AndroidHealthClinic

Gestopt Beowulf's contest log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beowulf

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 nov 2007
Berichten
2.004
Waardering
1.222
Had eind vorig jaar vanwege blessures en motivatieproblemen eigenlijk heel weinig meer getraind.
Maar in januari van dit jaar heb ik besloten om het eens heel anders aan te pakken. Hiervoor heb ik tot april een full body schema gehanteerd in combinatie met een bulk-schema. Beide was voor mij nieuw en in het begin dus echt even wennen vooral doordat mij definitie sterk achteruitging daarvoor kwam wel een pak massa terug.
In mei ben ik begonnen met een driedaagse split training maar hou nog wel mijn bulk-schema aan tot midden juni daarna ga ik er flink wat cardio bij doen om weer oude bodyfat percentage (7/8%) te verkijgen. Deze contest vormt een goede motivatie om naar hoger niveau toe te werken.

Mijn stats januari 2009:
178cm
64 kg
14 %bf

Doel stats juli 2009
75 kg
7% bf

Ga dit weekend mijn schema's weer omgooien en zal ze daarna wel posten. Foto is van januari 2009.

Fotoshoot 2009-01.jpg
 
veel succes!
 
Succes man! Als je stats kloppen maak jij zeker goede kansen!
 
Succes met je comeback ! (als je het zo noemen kan ;) )
 
Veel succes! :)
 
Knallen maar succes.
 
Fysiek van 1 jaar terug is impressive, zeer droog. Wat betreft gewicht van toen lig je nu niet zover achter.
Succes de komende tijd, ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn.
 
De bedoeling is komende twee weken nog een 3 daagse splitschema aan te houden waarbij om de week een grote spiergroep 2x (borst, benen, rug) aan bod komt, Elk training sluit ik af met uitgebreide stretch oefeningen (ongeveer 15 min). In de week van 22 juni een soort mini-cut (meer cardio, meer herhaling en strikt eetschema) om toch een beetje aantoonbaar aan de contest mee te doen.

Mijn training zag er afgelopen als volgt uit:
Woensdag: voor eerst een zogeheten kettlebell training gedaan van ongeveer 20 min, heel basic maar echt effectief. Dacht daarna nog ff benen te trainen maar mijn lichaam dacht er iest anders over.

Vrijdag: vanwege tijdgebrek korte maar zware training van alleen grote spiergroepen .
* opwarmen met roeiapparaat
* Borst: Vertical Bench ( 10x (82kg), 8x(98kg) 6x(119kg)
* Rug: Chin ups ( 20x, 12x (+20kgl) , 8 (+24kg)
* Benen Seated squat: 150 kg, daarna moeten stoppen vanwege training van woensdag

Zondag Weer niet aan mijn reguliere training gekomen door te laat opstaan en afspraken in de middag dus weer een basic training maar wel geprobeerd maximaal te gaan zonder spotter.
* opwarmen met roeiapparaat
* Borst: Smith machine ( 10x (80kg), 8x(90kg) 6x(110kg)
* Rug: Chin ups ( 20x, 12x (+22kgl) , 8 (+30kg= nieuwe PR!)
* Benen Seated squat: 20x (150) 15 (175kg), 10x (198kg) kg

Afgelopen week niet zo gelukt om drie daagse split aan te houden ga proberen deze week te verbeteren. Zit wel goed met eten voorlopig nog hoog in koolhydraten maar in de mini-cut gooi ik dit drastisch omlaag, in totaal 3800 Kcal.
 
Mijn wekelijkse update van afgelopen.
Heb me dit keer keurig aan het schema en geen gekke dingen zoals kettlebell bijvoorbeeld tussendoor. Wat betekende vrij(borst/rug/benen) zo (borst/schouders/triceps) wo(rug/benen). Allemaal met compound oefeningen, hou niet meer strak een oefenschema aan komende tijd, ga meer in spiergroepen denken.
Op eten gebied zit nog vrij hoog in de koolydraten maar ga dat vanaf volgende week verder afbouwen als ook de cario weer er in ga brengen.
 
Heb vorige week heel rustig aan gedaan, met andere woorden de intentie was er wel maar was gewoon te druk om echt te gaan trainen. Wel gewoon aan eetschema gehouden zal deze week mijn koolydraten omlaag gooien en 2 x cardio, elke week komt er 1x cardio bij totdat ik op 4x cardio 3x kt zit.
 
Het wordt krap aan, mijn vetpercentage is (te) hoog, zal ga deze week al gelijk naar 3x cardio om mijn verbrandig op gang te helpen
 
Heel veel succes met de contest!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven