MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

Bezoekers in dit topic

Ik kan het mij nauwelijks voorstellen maar kennelijk ben je van de rel naar aanleiding van mijn post. Heb in het verleden ook een post gemaakt welke ik schreef aan de inmiddels gevallen held Ruud (Dr Strong), toen stond je ook gelijk op de achterste benen en sprak je schande etcetera. Het enige dat ik toen schreef ging over zijn posts in het verleden m.b.t. doping, onder een andere naam, en zijn claims over behaalde resultaten als 'natty'. Heb ik toen gezegd dat je mij met meer respect moest behandelen? Nee. Als jij dat vindt vind jij dat, dat is de kracht van een forum nietwaar. Dat je nu schrijft dat je het jammer vindt dat het er tegenwoordig zo aan toegaat vind ik apart, sinds ik hier rondhang (2006) is het er alleen maar op vooruit gegaan qua omgangsnormen. Tien jaar geleden ging het er allemaal veel ruwer aan toe. Als het jou zoveel deed had je mij ook eerst een pb kunnen sturen, in plaats daarvan ga je direct rapporteren. Over omgangsnormen gesproken. Maar ik wens je evengoed een fijn weekend hoor. En hoop dat je jouw doelen kan behalen, veel succes.
Sorry als ik mij even niet exact kan herinneren wat er enkele jaren terug allemaal precies is geschreven n.a.v. Dr Strong :dunno:
Hoe dan ook...je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn...en je mag met elkaar ook in discussie gaan...maar het kan wel respectvol. En ik kan me niet herinneren dat ik me op dit forum -ondanks menige heftige discussies - onrespectvol jegens anderen heb opgesteld...en mocht iemand dat wel zo ervaren hebben, dan bied ik daarvoor mijn oprechte excuses aan!

Ik vond jouw commentaar in mijn topic R.I.P Johnny Walhqvist "dat Johnny, de "fatfuck" maar niet zo veel had moeten vreten" niet bepaald van respect getuigde jegens de overledene.
Ik heb dat ook geschreven in het topic en inderdaad heb ik dat vervolgens gerappoteerd omdat me dat effectiever leek, want blijkbaar heb je er nog altijd geen probleem mee dat je je zo laagdunkend over een overledene hebt uitgelaten!
Desondanks wens ik je evengoed ook een fijn weekend toe en wens je bij het behalen van je doelstellingen eveneens success! :)
 
Ik heb het woord waar je over blijft vallen overigens vrij snel na jouw post verwijderd, omdat ik je geen pijn wilde doen. Wat ik dan wel weer apart vond is dat iemand anders ging hameren op een taalfout maar door jou werd genegeerd. Niet dat ik ermee zat overigens ben het regelmatig oneens met die persoon maar ieder zijn ding. Leven laten leven. Respect staat of valt voor mij niet met wat ik wel of niet op internet post. Dat zit in jezelf. Het klopt dat ik er nog steeds niet mee zit dat ik het in eerste instantie heb opgeschreven. Maar het is verwijderd en je blijft erin hangen lijkt wel. Als jij een pb had gestuurd had ik het ook verwijderd. Ik had er niet mee gezeten. Cheers.

edit:
Groeten 'Imponderabilia'
 
Laatst bewerkt:
René, we hebben dat topic besproken op het moderator forum en vonden het ook van weinig respect getuigen in een memorial topic, zeker als er dan nog over een taalfout gezeverd wordt. Het leek ons de beste oplossing om het op te schonen en te sluiten om verdere rellen op voorhand de kop in te drukken.
Vroeger ging het bashen er trouwens veel harder aan toe, ik weet nog wel hoe ik de grond werd ingeboord toen ik mijn eerste foto's hier postte, ik vind het de laatste jaren enorm verbeterd, de grootste rotte appels zijn nu wel eruit imo.
 
Ik ben vooralsnog niet van plan om te stoppen met loggen maar je weet maar nooit of er niet van "hogerhand" besloten wordt mijn log vroeg of laat te sluiten? Ik heb op dit forum namelijk helaas niet alleen maar vrienden en dat zal mede komen door het feit dat ik mijn kritische mening over een bepaald thema (doping) niet onder stoelen of banken steek.

Ik zie geen enkele reden om je log te sluiten en de rest van de moderators kent jou volgens mij niet eens :P en je bent zeker vrij om overige topics te blijven posten, dat moedig ik gezien je ruime ervaring, kennis en interesses zelfs aan.
 
Ik heb het woord waar je over blijft vallen overigens vrij snel na jouw post verwijderd, omdat ik je geen pijn wilde doen. Wat ik dan wel weer apart vond is dat iemand anders ging hameren op een taalfout maar door jou werd genegeerd. Niet dat ik ermee zat overigens ben het regelmatig oneens met die persoon maar ieder zijn ding. Leven laten leven. Respect staat of valt voor mij niet met wat ik wel of niet op internet post. Dat zit in jezelf. Het klopt dat ik er nog steeds niet mee zit dat ik het in eerste instantie heb opgeschreven. Maar het is verwijderd en je blijft erin hangen lijkt wel. Als jij een pb had gestuurd had ik het ook verwijderd. Ik had er niet mee gezeten. Cheers.

edit:
Groeten 'Imponderabilia'
Ik wist niet dat je hetzelf had verwijderd en dacht dat een moderator dat had gedaan. Dat is dan toch wel netjes van je! Fijn dat je me niet wilde kwetsen :). Klopt dat discussies over een taalfout in zo'n topic ook absoluut niet thuishoren. En wellicht had ik daarover ook wat moeten zeggen. Een volgende keer zal ik eerst een PB sturen. Beloofd!
 
René, we hebben dat topic besproken op het moderator forum en vonden het ook van weinig respect getuigen in een memorial topic, zeker als er dan nog over een taalfout gezeverd wordt. Het leek ons de beste oplossing om het op te schonen en te sluiten om verdere rellen op voorhand de kop in te drukken.
Vroeger ging het bashen er trouwens veel harder aan toe, ik weet nog wel hoe ik de grond werd ingeboord toen ik mijn eerste foto's hier postte, ik vind het de laatste jaren enorm verbeterd, de grootste rotte appels zijn nu wel eruit imo.
Bedankt voor de uitleg Sanca, nu is het me duidelijk waarom je het gesloten had en heb ik daar ook vrede mee. Goed om te horen dat de rotte appels er inmiddels uit zijn :thumbs:
 
Ik zie geen enkele reden om je log te sluiten en de rest van de moderators kent jou volgens mij niet eens :P en je bent zeker vrij om overige topics te blijven posten, dat moedig ik gezien je ruime ervaring, kennis en interesses zelfs aan.
Bedankt voor de aanmoediging :) Kennis valt wel mee...ervaring berust op door schade en schande beter geworden. Interesses genoeg maar wel eenzijdig ;)
 
Hoezo vroeger? Lid geworden: 14 mrt 2012 :rolleyes: :D
Ik was 1 van de slachtoffers van de harde lijn van het forum. Perm ban, terwijl ik zo schattig was! Officieel lid sinds 2005 :cool:
 
Trainingen week 8/2017

Training Monday 20.02.20 @ Gym Spaubeek
Exercise for overall shoulder health & warming up:
Band Pulls: 100 reps with theraband tube black.

Primary Exercise
Bench Press with index finger on ring:
RAW: 20x20, 2x10x60, 8x90, 5x120, 3x150kg
SHIRT: 3x180, 1x200, 1x210, 1x220 & 1x225kg

Stretching with Band: Chest/Shoulder/Lat stretch.

Training Friday 24.02.2017 @ homegym
Exercise for overall shoulder health & warming up:
Band Pulls: 100 reps with theraband tube black.

Primary Exercise
Bench Press with index finger on ring: 20x30, 2x10x60, 8x90, 5x120, 5x125 & 5x130kg
Secondary Exercise for Muscle Balance (opposite movement from benchpress):
Wide Grip Seated Rows with 45mm Band: 100 reps
Stretching with Band: Chest/Shoulder/Lat stretch.

Comment: 1e training in shirt sinds maart 2016…ik ben blij dat ik zonder pijn of irritaties in mijn schouder/arm de zwaardere gewichten in shirt aankan. Nog paar weken te gaan om de puntjes op de i te zetten.
De concentrische fase (omhoog duwen) gaat beduidend easier dan de escentrische fase (het laten zakken). Ik had het niet op volle “oorlogssterkte” aangetrokken en desondanks stremde het behoorlijk.
Mijn jongste zoon Maikel bereidt zich ook voor op het NK, maar vooralsnog lukt het hem niet om in shirt meer te drukken dan raw…hij is paar kg afgevallen waardoor het shirt wat ruimer zit en dat is dan de oorzaak, want een benchshirt moet redelijk strak zitten als je er wat wilt uithalen. In deze fase train ik overigens altijd met de index finger on the ring (wijsvinger op de ringen), omdat dit ook mijn competition grip is.
Volgende week heb ik een deloadweek gepland en vervolgens dan de resterende weken tot het NK knallen ;)

Have a nice weekend! :)
 
Trainingen week 8/2017



Comment: 1e training in shirt sinds maart 2016…ik ben blij dat ik zonder pijn of irritaties in mijn schouder/arm de zwaardere gewichten in shirt aankan. Nog paar weken te gaan om de puntjes op de i te zetten.
De concentrische fase (omhoog duwen) gaat beduidend easier dan de escentrische fase (het laten zakken). Ik had het niet op volle “oorlogssterkte” aangetrokken en desondanks stremde het behoorlijk.
Mijn jongste zoon Maikel bereidt zich ook voor op het NK, maar vooralsnog lukt het hem niet om in shirt meer te drukken dan raw…hij is paar kg afgevallen waardoor het shirt wat ruimer zit en dat is dan de oorzaak, want een benchshirt moet redelijk strak zitten als je er wat wilt uithalen. In deze fase train ik overigens altijd met de index finger on the ring (wijsvinger op de ringen), omdat dit ook mijn competition grip is.
Volgende week heb ik een deloadweek gepland en vervolgens dan de resterende weken tot het NK knallen ;)

Have a nice weekend! :)

Wat mij al langere tijd opvalt in dit log is dat jij jouw row oefeningen tov je bench in mijn opinie erg licht uitvoerd!
Dit kan ook een probleem geven bij het laten zakken met zwaardere gewichten die jij in shirt drukt!
Ook is het gezonder voor je lichaam om alles meer in verhouding te gaan trainen.

Ik raad jou aan om toch bent over rows, T-bar rows of Horizontall latpulldowns te gaan doen.
Wedde dat jouw bench dan omhoog gaat! Zowel raw als in shirt
 
Wat mij al langere tijd opvalt in dit log is dat jij jouw row oefeningen tov je bench in mijn opinie erg licht uitvoerd!
Dit kan ook een probleem geven bij het laten zakken met zwaardere gewichten die jij in shirt drukt!
Ook is het gezonder voor je lichaam om alles meer in verhouding te gaan trainen.

Ik raad jou aan om toch bent over rows, T-bar rows of Horizontall latpulldowns te gaan doen.
Wedde dat jouw bench dan omhoog gaat! Zowel raw als in shirt
Ik geef ruiterlijk toe dat de rows zwaarder kunnen :o Alhoewel dat wat sommigen beweren dat je net zo zwaar moet kunnen rowen als pressen mijns inziens een fabel is. Ik ken genoeg mensen die 180+ kunnen benchen, maar dat zie ik hen nog niet rowen, vooral niet met een goede techniek. Ik wil i.v.m. blessure aan mijn bicepspees nu geen risico's nemen en met rows belast ik deze toch meer dan met presses ( althans ervaar ik dat zo). Maar ga er NA het NK iets aan doen. Beloofd! ;)
 
All Time Dutch Record Powerlifting by Jordi Snijders!

Het heeft 30 jaar mogen duren (in 1987 was Siem Wulfse de 2e Nederlander na Cees de Vreugd) die een totaal van 1000kg (totale som van squat + benchpress + deadlift) wisten te tillen.

Jordi Snijders kreeg dat kunstje op zondag 26 maart 2017 tijdens het NK Powerliften (equipped) van de Nederlandse Powerlifting Bond voor Senioren ook voor elkaar en wist het zelfs met 5kg te verbeteren, waardoor hij op een totaal van liefst 1005 kwam!

Squat 370kg + Benchpress 310 + Deadlift 325 = Total 1005kg

:clap: :thumbs: :bow:
 
Training week 9 = DELOAD WEEK

Comment: deze week 2 maal 3 werksets van 5 reps met 120kg.

Vermeldenswaardig….ik had alreeds vermeld dat Jordi Snijders een All Time Dutch Record Total Powerliften heeft neergezet met 1005kg.


Ik ben in de geschiedenis gedoken en heb nog eens het filmpje van het NK 1985 bekeken waar destijds – de helaas te jong overleden (46 jaar) - Cees de Vreugd als eerste Europeaan de 1000kg grens haalde.

SQUAT 420 + BENCHPRESS 222.5 + DEADLIFT 357.5 = 1000KG.
En als je ziet hoe hij dat deed…niet echt met een perfecte techniek maar met PURE KRACHT waarbij het leek alsof hij genoeg overhad…veel kijk plezier (met dank aan Wim Wamsteeker die dit filmpje op youtube geplaatst heeft). Overigens deed Cees dat kunstje RAW. Indrukwekkend om te weten is dat Cees ook dat jaar gevraagd werd om mee te doen aan de Sterkste Man van de wereld, hij was hierop niet voorbereid omdat Ab Wolders zou gaan (die raakte echter geblesseerd) en dus niet echt getraind in Strong Man onderdelen…desondanks werd hij 3e!!! En moest alleen Geoff Capes (UK) en J.P. Sigmarsson (Iceland) voorlaten gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=RslJv-VJNgA
 
Mooi om te zien man! Dank voor het delen!
 
Tijdens de Arnold Classis 2017 wisten Sumner en Williams van de IPF respectievelijk het wereldrecord Squat Equipped en Classic (Raw) te verbeteren.


:thumbs: :clap: :bow:

Blaine Sumner 505kg / 1113lbs Squat / Equipped




Ray Williams 477.5kg / 1052 Squat / Classic

 
Training week 10 – Plan B?

Inmiddels heb ik me aangemeld voor het NK (26.03.2017)…voorbereiding is vol aan de gang, maar het niveau waar ik momenteel op zit laat zien dat het helaas niet de kilo’s van het NK 2016 zullen worden. Ik vrees dat mijn blessure daar toch te veel roet voor in het eten heeft gegooid. Maandag met gewichten tussen 200 & 245 gestoeid…het probleem is dat ik moeite heb om in de Super Low Cut Katana het gewicht op de borst te krijgen waardoor er meer gewicht aan de halter moet en eenmal op de borst heb ik vervolgens weer het probleem dat ik dan de kracht mis bij het uitdrukken. Door de blessure druk ik momenteel raw ruim 15kg minder dan afgelopen jaar toen ik nog 250 in shirt wist te drukken. We zullen maandag de knoop doorhakken hoe we eventueel verder gaan want ik heb ook nog wel een plan B…ik heb nog diverse Inzer shirts in verschillende maten waarbij er wel eentje tussen zal zitten waar ik wat mee kan. Uit een Rage X weet ik echter minder te halen dan uit een Super Katana, maar daarvoor is de Rage X wel eenvoudiger in gebruik naar mijn mening.

Maikel gaat overigens voor plan “C”…uit het shirt weet hij momenteel niets te halen en dus zal hij Classic ofwel Raw meedoen. Hij neemt in shirt (onbewust) een verkeerde houding aan om het stremmende (en vaak pijnlijke) effect van het shirt te omzeilen en dan lukt het niet om winst uit een shirt te halen.

Donderdag nog werksets met 5x5x120kg gedaan.

Stay strong & have a nice weekend! :)
 
Back
Naar boven