XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

mark bell die weet de prijs wel!! Gr. Sint :kerst:
Het blijft een zakenman die een miljoenen imperium heeft opgebouwd...hij heeft het slingshot voor bankdrukken echter ook ontwikkeld en een tijdlang een pattent erop gehad. Als je het origineel koopt ben je zeker van kwaliteit...ik gebruik deze al jarenlang en heb nooit een kwaliteits issue gehad. Natuurlijk kun je ook voor een goedkopere variant gaan en daar zul je er ook bij hebben die vrijwel gelijkwaardig zijn zullen, echter ook welke die kwalitatief totaal niet te vergelijken zijn met het origineel. En ik weet niet welke B merken goed en minder goed zijn.
 
Ik zou op eBay of Amazon kijken voor de originele van Mark Bell.
De Rode is de original geloof ik en de blauwe reactive
👍de rode (original) zou ik voor gaan. Zullen de meesten het best mee geholpen zijn 😊
Voor vrouwen en minder sterke bankdrukkers of als minder ondersteuning dan het original wenselijk is dan is de reactive (blauw) een goede keuze. De gele (fullboar) heeft "angled" sleeves (mijns inziens geen verbetering op het original) en de zwarte (maddog) is 2ply en stremt heel erg bij het laten zakken en enkel geschikt voor echt zware gewichten.
 
Ik kan er eerlijk niets over zeggen, daar ik er geen ervaring mee heb. Wellicht heeft iemand anders op het forum hier ervaring met de ballista? Strenghshop heb ik op zich geen negatieve ervaringen mee gemaakt.
 
Ik kan er eerlijk niets over zeggen, daar ik er geen ervaring mee heb. Wellicht heeft iemand anders op het forum hier ervaring met de ballista? Strenghshop heb ik op zich geen negatieve ervaringen mee gemaakt.
We hebben die in m en l variant in de gym, rode slingshot van bell drukt je wel meer in de bench positie en je kan er meer kilo's uithalen.
 
We hebben die in m en l variant in de gym, rode slingshot van bell drukt je wel meer in de bench positie en je kan er meer kilo's uithalen.
Bedankt voor je bijdrage! 👍
 
Ik kan er eerlijk niets over zeggen, daar ik er geen ervaring mee heb. Wellicht heeft iemand anders op het forum hier ervaring met de ballista? Strenghshop heb ik op zich geen negatieve ervaringen mee gemaakt.
Ik heb de xl bestelt we gaan het zien.

Ik wacht nog altijd op je filmpje.

Kan ik de slingshot ook gebruiken met de seks?
 
Geduld is een schone zaak 😉...je lijkt overigens nogal geobsedeert door bloot en seks....ik ben geen seksuoloog en ook geen psycholoog en vrees dat ik weinig voor je kan betekenen in deze 🤭 In elk geval suc6 en plezier ermee!
 
Ik ben niet geobsedeerd ik houd er van iedereen zijn hobby toch
 
Ieder het zijne daar heb je zeker gelijk in en ik (ver)oordeel ook niet👍 Dit is echter een krachtsportforum, je bent zoals je beslist weet op het subforum voor powerlifting, strongman en gewichtheffen.
Als je serieuze krachtsport gerelateerde vragen hebt helpen ze je graag hier! We delen onze kennis en ervaringen met elkaar en vaak zijn er ook meerdere wegen die naar Rome leiden..
Je wilt wellicht slechts grappig zijn, maar langzaam bereik je bij mij een grens waardoor ik je niet meer al te serieus kan nemen 🤭
 
Laatst bewerkt:
Jazeker die slingshot is bestelt en ga ik mee oefenen.

Neem je ook iets van pre workout voor de training
 
Prima👍Nee, ik neem sinds langere tijd geen enkele supplementen meer. Ik heb overigens enkel met proteïneshakes en creatine ervaring opgedaan. Ik had niet de indruk dat ik er meer door kon drukken. Wat niet wil zeggen dat anderen er geen baat bij hebben. Denk dat anderen je hier op het forum daar beter in kunnen adviseren 😊
 
Is er een specifieke reden dat je nooit gekuurd hebt?


Voeding doe je daar wel iets mee?

Hoe kan ik het beste met de slingshot trainen
 
Waarom ik nooit gekuurt heb?

Het valt niet te ontkennen dat krachtsport een dopinggevoelige sport is. En ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat als men tegenwoordig op het hoogste professionele niveau serieus mee wil doen men nauwelijks om doping heen kan.
Voor velen geldt dan vervolgens helaas het principe: "het doel heiligt de middelen".
Het is ook wat de grote massa zien wil...en waarvoor eventuele sponsors betalen: presteren ten koste van alles.
Sterk als je 400lbs/180kg kunt bankdrukken...deel het op social media en je zult beslist wel paar likes krijgen...het interesseert de grote massa echter niet, je bent slechts één van velen. Ga je echter voor 800lbs zoals Julius Maddox dan heb je aandacht!

Ik heb krachtsport nooit beoefend omdat ik aandacht zocht. Ik was van kindsbeen af aan gefascineerd door krachtsport, zoals veel andere leeftijdgenoten dat met voetballen hadden. Het viel personen in mijn directe omgeving overigens ook al vrij snel op dat ik gezegend was met meer "domme kracht" dan wat de gemiddelde persoon heeft, hetgeen mij destijds als van nature onzeker persoon niet echt bewust was.
Als tiener stapte ik vervolgens bij Piet Strolenberg's gewichthefvereniging Helios in Simpelveld binnen...ik moest echter snel erkennen dat het zeer technische gewichtheffen en de daarbij behorende snelheid helaas niet mijn ding was. Toen kreeg ik het advies om het met powerliften te proberen. Ik ging trainen bij John Starmans in Schimmert die destijds ook organisator was van de sterkste man van Limburg. Paar keer meegedaan om ook daar tot de conclusie te komen dat ik absoluut niet allround was wat je als strongman toch wel nodig hebt als je verder wil komen. Tevens merkte ik dat bepaalde personen die ik op wedstrijden tegenkwam wel heel snel progressie wisten te maken. Ik kreeg ook het aanbod om eens "iets" te proberen waarbij succes verzekerd werd. Nu moet je weten dat ik altijd een heilig boontje geweest ben 🤭 en ook nooit partydrugs of softdrugs gebruik hebt (heb ook nooit gerookt). Nee, dat was echt helemaal niets voor mij...in mijn beleving teld een prestatie pas als ik presteer op eigen kracht. Naïef als ik was dacht ik destijds dat ik met hard trainen en goede voeding hen die een andere keuze hadden gemaakt wel kon bijhouden. Resultaat? Ik sloopte mezelf en liep blessureleed op . Veel "vrienden" in de krachtsport heb ik verloren toen ik op een wedstrijd van de iron man games in Brunssum geïntervieuwd werd en bevestigde dat doping bij velen een grote rol speelde. Op de vraag of ik voor emand op die wedstrijd mijn handen in het vuur zou leggen antwoordde ik:"enkel voor mezelf".
Ik werd toen als een soort "klokkenluider" beschouwt en met de nek aangekeken.
Voor mij genoeg reden om een punt achter de wedstrijdsport te zetten.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan, ik bleef o.a. thuis trainen en op een bepaald ogenblik wilde ik toch weer wedstrijden doen. Maar dan wel bij een bond met een dopingbeleid. Ik kwam bij de nederlandse powerliftingbond, tegenwoordig KNKF terecht. Heb daar 10 jaar lang gedrukt en hechte vriendschappen aan overgehouden maar raakte steeds meer ontevreden over het mijns inziens falende dopingbeleid aldaar. Ik werd bestempelt als "extreem anti-doping". 2017 dan de overstap naar de WDFPF en voelde me meteen thuis en mocht 2018 aan de wieg staan van de nederlandse tak daarvan.

Presteren ten koste van alles is nooit mijn ding geweest, het is niet mijn aard. Op eigen kracht presteren en kijken hoever ik daarmee zou komen was mijn doelstelling.
En weet je...ik heb alles bereikt wat ik bereiken wilde...200kg unequipped en 255kg equipped gedrukt, zo'n 20x NL kampioen, europees kampioen en een europees record en 2x wereldkampioen bij de WDFPF bij de masters. En ik doe nog altijd aan wedstrijden in de wetenschap dat hen die destijds andere keuzes maakten allang (noodgedwongen) met wedstrijden gestopt zijn!
 
Laatst bewerkt:
Wat trainen met de slingshot betreft:
Het is niet de heilige graal en verwaarloos nooit je raw training!
Gebruik het NA je reguliere rawtraining op een van de volgende manieren:
EXTRA VOLUME of EXTRA INTENSITEIT.

Voorbeeld extra volume: na je reguliere rawtraining met hetzelfde gewicht een amrap set doen (as many reps as possible).
Was je laatste set 5x100 raw, probeer met slingshot 10x100 te doen

Voorbeeld extra intensiteit:
Verhoog gewicht met 5-10% en doe 3 sets met hetzelfde aantal reps wat in je raw workout hanteerde...deed je bijvoorbeeld 5x5x100 doe dan vervolgens met het slingshot 3x5x105/110.
Ga niet meteen je max testen met een slingshot.
 
Ja ik wil nog graag je filmpje voor uitleg.

Ik zie je toch wel als de no1 hier op het forum wat bankdrukken betreft. Houd je van all you can eat restaurants?
 
Ja ik wil nog graag je filmpje voor uitleg.

Ik zie je toch wel als de no1 hier op het forum wat bankdrukken betreft. Houd je van all you can eat restaurants?
Bedankt, maar ik zie mezelf heus echt niet als no 1 hier wat bankdrukken betreft. Het is mijn passie en ik deel mijn ervaringen en ideëen in mjn log hier. Zaligmakend is dat wat ik zeg of doe zeker weten niet.

"All you can eat" restaurants...ik ga liever voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Het moet niet veel, maar lekker zijn en ja, je moet er wel ook zat van worden 🤭. Restaurants waar je onbeperkt kunt eten maar ik het niet lekker vind zal ik niet naar toegaan. Bij een wok bijvoorbeeld kun jezelf kiezen...ik kies dan meestal voor biefstuk (duurste vlees wat ze hebben) of zalm en laat goedkope frites en snacks liggen...zijn ze nooit zo blij mee 🤣
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ken het heb weleens gehad dat we lamskoteletten gingen bestellen en ze voor de tijd kwamen vragen of we het wel opkregen. Hebben hierna nog 3 keer dezelfde hoeveelheid bestelt die eigenaar was er ziek van haha
 
Ja ik ken het heb weleens gehad dat we lamskoteletten gingen bestellen en ze voor de tijd kwamen vragen of we het wel opkregen. Hebben hierna nog 3 keer dezelfde hoeveelheid bestelt die eigenaar was er ziek van haha
🤭👍
 
Back
Naar boven