MuscleMeat

bicep curl en afscheuren pees

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
115
Hallo.

Ik heb bij biceps altijd veel last van mn bicep zelf, en in de preacher bank doet het onderin bij mn elleboog veel zeer.

Ik ga niet zwaar, 5 sets 12-15, in mijn geval 12/10/8 kilo, toch is t elke keer weer raak.

Hoe groot is de kans dat zon pees afscheurt? Laatst was er een gast waarbij die bovenin afscheurde. Ook filmpjes zijn erg afzichtelijk..
Ik doe biceps 1/2 x de week.

Met rows heb ik t soms ook.

Waarschijnlijk is ie ontstoken of je hebt last van spierverkleving. Spierverklevingen kun je er proberen uit te masseren, als het ontstoken is dat zou een tijdje ibuprofen slikken kunnen helpen (al zijn die dingen niet zo best voor je).

• Topic Starter Topic Starter
Waarschijnlijk is ie ontstoken of je hebt last van spierverkleving. Spierverklevingen kun je er proberen uit te masseren, als het ontstoken is dat zou een tijdje ibuprofen slikken kunnen helpen (al zijn die dingen niet zo best voor je).

Thanks. Ga wel even naar de huisarts hier mee. Tis vooral wanneer ik mn arm dan uitstrek met t gewicht, tot het bijna locken van mn arm, dan doet t zeer. Aanhechting naar mn onderarm zelfde verhaal. Alleen rechts.

Thanks. Ga wel even naar de huisarts hier mee. Tis vooral wanneer ik mn arm dan uitstrek met t gewicht, tot het bijna locken van mn arm, dan doet t zeer. Aanhechting naar mn onderarm zelfde verhaal. Alleen rechts.

En in rust kun je dan de pijnlijke plek vinden? Anders zou je het er wel uit kunnen masseren denk ik. Zoek maar is op triggerpoints in de biceps oid.

En in rust kun je dan de pijnlijke plek vinden? Anders zou je het er wel uit kunnen masseren denk ik. Zoek maar is op triggerpoints in de biceps oid.

Kan niks vinden en in rust is er niks aan de hand. Rechterarm bicep is veel kleiner dan links, train biceps pas een halfjaar serieus mee. Zou t gewoon een zwakke aanhechting kunnen zijn die nog moet aansterken?

Kan niks vinden en in rust is er niks aan de hand. Rechterarm bicep is veel kleiner dan links, train biceps pas een halfjaar serieus mee. Zou t gewoon een zwakke aanhechting kunnen zijn die nog moet aansterken?

Zou kunnen, maar als je er bij 1 arm last van hebt is het ook goed mogelijk dat het een triggerpoint is en dat je arm niet best wil groeien omdat de doorbloeding daar minder is.
Afscheuren gebeurd volgens mij niet zo snel, met sterkste man gebeurd het vaak als mensen te korte spieren hebben en de arm niet meer volledig kunnen strekken.

Maar luister maar niet naar mij want ik lul maar wat en kan niks onderbouwen met onderzoekjes oid.

Zou kunnen, maar als je er bij 1 arm last van hebt is het ook goed mogelijk dat het een triggerpoint is en dat je arm niet best wil groeien omdat de doorbloeding daar minder is.
Afscheuren gebeurd volgens mij niet zo snel, met sterkste man gebeurd het vaak als mensen te korte spieren hebben en de arm niet meer volledig kunnen strekken.

Maar luister maar niet naar mij want ik lul maar wat en kan niks onderbouwen met onderzoekjes oid.

Zal even langs fysio gaan, bedankt :)

Stop met preachers doen. Ik had er ook altijd last van en heb ze dus uit mijn schema gehaald. Opgelost.
Kan ook zijn dat je uitvoering gewoon ruk is, zeker als je het ook bij andere oefeningen hebt. Controleer dat eerst voor je naar een fysio stapt.
Je gaat overigens niet zo gauw iets scheuren met curls; zeker niet met die gewichten.

overbelaste pees, Kans is heel klein dat hij kan afscheuren met een relatief licht gewicht, en doet voel je volgens mij gelijk tijdens de training.

Bij deadlifts is de kans veel groter.

Als t een peesprobleem is kan wat masseren en warmhouden helpen omdat t de doorbloeding wat verbetert. En goed opwsrmen / rekken wil ook wel eens schelen. Daarnaast dacht ik gehoord/lezen te hebben dat vooral de excentrische beweging voor weefselherstel zorgt, dus laat se zwaartekracht niet t werk doen.

Preacher curls voelde bij mij ook altijd klote aan om helemaal te strekken.

Verder scheur je niet zo snel je bicep als je een goede uitvoering hebt. Wanneer je het gewicht bij een bb curl naar beneden laat vallen en je probeert het meteen omhoog te curlen dan kan het best dat je bicep scheurt. Net als bij deadliften wanneer mensen hun armen niet volledig strekken en aan de halter gaan rukken.

Preacher curls voelde bij mij ook altijd klote aan om helemaal te strekken.

Verder scheur je niet zo snel je bicep als je een goede uitvoering hebt. Wanneer je het gewicht bij een bb curl naar beneden laat vallen en je probeert het meteen omhoog te curlen dan kan het best dat je bicep scheurt. Net als bij deadliften wanneer mensen hun armen niet volledig strekken en aan de halter gaan rukken.

Hoe klote het ook voelt om helemaal te strekken, het is wel het beste.

Hoe klote het ook voelt om helemaal te strekken, het is wel het beste.

Bij biceps curls is het niet noodzaak om je arm helemaal te overstrekken, want dan gebruik je voornamelijk extensie van je triceps. Daarvóór zijn de biceps al op hun optimale lengte.

Bij biceps curls is het niet noodzaak om je arm helemaal te overstrekken, want dan gebruik je voornamelijk extensie van je triceps. Daarvóór zijn de biceps al op hun optimale lengte.

Ik heb het niet over overstrekken gehad, gewoon strekken tot je op 180 graden zit.

Is het toevallig je arm waarmee je onderhands mee deadlift bij een mixed grip? Een kameraad heeft ook tijden last gehad van z'n biceps bij allerlei verschillende oefeningen tot hij straps is gaan gebruiken bij z'n deadlift en sinds dien geen problemen meer. Bij hem was het probleem dat hij z'n arm niet volledig kon strekken, waardoor z'n biceps onder onnodige spanningen kwam te staan bij het dl'en.

Terug
Naar boven