Fitness Seller

Bij wie stoppen jullie voor een auto-verlaging ?

Dat is zeker zo. maar de drempels die tegenwoordig maken is voor geen een auto goed ook al is die niet verlaagt. het is gebleken dat bij de eerste apk van nieuwe auto's dus met 3 jaar bijna de helft slechte of totaal versleten schokdempers heeft en de grootste oorzaak zijn drempels.
En volgens de Bovag hebben er jaarlijks zo’n 300.000 auto’s schade door verkeersdrempels

Het is erg. Mijns inziens dient een verkeersdrempel om je snelheid te herleiden, te beperken en niet om volledig of bijna tot stilstand te komen. Gevolg is enkel meer uitstoot en het beschadigen van de wagen.
Vele drempels liggen niet conform de normen van de wet. Maar ja we leven dan ook in een apenland:)

tja is maar net waar je voor kiest , ik kan ook stapvoets over drempels heen maar het is gewoon mooier en je hebt een super wegligging.

Het is erg. Mijns inziens dient een verkeersdrempel om je snelheid te herleiden, te beperken en niet om volledig of bijna tot stilstand te komen. Gevolg is enkel meer uitstoot en het beschadigen van de wagen.
Vele drempels liggen niet conform de normen van de wet. Maar ja we leven dan ook in een apenland:)

Zeker helemaal mee eens.
Je hebt meer uitstoot maar ook geluidsoverlast, want de meeste geven zodra ze de drempel over zijn gelijk weer een dot gas om de verloren tijd van het afremmen weer in te halen.

Op sommige plekken vindt ik het helemaal niet erg als ze er liggen (mits er normaal overheen te komen is)
zoals bij een zebrapad of zo dan is het echt voor de veiligheid.
Maar het gebeurt vaak genoeg dat ze gewoon ergens op een achteraf weggetje liggen.
En dat is gewoon onzin en geld verspilling.

Ik heb een Volvo 340..heb ik iets te zoeken in dit topic?

als ie verlaagd is wel :P

Ik heb mijn saxo laten verlagen bij Crauwels in Begijnendijk.

180€ alles inbegrepen, veren, werkuren, attesten, uitlijnen.. Ne hele bekende in de tuningwereld als het op verlagen aan komt.. :)

Natuurlijk wel, maar driften met een achterwielaangedreven auto is toch wel een stuk makkelijker!

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn saxo laten verlagen bij Crauwels in Begijnendijk.

180€ alles inbegrepen, veren, werkuren, attesten, uitlijnen.. Ne hele bekende in de tuningwereld als het op verlagen aan komt.. :)

Saxo heeft dan ook maar 2 verlagingsveren nodig é ;)

Weet iemand hoe het nu precies zit met die attesten ?

Wat moet er nu allemaal bij en wat moet er ZEKER gedaan worden als ie verlaagd is ?

Ik hoor verschillende opvattingen hierover, iemand zegt dat een Goca attest en montage-attest voldoende is, iemand anders zegt juistgenoemde attesten + uitlijning verplicht en een verplichte keuring (om en bij de €100) als verlaagd voertuig in een keuringsstation waar ze "keuring na ongeval" doen.

Weet iemand hoe het nu precies zit met die attesten ?

Wat moet er nu allemaal bij en wat moet er ZEKER gedaan worden als ie verlaagd is ?

Ik hoor verschillende opvattingen hierover, iemand zegt dat een Goca attest en montage-attest voldoende is, iemand anders zegt juistgenoemde attesten + uitlijning verplicht en een verplichte keuring (om en bij de €100) als verlaagd voertuig in een keuringsstation waar ze "keuring na ongeval" doen.

Ik heb zelf zo een Goca attest, wat je ervoor precies moet doen is een afspraak maken in een aangeduid keuringsstation die, enkel op afspraak, met je goca attest en validatieverslag een wielgeometrie doet. Er zijn maar een paar stations die het doen. Ik meen dat Dendermonde het ook doet, bel gewoon eens naar hen dan zal je meteen een afspraak kunnen maken ook. Wielgeometrie moet er zeker bij; dat wordt daar dus opgemeten en ingevuld. Mijn attest bestaat uit drie exemplaren.
Dus ga met je verlaagde wagen en Goca attest naar Dendermonde, wel eerst een afspraak maken en 75 euro klaarhouden.. Als je nog verdere vragen hebt beantwoorden ze je dat wel meteen aan de telefoon.
Vraag wel meteen naar de stationschef want de bediendes hebben enkel een diploma van 'ik weet het verschil tussen rood en groen':)

Ik heb zelf zo een Goca attest, wat je ervoor precies moet doen is een afspraak maken in een aangeduid keuringsstation die, enkel op afspraak, met je goca attest en validatieverslag een wielgeometrie doet. Er zijn maar een paar stations die het doen. Ik meen dat Dendermonde het ook doet, bel gewoon eens naar hen dan zal je meteen een afspraak kunnen maken ook. Wielgeometrie moet er zeker bij; dat wordt daar dus opgemeten en ingevuld. Mijn attest bestaat uit drie exemplaren.
Dus ga met je verlaagde wagen en Goca attest naar Dendermonde, wel eerst een afspraak maken en 75 euro klaarhouden.. Als je nog verdere vragen hebt beantwoorden ze je dat wel meteen aan de telefoon.
Vraag wel meteen naar de stationschef want de bediendes hebben enkel een diploma van 'ik weet het verschil tussen rood en groen':)

Kijk hier heb ik wat aan, bedankt.
Ik denk wel als je meteen een afspraak maakt met zo'n keuringsstation vanaf de wagen verlaagd is dat je tot de voorbeeldige automobilisten behoort.
Ik hoor hier en daar wel eens dat men maar naar die speciale keuring trekt pas als ze hun controle-kaart in de bus krijgen.

Kijk hier heb ik wat aan, bedankt.
Ik denk wel als je meteen een afspraak maakt met zo'n keuringsstation vanaf de wagen verlaagd is dat je tot de voorbeeldige automobilisten behoort.
Ik hoor hier en daar wel eens dat men maar naar die speciale keuring trekt pas als ze hun controle-kaart in de bus krijgen.

Ja inderdaad dan ben je in regel, zorg er wel voor dat je wagen niet meer dan 9 cm verlaagd is. Trouwens de politie in aalst zijn echte smeerlappen, zelfs politie korpsen omtrent aalst zeggen het! Aja de testbalkjes in het station bedragen 9 cm en geen 11 cm, de stationschef bevestigde mij dit, ga dus niet lager want dan krijg je geen attest.
Ja als je een afspraak maakt hoef je zelfs niet aan te schuiven, het enige voordeel..:)

Je woont in België en je wilt je auto verlagen? Succes met de drempels.

Vele mensen denken wellicht met je mee dat je met een verlaagde auto geen of bijna geen drempels meer kan nemen maar t valt meestal nog wel mee.
Je moet alleen wel even leren zulke barrières te nemen, praktisch is misschien wel wat anders akkoord, maar zoals Gottardi eerder al aangaf, erover scheuren zoals de meeste doen met een niet verlaagde wagen is ook niet gezond voor je ophanging.

Drempels lijkt me nog niets, daar ga ik nu ook al traag over. Maar ik zou het couperen op buitenbanen toch wel missen. Niets leuker om lekker diep in de koord te gaan hangen vooral als je er achteraan half uitgegooid wordt. Ook banen die je niet kent en er onverwacht slecht bij liggen kunnen problemen geven, heb zo eens een stuk uit mijn bumper gereden toen ik wat te snel over wat blijkbaar een jump was ging en op mijn neus landde. Nu ja carterbescherming is dan een goede oplossing, moet je alleen nog uitkijken dat je je uitlaat er niet afrijdt als hij echt laag hangt.

Terug
Naar boven