XXL Nutrition

Benchpresslog from lazy huggybear

Ja ik heb al een top van over de 200 vandaar.

Ik weet de exacte top nu niet maar gisteren bijvoorbeeld nog 160 x 8 gebencht, na 140 x 12, 120 x 15 en 100 x 20.

• Topic Starter Topic Starter
  • #12.042
Ja ik heb al een top van over de 200 vandaar.

Ik weet de exacte top nu niet maar gisteren bijvoorbeeld nog 160 x 8 gebencht, na 140 x 12, 120 x 15
Zo? 🤔 That's impressive 💪...dan is de maddog zeker wel wat voor jou! Wellicht zelf maar eens een filmje maken en op dit forum delen?
En ook wellicht je ervaringen delen met anderen welke methoden je voorkeur hebben?

Zo? 🤔 That's impressive 💪...dan is de maddog zeker wel wat voor jou! Wellicht zelf maar eens een filmje maken en op dit forum delen?
En ook wellicht je ervaringen delen met anderen welke methoden je voorkeur hebben?
Ja ik train niet krachtgericht. Vind het saai die lange pauzes. Maar die maddog wil ik wel eens proberen.

Ja.

• #12.046
Laatst bewerkt:
Nee, Henk is in de 1.80m zoiets

Ok jammer anders hadden we samen kunnen trainen

• #12.052
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Hopelijk weten we onze doelstellingen te bereiken en blijven we daar ook heel bij!
Voor hen die nog twijfelen welke methode ze gaan volgen, hierbij een tip uit de de "oude doos" die nog steeds zeer effectief blijkt!

GOUD VAN OUD, DOUBLE PROGRESSION TRAINING
Het is een methode die de eerste keer vermeld werd in 1911(!) door zakenman, auteur en krachtsport pionier Alan Calvert:
Hij schreef in 1911 het boek "THE TRUTH ABOUT WEIGHTLIFTING" en in 1924 het boek "SUPER STRENGHT".
Boeken die inmiddels meer dan honderd jaar geleden geschreven werden! De meesten van ons zullen dan ook niet van Alan gehoort hebben.
Hij was oprichter van de Milo Barbell Company in 1902 en publiceerde één van de eerste krachtsportmagazines "Strenght".
In 1919 verkocht hij zijn bedrijf en krachtsportmagazine en in 1932 werd het door Bob Hoffman, ook wel "Father of World Weightlifting" genoemd
(coach van het Amerikaanse olympische gewichthefteam van 1936 tot 1968) in York Barbell gedoopt.
Ik zie het als een soort "missie" om deze methoden die ik "oud, maar goud" noem onder de aandacht te blijven brengen.

1672588949512.png
1672589193061.png

Het werkt voor elke oefening, elke routine en elk doel!

DOUBLE PROGRESSION TRAINING
Double progression (dubbele progressie) is een trainingsmethode waarbij je eerst het volume verhoogt en vervolgens pas de intensiteit.
Simpel gezegd…je verhoogt eerst het aantal reps (of sets) en vervolgens pas het gewicht. Vandaar de naam double!

Kies een reprange die past bij jouw persoonlijke doelstellingen.
Ik werk graag met cycles van 3 weken met een reprange van 3-5 (gericht op kracht).
Je begint met 5x3 of 3x5 en het streven is om uit te komen op 5x5 met hetzelfde gewicht!
Pas als dat gelukt is verhoog je het gewicht aan de halter!!

In het eerste voorbeeld hieronder word elke week bij elk set 1 rep meer gedaan.
1672587260408.png

In het tweede voorbeeld komt er elke week 1 set bij.
1672587286246.png

Dan hebben we nog een „hybride“ model.
1672587311291.png

Als de progressie begint te stagneren kun je er ook voor kiezen om per training het totaalvolume met slechts 1 rep te verhogen,
je hebt dan echter veel geduld nodig en daarom wordt de double progression method ook soms wel de „lifters patience method“ genoemd.
1672587346802.png

Of je nu een "oude" of een "nieuwe" trainingsmethode volgt...wat je ook doet, train op eigen kracht,
want een prestatie is pas een prestatie als men op eigen kracht presteert!!!

Bijlagen

• 1672588250433.png
    1672588250433.png
    71,4 KB · Weergaven: 34
  • 1672589167990.png
    1672589167990.png
    52 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Whahah, bedankt René. Had net weer wat motivatie nodig voor ik weer BB-style ga trainen.
En jij ook een Krachtig en Gezond 2023 !

Heee rene dankje voor je bericht.

Jij ook de beste wensen heb je een goed uiteinde gehad?

Ik wil die sterkste slingshot kopen alleen bij de andere slingshot die ik gekocht heb moest ik invoerrechten betalen. Welke site hoeft dat niet?

Hey Huggy dit is vast wel een keer voorbij gekomen maar hoe zien je trainingen er uit naast het bankdrukken?

Double progression doe ik ook altijd met bench wegens schouder issues. Werkt uitmuntend. 10 reps 4 sets met een werkgewicht en dan af en toe een zware 5 rep met je monsterweights en dan weer de gewichten verhogen op de 10 reppers

Terug
Naar boven