Fitness Seller

Biomek's hartinfarct

2 hartaanvallen en een pompfunctie van 30% door jarenlang AAS gebruik?

Wat is hier de opsteker? Dat ie zich goed voelt?
Wel, eerder om te vermleden dat het ondanks dat toch goed kan blijven gaan en goed uit blijven zien, mits hij zoals Biomek ook al aangaf bepaalde dingen moet aanpassen/ weglaten.
Dus dat het niet het einde hoeft te zijn van trainen etc.

@Biomek --> veel sterkte en herstel gewenst!!
Hou de moed erin.

Misschien een kleine opsteker; Een vriend van mij kuurde jarenlang non stop en heeft in korte tijd 2 hartaanvallen gehad.
Zijn pompunctie is 30. veel te laag dus. Het was zelfs 20.
Hij traint nog , maar minder extreem zwaar. Hij gebruikt TRT en soms 1 ml Test per week. Hij ziet er nog goed uit en voelt zich goed.
Als je mentaal zo afhankelijk bent van je gear, en je zoveel meer waarde hecht aan je uiterlijk dan aan je gezondheid, vind ik het eerder klinken als een serieuze verslaving dan als een opsteker. Maar wat weet ik er van.

Ben Ed van Amsterdam in zijn laatste half jaar ook tegen gekomen op feestjes. Ondanks zijn lekkende hartklep zag hij er nog altijd indrukwekkend uit. Maar dat wil niet zeggen dat het de meest verstandige keus was.

Ik denk dat @Biomek zijn gezondheid meer serieus neemt, en dit juist daarom deelt

Sterkte @Biomek!

Ik heb hier ook al vaker gezegd dat het een must is voor regelmatige kuurders om jaarlijks minimaal een echocardiogram te doen. Hier breng je je hart goed mee in beeld en is een betrouwbaar onderzoek. Een simpel bloedtestje of ECG is bij lange na niet voldoende.

Goed dat je dit deelt. Ik hoop dat je een spoedig herstel hebt en laat dit een waarschuwing voor jezelf en voor andere kuurders zijn.

Als je mentaal zo afhankelijk bent van je gear, en je zoveel meer waarde hecht aan je uiterlijk dan aan je gezondheid, vind ik het eerder klinken als een serieuze verslaving dan als een opsteker. Maar wat weet ik er van.

Ben Ed van Amsterdam in zijn laatste half jaar ook tegen gekomen op feestjes. Ondanks zijn lekkende hartklep zag hij er nog altijd indrukwekkend uit. Maar dat wil niet zeggen dat het de meest verstandige keus was.

Ik denk dat @Biomek zijn gezondheid meer serieus neemt, en dit juist daarom deelt
Steroïden de schuld geven?

Hij bekende Jeff Lavictoire van MUSCLE INSIDER dat hij elke dag van de week grote hoeveelheden sterke drank dronk aan JaggerBombs in Las Vegas.
Niemand weet wat de exacte oorzaak van zijn hartproblemen was, maar de leeftijd van 40 jaar is simpelweg te jong om dit soort tragedies het hoofd te bieden en we verwachten dat dit verhaal meer aandacht zal krijgen in de medische gemeenschap en de pers.

Steroïden de schuld geven?

Hij bekende Jeff Lavictoire van MUSCLE INSIDER dat hij elke dag van de week grote hoeveelheden sterke drank dronk aan JaggerBombs in Las Vegas.
Niemand weet wat de exacte oorzaak van zijn hartproblemen was, maar de leeftijd van 40 jaar is simpelweg te jong om dit soort tragedies het hoofd te bieden en we verwachten dat dit verhaal meer aandacht zal krijgen in de medische gemeenschap en de pers.
Ik begrijp je niet?

Duh, tuurlijk is het verslavend. Niet eens perse de AAS zelf, meer het resultaat. 't lijkt me vreselijk om om wat voor reden dan ook te moeten downsizen naar gemiddeld ecto formaat. Dus als ik de keuze moet maken tussen op m'n 65e de pijp uit gaan maar altijd een erg goed fysiek te hebben gehad of 90 worden met een kut fysiek is de keuze makkelijk hoor. Denk dat dat diep van binnen voor heel veel jongens hier geld, gezien de hoeveelheid gasten die met echte beginners fysieken al kuren.

Mocht ik daarentegen op m'n 40e te horen krijgen niet meer buff te kunnen zijn zou ik er wel mee instemmen, dat is wel erg jong.

Maar dat is deze hele AAS show toch ook :o
Duh, tuurlijk is het verslavend.
Met verslavend bedoel ik iets waar je geen grip op hebt. Als je met een pompfunctie van 30 daar nog mee bezig bent, ben je die controle volgens mij een beetje verloren. Dat is best een beetje tegenstrijdig met deze sport?

Dus als ik de keuze moet maken tussen op m'n 65e de pijp uit gaan maar altijd een erg goed fysiek te hebben gehad of 90 worden met een kut fysiek is de keuze makkelijk hoor.
Heftig. Ook voor je omgeving. Mensen die jou lief hebben, hebben jou toch het liefst zo lang mogelijk bij je ???

Met verslavend bedoel ik iets waar je geen grip op hebt. Als je met een pompfunctie van 30 daar nog mee bezig bent, ben je die controle volgens mij een beetje verloren. Dat is best een beetje tegenstrijdig met deze sport?
Als je eens groter was dan je naturel zou kunnen kan ik me voorstellen dat dat je standaard wordt en dat je er slecht aan kan wennen. Ook met oudere sporters zie je wel dat de motivatie toch minder wordt.
Heftig. Ook voor je omgeving. Mensen die jou lief hebben, hebben jou toch het liefst zo lang mogelijk bij je ???
Als je het echt voor je gezondheid doet, dan doe je wellicht helemaal geen ASS, maar dan doe je ook zoveel andere dingen niet.

Als je het over de sport fitness hebt heb je helemaal gelijk. Bodybuilding, en zeker op het niveau van bijv Ed van Amsterdam, heeft helemaal niks met gezondheid te maken. Als je zegt "goh ik ben super ongezond dus ik ga bodybuilden op hoog niveau, dus met AAS enzo" kom je aardig bedrogen uit haha. Wel kun je het zo min mogelijk ongezond doen natuurlijk en ik denk dat dat Biomek z'n punt is.
Allicht. Ik zal er geen hele psychische gezondheidsdiscussie over starten maar volgens mij moet je ten 1e blij zijn met jezelf. En op dit moment, als relatief gezonde, relatief jonge, niet zo Griekse God zou ik dat niet zijn op 80 kg. Kan natuurlijk zo veranderen als ik morgenochtend van m'n cardiofiets af val.

Dus als ik de keuze moet maken tussen op m'n 65e de pijp uit gaan maar altijd een erg goed fysiek te hebben gehad of 90 worden met een kut fysiek is de keuze makkelijk hoor.
Zo denk je nu omdat je jong bent. Maar als je straks 60+ bent, mogelijk kinderen of zelfs kleinkinderen hebt, en alle 20 jarige sletjes je een boomer vinden.. denk je dan nog steeds zo?

Zo denk je nu omdat je jong bent. Maar als je straks 60+ bent, mogelijk kinderen of zelfs kleinkinderen hebt, en alle 20 jarige sletjes je een boomer vinden.. denk je dan nog steeds zo?
Dat gaan we uiteraard dan moeten zien gezien ik nog geen 60 ben, een pesthekel aan kinderen heb en nu ook al geen chick bij me kan houden :')

Als je het over de sport fitness hebt heb je helemaal gelijk. Bodybuilding, en zeker op het niveau van bijv Ed van Amsterdam, heeft helemaal niks met gezondheid te maken. Als je zegt "goh ik ben super ongezond dus ik ga bodybuilden op hoog niveau, dus met AAS enzo" kom je aardig bedrogen uit haha. Wel kun je het zo min mogelijk ongezond doen natuurlijk en ik denk dat dat Biomek z'n punt is.

Allicht. Ik zal er geen hele psychische gezondheidsdiscussie over starten maar volgens mij moet je ten 1e blij zijn met jezelf. En op dit moment, als relatief gezonde, relatief jonge, niet zo Griekse God zou ik dat niet zijn op 80 kg. Kan natuurlijk zo veranderen als ik morgenochtend van m'n cardiofiets af val.
Heb absoluut niet de illusie dat dat niveau gezond is. Alleen wat je wil, tegenover de prijs die je ervoor zou betalen, die zag ik niet aankomen

Dat gaan we uiteraard dan moeten zien gezien ik nog geen 60 ben, een pesthekel aan kinderen heb en nu ook al geen chick bij me kan houden :')
1670180347305.png

Heb absoluut niet de illusie dat dat niveau gezond is. Alleen wat je wil, tegenover de prijs die je ervoor zou betalen, die zag ik niet aankomen
Vind ook dat daar wel wat opener over gedaan mag worden. Bedoel ik niet alleen beide extreme kanten zoals je nu ziet als je een beetje BB'ers volgt met bijv Fouad die nooit z'n bloeddruk checkte omdat dat onbelangrijk is en aan de andere kant veel Britse gasten zoals Jordan Peters die nog net niet claimt dat je geen roids nodig hebt om op de Olympia te staan.

Maar goed, ik zal Biomek z'n topic niet verder besmeren.

Yo mensen,

Zaterdagochtend vroeg ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een hartinfarct. Steken in borstgebied, pijnscheuten naar linkerarm, zweten, angst/paniek, heel de mikmak.

Met spoed 112 moeten bellen en zo snel mogelijk overgeplaatst naar Leiden voor een ingreep. Ze zijn via m'n pols naar binnen gegaan en hebben meerdere stents geplaats. Er was een bloedvat compleet verstopt, bloeddruk was 210/120. Best wel serieus dus.

Onderzoek dmv echo, hartfilmpjes, bloedtests zagen ze meerdere dingen:
- verdikt hart (anabolen gebruik)
- veel plaque (cholesterol, anabolen gebruik)
- verstopte bloedvaten door het plaque en stolsels

Naast bovenstaande ben (was) ik ook een roker, nam ik overmatig veel caffeine en had ik het laatste jaar veel stress. Ook nog eens genetische aanleg voor hartproblemen. Dit alles bij elkaar helpt natuurlijk niet mee. Ze zagen bij mijn hart echter niet de tekenen van roken en/of stress maar wel alle signalen van een door AAS aangetast hart

Morgen mag ik weer naar huis, maar wel een aantal weken revalidatie en zeker nog een jaar lang bloeddruk medicatie, bloedverdunners, betablockers en cholesterol verlagers.

Ik maak dit topic om jullie te waarschuwen. Ik ga jullie zeker niet adviseren om te stoppen met AAS, moet je allemaal zelf weten, maar ik ga wel adviseren om tóch die bloedtests te doen elke paar maanden. Om toch clean te eten ipv bijvoorbeeld te dirty bulken. En om toch te stoppen met roken. Ik weet voor een feit dat 9 van de 10 kuurders een stuk ongezonder leven dan dat ze doen blijken naar de buitenwereld.

Pas op, echt. Voor mij was het ieder geval kantje boord.
Heel veel sterkte toegewenst.

Terug
Naar boven