XXL Nutrition

Biomek's hartinfarct

Bezoekers in dit topic

Beterschap! Dat is wel schrikken denk ik…

Succes met weer gezond worden.
 
Sterkte met je herstel en denk goed na wat het belangrijkste is in het leven
 
Yo mensen,

Zaterdagochtend vroeg ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een hartinfarct. Steken in borstgebied, pijnscheuten naar linkerarm, zweten, angst/paniek, heel de mikmak.

Met spoed 112 moeten bellen en zo snel mogelijk overgeplaatst naar Leiden voor een ingreep. Ze zijn via m'n pols naar binnen gegaan en hebben meerdere stents geplaats. Er was een bloedvat compleet verstopt, bloeddruk was 210/120. Best wel serieus dus.

Onderzoek dmv echo, hartfilmpjes, bloedtests zagen ze meerdere dingen:
- verdikt hart (anabolen gebruik)
- veel plaque (cholesterol, anabolen gebruik)
- verstopte bloedvaten door het plaque en stolsels

Naast bovenstaande ben (was) ik ook een roker, nam ik overmatig veel caffeine en had ik het laatste jaar veel stress. Ook nog eens genetische aanleg voor hartproblemen. Dit alles bij elkaar helpt natuurlijk niet mee. Ze zagen bij mijn hart echter niet de tekenen van roken en/of stress maar wel alle signalen van een door AAS aangetast hart

Morgen mag ik weer naar huis, maar wel een aantal weken revalidatie en zeker nog een jaar lang bloeddruk medicatie, bloedverdunners, betablockers en cholesterol verlagers.

Ik maak dit topic om jullie te waarschuwen. Ik ga jullie zeker niet adviseren om te stoppen met AAS, moet je allemaal zelf weten, maar ik ga wel adviseren om tóch die bloedtests te doen elke paar maanden. Om toch clean te eten ipv bijvoorbeeld te dirty bulken. En om toch te stoppen met roken. Ik weet voor een feit dat 9 van de 10 kuurders een stuk ongezonder leven dan dat ze doen blijken naar de buitenwereld.

Pas op, echt. Voor mij was het ieder geval kantje boord.
Sterkte man, ben zelf helaas ook een roker :(

Ben op m'n 28ste opgenomen geweest en heb toen toen wel een heel hart onderzoek gehad inclusief een scan met detectie vloeistof. Toen was alles goed maargoed nu alweer x jaar verder :')
 
Ik hoop dat je nog lang gehaktballen mag eten, sterkte! :thumb:
 
Damn kerel. Heftig.
Veel sterkte en beterschap.
 
Sterkte man, ben zelf helaas ook een roker :(

Ben op m'n 28ste opgenomen geweest en heb toen toen wel een heel hart onderzoek gehad inclusief een scan met detectie vloeistof. Toen was alles goed maargoed nu alweer x jaar verder :')

Ben wel benieuwd of je dat soort dingen in Nederland ook gewoon zelf kunt aanvragen. In de States is dat allemaal heel simpel maar ik heb 't bij een paar doktoren geprobeerd en hier willen ze niet eens een bloedtest op verzoek aanvragen.

Biomek, sterkte met je herstel man. Hoop dat je er goed bovenop komt.
 
Ben wel benieuwd of je dat soort dingen in Nederland ook gewoon zelf kunt aanvragen. In de States is dat allemaal heel simpel maar ik heb 't bij een paar doktoren geprobeerd en hier willen ze niet eens een bloedtest op verzoek aanvragen.

Biomek, sterkte met je herstel man. Hoop dat je er goed bovenop komt.
Volgens mij doet prescan het maar dat kost je wel geld. Ik belande door pericarditis op de hart afdeling maar omdat ze eerst niet wisten wat het was is meteen alles onderzocht. Ik zou het wel graag nog eens laten doen als ik eerlijk ben aangezien je het gewoon niet weet anders hoe je aders er voor staan.

Volgens mij heeft Pleister het ooit ook ergens laten doen meende ik..
 
Laatst bewerkt:
Fuck zeg, heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!
 
Fuck zeg, heel veel sterkte en een goed herstel gewenst!
Hoe groot is de kans dat dit al zo 'vroeg' gebeurd door aas? Ik was altijd in de veronderstelling dat het waarschijnlijk pas tegen of na je 40ste na jaren misbruik kan gebeuren?
 
Heftig man, heel veel sterkte gewenst.
 
Hoe groot is de kans dat dit al zo 'vroeg' gebeurd door aas? Ik was altijd in de veronderstelling dat het waarschijnlijk pas tegen of na je 40ste na jaren misbruik kan gebeuren?
Het is heel moeilijk om daar een getal op te plakken, maar het is in elk geval geen verwaarloosbaar percentage. Sommige mensen zijn er duidelijk vatbaarder voor dan anderen. Het onderstreept denk ik wel het belang om jaarlijks een echo van het hart te laten maken bij langdurig gebruik. Het is ook geen overbodige luxe om met enige regelmaat de bloeddruk en wat bloedwaardes te meten en over te gaan op het behandelen van afwijkende waardes als die hieruit naar voren komen. Roken draagt ook heel sterk bij aan het risico op hart- en vaatziekten, dus dat kun je het beste ook links laten liggen (maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan hè).

Het grootste effect heb je natuurlijk door je kuren zo kort mogelijk te houden met een zo laag mogelijke dosering, maar ik begrijp dat dat advies is waar niet iedereen wat voor voelt.
 
Het is heel moeilijk om daar een getal op te plakken, maar het is in elk geval geen verwaarloosbaar percentage. Sommige mensen zijn er duidelijk vatbaarder voor dan anderen. Het onderstreept denk ik wel het belang om jaarlijks een echo van het hart te laten maken bij langdurig gebruik. Het is ook geen overbodige luxe om met enige regelmaat de bloeddruk en wat bloedwaardes te meten en over te gaan op het behandelen van afwijkende waardes als die hieruit naar voren komen. Roken draagt ook heel sterk bij aan het risico op hart- en vaatziekten, dus dat kun je het beste ook links laten liggen (maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan hè).

Het grootste effect heb je natuurlijk door je kuren zo kort mogelijk te houden met een zo laag mogelijke dosering, maar ik begrijp dat dat advies is waar niet iedereen wat voor voelt.
Hart een vaatziekten zitten niet echt in de familie bij me maar goed dat zegt ook niks.

Roken is een bitch ik was gestopt maar helaas weer begonnen. Je snapt soms niet wat er zo moeilijk is aan het niet meer doen.

Je antwoord mbt het kuren zo kort mogelijk houden en de dosis weten we helaas allemaal maar al te goed. :o
 
Beterschap en een goed en hopelijk volledig herstel Biomek !!
 
Het allerbeste gozer! Dat je herstel maar goed mag verlopen.
 
Heftig man, sterkte ermee!! en gewoon rustig aan en spoedig herstel gewenst!!
 
Sterkte met het herstel Biomek
 
Maar je hebt ook flink wat drugs gebruikt in het verleden toch? Hoeveel jaren heb je nu gekuurd?
 
Heftige shit man... veel sterkte! :( :thumb:

Via een verwijzing van de HA kan ik altijd terecht voor een complete check-up, echter ook omdat een vergrote aorta in de familie voorkomt.
Ook maar weer eens doen inderdaad.
 
Thanx allemaal! 💪🏻💪🏻

Maar je hebt ook flink wat drugs gebruikt in het verleden toch? Hoeveel jaren heb je nu gekuurd?
Toen ik 19/20 was heb ik wel een periode van drugsgebruik gehad ja, echter niet heel extreem ofzo.

Eerste kuur was denk ik een jaar of 6 a 7 geleden. Wel periodes van off tussendoor en later cruises. Dosissen waren nooit zo heel gek. Sterker nog, ben door de jaren heen steeds minder gaan doseren.
 
Back
Naar boven