MuscleMeat

Beukito is going 2 B(Build) like a machine

• Topic Starter Topic Starter
haha njam njam, dat ga ik ook eens maken!

Je SQ komt aardig dichtbij beuker, toch heb ik gister met de benen training weer ff flink lopen rammen, ondanks de zinderende hitte en slecht eten :D 150 kilo SQ... Ik moet je wel proberen voor te blijven want je bent loeisterk haha

:) Jah ik ben ook zwaar jaloers op je :P (doel is ook stiekum om jou in te halen ;) 150 kilo waag ik me trouwens nog niet aan want dat is toch net ff tandje teveel... nog wel ;))

Erg lastig (voornamelijk techniek) dat laatste maar met wat oefening zal het je zeker lukken. :)

Snap niet dat iedereen zo'n last heeft van het onweer? Ik slaap altijd heerlijk van zo'n knetterend onweer, vind het rustgevend ofzo. Je hoort namelijk totaal geen andere geluiden.

Lolz... Ik heb ook geen last van onweer, ik heb er een dikke fobie voor!! :)
Heb al 3x de bliksem op 50 meter van me in zien slaan en nu ben ik er als de dood voor... Vorige week ging het ook onweren toen ik van mijn werk naar huis reed, gevolg: Ik onder een betonnen trap in een flatje :) Vriend is me met de auto komen oppikken ;)

Comments vooraf: gisteravond nog pokertoernooitje gehouden 1 uur thuis, 6 uur wekkertje! auw auw auw! Wel lekker geslapen overigens!

Training woensdag 27 mei:

Dumbbell Shoulderpress: 10x 14kg, 5x 22kg, 5x 26kg, 5x 30kg (laatste rep toch spot nodig!), 6x 24kg
poging tot One hand-pull-ups: 3 * 5 herhalingen links, 3 * 5 herhalingen rechts.. Moet er wel bij zeggen dat ik van de andere hand toch 2 vingers nodig had om omhoog te komen, wat een pomp in biceps trouwens!! Wel belachelijk zwaar dat!
Wide grip pull-downs: 8x 67kg, 6x 77kg, 6x 87kg, 5x 97kg
Seated rows: 12x 57kg, 10x 67kg, 8x 77kg, 6x 87kg
Side raises: 12x 6kg, 10x 8kg, 8x 10kg, 6x 12kg en daarna direct 10x 8kg

Comments achteraf: hah nu wel 4 reps (nog geen 5, shit!) op 30kg dumbbell shoulderpress! whoohoo!
One hand pullups vielen me echt vies tegen, denk dat mijn aanhechting van mijn biceps aan mijn onderarm er ook vooral aan moet wennen want daar ervaarde ik het als meest zwaar, denk dat de 2 vingers hulp iets van 15kg smokkel waren, voelde de pomp wel echt alleen in de arm waarmee ik optrek.. zit alleen nog ff te denken of ik die oefening in het vervolg erin houdt.. Je pakt je lats er namelijk voor geen meter mee en na je oefening zitten je biceps zoo vol dat er aan andere rugoefeningen weinig meer te pieken valt.... desondanks nog wel ff volgas gegaan op de pull-downs die ik al 3 maanden niet heb gedaan! :) maar goed, weet dat ook daar nog meer inzat!
Side raises ook al 3 maanden niet gedaan en dat gaf wel echt een gruwelijke pomp en nu ben ik megabreed (al zeg ik het zelf! :P) overdreven netjes uitgevoerd trouwens! Dusse volgende week zit er aan kilo's wel meer in denk ik! Was ook ff poging of 12, 10, 8, 6 herhalingen zou kunnen bevallen als volgend trainingsschema!

Wil volgende week op nieuw trainingsschema overstappen, ben alleen nog ff in twijfel hoe ik die in elkaar ga zetten
Zit te denken aan elke spiergroep 2x in de week pakken en dan 1x in de week veel reps voor massa pakken en 1x in de week weinig reps voor krachtgains. Op die manier ook afwisseling bij elke spiergroep dus een prikkel was mijn filosofie?? Nog meningen hierover of suggesties??

Laatst bewerkt:
jij beest! Goeie training man, flink volume, damn! Ik moet je vandaag maar zien te kloppen, haha :D

Wilik ook gaan doen over een klein poosje.. UB/LB dan ene dag Compounds only en low reps andere dag meet dumbbell werk enz enz

Wilik ook gaan doen over een klein poosje.. UB/LB dan ene dag Compounds only en low reps andere dag meet dumbbell werk enz enz

Ahhh ke, Echt UB/LB wil ik niet doen want wil eigenlijk de effecten van squatten (extra groeihormoon) gebruiken voor UB!

Zal dus iets van dit worden:
Week 1:
dag 1: Borst, Voorkant schouders, Benen (low rep, high weight)
dag 2: Rug, Achterkant schouders, buik (low weight, high rep)
dag 3: Borst, voorkant schouders, buik (high rep, low weight)
dag 4: Rug, Achterkant schouders, Benen (high weight, low rep)

Week 2:
dag 1: Borst, Voorkant schouders, Benen (high rep, low weight)
dag 2: Rug, Achterkant schouders, buik (high weight, low rep)
dag 3: Borst, voorkant schouders, buik (low rep, high weight)
dag 4: Rug, Achterkant schouders, Benen (high rep, low weight)

Iemand al weleens zoiets gedaan? Bezwaren ertegen?? minpunten?? heel graag suggesties!!

waarom wissel je bij dag 3 & 4 buik en benen om? Imo is rug en benen bij elkaar nogal veel op één splittraining en de belasting is ook erg hoog.
Vind het verder nogal veel zo om 2x borst en schouders te doen in splitvorm. De vraag is ook maar hoe zwaar je er op gaat.

Wanneer post je eens een foto? Zien we gelijk waaraan gewerkt moet worden. Schema's op zich zijn voor iedereen verschillend op te stellen.

waarom wissel je bij dag 3 & 4 buik en benen om? Imo is rug en benen bij elkaar nogal veel op één splittraining en de belasting is ook erg hoog.
Vind het verder nogal veel zo om 2x borst en schouders te doen in splitvorm. De vraag is ook maar hoe zwaar je er op gaat.

Wanneer post je eens een foto? Zien we gelijk waaraan gewerkt moet worden. Schema's op zich zijn voor iedereen verschillend op te stellen.

+1
Je kunt beter een grote en een kleinere spiergroep per training sessie doen

Foto's gaan eraan komen! Denk dat ze vrijdag gepost kunnen worden! Me zusje moet ff gaan meewerken ;)

Reden van het omwisselen is dat ik de hoeveelheden groeihormoon die je bij benen trainen produceert wil gebruiken voor de overige spiergroepen! Daarom de ene keer benen met borst, andere keer benen met rug...

Nu met Billstar doe ik toch ook al 2x per week Squat in combinatie met BOR's dus das toch ook zware belasting, denk niet dat mijn splitschema zwaarder zal worden dan de billstar van nu...?

Voorbeeldje voor trainingsdag 1: low reps, high weight
Benchpress: 15x BB, 5x 60kg, 5x 80kg, 5x 100kg, 3x 120kg
Dumbbellflyes: (schatting): 10x 10kg, 6x 18kg, 6x 22kg, 6x 26kg
Shoulderpress: 10x 14kg, 5x 22kg, 5x 28kg, 5x 30kg
Squat: 15x BB, 5x 60kg, 5x 100kg, 5x 120kg, 3x 140kg

Zoals je ziet, minimale hoeveelheid oefeningen! Net die prikkel geven en dan ermee kappen..
Trainingsdag 3: high reps en low weight zullen dan bijvoorbeeld
Incline Benchpress, Cable curlin pushes (vast geen oefeningnaam), Front raises en buikspierbashen zijn..

+1
Je kunt beter een grote en een kleinere spiergroep per training sessie doen
Redenen hiervoor?? Zou dus betekenen...
Ma: Borst, Biceps
Di: Benen, buik
Wo: Rug, Triceps
Do: Schouders, Buik..
3 of 4 oefeningen per grote spiergroep, 1 per kleine of niet?

Voel ik niet zoveel voor want dat doet mijn trainingsmaatje nu en die komt geen stap verder en bovendien wil ik 2x per week prikkel aan mijn spieren geven zoals het nu met Billstar gebeurt!!Ik groei ermee als kool namelijk! Snap je de redenatie?

Foto's gaan eraan komen! Denk dat ze vrijdag gepost kunnen worden! Me zusje moet ff gaan meewerken ;)

Reden van het omwisselen is dat ik de hoeveelheden groeihormoon die je bij benen trainen produceert wil gebruiken voor de overige spiergroepen! Daarom de ene keer benen met borst, andere keer benen met rug...

Nu met Billstar doe ik toch ook al 2x per week Squat in combinatie met BOR's dus das toch ook zware belasting, denk niet dat mijn splitschema zwaarder zal worden dan de billstar van nu...?

Voorbeeldje voor trainingsdag 1: low reps, high weight
Benchpress: 15x BB, 5x 60kg, 5x 80kg, 5x 100kg, 3x 120kg
Dumbbellflyes: (schatting): 10x 10kg, 6x 18kg, 6x 22kg, 6x 26kg
Shoulderpress: 10x 14kg, 5x 22kg, 5x 28kg, 5x 30kg
Squat: 15x BB, 5x 60kg, 5x 100kg, 5x 120kg, 3x 140kg

Zoals je ziet, minimale hoeveelheid oefeningen! Net die prikkel geven en dan ermee kappen..
Trainingsdag 3: high reps en low weight zullen dan bijvoorbeeld
Incline Benchpress, Cable curlin pushes (vast geen oefeningnaam), Front raises en buikspierbashen zijn..

Redenen hiervoor?? Zou dus betekenen...
Ma: Borst, Biceps
Di: Benen, buik
Wo: Rug, Triceps
Do: Schouders, Buik..
3 of 4 oefeningen per grote spiergroep, 1 per kleine of niet?

Voel ik niet zoveel voor want dat doet mijn trainingsmaatje nu en die komt geen stap verder en bovendien wil ik 2x per week prikkel aan mijn spieren geven zoals het nu met Billstar gebeurt!!Ik groei ermee als kool namelijk! Snap je de redenatie?

Je moet je energie voorraad per training namelijk goed in de gaten houden, als je teveel op grote groepen tegelijk traint, heb je geen energie voor een effectieve workout. Daar komt nog bij, dat je lichaam s nachts niet in staat is voldoende herstel te realiseren.
Door een grote en een kleine groep te trainen kan je zwaarder trainen ivm je energie voorraad, en je herstel gaat makkelijker, dus minder spierpijn.

Je moet je energie voorraad per training namelijk goed in de gaten houden, als je teveel op grote groepen tegelijk traint, heb je geen energie voor een effectieve workout. Daar komt nog bij, dat je lichaam s nachts niet in staat is voldoende herstel te realiseren.
Door een grote en een kleine groep te trainen kan je zwaarder trainen ivm je energie voorraad, en je herstel gaat makkelijker, dus minder spierpijn.

Ke maar nu met billstar pak ik Bench, Squat en BOR's op maandag en vrijdag zwaar en wo pak ik deadlift, pullups en shoulderpress (of milpress) ook max... Das 3x per week fullbody max beuken.. Volgens mij ga ik er dus op vooruit met dit trainingsschema qua zwaarte!!!
Spierpijn heb ik nu al bijna niet, tenzij ik echt te weinig gegeten heb of potje tennis ofzo heb gedaan (iets wat ik totaal niet gewend ben!!)

Vind het alleen zo'n supergroot nadeel om maar 1x per week spiergroep te pakken! Stel je voor dat je maandag borst pakt, dan issie woensdag ongeveer herstelt en dan doe je er vervolgens 4 dagen niks mee (is 4 dagen aftakeling!!)

als je een flink volume draait, is 1 keer per week 1 spiergroep trainen meer dan zat. Train je niet zo'n zwaar volume, kan je ook een tweede keer dezelfde groep trainen

als je een flink volume draait, is 1 keer per week 1 spiergroep trainen meer dan zat. Train je niet zo'n zwaar volume, kan je ook een tweede keer dezelfde groep trainen

Mijn fitnessmaatje traint dus met een enorm volume 1x per week elke spiergroep, progressie is ver te zoeken bij hem!! Daarom mijn keus voor 2x in de week een spiergroep met een minder zwaar volume te trainen.. maar dan is mijn opgestelde schemaatje toch nog niet zo heel slecht? Of heb je beter suggesties om elke spiergroep 2x in de week te pakken in 4 dagen tijd?

Vanavond ff alle mogelijke bekende trainingscombies doorgelezen en toch voor UP/LB trainingsschema gekozen (bedankt Kwark!:)):

Maandag: UP1
Woensdag: LB1
Vrijdag: UP2
Zaterdag: LB2

Elke week dus 2x een spiergroep aanpakken, hierbij wil ik de ene dag weinig reps met veel gewicht maken, andere dag is pompen met lager gewicht!
Welke oefeningen ik precies ga gebruiken weet ik nog niet precies,
Wel vond ik 2 dingen interessant van alle trainingsschema's die ik ben tegengekomen:
1. Pre-exhaustion die gebruikt wordt bij heavy duty training
2. Squat and Milk zijn 20 reps breathing squat

Pre-exhaustion zou ik willen toepassen in UB/LB schema door isolatieoefeningen in superset met compoundoefeningen te doen
20 reps breathing squat wil ik eigenlijk 1x per week in LB training gaan doen!!

Hebben jullie hier nog bezwaren tegen? Misschien uit eigen ervaring of zal het denk je een verrijking zijn van nieuwe trainingsschema??

Gast, dit bericht typte ik gelijk bijna gelijk in andwoord op je vraag nieuw schema
Waar blijft mn karmaa :eek: :rolleyes:

Kijk ff aan hoe het bij jezelf aanvoelt :thumb:
Ik vind zo'n ub/lb ook wel interessant om te gaan doen in de toekomst... pak je toch alles 2x p/week.

Welke oefening ben je van plan allemaal te gaan doen in het schema?

Vanavond ff alle mogelijke bekende trainingscombies doorgelezen en toch voor UP/LB trainingsschema gekozen (bedankt Kwark!:)):

Maandag: UP1
Woensdag: LB1
Vrijdag: UP2
Zaterdag: LB2

Elke week dus 2x een spiergroep aanpakken, hierbij wil ik de ene dag weinig reps met veel gewicht maken, andere dag is pompen met lager gewicht!
Welke oefeningen ik precies ga gebruiken weet ik nog niet precies,
Wel vond ik 2 dingen interessant van alle trainingsschema's die ik ben tegengekomen:
1. Pre-exhaustion die gebruikt wordt bij heavy duty training
2. Squat and Milk zijn 20 reps breathing squat

Pre-exhaustion zou ik willen toepassen in UB/LB schema door isolatieoefeningen in superset met compoundoefeningen te doen
20 reps breathing squat wil ik eigenlijk 1x per week in LB training gaan doen!!

Hebben jullie hier nog bezwaren tegen? Misschien uit eigen ervaring of zal het denk je een verrijking zijn van nieuwe trainingsschema??

Goeie keuze beuker, afgaand op wat je hebt gepost, past dit prima bij jou... Je moet alleen de intensiteit / volume in balans brengen, is misschien ff een weekje tunen... Suc7 gap! post anders alvast ff een conceptje ofzow

Toekomstig schemaatje: UB/LB met indicatie voor de gewichten ongeveer te gebruiken!

Maandag UB1: high reps, low weight
Machine fly's in superset met:
10x 70kg
10x 80kg
10x 90kg
Flat benchpress:
10x 60kg
10x 70kg
10x 80kg
Gestrekte armen latpully neerdrukken in superset met:
10x 18kg
10x 23kg
10x 27kg
Wide grip pull-ups:
10x BW
10x BW
10x BW
Military press:
10x 45kg
10x 45kg
10x 45kg
Buikspierbashen

Woensdag LB1: low reps, high weight
Fullsquat:
5x 60kg
5x 80kg
5x 100kg
5x 120kg
5x 140kg
1-leg lunges op smith machine:
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
5x 100kg
Leg curl:
5x 40kg
5x 50kg
5x 60kg
5x 70kg
Glute press:
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
5x 102,5kg

Vrijdag UB2: low reps, high weight
Incline bench press:
5x 60kg
5x 70kg
5x 80kg
5x 90kg
Cable fly's laag (nadruk onderkant borst):
5x 25kg
5x 30kg
5x 35kg
5x 40kg
BOR's:
5x 60kg
5x 80kg
5x 90kg
5x 100kg
Dumbbell Shoulder press:
5x 24kg
5x 28kg
5x 30kg
5x 30kg
Dumbbell bend over lateral raises:
5x 10kg
5x 12kg
5x 14kg
5x 14kg
Buikspierbashen

Zaterdag LB2: high reps, low weight
20-reps breathing squat
20x 60kg
20x 70kg
Leg extensions in superset met
10x 45kg
10x 55kg
10x 65kg
Leg presses:
10x 150kg
10x 200kg
10x 202,5kg
Stiffed legged deadlift
10x 60kg
10x 80kg
10x 100kg
10x 120kg

Nou hier een volgens mij aardig doordacht opsetje! Kom maar op met de suggesties!!

Trouwens nog ff comments erbij:

Gekozen is ervoor om op maandag en zaterdag veel reps te doen met weinig gewicht.. Dit ivm mijn werk (vrijdagavond werk ik meestal uurtje of 7 achter elkaar, zonder eten :() ga soms ook nog ff door naar de kroeg, dus ben dan niet opgeladen genoeg om te pieken! Vandaar high reps op die dag..

Op maandagochtend ben ik gesloopt van het weekend, ook niet in staat om goed te pieken, daarom ook hier weer gekozen voor high reps low weight, want die setjes zijn op karakter er doorheen te slepen volgens mij! ;)

Verder wil ik elke week iig het gewicht verhogen! Moet alleen ff nog kijken hoe want op alle oefeningen alles omhoog gooien in 1 week is volgens mij een veel te grote load increase elke week! :) Waarschijnlijk ga ik het in tweeen doen.. eerste week compoundoefeningen 5kg omhoog, 2e week, rest van de oefeningen 5kg omhoog! zoiets...

volgens mij is die leg press bij jullie naadje (om er nog maar ff op terug te komen) verder lekker ambitieus met de squats, he? hihihi
Ziet er best asrdig uit beuker, je moet hier en daar nog wat schaven natuurlijk...

Wat je ook kan doen met de hogere reps, in stappen te werken: 15, 12, 10 ofzow

Terug
Naar boven