MuscleMeat

Benchpresslog from lazy huggybear

• Topic Starter Topic Starter
  • #11.721
Update training week 22/2021

Intensity Day: Bench Press 3x1x170
Volume Day: Bench Press 5x130, 5x145, 5x140, 5x135 & 5x130.

Antagonists: Single arm kettlebell row (gorilla row style): worksets 4x8x20kg

Comment:
Intensity day ging maar moeizaam, lange werkdag en last van de warmte...weinig energie en daarom besloten het bij 3 singles te laten.
Volume Day...na een lange werkweek ook weer weinig energie en besloten om descending sets na de warming up te doen...dat ging goed en beviel me ook goed.
Ik merk dat als ik dan 5x5 across ofwel straight zou willen doen dat ik op dat moment dan moet kiezen voor minder intensiteit...en dat vind ik niet optimaal...derhalve descending sets.

Ik heb ook een nieuwe halter binnen gekregen :)
Besteld bij Fitnesseller (uitstekende service)...de halter is de ATX Competition Powerlifting Bar :thumbs:...een juweeltje...diepere groove wat typerend is voor een powerliftingbarbell...die gladdere halters zijn toch meer hybride halters die ook voor crossfit en wellicht gewichtheffen gebruikt worden...psi 230.000 (belastbaar tot 800kg) en slechts 20 gram afwijking.

Hier een artikel over RPT Reverse Pyramide Training (volgens mij ook bekend als descending pyramide sets of wellicht dropsets).
Vind er hier op het forum weinig informatie over...en ik weet niet of iemand hier in powerlifting style dit wel eens vaker gedaan heeft?

TIL JE KRACHT NAAR EEN HOGER LEVEL MET REVERSE PYRAMID TRAINING​

deadlift-man.png

DEEL DIT ARTIKEL

Reverse pyramid training is nog een relatief nieuwe trainingsmethode. Het is soort een minimalistische aanpak, met een mix tussen krachttraining en bodybuilding.​

Het werkt zeer effectief voor het vergroten en behouden van kracht en spiermassa.​

Omdat deze methode nog vrij zeldzaam is in commerciële gyms ga ik in dit artikel precies uitleggen wat RPT is, hoe het werkt, en hoe je kunt gebruiken om je prestaties naar een hoger niveau te tillen.​

CONTENT

WAT IS REVERSE PYRAMID TRAINING? ^

deadlift-man-heavy-competitie.jpg
Reverse Pyramid Training stamt af van de traditionele piramide sets, een populaire techniek die veelal wordt gebruikt door bodybuilders.​

Een typische piramide set start met lage gewichten en hoge repetities en wordt opgebouwd naar zware ladingen met lage repetities. Dit is niet heel handig, want bij de laatste set zijn de spieren uitgeput, terwijl deze set nou juist het belangrijkst voor spiergroei is.​

schermafbeelding-2019-04-24-om-15.50.11.jpg

Met RPT-training is het omgekeerd en start je met de zwaarste set en eindig je met de lichtste. Dit betekent dat je beter in staat bent zware ladingen te verplaatsen, met veel meer kracht. Wanneer je jezelf tot het uiterste pusht met zware gewichten, ben je namelijk niet in staat om met dezelfde hoeveelheid kracht de volgende set uit te voeren en daarom ga je een stap naar beneden in de set die volgt.

Dit maakt de volgende set lichter en zo kan je de volgende set wederom met zoveel mogelijk kracht uitvoeren. Hierdoor zul je sneller sterker worden, en zal ook je spiermassa sneller toenemen. In dit opzicht biedt het betere en snellere resultaten dan traditionele piramides.​

schermafbeelding-2019-04-24-om-15.50.27.jpg

DE VOORDELEN VAN REVERSE PYRAMID TRAINING ^

#1 RPT IS GEWELDIG VOOR CUTTEN ^

bodybuilder-groot-sixpack.jpg

Als je doel vetverbranding is dan is het van belang dat je probeert zoveel mogelijk kracht te behouden. Dit staat namelijk nauw in verband met je spiermassa; hoe meer kracht je kunt behouden hoe meer spiermassa je behoud. Wat velen malen belangrijker is als het verlagen van je vet percentage.​

Omdat tijdens een cut spierherstel een stuk langzamer gaat zal je minder trainingsvolume aankunnen, en zal deze naar beneden moeten. Alleen zit er wel een klein addertje onder het gras - je moet zwaar blijven trainen! In deze situatie is RPT perfect!​

Met RPT kun je met de eerste set zware gewichten tillen, waardoor je een sterke prikkel krijgt die je lichaam vertelt dat spiermassa nodig is om te kunnen overleven. Dit is ook praktisch hoe je lichaam een calorie tekort ervaart, je staat simpelweg in overlevingsstand.​

#2 MET RPT KUN MAXIMAAL KRACHT ZETTEN IN AL JE SETS ^

deadlift-man.jpg

Door met zware gewichten te beginnen als je op je sterkst bent, zorgt dat direct voor het aanspreken van het maximale aantal spiervezels, in vergelijking tot lichte gewichten die hier pas aanspraak op maken aan het eind van een set.​

Door een hoger aantal spiervezels te activeren, werken ze beter mee in de lichtere sets die volgen, wat uiteraard spiergroei stimuleert.​

Met deze manier van trainen beperk je ook de vermoeidheid die zich opbouwt in je centraal zenuwstelsel. Dit betekent dat je je voor iedere set fris en sterk zult voelen.​

Je bent daarom in staat een grote hoeveelheid kracht te zetten, wat vooral in de eerste set van een zware compound oefening zeer belangrijk is.​

Een andere voordeel is doordat je start met zware gewichten dit zorgt voor een bepaalde vorm van opluchting voor de sets die volgen.​

Dit creëert een winnaarsmentaliteit en dat zorgt voor maximale inspanning, set op set en training op training. Dit motiveert enorm om constant persoonlijke records te blijven verbreken en de lat steeds een stukje hoger te leggen.​

#3 RPT GEEFT HET BESTE VAN 2 WERELDEN: VOLUME & INTENSITEIT ^

shutterstock_207558598.jpg

Niet alleen is RPT een set progressie model maar tegelijkertijd een soort periodisering van een oefening. Je start namelijk met lage reps op een intensiteit van 85-90% 1RM gevolgd door een aantal back-off sets op 70-80% 1RM met hogere reps.​

Hierdoor hoef je niet na te denken over het programmeren van je trainingen, je doet oefening, verbreekt 3 records en klaar ben je.​

Een andere voordeel is doordat er een verschil in intensiteit en reps is er verschillende wegen van spierhypertrofie bewandeld worden:​

• Mechanical tension
  • Muscle damage
  • Metabolic stress

Een goed samengestelde trainingsroutine moet ervoor zorgen dat alle wegen naar spiergroei worden bewandeld, om zo maximale resultaten te behalen en RPT doet dit op de meest effectieve en efficiënt mogelijke manier.​

#4 RPT IS TIJD EFFICIËNT & EFFECTIEF ^

tijd-klok-stopwatch.jpg

Een ander belangrijk voordeel van RPT is dat je binnen een korte tijd een effectief trainingsvolume kunt bereiken. Wat super handig is als je geen trek hebt om in gym te wonen, en je tijd zo efficiënt mogelijk wilt benutten. Zoals net genoemd bevat RPT:​

• Een goede mix van intensiteit en volume
  • Progressie geconcentreerde sets
  • Heavy compound beweging, waarbij meerdere spiergroepen aangesproken worden

Zeer sterke combinaties, wat wil je nog meer?​

PROGRESSIE & REP RANGES ^

shutterstock_617319020.jpg

Progressie maken in je trainingen is uiterst belangrijk voor het behoud en verhogen van je resultaten. Ik ga ervan uit dat je al weet dat je dit gecreëerd wordt door middel van progressive overload. Het is van uiterst belang dat je dit op constante basis blijft stimuleren.​

Twee grote factoren die hiervoor zorgen, zijn meer gewicht en meer repetities die je in de loop van tijd kunt tillen of duwen. Vooral je zware sets in de rep ranges 3-5 en 4-6 zullen de mechanische spanning in de spiervezels vergroten; de grootste drijfveer van spierhypertrofie. Onderzoek laat ook zien dat dit het belangrijkste is voor het stimuleren van spieropbouw.​

Daarnaast is het niet alleen belangrijk om spiermassa op te bouwen, maar ook om dit te behouden in de toekomst. Als je geen zwaardere gewichten kunt tillen en duwen naarmate de tijd vordert, zal je snel te maken krijgen met plateaus. Als je week na week hetzelfde doet binnen je trainingen, zal je lichaam niet verder veranderen, dus daarom is het belangrijk dat je vooruit blijft gaan binnen je trainingsroutine.​

Dit wil zeggen dat je zwaarder moet gaat trainen als je de top van een rep range hebt bereikt en dus de maximale aantal repetities hebt gehaald voor een bepaalde set. Hiervoor kan je de volgende richtlijnen aanhouden:​

RPT PROGRESSIE

Verhoog 5 kilo op stangen en 2 kg op dumbells bij het halen van de top van een rep range voor je volgende training

GEWICHT VERLAGEN VOOR EEN VOLGENDE SET

Het verlagen van gewichten voor de overgang naar een volgende set: 5–10% naar beneden in gewicht

Dit is zijn echter algemene richtlijnen en zullen niet altijd exact kloppen. Soms zal een gewicht te zwaar of te licht zijn, dus hier zal je mee moeten experimenteren.​

Door zwaarder te gaan trainen in een set, zal je set meestal twee repetities naar beneden brengen. Dit betekent bijvoorbeeld dat als je 150 kg voor 5 reps hebt gehaald en 155 kg gaat proberen in de volgende training, dit meestal uitkomt op 3 reps.​

Vanaf hier werk je jezelf weer op naar de top van de rep range en zo blijf je het herhalen. Het doel van iedere training moet altijd zijn een betere score te halen dan de vorige keer. Het hoeft niet altijd meer gewicht te zijn; 1 rep meer op 1 set is al een goed resultaat.​

Je zult echter ervaren dat het niet altijd feest is en er zullen dagen zijn dat je dezelfde gewichten gaat gebruiken of zelfs lichtere moeten pakken dan de week ervoor. Geen reden voor paniek, want deze dingen gebeuren nu eenmaal. Het kan te maken hebben met een aantal factoren: herstel, techniek, slaap, stress en dieet.​

Laat het voor dat moment gewoon voor wat is, haal alles eruit wat erin zit en pak de volgende training gewoon weer op waar je gebleven was.​

Qua rep ranges kun je het zo fancy maken als je zelf wilt, bekende pyramides zijn:​

• 3-5/ 5-7/ 7-10: gemiddeld (aanbevolen in mijn boeken)
  • 4-6/ 6-8/ 8-10: beginner - gemiddeld
  • 6-8/ 8-10/ 10-12: beginner
  • 2-4/ 4-6/ 6-8: gevorderd

WARMING UP ^

shutterstock_509434705.jpg
Door niet of op een onjuiste manier op te warmen, kan je krachtoutput verlagen en de kans vergroten op blessures. Je kunt het echter ook overdrijven en te veel doen, wat een negatieve impact op je kracht heeft.​

Velen warmen op met een te lange of te zware opbouw, waardoor ze tegen de tijd dat ze zware sets moeten doen, al dusdanig vermoeid zijn dat ze de zware ladingen niet meer aan kunnen. Opwarmen op de incorrecte manier zorgt dus voor verminderde trainingsprestaties, dit betekent minder overload.​

Maar net als te veel, kan je ook te weinig doen. Veel gym rats hebben geen geduld om op te warmen of zijn bang dat dit ten koste gaat van hun kracht. Meestal wordt er een snel setje met alleen de stang gedaan en vervolgens wordt hij volgeladen met zware gewichten. Dit is gevaarlijk, leidt tot blessures en tot prestaties onder de maat.​

Een correcte warming up heeft namelijk een aantal belangrijke functies: het vergroot de bloedtoevoer naar de spieren die je gaat trainen, het bereidt je centraal zenuwstelsel voor zodat de juiste spiervezels worden geactiveerd, maakt gewrichten soepel en verhoogt je focus, je hartslag en lichaamstemperatuur.​

Genoeg redenen om er aandacht aan te schenken, lijkt mij. Wanneer je klaar bent met een warming up, wil je dat je spieren fris en klaar zijn om serieus kracht te kunnen leveren, zonder ze te vermoeien. Laten we eens kijken hoe dit in de praktijk werkt:​

WARM-UP SET 1

5 reps met 50% van de 1ste set.

Beweeg bij deze set op het normale tempo, concentreer je op techniek en voer de beweging gecontroleerd en explosief uit. Dit moet makkelijk en licht aanvoelen. Houd 1 minuut pauze en ga door naar de volgende set.​

WARM-UP SET 2

3 reps met 70% van de 1ste set.

Beweeg bij deze set op het normale tempo, concentreer je op techniek en voer de beweging gecontroleerd en explosief uit. Houd 1 minuut pauze en ga door naar de volgende set.​

WARM-UP SET 3

1 rep op met 90% van de 1ste set.

Deze set is kort maar krachtig, een explosieve repetitie. Dit zorgt ervoor dat je spiervezels en zenuwstelstel klaar zijn voor zware gewichten. Nu ben je klaar om te beginnen aan je eerste set.​

WARMING UP VOOR VOLGENDE OEFENINGEN

De eerste oefening heeft je, als het goed, is al aardig opgewarmd en voorbereid om door te gaan met de volgende oefening. Toch adviseer ik je voor je tweede RPT-beweging opnieuw een volledige warming up te doen.​

Niet bij alle oefeningen worden dezelfde spieren en gewrichten gebruikt, waardoor sommige spieren nog niet klaar zijn om zwaar werk te verrichten. Hierna ben je volledig opgewarmd en is een warming up niet meer nodig.​

Omdat RPT een grote hoeveelheid stress op het lichaam zet is het absoluut niet nodig om iedere oefening RPT-stijl te doen. Maar beperk dit tot 2 oefeningen per training.​

HET LAATSTE WOORD OVER RPT

Het kan per persoon verschillen of RPT geschikt voor je kan zijn, hier zal je echter alleen achter komen door het een aantal weken te gebruiken in je training. Ik krijg dagelijks veel berichten van mensen die deze methode als zeer effectief ervaren en er geweldige resultaten mee behalen, zowel in kracht als hun fysiek.​

Wat ik je nog kan mee geven is dat RPT zeker het proberen waard is en ik kan je beloven dat de resultaten je niet teleur zullen stellen. Ook zal het je kracht naar een hoger niveau tillen en zonder twijfel de deur openen naar pr's in de toekomst!​

• #11.722
Update training week 23/2021.

Intensity day: 3 singles met respectievelijk 170-172,5 -175...waarvan de laatste een behoorlijk pittige rep was.
Volume day: 3x3x150kg

Comment:
Tijd voor een deload...en tijd voor een evaluatie.
Mijn heilige graal was altijd 5x5...maar die graal begint aardig wat deuken en krassen op te lopen.
Vanaf mijn 50e gaat 5x5 met sets across (25 worksets met hetzelfde gewicht) steeds moeizamer, vooral het 4e en 5e set vormen een echte uitdaging en hinderen mijn progressie.
Vooral als ik richting de 150kg ga red ik het niet meer om 5 sets met hetzelfde gewicht te drukken.
Enkel ten koste van intensiteit kan ik dit volume aanhouden...en volume is belangrijk maar intensiteit is king als het gaat om trainen voor maximaal kracht.
Daarom de overweging...dan maar ascending sets te doen (gewicht stijgend) of descending sets (gewicht dalend) of topset met backoff sets?
Allemaal mogelijkheden, maar sets across heb ik echt wel iets mee.
Wellicht is minder dan 5 worksets met 5 reps ook een optie?
Dus 3 worksets met hetzelfde gewicht in plaats van 5!

Ik heb iets met "klassiekers" echte oldschool programma´s uit het tijdperk dat nog men nog geen gebruik van "toverdrank" maakte.

Het 6x5 programma...huh...nog één extra set?
Nee, 3 warm up sets en 3 work sets (warm up sets met lege halter niet meegeteld).
Begin niet te zwaar...maximaal op 90% van je 5RM beginnen.

1623941877897.png

1623941127896.png

• #11.723
Update training week 27.

Zo weer eens tijd voor een update van deze keer het "6x5" schema (3 warming up sets + 3 work sets).
Begonnen met 3x5x140 en elke week lineair het gewicht verhoogd...gisteren dan 3x5x150 vrij easy gedrukt waar ik erg blij mee was daar het sinds ik paar kilo lichaamsgewicht kwijt ben (gewicht is momenteel net onder 150kg en was ruim 160) dat alweer een tijdje geleden was. Ik herstel hier ook beduidend beter dan "5x5" sets across.
Warming up is 2-3x10 met de lege halter, dan 3 warming up sets 5x60, 5x90 en 5x120 en vervolgens dan de 3 work sets.
Vanaf volgende week zal ik wat kleinere stappen nemen (microloading) en we zullen zien waar het schip uiteindelijk zal stranden.

Ook het roeien met kettlebells als tegengestelde oefening van het bankdrukken bevalt goed!

Play Fair Say No To Doping!

• #11.724
Hierbij nog eens een filmpje van de training van maandag...1e set met 150kg (de twee anderen gingen net zo).

https://youtu.be/CgfMTzI_dso [youtu.be]

Oja...ik heb nu de ATX OBX 700 Bench Press...echt een mooie bank...t.o.v. de voorganger (barbarian warrior) zijn nu de safetybars beduidend langer en sluiten volledig aan tegen de haltersteunen en zijn haltersteunen en safetybars genummerd en ik heb tevens de competition powerlifting barbell van ATX....prijs/kwaliteit verhouding is gewoon prima bij ATX :thumbs:

• #11.725
Training week 28

Maandag 3x5x150kg

3x10x20 (lege halter), 5x60, 5x90, 5x120 en 3x5x150

Donderdag 3x5x135
3x10x20, 5x60, 5x90, 5x120 en 3x5x135.

Comment:
2e training bewust 10% lichter gedaan, daar 2x per week met 150(+) trainen teveel van het goede voor me is.
Maandag dus weer voor 150kg gekozen (net als vorige week) en daarmee een zogenaamde "step cycle" aan het doen.
Bij een stepcycle verhoog je niet elke week het gewicht maar blijft je 2 of soms zelfs 3 weken achtereenvolgens met hetzelfde gewicht trainen.
Als ik nu elke week lineair zou verhogen met 2,5kg zou ik veel te snel aan een plateau geraken.
Een andere optie zou natuurlijk ook nog mircoloading zijn.

Aanvullend ook front loaded kettelbell row gedaan...ik doe met de 20kg kettebell mijn worksets....deed afgelopen week 4x6...als ik 4x10 heb gehaald verhoog ik het gewicht pas.

Voorbeeld van stepcycle:

1626519764097.png

Play Fair, Say NO To Doping!

• #11.726
Update trainingen.

Ik zit nu in de voorbereiding voor het WK Singlelift van de World Drug-Free Powerlifting Federation wat van 17-19 september in Sardinië (hopelijk) zal plaatsvinden (je weet maar nooit met "corona").
Single Lift houdt in dat er over drie dagen verdeelt elke dag een ander onderdeel word gedaan.
Op vrijdag start men met kniebuigen, zaterdag bankdrukken en op zondag dan tenslotte deadlift.
Je kunt kiezen aan welk onderdeel je meedoet, ik doe uiteraard mee aan het onderdeel bankdrukken.
Anderen doen enkel aan deadlift of squat mee, of aan deadlift en bench of aan alle drie...alle combinaties zijn mogelijk.
Tevens ben ik internationaal scheidsrechter en zal op alle dagen ook als scheids ondersteunen.

Op maandag doe ik een intensity day met singles en op vrijdag doe ik een volume day met fives...in mijn ervaring een ideale combo voor maximaalkracht.
Maandag begonnen met singles met 162.5 wat zeer goed te doen was.
1628232843624.png

Ik hanteer verder ook de tabel van prilepin hierbij.

1628232786054.png

Play Fair, Say no to Doping!

Laatst bewerkt:
Ik krijg altijd het idee dat jij heel goed bezig bent met de programma's die gericht zijn op het bench pressen, maar dat er nog wel wat valt te halen op de bijoefeningen. Bijvoorbeeld een board/floor press of een incline etc. Alleen bankdrukken om meer te banken is niet altijd de oplossing

• #11.728
Ik krijg altijd het idee dat jij heel goed bezig bent met de programma's die gericht zijn op het bench pressen, maar dat er nog wel wat valt te halen op de bijoefeningen. Bijvoorbeeld een board/floor press of een incline etc. Alleen bankdrukken om meer te banken is niet altijd de oplossing
Er zijn zeker waardevolle andere oefeningen (en ik waardeer zeker je input), maar er zijn diverse redenen waarom ik train zoals ik train;

Ik geloof in specifiteit...dat houdt voor mij in dat de uitvoering van het bankdrukken op de flat bench met een full range en paused rep, de optimale manier is om te trainen (train like you compete).
Mooi als je in incline of decline of floorpress vooruit gaat....zolang zich dat niet vertaald in een betere bench zet het voor mij geen zoden aan de dijk.
Op een wedstrijd interesseert het namelijk niemand wat ik incline, decline of floopress kan drukken.
Ik heb jarenlang incline gedaan, ik heb ook een tijd floorpress en boardpress gedaan...het heeft niet bijgedragen tot een betere bench.
Integendeel...less is more...ik ben een minimalist geworden.
Last but not least ik ben 50 plusser...mijn energie en herstelcapaciteit heeft de laatste jaren nagelaten...als ik 3-5 worksets met bankdrukken gedaan heb is de accu leeg.

Tenslotte denk ik in bewegingen en niet in oefeningen...ik maak een press beweging (d.m.v. bankdrukken) en ik doe een row beweging (d.m.v. kettelbell row).
Beide oefeningen bevallen me uitstekend en geloof me, ik heb allerlei oefeningen geprobeerd in de ruim 35 jaar dat ik nu krachtsport doe.
Zou ik het anderen zo aanbevelen? Nee...iedereen moet voor zichzelf uitzoeken wat voor hem of haar het beste werkt.
Er bestaat geen zaligmakend schema of oefening wat voor iedereen op dezelfde manier werkt.
Een voorbeeld...toen Eric Spoto een all-time wereld record drukte en vertelde dat zijn sleutel tot succes de "spoto press" was meende iedereen dit te moeten gaan doen...of de JM press van JM Blakely en zo zijn er zeker nog wel paar oefeningen te bedenken...en dat is wat je heel vaak ziet...wij kopieren heel vaak anderen die beter dan onszelf zijn...klakkeloos iemand nadoen leidt mijns inziens echter niet tot suc6...men moet zijn eigen manier van trainen met bepaalde oefeningen die voor jezelf goed werken uitzoeken...dat vergt tijd en geduld...en dat is iets wat velen tegenwoordig niet meer hebben.

• #11.729
Update trainingen week 35

Week 35 was de zwaarste week in de voorbereiding voor het WK Single Lift van de WDFPF waar ik op 18 september in Sardinië aan meedoe.
Ik zit in een goede flow en hoop deze de komende weken vast te houden.
Op intensity day (maandag) 3 singles met respectievelijk 170-175-180 gedrukt, allen overtuigende wedstrijdbeurten waarmee ik zeer tevreden ben :)
Op volume day (vrijdag) 3x5 met respectievelijk 140-145-150 gedrukt, ook zonder problemen.
Ik hoop op de wedstrijd het kunstje van afgelopen maandag te herhalen.

Tevens jureer ik ook als internationaal scheidsrechter 3 dagen (vrijdag bij squat, zaterdag bij bench en zondag bij deadlift).

Week 36 zal ik op maandag nog singles doen met 170kg (het gewicht waarmee ik wil openen op het WK) en vrijdag dan 5-jes met 140kg.
Week 37 op maandag een deload met 5-jes met 130-135kg en dan hopelijk op zaterdag 18.09 het maximale eruit halen.

Hierbij de filmpjes van de single met 180 en de 5-jes met 150kg:

Play fair, say NO to doping!

Super knap. Diep respect :bow2:

• #11.734
Zeg nooit, nooit! 😉

• #11.735
Nee het is heel slecht inderdaad. Iedereen drukt makkelijk 180kg :roflol:
Iedereen weegt ook minstens 150kg net als ik 😉
Ik zie dat vrij nuchter....zou ik 90kg wegen en 180kg drukken zou het zeer uitzonderlijk zijn. Ik ben ook heus niet ontevreden, integendeel, maar men heeft mij geleerd dat bescheidenheid een mens siert.
Er zijn mensen die zichzelf heel goed en geweldig vinden en nogal erg verwaand zijn en naast hun schoenen lopen...ik denk dan altijd: come back down to earth 🤭

Iedereen weegt ook minstens 150kg net als ik 😉
Ik zie dat vrij nuchter....zou ik 90kg wegen en 180kg drukken zou het zeer uitzonderlijk zijn. Ik ben ook heus niet ontevreden, integendeel, maar men heeft mij geleerd dat bescheidenheid een mens siert.
Er zijn mensen die zichzelf heel goed en geweldig vinden en nogal erg verwaand zijn en naast hun schoenen lopen...ik denk dan altijd: come back down to earth 🤭
Nouw, zelfs enhanced lukt het niet veel mensen. Als je iets bijzonder kunt, waar je jaren en jaren voor werkt, mag je er ook gerust trots op zijn imo.

• #11.737
Nouw, zelfs enhanced lukt het niet veel mensen. Als je iets bijzonder kunt, waar je jaren en jaren voor werkt, mag je er ook gerust trots op zijn imo.
Je hebt gelijk, train al heel wat jaren en ben blij en (een beetje) trots 😉

Gaat weer mooi Huggy!
Viel mij wel op met die 180 dat het stabiliseren bovenin na het uitpakken met 1 arm lastig leek te gaan.
Succes op de wedstrijd!

• #11.739
Gaat weer mooi Huggy!
Viel mij wel op met die 180 dat het stabiliseren bovenin na het uitpakken met 1 arm lastig leek te gaan.
Succes op de wedstrijd!
Thx 😊 zelf de halter uit de steunen pakken met zulke gewichten is niet ideaal, voordeel op de wedstrijd is dat je ervoor mag kiezen dat een spotter de halter mee uittild. Alhoewel een halter goed aangeven ook een kunst op zich is 😉
Feit is dat als het gewicht zwaarder word de techniek vaak begint na te laten 🤭

Terug
Naar boven