MuscleMeat

Benen scherper en minder dik krijgen

• Topic Starter Topic Starter
Ee beetje wel ja, maar om even te benadrukken dat het geen pretje is.

En dat hij over een paar weken ze waarschijnlijk weer dikker wilt.

Wil gwn algemeen mijn vetpercentage naar beneden halen, een tijdje cutter lijkt me dus het meest aangewezen:).

Geloof je echt in die theorie, Tokkelboer? "Isolatie + weinig gewicht + minimaal 20 reps + 20min. fietsen op hoog rpm weinig tot redelijke weerstand = keiharde definitie"?

Yep daar geloof ik echt in ja.
Uiteraard wel met de juiste voeding maar ik ga er vanuit dat hij dat wel oke heeft.
Maar licht gewicht en veel herhalingen zullen je zekers helpen droog te worden.
Op BR vroeg laats iemand aan Sibil waarom ze 5x50 doet bij haar atleten.
Antwoord: Droog trainen en het bevorderen van het groeihormoon.

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Natuurlijk moet het gewicht niet zo licht zijn dat je het op je gemak kan doen.;)

Uiteraard wel met de juiste voeding maar ik ga er vanuit dat hij dat wel oke heeft.

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Natuurlijk moet het gewicht niet zo licht zijn dat je het op je gemak kan doen.;)

Ik kan me inbeelden dat je het inderdaad droger doet staan want het lijkt me een helse inspanning, maar ik vrees dat je op dergelijke manier nogal wat spiermassa gaat verliezen, niet:)?

Denk toch echt dat je het nu bij het verkeerde eind heb.
Maar goed er zijn 1001 manieren om te cutten.
Iedereen heeft zo een andere voorkeur.
Succes in iedergeval.

Denk toch echt dat je het nu bij het verkeerde eind heb.
Maar goed er zijn 1001 manieren om te cutten.
Iedereen heeft zo een andere voorkeur.
Succes in iedergeval.

Mjaa kan best zijn:). Anyway, denk dat ik het eerst ga proberen met voldoende conditie in te lassen en dan voornamelijk korte intensieve conditietrainingen:). Toch bedankt voor de raad en wie weet pas ik die methode ook wel op tijd en stond toe:).

Ik hanteer bijna hetzelfde principe op dit moment. Ik begin met weinig kg. en veel herhalingen, pak maar 1min. rust, volgende setje, enz. enz. MAAR uiteindelijk maak ik niet zo veel herhalingen meer :p En afsluiten met 20-30 min. cardio. De ene keer constant, de andere keer HIIT.

Dat minuutje rust tussendoor doe ik vanwege het feit dat m'n lichaam de tijd niet heeft om te herstellen en bij te komen, waardoor (hopelijk) m'n verbranding op gang wordt gebracht. Opmerking: dit doe ik puur om te proberen. Ik neem niet zo snel wat van een ander over.

Maar ik vraag me af hoe het op jouw/Sibil manier moet werken dan.. Maar goed, Sibil is niet zomaar iemand. Zij weet van wanten.

Er zijn tegenwoordig zoooo veel onderzoeken / "feiten", dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik ga uit van m'n eigen logica en hetgeen ik merk dat het werkt.

ga cutten (dieëten)
cardio naar je krachttraining
meer isolatieoefeningen doen..leg raise, lunges enzo. 15 tot 20 reps per set of meer.

3x per week cardio! en dan kun je kiezen tussen touwtje springen of joggen, beide erg effectief, je verbrand er veel calorieeen mee!! en in de tussentijd gewoon de oefeningen blijven doen, je zou misschien wel met minder gewicht kunnen squaten, zo train je volgens mij minder snel massa.. enn natuurlijk voeding, gezond eten, niet teveel vet, en niet meer calorieen dan je lichaam nodig heeft.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar in ieder geval succes ermee :)

Dan is Sibil verkeerd. Het is niet omdat ze atleten traint dat ze gelijk heeft. aka "fallacy appeal to authority". Op BR slikken ze wel regelmatig echte rommel van mensen die claimen het te kennen. Zie maar eens hoe Kasteel vindt dat als je s'maandag 500mg zet, je 250mg donderdag moet bijzetten anders zit je niet op 500mg/week, of iets dergelijks. En pas op als je tegenspreekt, want hij weet ALLES jeweetz! :roflol:

Je moest eens weten waar de wereldtopboksers van de jaren 70 allemaal bij zweerden.

Groeihormoonverhoging gebeurt het meeste bij lactaattraining(en er zijn zoveel manieren om dat te doen), maar of die kleine, korte verhoging echt relevant is is zelfs al stevig betwistbaar, als je ziet welke dosering voor welke tijd exogene HGH gebruiken voor matige spiergroei en vetverlies.

Laatst bewerkt:
m'n benen zijn sterk gedefinieerder geworden. Cut+fietsen, KT, zaalvoetbal.

3x per week cardio! en dan kun je kiezen tussen touwtje springen of joggen, beide erg effectief, je verbrand er veel calorieeen mee!! en in de tussentijd gewoon de oefeningen blijven doen, je zou misschien wel met minder gewicht kunnen squaten, zo train je volgens mij minder snel massa.. enn natuurlijk voeding, gezond eten, niet teveel vet, en niet meer calorieen dan je lichaam nodig heeft.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar in ieder geval succes ermee :)

Tsjah sowieso neem ik veel calorieën in per dag, gezonde uiteraard maar veel:). Ga het proberen klaar te spelen met veel cardio en zien wat het geeft;). Bedankt voor de raad in ieder geval, ik hou het in mijn achterhoofd:)!

---------- Toegevoegd om 17:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

ga cutten (dieëten)
cardio naar je krachttraining
meer isolatieoefeningen doen..leg raise, lunges enzo. 15 tot 20 reps per set of meer.

leg raises doe ik sowieso, lunges ga ik invoegen, thx:)

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

m'n benen zijn sterk gedefinieerder geworden. Cut+fietsen, KT, zaalvoetbal.

Gisteren tornooi minivoetbal gedaan, haha was kapot, krachttraining en voetbal geen goede combinatie:p. Fietsen doe ik vrijwel dagelijks. Met maandje of 2 cutten kom ik er wel denk ik:)

Ja logisch, veel reps en een lage weerstand is cardio!
Vind het totaal zinloos om van je krachttraining een cardiotraining te maken. Door de jaren heen is bewezen dat zware en intensieve training de meeste groeifactoren en hypertrofie stimulatie opwekt, en dat is toch juist in de cut belangrijk?

Nee. In de cut moet je krachttraining en cardio doen, en niet een luie tijdsbesparende middenwegcombinatie.

En wat betreft Sibil, zeker een slimme vrouw, alle respect voor haar.. maar heeft ze een wetenschappelijke onderbouwing voor haar 50 reps squats e.d.? ben benieuwt :D

Ik heb meteen grotere jeans gekocht. Later toen ik begon met een lichte cut, zag ik mijn benen als eerste slinken. Ze hielden blijkbaar het meeste vet geborgen. En het was echt geen harde cut. Carbs omlaag en nog meer carbs omgeruild voor eiwitten. Een halfuurtje cardio na de training erbij en dat was al voldoende.

Ik heb meteen grotere jeans gekocht. Later toen ik begon met een lichte cut, zag ik mijn benen als eerste slinken. Ze hielden blijkbaar het meeste vet geborgen. En het was echt geen harde cut. Carbs omlaag en nog meer carbs omgeruild voor eiwitten. Een halfuurtje cardio na de training erbij en dat was al voldoende.

Haha check:)!

ik ben van maat 48 naar 36

wat meten je benen eigenlijk? misschien heb je teveel oestrogeen dat al het vet op je benen blijft plakken.

Laatst bewerkt:
Ja logisch, veel reps en een lage weerstand is cardio!
Vind het totaal zinloos om van je krachttraining een cardiotraining te maken. Door de jaren heen is bewezen dat zware en intensieve training de meeste groeifactoren en hypertrofie stimulatie opwekt, en dat is toch juist in de cut belangrijk?

Nee. In de cut moet je krachttraining en cardio doen, en niet een luie tijdsbesparende middenwegcombinatie.

En wat betreft Sibil, zeker een slimme vrouw, alle respect voor haar.. maar heeft ze een wetenschappelijke onderbouwing voor haar 50 reps squats e.d.? ben benieuwt :D

Hoewel ik het voor een groot deel met je eens ben , vraag ik mij af of een wetenschappelijke onderbouwing altijd nodig is ? Denk wat het in de praktijk opbrengt , ook niet heel onbelangrijk is.

Goed topic! :o

Beste tip: shoppen!

Ik ben indertijd men benen beginnen te trainen omdat ik toen veel fietste en van plan was om aan competitie te doen.

Heb eerst op de "gewone" manier getraind, dus het piramidesysteem, en merkte dat ik naar mijn zin voor het fietsen te veel massa bijkreeg.

Ben toen samen beginnen trainen met een ex-triatleet.

Aangezien ik dus makkelijk bijkom op men benen en ik dit absoluut wilde vermijden trainden wij op de volgende manier.

Set 1(opeenvolgend):
- 10 herhalingen zonder gewicht
- 12 herhalingen met maximum gewicht
- 20 tot 30 herhalingen met helft van maximum gewicht

Set 2
Idem mr 10 herhalingen met maximum gewicht

Set 3
Idem mr 8 herhalingen met maximum gewicht

Na elke oefening 10 min losfietsen op de hometrainer.

Resultaat bij mezelf: oersterk in men benen,betere spierconditie, betere definitie, geen extra massa...

Uiteraard fietste ik buiten deze training nog een 3 tot 4 maal per week en lette ik op men voeding.

mvg

Tobi

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven