MuscleMeat

Big back and superhuman bench. This is Ita's log!

Momenteel volg ik een schema van Robbert voor mijn bench op de zaterdagen. Simpelweg progressief laden op de bench, lange pauzes en mooie reps. Als 2de oefening een overload: Floor press/2board/3board, een stijgende lijn in het gewicht wat kan worden gehanteerd dus. De derde press variant is lower end gericht: Bottom pin presses/Dumbbell presses. Week 4 een deload(waar ik me nu in bevind) en dan hetzelfde traject tot aan de wedstrijd.

Doordeweeks is alles een beetje afgeleid van Westside. Percentages voor mijn lifts zitten dus gewoon tussen de 50-70% in een opgaande cyclus van drie weken. Verdere assistance oefeningen selecteer ik op basis van mijn weak points. Niks nieuws onder de zon dus.

UB

-Chest cable flyes ss side raises- 3sets(opwarmen)
-One arm incline press:
8x25kg
8x35kg
8x45kg
8x55kg
6x65kg(linker arm fail 7e rep)
10x45kg

Chest press cable- 4x12 slow
DB front raises- 4x10
V-handle seated row:
10x50kg
10x70kg
10x90kg
30x100kg
20x100kg

Straight arm lpd- 4x15
Seated db ext.:
2x8x18kg
2x8x24kg
2x8x26kg

Single arm rope extensions- 4x10/2x9
Pushdown- 2x15

Comment: Good, al was ik echt tired as hell. Ben lichtjes aan het cutten, 4000kcal rustdagen en 4800kcal trainingsdagen. Veins op mijn onderarmen. Inschrijving open Duitse is gelukt, bw nu rond de 96kg.

one arm incline press is met DB? Of machine?

als ita het doet is het sowieso als een geoliede machine.

Machine, en ik ben helaas een mens van vlees en bloed, dat bleek vandaag weer eens.

LB + Arms

Fullsquat:
5x3x115kg(60%)
1x140kg
1x160kg
1x180kg MB
1x200kg SB

*Pats, daar ging mijn rechterkniepees. Wou daarna naar huis gaan omdat ik zo gedemotiveerd raakte, maar goed toch maar schuifelend doorgepompt aangezien ik toch al zuur was en het alleen maar beter kon worden.

Hammer curl- 3x8x32kg
Thumbless reverse curl- 4x10x62,5kg
CG barbell curl, slow- 4x12x42,5kg
Rope curls to face- 4x15

Hybrid 45deg hyper/GHR, round back- 4x15xbw
ABS

Comment: Het is gebeurt, voelde het ook niet aankomen. Het schoot er aardig hard in aangezien ik mijn rechterbeen nu ook niet meer dan 45 graden kan buigen, ga ik verder dan voel ik echt een trekkende pijn. Het werd ook gelijk helemaal stijf. Ik heb het natuurlijk al vaker gehad, maar over een paar dagen kan ik pas oordelen in welke staat mijn knie verkeerd. K U T.

• Topic Starter Topic Starter
****ing zuur, man. Daar sukkel je toch al lang mee, niet?

Ik heb nu al zo'n 4 jaar last van chronische peesontstekingen aan mijn knieën. Maar goed, het is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Dus het komt wel weer goed, al is het 4 weken voor een wedstrijd wel even zuur ja. We zien wel!

Klote stallion! Idd komende dagen even aankijken, pak anders lekker de fiets op een licht verzet, de boel doorbloeden. Keep us posted! Sterkte

erg klote man, weet je ook wat de oorzaak is, dat de patella verkeerd tracked ofzo?

Ik heb ook laatste maanden wat gezeik gehad met de knie, maar heb het gelukkig door rustperiodes, diepe stretches, ibuprofen, en de deegroller nu onder controle, al ben ik wel voorzichtig.

K*t man! Beterschap!

Klote stallion! Idd komende dagen even aankijken, pak anders lekker de fiets op een licht verzet, de boel doorbloeden. Keep us posted! Sterkte

erg klote man, weet je ook wat de oorzaak is, dat de patella verkeerd tracked ofzo?

Ik heb ook laatste maanden wat gezeik gehad met de knie, maar heb het gelukkig door rustperiodes, diepe stretches, ibuprofen, en de deegroller nu onder controle, al ben ik wel voorzichtig.

Thanks guys. Het herstelt zich wel weer, maar ik ging er vandaag wel even hard doorheen. Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een keer allicht via een operatie een einde aan het knie gezeik te maken. Het stadium dat ik de boel met rust/oefeningen etc. kan verhelpen ben ik al ruim voorbij. Die shit gaat voor mijn gevoel niet meer over. Alleen lees ik ook niet allemaal goede ervaringen na een medische ingreep. En ik kan nu normaliter gewoon squatten en mijn ding doen, al is het altijd wel met een soort van irritatie. Dus vaak neem ik het maar voor lief. Allicht een cliché, maar je leert er mee leven.. haha.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar heb ook enorm last gehad van die pees. Kon op het laatst moeilijk uit de auto komen. Maar heb denk 4 of 5 maanden me benen rust gegeven. Geen benen getraind dus. Wel deadliften enz.

Godver! Hoop dat het snel weer in orde is!

Hellig ita, herstel ze. Ik zal je geen advies geven want ik ken je knie niet persoonlijk ofzo. Wat doen ze met zo'n operatie eigenlijk?

Aii.. ik weet hoe het voelt man. Balen, ik voelde het de 2 keer dat ik het had ook totaal niet aankomen.

Je kan ook alleen maar niks nu denk ik? Ijs en ibu's en over een week of misschien 2 excentrische meuk. Beterschap in ieder geval.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is maar heb ook enorm last gehad van die pees. Kon op het laatst moeilijk uit de auto komen. Maar heb denk 4 of 5 maanden me benen rust gegeven. Geen benen getraind dus. Wel deadliften enz.

Ik heb ook weleens lange periodes geen enkele vorm van squats gedaan, en dan ging het weer 'even' beter, maar vaak kwam de irritatie al snel weer terug.

Godver! Hoop dat het snel weer in orde is!

Hellig ita, herstel ze. Ik zal je geen advies geven want ik ken je knie niet persoonlijk ofzo. Wat doen ze met zo'n operatie eigenlijk?

Thanks. Ik heb geen flauw idee, maar zoals ik al zei ik kan redelijk infrequent squatten zonder pijn en normaliter belemmert het me ook niet in mijn dagelijkse doen en laten. Dus er moet veel gebeuren wil ik dat gaan overwegen.

Aii.. ik weet hoe het voelt man. Balen, ik voelde het de 2 keer dat ik het had ook totaal niet aankomen.

Je kan ook alleen maar niks nu denk ik? Ijs en ibu's en over een week of misschien 2 excentrische meuk. Beterschap in ieder geval.

Ik kan nu niet veel nee, hehe. Maar goed, we zien wel hoe snel mijn herstel is. Thanks.

Vandaag UB(wk4)

Paused bench:
3x3x150kg(laatste lange pauze)

Close grip Floor press vs mini:
1x130kg
1x150kg
1x160kg
10x130kg

One arm chest row:
8x55kg
8x65kg
8x75kg
8x85kg
Wide grip slow:
15x50kg
15x60kg
15x70kg

Decline rock&rolls paused:
2x10x14kg
2x10x18kg
8x22kg
8x18kg

Unilaterale cable chest presses- 4x15
Light pushdowns- 3sets
Light flyes- 3sets

Comment: Geen last gehad van mijn schouder, bij de floor presses ook niet helemaal naar mijn max gegaan. Wanneer mijn linkerarm iets begint te kloten dan stop ik ermee, het grinden zorg alleen maar voor onnodige irritatie. Heb nu 2 dagen laster nog wel pijn met lopen, dus squatten zal deze week wel weinig van komen. BW: 95,5kg.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=zmA_WABzyAo

Laatst bewerkt:
****ed up man, herstelse.

Thanks killer.

Thanks guys. Het herstelt zich wel weer, maar ik ging er vandaag wel even hard doorheen. Het spookt al een tijdje door mijn hoofd om een keer allicht via een operatie een einde aan het knie gezeik te maken. Het stadium dat ik de boel met rust/oefeningen etc. kan verhelpen ben ik al ruim voorbij. Die shit gaat voor mijn gevoel niet meer over. Alleen lees ik ook niet allemaal goede ervaringen na een medische ingreep. En ik kan nu normaliter gewoon squatten en mijn ding doen, al is het altijd wel met een soort van irritatie. Dus vaak neem ik het maar voor lief. Allicht een cliché, maar je leert er mee leven.. haha.

Heb precies hetzelfde. K.U.T. tegenwoordig bij alle LB trainingen tape ik mijn rechterkniepees in. Zit ook te twijfelen over een medische ingreep maar heb er precies hetzelfde gevoel over als jij.

Terug
Naar boven