan u in het verleden heeft deelgenomen te verwijderen. Wij zullen aanvullend nog een onderzoek starten naar de omvang van alle prijzengelden welke u onrechtmatig heeft ontvangen en deze met rente terugvorderen.

Reeds aangepast....:D

:roflol: dat zou inderdaad mijn grootste nachtmerrie zijn geweest...ik was dan ook erg opgelucht met het antwoord van de dopingautoriteit.

2ba62ce66fa04f2dcc969abc57779bfa.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #10.585
Inderdaad zou ik dan heel erg aangeslagen zijn en er kapot van zijn. Vooral omdat ik van mezelf weet dat ik integer ben en fair play als het belangrijkste vind in competitie met anderen. Denk dat het terecht zou inslaan als een bom als ik ooit een positieve uitslag zou hebben. Verontwaardiging en onbegrip bij "vrienden" en leedvermaak en spot bij "vijanden". Derhalve neem ik liever geen enkel risico hoe simpel mijn vraagstelling aan de dopingautoriteit bij menigeen moge overkomen. En domme vrage bestaan niet, wel domme antwoorden, toch? :)

Inderdaad zou ik dan heel erg aangeslagen zijn en er kapot van zijn. Vooral omdat ik van mezelf weet dat ik integer ben en fair play als het belangrijkste vind in competitie met anderen. Denk dat het terecht zou inslaan als een bom als ik ooit een positieve uitslag zou hebben. Verontwaardiging en onbegrip bij "vrienden" en leedvermaak en spot bij "vijanden". Derhalve neem ik liever geen enkel risico hoe simpel mijn vraagstelling aan de dopingautoriteit bij menigeen moge overkomen. En domme vrage bestaan niet, wel domme antwoorden, toch? :)

Zo is het man....je bent echt de allerlaatste waar je zoiets van zou verwachten, juist omdat jij het bent kreeg ik die ingeving :)

• #10.587
Zo is het man....je bent echt de allerlaatste waar je zoiets van zou verwachten, juist omdat jij het bent kreeg ik die ingeving :)
Een best wel geslaagde ingeving.:thumbs:..kon er wel om lachen...geen probleem met een gezonde portie zelfspot.

• #10.588
Trainingen week 5/2017

Training Monday 30.01.2017 @ homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up:
Band Pulls: 100 reps with theraband tube black.

Primary Exercise
Bench Press with index finger on ring:
20x20, 2x10x60, 8x90, 5x120, 1x150, 1x170 & 3x3x145kg

Secundary Exercise for Muscle Balance (opposite movement from benchpress):
Wide Grip
Seated Rows with 45mm Band: 100 reps
Stretching with Band:Chest/Shoulder/Lat stretch.

Training Thursday 02.02.2017 @ homegym

Primary Exercise
Paused Bench Press with pinky finger on ring: 20x20, 2x10x60, 8x90 & 5x5x120kg
Wide Grip Seated Rows with 45mm Band: 100 reps

Comment: Gestaag blijft het vooruit gaan, maandag een single met 170kg gedrukt, daarmee zit ik weer op 85% van mijn 1RM.

https://youtu.be/Kk6692QJVXQ

Zalf
Na
het trainen smeer ik mijn schouders tegenwoordig in met paardenzalf van Dr. Jacobi…dat koelt en zou het herstelproces van spieren en pezen bevorderen :thumbs:

https://www.spierwrijfmiddel.nl/

Cologne List / Kölner Liste

Dit is een instutuut waar supplementen getest worden op de aanwezigheid van dopinggerelateerde stoffen. Uit onderzoek is gebleken dat liefst 15% (!) van de supplementen helaas verontreinigd zijn. Dit kan overigens zonder medeweten van de fabrikant zijn en het zal waarschijnlijk ook niet leiden tot een serieuze krachttoename bij de consument, MAAR het kan wel leiden tot een positieve dopingcontrole. En het is natuurlijk een doemscenario voor een natural lifter als hij of zij door een verontreinigd voedingssupplement een positieve uitslag zou hebben. Powersupplements uit NL laat diverse producten daar testen en wellicht dat anderen dat ook doen? Hoe dan ook, als je met dopingcontroles te doen hebt zou ik het zekere voor het onzekere nemen en alleen maar gesteste supplementen nemen. 100% zekerheid kan echter je niemand bieden derhalve dat de DOSB (Duitse Olympische Sport Bond) en de NADA (Nationale Anti Doping Angentur) van Duitsland adviseren om helemaal geen supplementen te nemen. Uiteindelijk is men als sporter zelf verantwoordelijk voor wat men tot zich neemt.

http://www.koelnerliste.com/koelner-liste.html

PINDAKAAS

Ik zal het niet ontkennen, ik ben een liefhebber van pindakaas (wie is er niet groot en sterk mee geworden ;))? Er zitten aan het nuttigen van pindakaas naar mijn mening meer voordelen dan nadelen maar dat is een andere discussie. Ik heb altijd het bekenste (A) merk van NL genuttigd en de vond de smaak daarvan ook beter dan van andere (B) merken. Uit een onderzoek in 2015 bleek dat deze pindakaas geen transvetzuren bevat. MAAR inmiddels is helaas volledig geharde palmolie een van de ingrediënten. En dit wordt ook gezien als een transvetzuur. De nadelen voor de gezondheid van transvetzuren zijn zoals bekend aanzienlijk. Waarom kiest een fabrikant hiervoor? Waarschijnlijk omdat het goedkoop is en winst belangrijker is dan welzijn van de consument, helaas. Hoe dan ook, reden voor mij om het bekenste (A) merk van NL links te laten liggen. Het alternatief? Biologische pindaas ook verkrijgbaar bij de supermarkt…deze bevat (meestal) alleen maar pinda’s en wellicht (zee)zout waardoor je dus 100% of 99.7% (0.3 % zout) als ingredient hebt. Er kan een laagje olie op de pindakaas komen, maar dat is een natuurlijk proces en dan moet je gewoon eventjes roeren in de pot. Ik heb dus de biologische pindaas (die overigens ook nog goedkoper is als het bekende A merk) gekocht en ik was aangenaam verrast door de smaak, die ik zelfs beter vind dan die van het bekende A merk.

http://fitbeauty.nl/nieuw-welke-pindakaas-is-het-gezondst/

Prettig weeken allen! :)

Laatst bewerkt:
Bedoel je met bekende A merk, wie is er niet groot mee geworden?

Waarom zeg je niet gewoon Calve?

• #10.592
Waarom zeg je niet gewoon Calve?
Ik wilde niet direct het merk met naam en toenaam noemen. Tegenwoordig moet je in NL altijd voorzichtig zijn met je taalgebruik en je "politiek" correct uitdrukken. Stel je eens voor ik zou door een of ander actiecommité "Herstel van het vertrouwen in Calvé Pindakaas" worden aangeklaagd? ;)

"Dalvé, ik vindt het gewoon lekker"......dus.....dus

• #10.595
Trainingen week 6/2017

Training Monday 06.02.2017 @ Gym Spaubeek o.l.v. Leon Smeets

Primary Exercise
20x20, 2x10x60, 8x90, 5x120, 1x150, 1x180 (FAIL) & 3x3x150

Wide Grip

Training Thursday 09.02.2017 @ homegym

Primary Exercise
Bench Press with pinky finger on ring: 20x30, 2x10x60, 8x90, 5x120, 5x125 & 5x130kg.

Comment: single met 180kg was maandag kansloos…ik kreeg het gewicht weliswaar los van de borst maar daarna was het klaar…wel mooie setjes met 3x3x150, dat dan wel weer.
In week 8 gaan we beginnen met shirted training richting het NK. Doelstellingen? Gewoon meedoen en naar omstandigheden het maximale eruit halen…en dan zien we wel waar het schip zal stranden.

Requiem in Pace Johnny.

Helaas ook een minder leuk bericht :treuren: de voormalige Europees kampioen powerliften (1002.5kg) en bankdrukken (335kg) Johnny Wahlqvist (uit Zweden is op slechts 43 jarige leeftijd overleden (aan de gevolgen van boezem fibrileren. als ik het goed vertaald heb). Moge hij rusten in vrede. :engel:

Dear IPF Community,
It is with deep regret that we announce the loss a great man from within our IPF family, Mr. Johnny Wahlqvist. Johnny represented Sweden at multiple IPF World Championships. He totalled over 1,000kgs in equipped powerlifting and bench pressed 335kgs (equipped) achieving several World Championship Medals. He was also a European Bench Press and Powerlifting Champion. Johnny was arguably the kindest and most charismatic lifter in the room and had an enormous positive impact on many of today’s lifters and officials alike. Johnny suffered an Atrial Fibrilation and passed away at the age of 43.
On behalf of the IPF Community, we extend our deepest sympathies to Johnny’s family, friends and fans as we salute him for embodying the values that IPF Athletes strive to represent. He will be missed dearly.
tumblr_o4etjkZCDj1sk9zn1o1_500.jpg

Laatst bewerkt:
  • #10.596
Trainingen week 7/2017

Training Monday 13.02.2017 @ Homegym

Primary Exercise
20x20, 2x10x60, 8x90, 5x120, 1x150, 1x170, 172.5, 1x175 & 3x3x150kg

Secondary Exercise for Muscle Balance (opposite movement from benchpress):
Wide Grip
Stretching with Band: Chest/Shoulder/Lat stretch.

Training Thursday 16.02.2017 @ homegym

Primary Exercise
Bench Press with pinky finger on ring: 20x30, 2x10x60, 8x90, 5x120, 5x125 & 5x130kg
Secondary Exercise for Muscle Balance (opposite movement from benchpress):
Stretching with Band: Chest/Shoulder/Lat stretch.

Comment: Maandag uiteindelijk een single met 175kg gedrukt, ben er gezien de omstandigheden blij mee (ook al denk ik met weemoed terug aan mijn all time personal record met dit gewicht van 5x175). Volgende week staat de 1e training met benchshirt gepland. Ik hoop minimaal 225kg te kunnen drukken (ervan uitgaande dat ik zo’n 50kg uit het shirt weet te halen), alles wat meer is, is mooi meegenomen. Aangezien ik niet aan egolifting doe is het minder interessant of ik daarmee al dan niet een podiumplek weet te behalen. Ik heb gezien dat Jordi Snijders ook meedoet in de 120+ en tegen zijn “geweld” is in NL momenteel niemand opgewassen. Gewoon het maximale eruit halen gezien de omstandigheden en geen risico’s nemen.

Hier nog het filmpje met 1x175kg https://youtu.be/zHyr8I1eclo

En dan nog dit…
Ik had het droevige nieuws dat Johnny Wahlqvist overleden was ook in het hoofdfora bij overige topics onder de rubriek Powerlifting en Strongman geplaatst. Er was een reactie bij die mijns inziens weinig respect voor de overledene toonde. Ik heb dat ook kenbaar gemaakt. Godzijdank leven we in een land waar vrijheid van meningsuiting een recht is wat in de grondwet verankerd ligt. Desondanks geeft dat mijns inziens niemand het recht om zich onrespectvol jegens anderen te uiten. Er was wat commentaar heen en weer en een moderator heeft besloten het topic vervolgens voor verder commentaar te sluiten. Jammer dat het tegenwoordig zo gaat op het forum. Ik heb dan ook besloten om buiten mijn eigen log geen topics meer te plaatsen. Ik heb vaker een topic geplaatst, maar als ik dan sommige onredelijke reacties zie dan is dat het me gewoon niet meer waard. Dan kan ik mijn tijd en energie beter aan andere dingen besteden.

Prettig weekend verder allen!

Heel blijven is ook belangrijk voor de wedstrijd Rene
Het kan je altijd verassen natuurlijk....
Hij gaat nu weer lekker toch die 5x5 175 komen echt wel weer

Ik hoop dat je je eigen logje wel aanhoud...lees altijd graag mee!!

Laatst bewerkt:
  • #10.598
Heel blijven is het belangrijkste en ik probeer daar alles aan te doen. Want als je ene na de andere blessure krijgt is jezelf blijven motiveren een uitdaging denk ik, toch? Aardig van je dat je aangeeft dat je graag mijn log doet meelezen :)

Ik ben vooralsnog niet van plan om te stoppen met loggen maar je weet maar nooit of er niet van "hogerhand" besloten wordt mijn log vroeg of laat te sluiten? Ik heb op dit forum namelijk helaas niet alleen maar vrienden en dat zal mede komen door het feit dat ik mijn kritische mening over een bepaald thema (doping) niet onder stoelen of banken steek.

Er was een reactie bij die mijns inziens weinig respect voor de overledene toonde. Ik heb dat ook kenbaar gemaakt. Godzijdank leven we in een land waar vrijheid van meningsuiting een recht is wat in de grondwet verankerd ligt. Desondanks geeft dat mijns inziens niemand het recht om zich onrespectvol jegens anderen te uiten. Er was wat commentaar heen en weer en een moderator heeft besloten het topic vervolgens voor verder commentaar te sluiten. Jammer dat het tegenwoordig zo gaat op het forum.
Ik kan het mij nauwelijks voorstellen maar kennelijk ben je van de rel naar aanleiding van mijn post. Heb in het verleden ook een post gemaakt welke ik schreef aan de inmiddels gevallen held Ruud (Dr Strong), toen stond je ook gelijk op de achterste benen en sprak je schande etcetera. Het enige dat ik toen schreef ging over zijn posts in het verleden m.b.t. doping, onder een andere naam, en zijn claims over behaalde resultaten als 'natty'. Heb ik toen gezegd dat je mij met meer respect moest behandelen? Nee. Als jij dat vindt vind jij dat, dat is de kracht van een forum nietwaar. Dat je nu schrijft dat je het jammer vindt dat het er tegenwoordig zo aan toegaat vind ik apart, sinds ik hier rondhang (2006) is het er alleen maar op vooruit gegaan qua omgangsnormen. Tien jaar geleden ging het er allemaal veel ruwer aan toe. Als het jou zoveel deed had je mij ook eerst een pb kunnen sturen, in plaats daarvan ga je direct rapporteren. Over omgangsnormen gesproken. Maar ik wens je evengoed een fijn weekend hoor. En hoop dat je jouw doelen kan behalen, veel succes.

Ik kan het mij nauwelijks voorstellen maar kennelijk ben je van de rel naar aanleiding van mijn post. Heb in het verleden ook een post gemaakt welke ik schreef aan de inmiddels gevallen held Ruud (Dr Strong), toen stond je ook gelijk op de achterste benen en sprak je schande etcetera. Het enige dat ik toen schreef ging over zijn posts in het verleden m.b.t. doping, onder een andere naam, en zijn claims over behaalde resultaten als 'natty'. Heb ik toen gezegd dat je mij met meer respect moest behandelen? Nee. Als jij dat vindt vind jij dat, dat is de kracht van een forum nietwaar. Dat je nu schrijft dat je het jammer vindt dat het er tegenwoordig zo aan toegaat vind ik apart, sinds ik hier rondhang (2006) is het er alleen maar op vooruit gegaan qua omgangsnormen. Tien jaar geleden ging het er allemaal veel ruwer aan toe. Als het jou zoveel deed had je mij ook eerst een pb kunnen sturen, in plaats daarvan ga je direct rapporteren. Over omgangsnormen gesproken. Maar ik wens je evengoed een fijn weekend hoor. En hoop dat je jouw doelen kan behalen, veel succes.

dit is zo waar :roflol: @Sanca , @DieNase weten nog hoe het vroeger ging :P

Terug
Naar boven