XXL Nutrition

Biomek's hartinfarct

Bezoekers in dit topic

Alleen koffie die direct uit bonen wordt bereid, zoals met een Saeco koffie machine, wordt afgeraden voor hartpatiënten. Matig alcohol drinken mag ook, roken niet.
Dus flinke korte hoge caffeïne spikes icm zware explosieve lichaamsbeweging is geen probleem?

Mkay, beter.
 
Mag van mijn cardioloog ook aan powerliften doen als ik dat zou willen.
Ok.
Mijn pa mag dat dus juist niet meer doen. En geen caffeine meer.

Maar hij heeft een lekkende hartklep.
 
Dat geld helaas voor 95% van de artsen. Las er laatst nog een heel artikel over. Onze gezondheidszorg, hoe goed ie ook mag zijn in vergelijking met andere landen, is niet gericht op preventie. Daar is natuurlijk ook minder aan te verdienen.

Aan de andere kant, je kan alles aanvragen wat je wil. Alleen dan gewoon zelf betalen.
 
Aan de andere kant, je kan alles aanvragen wat je wil. Alleen dan gewoon zelf betalen.
Niet via de huisarts wat dus deels 't issue is. Moet toevallig van de arts m'n schildklierhormoon waardes laten testen dus vroeg om dan direct cholesterol, nierfunctie enzovoorts erbij te doen, desnoods tegen betaling. Was geen optie. Dus moet ik de rest alsnog via bloedwaardentest.nl bijv doen.

Aan de hand van dit topic ook even bij PreScan gekeken. 1100+ euro. Niemand maakt mij wijs dat er hier een boel mensen dat 1, laat staan 2x per jaar laten doen haha.
 
Wat houdt een papieren filter dan tegen?
Ligt aan het soort filter natuurlijk.

Dit filter houdt alles tegen:
1669923318454.jpg
 
Aan de andere kant, je kan alles aanvragen wat je wil. Alleen dan gewoon zelf betalen.
https://www.hartkliniek.com/praktische-informatie/vergoedingen/tarieven
Tarieven vallen nog mee voor veel hartonderzoeken.
Zelfde geld voor bloedonderzoek
Aangezien de kosten van Aas niet gering zijn loont het zich waarschijnlijk om wat geld aan de kant te zetten voor labwerk en aanverwante onderzoeken
 
Niet via de huisarts wat dus deels 't issue is. Moet toevallig van de arts m'n schildklierhormoon waardes laten testen dus vroeg om dan direct cholesterol, nierfunctie enzovoorts erbij te doen, desnoods tegen betaling. Was geen optie. Dus moet ik de rest alsnog via bloedwaardentest.nl bijv doen.

Aan de hand van dit topic ook even bij PreScan gekeken. 1100+ euro. Niemand maakt mij wijs dat er hier een boel mensen dat 1, laat staan 2x per jaar laten doen haha.

Eigenlijk zouden de basis waarden gewoon jaarlijks gecheckt moeten kunnen worden. Maar als je t vraagt staan ze perplex. Scheelt misschien wel juist kosten op de lange termijn. Je zal je maar jarenlang ellendig voelen omdat je vit d of b12 nihil is.

Ooit eens op ziekte van lyme willen laten testen vanwege vage klachten die ik wel in dat beeld vond passen.
Dat was niet nodig als je geen tekenbeet hebt gehad riep ze. Lees je later dat de meeste mensen met lyme nooit de bewuste tekenbeet hebben opgemerkt. De huisarts kon vast goed boeken lezen op school, maar de logica is ver te zoeken.
 
https://www.hartkliniek.com/praktische-informatie/vergoedingen/tarieven
Tarieven vallen nog mee voor veel hartonderzoeken.
Zelfde geld voor bloedonderzoek
Aangezien de kosten van Aas niet gering zijn loont het zich waarschijnlijk om wat geld aan de kant te zetten voor labwerk en aanverwante onderzoeken
400 euro om even 45 minuten met een cardioloog te praten vindt ik toch best prijzig :')

Die healthcheck compleet valt dan wel weer mee.
 
Laatst bewerkt:
Onder andere vanwege m'n gemoedstoestand, niet eens vanwege gains.
Ik vond de testdip eigenlijk niet wegen op m’n gemoedstoestand, gelukkig.

Maar heb wel geen hartinfarct gehad natuurlijk. Dat op zich al zal er wel op wegen wss.
 
Eigenlijk zouden de basis waarden gewoon jaarlijks gecheckt moeten kunnen worden. Maar als je t vraagt staan ze perplex. Scheelt misschien wel juist kosten op de lange termijn. Je zal je maar jarenlang ellendig voelen omdat je vit d of b12 nihil is.

Ooit eens op ziekte van lyme willen laten testen vanwege vage klachten die ik wel in dat beeld vond passen.
Dat was niet nodig als je geen tekenbeet hebt gehad riep ze. Lees je later dat de meeste mensen met lyme nooit de bewuste tekenbeet hebben opgemerkt. De huisarts kon vast goed boeken lezen op school, maar de logica is ver te zoeken.
En daarom moet je in dat soort gevallen altijd zeggen dat je wel eens door een teek bent gebeten.
 
Ik ben overigens wel tevreden van m’n huisarts in België. Doet nooit moeilijk over een bloedtest. Nog voor ik m’n smoes vertel waarom ik een test wil neemt hij de naald :P hij gaat bijna met pensioen jammer genoeg :(
 
400 euro om even 45 minuten met een cardioloog te praten vindt ik toch best prijzig :')

Die healthcheck compleet valt dan wel weer mee.
Klopt , maar we geven toch ook zonder problemen geld uit aan synthetische hormonen van twijfelachtige herkomst .
 
https://www.hartkliniek.com/praktische-informatie/vergoedingen/tarieven
Tarieven vallen nog mee voor veel hartonderzoeken.
Zelfde geld voor bloedonderzoek
Aangezien de kosten van Aas niet gering zijn loont het zich waarschijnlijk om wat geld aan de kant te zetten voor labwerk en aanverwante onderzoeken

Die hartkliniek kende ik niet. Health check compleet lijkt me een prima iets om een x te checken
 
Klopt , maar we geven toch ook zonder problemen geld uit aan synthetische hormonen van twijfelachtige herkomst .
De herkomst is niet zo moeilijk dat is china maar dat twijfelachtige klopt wel :p
 
Ok.
Mijn pa mag dat dus juist niet meer doen. En geen caffeine meer.

Maar hij heeft een lekkende hartklep.
Bij de perikelen met mijn hartklep zei de cardioloog dat hij me sterker ging maken dan ooit tevoren, hij is nu nog altijd 1 van mijn trouwste volgers op Youtube.
Op de hartbewaking brachten de verpleegsters me blikjes Nalu omdat er geen Red Bull in de machines zat :dunno:

Stoppen met roken zeggen ze bij alles, als je zegt dat je rookt zoeken ze vaak niet eens meer verder naar een eventuele oorzaak.
 
Back
Naar boven