MuscleMeat

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

ook geen goede actie natuurlijk om er op te kloppen :roflol:

Ok jij belt regelmatig met de Mossad? Wat een flauwekul... en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
hoe weet jij dan dat het flauwekul is? bel jij wel met de mossad dan :duh: het is gewoon een feit dat de mossad constant bezig is met antiterrorisme en dat er meerdere malen informatie van de mossad kwam over geplande aanslagen op europees of amerikaans grondgebied...

maar weet je wat als jij dat tuig wilt verdedigen doe je dat lekker ik kijk om me heen en ik weet wel beter...

ik weet hoe het op dit moment is als je in de tram door amsterdam west/oost/zuid zit en het 1 staat misschien niet direct in contact met het ander bottomline ik steun ISRAEL

Israel heeft het recht om schepen te onderzoeken. Net zoals de Ned. marine schepen mag onderzoeken voor de kust van somalie etc.

Het filmpje lijkt me duidelijk. Soldaten die gaan inspecteren worden meteen in elkaar geslagen. lijkt me vrij hachelijk en je laatste redmiddel is dan simpelweg om het vuur te openen.

http://www.youtube.com/watch?v=-LEBlIwS2eo&feature=related

Dat er verder door Israel hele foute dingen gebeuren staat niet ter discussie lijkt me. Maar in dit geval moet men niet gaan huilen vind ik.

Hebben wij het recht om schepen te onderzoeken? Bij mijn weten beschermen we koopvaardijschepen.

Verder kan je niet alleen op dit filmpje afgaan. De gecontroleerde media in Israel laat zien wat het wilt laten zien. Wat is hier aan vooraf gegaan?

hoe weet jij dan dat het flauwekul is? bel jij wel met de mossad dan :duh: het is gewoon een feit dat de mossad constant bezig is met antiterrorisme en dat er meerdere malen informatie van de mossad kwam over geplande aanslagen op europees of amerikaans grondgebied...

maar weet je wat als jij dat tuig wilt verdedigen doe je dat lekker ik kijk om me heen en ik weet wel beter...

ik weet hoe het op dit moment is als je in de tram door amsterdam west/oost/zuid zit en het 1 staat misschien niet direct in contact met het ander bottomline ik steun ISRAEL

:roflol: Rot op man, je woont in thailand mafkees.

Ik heb geen contact met de Mossad, maar jij schrijft dingen waardoor het lijkt alsof jij meer weet dus vandaar. Verder rustig blijven knul... geen stress

Je laatste zin komt een beetje xenofoob over

Maar er is al discussie over het woord 'onafhankelijk'. Er is geen eensgezindheid over wie dat onderzoek moet doen en hoe dat moet verlopen. Volgens de VS kan Israël het onderzoek zelf uitvoeren. Maar de Veiligheidsraad roept op tot een onpartijdig onderzoek, dus niet door Israël.
afp

die gekke VS toch :D

???

Het is trouwens nooit goed voor de moslimhaters hier, willen ze hun land terug is het niet goed, komen ze naar een ander land is het ook weer niet goed.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zou maar met je land gebeuren.

:roflol: Rot op man, je woont in thailand mafkees.
sinds een jaar ja... hele leven in A'dam gewoond..

Ik heb geen contact met de Mossad, maar jij schrijft dingen waardoor het lijkt alsof jij meer weet dus vandaar. Verder rustig blijven knul... geen stress

Je laatste zin komt een beetje xenofoob over
ik ben rustig knul

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:59 ----------

???

Het is trouwens nooit goed voor de moslimhaters hier, willen ze hun land terug is het niet goed, komen ze naar een ander land is het ook weer niet goed.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het zou maar met je land gebeuren.
van wie het land werkelijk is daar kun je een week over discussieren en er nog niet uitkomen... dat kaartje van israel is natuurlijk onzin

kan je ook zeggen amerika is van de indianen, en weet ik veel hoeveel landen de fransen en de engelsen vroeger veroverd hebben... grenzen veranderde vroeger nou eenmaal...

Toch wel makkelijk hoe sommigen zwart/wit naar de wereld kijken en alles indelen in goed en slecht. Een ziekte die duidelijk lijkt te heersen in beide kampen, zowel bij pro-Israel aanhangers als bij degenen die pro-Palestijnen zijn.

Ben geen van beiden maar hier is duidelijk sprake van een schending van internationaal recht, je entert geen schepen die zich in internationale wateren bevinden. Als er dan doden vallen is het volledig de verantwoordelijkheid van de agressor, in dit geval Israel. Je roept hier alleen maar vergeldingsacties over jezelf mee af.

Dat is net zo hard zwart/wit denken. Ook als Israel binnen hun eigen zeegrens had ingegrepen, hadden de arabs en westerse "vrijheidsstrijders" moord en brand geschreeuwd.

Die scheepjes koersten recht op Israel af, of ze zich in internationale wateren bevonden of niet.

van wie het land werkelijk is daar kun je een week over discussieren en er nog niet uitkomen... dat kaartje van israel is natuurlijk onzin

kan je ook zeggen amerika is van de indianen, en weet ik veel hoeveel landen de fransen en de engelsen vroeger veroverd hebben... grenzen veranderde vroeger nou eenmaal...

Nou er valt weinig te discussieren. Het land was van de Palestijnen. Je andere argument slaat ook nergens op... grenzen veranderden vroeger eenmaal... ja weet ik veel hoelang geleden wel ja. Toen was landjepik heel gewoon. Dit is iets langer dan 65 jaar terug.

Pfff waar maakt iedereen zich druk over, dat doe ik al jaren niet meer. Laat ze elkaar maar afmaken, geen probleem.

Dat is net zo hard zwart/wit denken. Ook als Israel binnen hun eigen zeegrens had ingegrepen, hadden de arabs en westerse "vrijheidsstrijders" moord en brand geschreeuwd.

Die scheepjes koersten recht op Israel af, of ze zich in internationale wateren bevonden of niet.

Zullen we anders ook maar alles en iedereen torpederen als ze dreigen onze territoriale wateren in te komen? Je weet het maar nooit namelijk... Of als Duitse vakantiegangers komende zomer weer massaal deze kant opkomen... zullen we ze maar voor de zekerheid afschieten? Je weet maar nooit of ze weer ons land komen bezetten!

Werkelijk wat een domme gast ben jij.

Omdat de amarikanen 30 miljoen indianen hebben afgeslacht moet dit ook kunnen? Verschil is dat er nu terecht verzet ontstaat en vanuit jou standpunt moet dit niet kunnen. Ze moeten net als de indianen rustig meewerken aan de vernietiging van hun volk en land.

Terecht dat ze zich verzetten. Vervelend wordt het als de hele wereld zich met dit conflict gaat bemoeien. Dit kan nog wel eens flink uit de hand lopen. Beter damt Israel flink in en snel. Dat is de enige oplossing. Palestijnen gaan niet meewerken aan hun eigen ondergang.

Laatst bewerkt:
Kan jij de actie van de Hamas, Taliban, of geheel Iran bv rechtvaardigen? Of alle propaganda die verkondigd word door tal van die tulband dragers om ten strijde te trekken in de 'Heilige Oorlog'? Imo zijn
die allemaal niet veel beter dan de Nazi's en vertonen ze op vele gebieden gelijkenissen.

Grappig, ik zie vooral gelijkenissen met de Joden zelf. Uitverkoren volk, beloofde land vs. de heilige moslim oorlog van de Moslims. Zelfde principe van op basis van sprookjesboeken je eigen volk meer gelijk vinden dan de ander en feitelijk een 'droomwens' van massale deportatie/genocide legitimeren door het woord van God. Het zijn niet alleen de moslims die enge gelijkenissen vertonen met de Nazi's. Joden en Moslims hebben ook meer gelijkenissen met elkaar dan met de Nazi's, die hadden geen heilige opdracht voor de endlosung. Dat was haat zonder franje dat geloof heet.

Maar zullen we de Godwin opmerkingen even laten voor wat ze zijn? Het is zo makkelijk en zo irrelevant om snorremans en consorten er weer met de haren bij te slepen.

En over wel/niet het recht hebben, als ze bijvoorbeeld gewacht hadden tot het het schip in de eigen territoriale wateren kwam was de discussie anders geweest en had Israel veel sterker gestaan, dat was gezien de koers van dat schip slechts een kwestie van geduld. Kortom, de actie komt mij over als impulsief en geleidt door emoties. Dergelijke heethoofdigheid verwacht ik meer van moslims dan van Joden. Ik had ze tactvoller ingeschat.

Laatst bewerkt:

Haa dan vind je het ook prima dat palestina de grenzen terugschuift, want dat "gebeurt nu ook eenmaal".

Hebben wij het recht om schepen te onderzoeken? Bij mijn weten beschermen we koopvaardijschepen.

Verder kan je niet alleen op dit filmpje afgaan. De gecontroleerde media in Israel laat zien wat het wilt laten zien. Wat is hier aan vooraf gegaan?

Het schijnt dat bij een onzekerheid over wat er aan boord kan zijn dat een marine zoals ned. of israel het mag controleren. Soort preventief fouilleren op zee zeg maar.

Dat israel het filmpje heeft gevideoshopt is nooit uit te sluiten. Maar het lijkt me wel sterk eerlijk gezegd.

Beweging vrij Gaza heeft verklaard dat de israeli al begonnen te schieten voordat ze op het schip waren. Dat lijkt me sterk. In dat geval hadden ze iedereen wel vanuit de helikopter neergemaait ipv 1 of 2 neer te schieten en dan rustig vanuit een touwtje naar beneden komen zakken.

Vooralsnog ga ik uit van de betrouwbaarheid van het filmpje.
Uiteraard ben ik er wel voorstander van dat er een nader onderzoek komt.
Hoewel de kans dat de objectieve waarheid bij zulke toestanden nooit boven water zal komen vrij groot is.

Zullen we anders ook maar alles en iedereen torpederen als ze dreigen onze territoriale wateren in te komen? Je weet het maar nooit namelijk... Of als Duitse vakantiegangers komende zomer weer massaal deze kant opkomen... zullen we ze maar voor de zekerheid afschieten? Je weet maar nooit of ze weer ons land komen bezetten!

Je quote me, maar wat is je punt?

Ik moet iniedergeval hartelijk lachen om je xenofobe reactie!

Laten we ook N-Afrika preventief ruimen voordat ze onze kant opkomen!

Het schijnt dat bij een onzekerheid over wat er aan boord kan zijn dat een marine zoals ned. of israel het mag controleren. Soort preventief fouilleren op zee zeg maar.

Dat israel het filmpje heeft gevideoshopt is nooit uit te sluiten. Maar het lijkt me wel sterk eerlijk gezegd.

Beweging vrij Gaza heeft verklaard dat de israeli al begonnen te schieten voordat ze op het schip waren. Dat lijkt me sterk. In dat geval hadden ze iedereen wel vanuit de helikopter neergemaait ipv 1 of 2 neer te schieten en dan rustig vanuit een touwtje naar beneden komen zakken.

Vooralsnog ga ik uit van de betrouwbaarheid van het filmpje.
Uiteraard ben ik er wel voorstander van dat er een nader onderzoek komt.
Hoewel de kans dat de objectieve waarheid bij zulke toestanden nooit boven water zal komen vrij groot is.

ik denk ook niet dat er gevideoshopt is, wel zeer selectief naar voor brengen van videomateriaal. Sowieso vertrouw moet je nooi materiaal vertrouwen dat door overheden wordt blootgegeven.

Terug
Naar boven