XXL Nutrition

Binnenkant knie vooroverbuigen

Kevinson

Ripped Bodybuilder
Waardering
310
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
12%
Hoi.

Wanneer ik voorover buig (denk deadlift, BOR, RDL) voel ik een korte, maar heftige, steek aan de binnenkant van mijn linkerknie. Fysio is momenteel geen optie, omdat klote zorgverzekering.

Pijn tijdens:
- BOR
- Deadlift
- Alles waarbij ik voorover buig

Wat kan wel:
- Squats
- 18km mud masters

Enigszins last bij:
- Lunges

Verdere kenmerken:
- Linkerbeen korter (structureel)
- Geloof dat het ontstaan is na een lunge sessie
- Heb aan hetzelfde been steken aan mijn voetboog
- Linkerbeen is ook enigszins een x-been, voet naar buiten, knie naar binnen. Is al jaren zo, nooit op kunnen lossen.

Pijn verdwijnt:
- wanneer ik expres mijn knie naar binnen doe bij deadlift

Dank.

te vaag voor een werkbare diagnose, suck it up cheapskate en trekken die flappentap voor een fysioconsult. Aan de hand van een diagnose kun je al vrij veel zelfstandig oplossen. Volgend jaar toch maar weer een aanvullende verzekering kiezen :p

Geneeskunde student hier. Ik kan je wel wat advies geven MAAR DIT IS GEEN ALTERNATIEF VOOR EEN ECHTE DOKTERSCONSULTATIE ;).
Als ik het zo hoor heb je een verrekking/scheur aan je binnenste hamstring, of aan een adductor. Check je dokter, want kan zijn dat je kinesie nodig hebt..
Aan die voet die naar buiten staat, kan je je kont stretchen (GLUTES). Op youtube vind je heel wat glute stretches :). Hoop dat je hier al wat mee bent. Maar ga toch maar naar de dokter, want ik heb je niet kunnen onderzoeken :p.

te vaag voor een werkbare diagnose, suck it up cheapskate en trekken die flappentap voor een fysioconsult. Aan de hand van een diagnose kun je al vrij veel zelfstandig oplossen. Volgend jaar toch maar weer een aanvullende verzekering kiezen :p

Dan betaal je een jaar 120-180 meer en dan wordt het nog niet vergoed tot je je eigen risico uit hebt.
En dat om 30 euro op de fysio te besparen:roflol:

Onzin wat je daar zegt Jack. Als je een aanvullende verzekering afsluit met daarin fysio behandelingen gaat dit niet ten koste van je eigen risico.

• Topic Starter Topic Starter
Besloot om sinds lange tijd met lacrosse ball weer eens de high hamstrings te rollen. Kwam daar een pijnlijk puntje tegen die ik nooit eerder heb gevoeld, pijn is momenteel 2 dagen zo goed als weg. Been voelt ook weer stabieler.

Overigens was dit topic een continuatie van mijn eerdere pijntjesverzameling, staat hier ook nog ergens :p.

Terug
Naar boven