AndroidHealthClinic

Benen trainen als favo spiergroep

Voetbal benen zijn toch heel anders dan BB benen.

Vanavond benen doen :cool:

Wehehe.... beetje melig vanmiddag.
'K doe geen voetbal man... verwachtte een lading aan reacties vanwege het welbekende excuus om geen benen te trainen :D

OT:
Benendag is lekker

Squats
Legcurls
Lunges
(extensions)

Standed calfraises
seated calfraises op extensionsgedeelte met extra bankje ervoor.
Zoek hiervoor nog een alternatief ;)

• Topic Starter Topic Starter
ahh ok :p

Als ik SQ wil doen met losse stang dan moet ik hem uit de flat bench halen.
Maar ik durf niet zwaarder te gaan dan 110, want de stang zo uit de FB pakken met je nek kan wel fout gaan als ik me rug niet goed recht hou.

SQ
leg ext.
leg press
leg curl
front SQ

is zo btje me schema en doe elke x andere volgorde.

Maar ik durf niet zwaarder te gaan dan 110, want de stang zo uit de FB pakken met je nek kan wel fout gaan als ik me rug niet goed recht hou.

SQ
leg ext.
leg press
leg curl
front SQ

is zo btje me schema en doe elke x andere volgorde.

Pak jij hem met je nek? Traps is denk ik wat lekkerder

Vind benentraining ook niks, veel last van met hardlopen, met name squats. Maarja, het moet he

Benen is mijn favo spiergroep die ik daarom 2x per week doe en de rest alles meestal 1x soms rug en borst ook 2x.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een vrouw ben.;)

maakt me niet uit wat anderen doen. Hier word steeds gezegd dat je lichaam uit balans raakt (na 2 jaar) geen benen trainen. Alleen komt het toch nooit zover want de meesten die nu geen benen trainen geven het trainen toch op na een paar maand zwieren en zwaaien in de gym.

Ik train nu een maand of 8.
Maar bij mij op de fitness als er al gasten zijn die serieus zijn die doen vrijwel nooit benen en als ze benen doen is het 2 oef. en de rest torso.

Nou kijk ik hier eens rond naar foto's en zie bijna alleen foto's van torso en armen.

Benen trainen is juist lekker :D

Waarom wordt dat zo weinig gedaan?

Ik heb het gevoel dat doordat ik minimaal 1 x p/w benen train 16\20 sets dat me bovenlichaam ook harder door groeit.

Of zijn de bitches bang voor beetje spierpijn :cool:
Hoelang train jij al?

Ik train nu een maand of 8.
Maar bij mij op de fitness als er al gasten zijn die serieus zijn die doen vrijwel nooit benen en als ze benen doen is het 2 oef. en de rest torso.

554.jpg

Een bankdruk setup gebruiken als een soort squat rek, dat gaat geheid een keer fout. Liever niet doen. Zoek gewoon een sportschool met echt squat rek.

Ik besteed aan elke spiergroep even veel aandacht. Maar niet elke spiergroep groeit even hard. Dus moet ik me soms wat meer focussen op bepaalde spiergroepen. Mn benen zijn veruit het sterkst. Daarom zijn ze ook zo leuk om te trainen.

Het meeste volk in de gym zijn geen BB'ers. De meeste lui trainen simpelweg niet voor een compleet fysiek, die willen gewoon een sixpack en een dikke biceps. Dat is de voornaamste reden dat je ze nooit benen ziet trainen. Daarnaast is de squat nogal exotisch voor sommigen... Het enige wat ze kennen is de dumbbell curl, de bench press en die apparaten waar ze willekeurig op gaan zitten. Ik vind het prima hoor, moeten ze zelf weten. Kan me er niet druk om maken.

Een bankdruk setup gebruiken als een soort squat rek, dat gaat geheid een keer fout. Liever niet doen. Zoek gewoon een sportschool met echt squat rek.
Yep I know.
Daarom ga ben ik ook niet zwaarder gegaan dan 100.

En ben ook op zoek naar een goeie gym met meer apparaten en gewichten.
Alleen hier in de buurt is het alleen huis\tuin fitness.
De enige waar grotere mannen trainen is debiel duur 70E p/m en 100E inschijrven :eek:

Train wel me benen, maar zijn nog neit echt sterk, des te groter de reden om ze minimaal 1 x per week te doen. De spierpijn na een beentraining is niet normaal, kan meestal nog wel lopen de dag erna (nog net).

Overgens bij onze fitness zie je niet veel mensen benen trainen, vooral de bicepjes een 1,5 uur lang :S

Train wel me benen, maar zijn nog neit echt sterk, des te groter de reden om ze minimaal 1 x per week te doen. De spierpijn na een beentraining is niet normaal, kan meestal nog wel lopen de dag erna (nog net).

Overgens bij onze fitness zie je niet veel mensen benen trainen, vooral de bicepjes een 1,5 uur lang :S

Volume halveren. 2x per week squatten!!;)

Op de sportschool is er niet echt iemand die me squatten goed kan uitleggen, en heb begrepen dat dit nogal een technische oefening is waar veel bij fout kan gaan.

Op de sportschool is er niet echt iemand die me squatten goed kan uitleggen, en heb begrepen dat dit nogal een technische oefening is waar veel bij fout kan gaan.
Alle oefeningen zijn technisch daarom zie je ook vele mensen oefeningen fout doen en meestal TE snel, want ja dan kunnen ze meer gewichten erop zetten is stoerder dan de oef. goed doen :o

Kijk op youtube filmpjes en zoek op squat daar heb je filmpjes waar het goed uitgelegd wordt.

pak jij de stang vanuit de benchpress op je nek, en dan omhoog?

Dan heb je zeker ook geen rek daar bij je gym. Lukt dat een beedje? Squat je dan boven dat bankje, dus eigelijk box squat, of loop je eerst een stuk voorbij dat bankje?

Terug
Naar boven