MuscleMeat

bijna geen verbetering te zien

hoi, ik heb ook een zelfde "probleem". In dit anderhalf jaar fitness ben ik maar 2.5 kilo bijgekomen tot 57.5 kilo (ben 1.72), maar als je effectief niet het lichaam ve body builder ambieert dan zou ik me daar niet veel druk om maken. Ik dacht eerst ook dat ik amper vooruitgang boekte, maar mensen id fitness die me soms een maand of twee nt zien (ga soms op andere uren, afh. van uurrooster) zeggen me vaak: wow, jij bent veel breder geworden en/of gespierder. Ik merk er zelf eigenlijk niets van en zeg altijd dat hun overdrijven, maar ja.. ik vraag er niet echt om en toch zegt bijna iedereen het die me een tijdje niet ziet. Misschien dat je je er te veel mee bezig zit. Gewoon blijven trainen en vooral véél geduld hebben als je zoals ik mager bent en snelle verbranding hebt. 10 maand is niks...ik heb mezelf een "3-jaren plan" vooropgezet en dan pas kijk ik of de resultaten goed zijn (voorlopig ben ik zeer tevreden desondanks). Zolang je er goed gedefinieerd uitziet, is het goed, niet? Massa zal wel komen...

• Topic Starter Topic Starter
honderd keer beter dan voorheen

Nou moet ik je eerlijk bekennen ik ben eigenlijk heel tevreden over wat ik zie als ik in de spiegel kijk. in vergelijking met afgelopen jaar is er duidelijk wel iets veranderd.
Met name mijn gezondheid is ontzettend toegenomen (had ook een slechte aanhechting van een spier aan de zijkant van mijn borstkast maar dat pijntje ben ik door trainen hellemaal kwijt). Daarnaast is de uithoudingsvermogen en de algehele conditie ontzettend toegenomen (nooit meer moe om maar iets te zeggen). Verder ziet de torso en de benen er prima ontwikkeld uit heb ik wel weer wat vet op de buik gekregen maar die krijgen we nog wel weg... met name de pezigheid van mijn armen en de verhouding hoofd torso zouden beter kunnen dus daar wordt hard aan gewerkt en natuurlijk ook aan de buikspieren en rugspieren (algehele gezondheid).

hey farghall ik zou gewoon eten eten, zo tussen 8 en 12 drink je nkel koffie of thee, daar moet altijd wel wat brood rijst, kip of kalkoen erbij.

Ikzelf ben ook zo'n mager ventje, ik eet nu al een 2weken een 5-7x zo veel ik kan net tot ik niet genoeg heb en dat is. veel boterhammen kipkalkoenfilet, elke dag het warme maal thuis + 2x rijst met kip/kalkoen/biefstuk of 2-3x spaghetti, + shakes, banenen, yoghurtjes havermout... 0.5l water na elk maal
Het zou me niet schelen als het vet is dat ik aankom als ik maar aankom.

En de kilo's komen er nog niet te snel bij :-(
Dus zou ik zeggen blijven opdrijven sommigen hebben nu eenmaal een erg snelle verbranding

Kijk, deze jongen snapt het, gewoon proppen proppen proppen, niet te veel miepen over precies uitgerekende schemas en dergelijke, gewoon vreten als een beest, trainen als een beest en dus ook groeien als een beest....

definitie spieren buik

volgens mij helpt dat propen niet om enige definitie op de buikspieren te krijgen. wat ik wel doe is na het sporten een goeie eiwit drank met melk drinken en daarnaast voldoende vruchtensap en water.

volgens mij helpt dat propen niet om enige definitie op de buikspieren te krijgen. wat ik wel doe is na het sporten een goeie eiwit drank met melk drinken en daarnaast voldoende vruchtensap en water.

Je moet niet te veel liggen na te denken over je buikspieren. Wat heb je liever: een miezerig ecto-lichaampje waar je je buikspieren duidelijk kan zien of een buffe mofo waar iedereen ontzag voor heeft, maar wiens buikspieren je niet zo duidelijk kan zien?

Ik weet dat het een beetje zwart-wit is, maar you get the point.

Je moet niet te veel liggen na te denken over je buikspieren. Wat heb je liever: een miezerig ecto-lichaampje waar je je buikspieren duidelijk kan zien of een buffe mofo waar iedereen ontzag voor heeft, maar wiens buikspieren je niet zo duidelijk kan zien?

Ik weet dat het een beetje zwart-wit is, maar you get the point.

Ligt eraan wat je ambieert als ik met mijn buffe mofo een aantal onbetrouwbare viswijven op rooie kaplaarsen ga aantrekken en dat de enige manier om nog een beetje angst te kunnen inboezemen is door de stoere breede pisang uit te gaan hangen dan teken ik met veel plezier voor die kerel die ergens over na denkt met die buikspieren met die goeie baan en met een echt mooie vrouw.

Laatst bewerkt:
Ligt eraan wat je ambieert als ik met mijn buffe mofo een aantal onbetrouwbare viswijven op rooie kaplaarsen ga aantrekken en dat de enige manier om nog een beetje angst te kunnen inboezemen is door de stoere breede pisang uit te gaan hangen dan teken ik met veel plezier voor die kerel die ergens over na denkt met die buikspieren met die goeie baan en met een echt mooie vrouw.

Of je ergens over na denkt en een goede baan hebt zal echt niet aan je buikspieren liggen.. Geld trouwens ook voor de vrouwen heb ik het idee.

maar goed ik zou als ik jou was toch vaker en meer gaan eten. bij elke maaltijd eiwitten, veel groente en natuurlijk ook koolhydraten en vetten (liefst uit vis en bv. olijfolie) en om de 2 a 3 uur eten. Ook als je geen buffe mofo wil worden kan je nog steeds beter veel en goed eten, dan kun je stoppen met gainen wanneer je wil, i.p.v. er jaren over te doen om een beetje gespierder te worden. als je mager bent is het sowieso altijd makkelijk om je buikspieren weer terug te krijgen.

O ja en wat trainen betreft, zou ik als ik jou was full body gaan trainen voorlopig. focus vooral op kracht en de basis oefeningen. wees niet bang om zwaar te gaan 5-6 herhalingen of lager. Dat heeft bij mij toch wel voor de meeste vooruitgang gezorgd denk ik.

Haha jij gaat echt in shock zijn als je eenmaal je six pack hebt en de vrouwen vliegen niet op je af.

wat is een "buffe mofo", ik heb wel een idee wat ermee bedoeld wordt maar wat betekenen de woorden ? (buffelige motherfokker ???:p )

buffe mofo = buffed mother****er = gespierde kl***zak.. lijkt mij :p

deadlift doe ik nooit.. mij te gevoelig en daarnaast heb ik ook nog eens last van mijn linker pols... maar daar moest ik gewoon mee doortrainen volgens de arts dus dan doen we dat.

dus bankdrukken en squats doe ik wel maar geen deadlifts en dippen ben ik ook geen echte voorstander van ... dippen tussen twee stoelen is bij mij altijd wat wiebelig en een goed toestel heb ik niet.

deadlift is niet gevoelig dat valt wel mee iedereen overdrijft ( pak je minder gewicht ) en train je thuis? daar ben ik dus geen voorstander van.

Ik train vanaf januari en heb wel degelijk vooruitgang geboekt.

buffe mofo = buffed mother****er = gespierde kl***zak.. lijkt mij :p

dat bedoel ik

precies dat gene wat ik dus niet wil zijn een gespierde moeder neuker ....

Buffed – zoals in een “ fijn afwerking ” buffed
Goede spiergrootte en definitie, die goed kijken.

en dat buffed dat gaat goed komen (goede spiergrootte en definitie) eerst maar is die rug en de borst en ondertussen de sixpack dan is het geheel mooi in balans en kan ik met een gerust hart alle overige oefeningen doen omdat mijn kern goed sterk is.

en voor al die buffe mofo lijkt het me van meer respect tonen als ze zich zelf buffe chefo gaan noemen.;)

Valt mee, vooral in het begin kun je veel spiermassa kweken zonder al te veel te stijgen in je vet %.
Maar je kan beter geen ongezonde troep zoals patat,taart,chips etc eten.
1-2x per week kan, maar niet elke dag.

zou er niet al te veel op rekenen, rustig opbouwen in cal is nog altijd een must. ik herinner me nog dat ik in september vorig jaar het trainen terug oppikte na 6 maanden stilliggen en weinig te eten om daarna over te schakelen op 4000 cal, in nog geen mum van tijd zat ik boven de 18 percent.

Je zit bijna aan de 20% met je vetpercentage, lijkt me dan niet slim om belachelijk veel te gaan eten. Kap ten eerste is met dat zuipen, al dat bier en een hele fles wijn per week??? Iig je drinkt te veel en je bent al in de 30. Als je serieus wilt gaat trainen moet je gewoon niet zo veel drinken. Alcohol wordt allemaal omgezet in vet, des te sneller naarmate je ouder wordt. Dat is mijn tip iig, minder zuipen! Je hebt tenminste nog een goeie leeftijd om flink wat spiermassa aan te zetten maar wijdt je er dan ook voor de volle 100% aan.

Laatst bewerkt:
10:30
2x kop koffie met een sigaretje (pakje per week)

Zulk soort dingen moet je ook omgooien. Ik snap dat een koffie lekker is, maar neem er dan ook gewoon een groot glas magere melk bij met eventueel een bakje nootjes. Ik zag ook ergens nog een bakje chips staan in je voedingsschema. Zulk soort ongezonde zooi is niet goed voor je aangezien je een endotype bent(Iets hoger vetpercentage dan gemiddeld) dus verander die chips is noten met goede onverzadigde vetten(elitehaver is perfect, met rozijnen, paranoten, walnoten)

De cardio die je doet is wel aardig, voor buikspieren zul je toch je vetpercentage aanzienlijk moeten verlagen wat je alleen bereikt met dicipline en geduldt... Het gaat tijd kosten. Zeker 6 maanden, en dan zijn dat 6 maanden waar je voor de volle 110% er tegenaan gaat.

Laatst bewerkt:
minder drank

Sinds 3 maanden een eind gemaakt aan regelmatig roken... ik hou me inderdaad nog niet aan alle gezonden veranderingen. Merk natuurlijk wel dat ik door het sporten veel gezonder ben gaan leven.

drinken is ook een manier om plezier en gezelligheid te hebben en een mooi lichaam bouw je toch om er uiteindelijk voor die andere een beetje aantrekkelijk uit te zien (en voor je eigen ego). Dus als ik niet naar de kroeg ga dan heb ik ook weinig om te laten zien, mijn collega's zal het een rot zorg zijn of ik er gelikt of ongelikt uit zie. En stoppen met drinken of de hele avond cola light of vruchtensapjes is me nog niet gelukt. vorige week zaterdag echter wel in amsterdam geweest (80gerjaren feest) en van 21.00 tot 23.00uur ...5 bier gedronken en daarna tot 3.45 alleen maar cola light en water...

ik denk dat langzaam afbouwen bij mij veel beter werkt.

Hoger in eiwitten gaan zitten en meer eten.

Neem gerust dagelijks 3 a 4 ei eiwitjes of meer ,500gr magere kwark
noten havermout of brinta ed.

Elke 2 uur iets eten misschien?
Wel gewoon eten en geen vulling!!

Calorienschot creeeren - Meer innemen dan je verbruikt.

Terug
Naar boven