MuscleMeat

Biceps willen niet groeien

Als men de anatomie van de biceps kent dan zal voor een ieder duidelijk zijn dat het geen fluit uitmaakt welke oefening je doet. De biceps trekt je onderarm naar boven, niet meer en niet minder. Al die fancy oefeningen kunnen motiverend werken ivm de afwisseling, maar uitmaken doet het niet.
Mijn excuses

Als men de anatomie van de biceps kent dan zal voor een ieder duidelijk zijn dat het geen fluit uitmaakt welke oefening je doet. De biceps trekt je onderarm naar boven, niet meer en niet minder. Al die fancy oefeningen kunnen motiverend werken ivm de afwisseling, maar uitmaken doet het niet.
Niet helemaal waar..

*helemaal niet waar.

Was niet specifiek aan jou gericht, dus mijn excuses...
Niet helemaal waar..

*helemaal niet waar.

Okay, mijn fout. Ik ben niet duidelijk geweest, dus wederom excuses.

Functie van de biceps:

De musculus biceps brachii kan zorgen voor flexie (buigen) van de elleboog, supinatie van de onderarm (open draaien van de hand/pols) en anteflexie (voorwaarts heffen) van de arm.

Wat ik bedoelde te 'zeggen' is dat het voor hypertrofie van de biceps imo niet uitmaakt welke curl beweging je maakt. Het volume, intensiteit en TUT is belangrijk.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de reactie's zal even het een en het ander proberen komende tijd.

Verkeerd voorbeeld. De hammer curl is meer een brachioradialis oefening dan een specifieke biceps oefening.

Volgend voorbeeld..?

Ik citeer jou zelf even:
'De biceps trekt je onderarm naar boven, niet meer en niet minder. Al die fancy oefeningen kunnen motiverend werken ivm de afwisseling, maar uitmaken doet het niet.'

Ga de discussie met jezelf maar even aan.

@Eleiko

Fijn dat je excuses aanbied. Je was inderdaad niet volledig genoeg. Excuses aanvaard en verdere discussie gesloten :rolleyes:

Was niet specifiek aan jou gericht, dus mijn excuses...

Okay, mijn fout. Ik ben niet duidelijk geweest, dus wederom excuses.

Functie van de biceps:

De musculus biceps brachii kan zorgen voor flexie (buigen) van de elleboog, supinatie van de onderarm (open draaien van de hand/pols) en anteflexie (voorwaarts heffen) van de arm.

Wat ik bedoelde te 'zeggen' is dat het voor hypertrofie van de biceps imo niet uitmaakt welke curl beweging je maakt. Het volume, intensiteit en TUT is belangrijk.

Voor mij is de optimale contractie van grootst belang in tenminste 1 oefening. Dus strict voor de bicep piek goed supineren. TUT ben ik niet van overtuigd bij biceps, net als bij kuiten en triceps. Die hebben imo vnl zwaar werk nodig met hoge mate van contractie icm relatief hoog volume.

zware chin ups en rows, wat barbell curls supersettend met reverse curls.

en aan de andere kant:
schoulder press, incline db press, bench press en cgbp voor de achterkant.

geeft genoeg volume aan mijn arm, zijn in verhouding met de rest van mijn lijf.

Los van alle variaties in oefeningen. Heb je al eens geprobeerd ze vaker te pakken? 3/4 keer per week?
Intensiteit en hoeveelheid natuurlijk minder dan als je het maar 1 keer per week doet.

Probeer drag curl ook eens, werkt bij mij wel lekker.

In mijn ogen heb je veel te veel oefeningen en setjes direct op biceps gericht, je biceps zouden al gesloopt/opgepompt na 1 zwaar setje incline curls of ez curls moeten zijn. Ook het feit dat je met een ez bar last van je pols krijgt geeft voor mij aan dat je wat aanpassingen aan je techniek zal moeten maken. Spreek anders eens iemand met enorme biceps aan in de gym of zoek een filmpje op.

Als je weighted chin ups en zware rows doet zou je echt genoeg aan 1 oefening biceps per dag moeten hebben.

Train je armen negatief

Terug
Naar boven