Fitness Seller

Bewijs voor God en leven na de dood

grote kans dat dat het wel zo is want ik heb moeite met het neertypen van mn gedachtes, en er zijn 3 mensen die zeggen dat ik dom ben. dus ik ga er vanuit dat ik iets heb geschreven wat niet logisch is, en misschien was dat niet wat ik bedoelde dus dan wil ik het rechtzetten. maarja het kan ook zo dat het niet zo is :p iig als iemand denkt dat het niet klopt vertel me dan wat er niet klopt, dan kan ik het opnieuw uitleggen of tot te constatering komen dat we het gewoon niet met elkaar eens zijn.

danku

grote kans dat dat het wel zo is want ik heb moeite met het neertypen van mn gedachtes, en er zijn 3 mensen die zeggen dat ik dom ben. dus ik ga er vanuit dat ik iets heb geschreven wat niet logisch is, en misschien was dat niet wat ik bedoelde dus dan wil ik het rechtzetten. maarja het kan ook zo dat het niet zo is :p iig als iemand denkt dat het niet klopt vertel me dan wat er niet klopt, dan kan ik het opnieuw uitleggen of tot te constatering komen dat we het gewoon niet met elkaar eens zijn.

danku

2 van die mensen zeggen het om domme redenen:)

Ik vind je niet dom hoor Joran. Ik verwacht alleen dat een rationeel persoon als jijzelf uiteindelijk dat geloof in een hogere macht wel aan de wilgen zal hangen.

danku

ook niet te vriendschappelijk worden he makker.
Ik zei gewoon dat er wel iets zinnigs uit je redenering te halen valt. vb "wetenschap als geloof", misschien moet je eens iets van Feyerabend lezen.

dussssssss??/ wat is het nou

Ik vind je niet dom hoor Joran. Ik verwacht alleen dat een rationeel persoon als jijzelf uiteindelijk dat geloof in een hogere macht wel aan de wilgen zal hangen.
er zijn een paar vragen die ervoor zorgen dat ik nog in een hogere macht geloof. en ik zie een hogere macht heel abstract, ik geloof namelijk dat er iets is wat dit universum heeft gecreëerd maar geen interactie heeft met zijn creatie net als bijv een klokkenmaker die een klok maakt en het daarna laat tikken. of misschien is dit universum wel een deel van een groter geheel. het is gewoon de onzekerheid die me laat geloven.
ook niet te vriendschappelijk worden he makker.
Ik zei gewoon dat er wel iets zinnigs uit je redenering te halen valt. vb "wetenschap als geloof", misschien moet je eens iets van Feyerabend lezen.
vriendschappelijk tegen wie? was niet vriendschappelijk bedoelt hoor :p wilde gewoon even zeggen waarom ik wil weten wat er misschien niet logisch kan zijn aan mijn post.

nee.

Het bestaan van de "God" uit de huidige religies is geen bewijs voor, en kan nergens wetenschappelijk onderbouwt worden.

het bestaan van een of meerdere soort goddelijke entiteit, al dan niet een bewustzijn, is nog steeds een mogelijkheid. Of dat wezen/kracht bewust bezig is met het leven van een soort mensachtige op 1 van de biljarden planeten, doesn't look like it.

Agnostism ftw.

+1
agnosticisme ftw!!

Wie weet gaan wij god zelf maken. (kleine referentie naar theorie uit technocalyps docu)

De god die religies portreteren zijn vaak een verzameling van regels,normen en waarden van oudere maatschappijen in die tijd.En vaak om gewoon maar een simpel antwoord te verzinnen voor complexe vragen en problemen.

We weten nog steeds amper iets over het leven dus over dingen waar je niet over weet moet je niets gaan verkondigen alsof er onweerlegbaar bewijs voor bestaat.

Existentiële vragen moet je open over kunnen nadenken maar ook aanvaarden dat velen nog een zeer lange tijd,miss zelfs altijd onopgelosd blijven voor de mens
Ofwel leef je verder als een oen met oogkleppen op,"ignorance is bliss" mentaliteit werkt voor sommigen.

Sluitend bewijs. :roflol: Wat een noob, als dat er was dan was het wereldnieuws en stond het maandenlang in alle kranten. Integendeel, het gebrek aan bewijs waar je bewijs zou mogen verwachten is bewijs dat er geen god is.

We hebben tot nu toe alleen drogredenen gezien of argumenten gebouwd op onwetendheid.

En ja agnosticisme FTW, maar wel weten dat je perfect agnostisch atheist kan zijn.

waarom doet joranr vs hoody me denken aan san marino-andorra?

kunnen jullie weisneusjes bewijzen dat god NIET bestaat?

/thread
Kunnen jullie gelovige wijsneusjes bewijzen dat het Vliegend Spaghettimonster niet bestaat? :D

/religie

ff serieus: wie de claim maakt moet de bewijzen leveren. Wie niet gelooft hoeft helemaal niets te bewijzen, zo werkt het nu eenmaal.

Wat leesvoer:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Verschuiving_van_de_bewijslast
http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophic_burden_of_proof

Geloven = niet zeker weten

Ignorance = bliss

hallo meneer letterlijk:wave:

ik had het dan ook over de houding van de meeste gelovigen -_-'

De meeste gelovigen zou ik net de agnostische stand geven. Strenger gelovigen gnostisch.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

en bloody hell ik ben aan het sukkelen met de pics...

De meeste gelovigen zou ik net de agnostische stand geven. Strenger gelovigen gnostisch.

gnosticism_graph.png

hallo opnieuw meneer letterlijk:wave:

ik had het dan ook over de gelovigen die altijd komen discussieren op internet, 'meeste' was dan ook gewoon een dikke generalisatie -_-'

theism = geloven
gnostism = weten

2 verschillende schalen.

neen

geloven: geloven
weten: geloven met een rede

weten impliceert geloven, maar niet vice versa.

Dus:

theisme: geloven dat god bestaat (met of zonder rede)
atheisme: geloven dat god niet bestaat (met of zonder rede)
agnosticisme: niet geloven in god, maar ook niet het tegendeel (met of zonder rede)
gnosticisme: sektarische afscheiding van het christendom :trollface:

neen

geloven: geloven
weten: geloven met een rede

weten impliceert geloven, maar niet vice versa.

Dus:

theisme: geloven dat god bestaat (met of zonder rede)
atheisme: geloven dat god niet bestaat (met of zonder rede)
agnosticisme: niet geloven in god, maar ook niet het tegendeel (met of zonder rede)
gnosticisme: sektarische afscheiding van het christendom :trollface:

Completely disagree.

Terug
Naar boven