MuscleMeat

Bloedbad bij raid Israëlische marine op hulpkonvooi Gaza

Je quote me, maar wat is je punt?

Ik moet iniedergeval hartelijk lachen om je xenofobe reactie!

Laten we ook N-Afrika preventief ruimen voordat ze onze kant opkomen!

Jij post dat ze in internationale wateren waren maar de kant opkwamen van Israel. Dat was volgens jou voldoende om aan te vallen

Nou er valt weinig te discussieren. Het land was van de Palestijnen. Je andere argument slaat ook nergens op... grenzen veranderden vroeger eenmaal... ja weet ik veel hoelang geleden wel ja. Toen was landjepik heel gewoon. Dit is iets langer dan 65 jaar terug.
ja je hebt gelijk israel was van de palestijnen want voor 1950 waren er geen enkele joden te bekennen in dat gebied en ze kwamen opeens uit de lucht vallen

de geschiedenis van israel/palestina gaat eeuwen terug en er waren zowel joden als moslims in dat gebied... en jij wilt als NLer ff gaan zeggen dat dat het al van de palestijnen was :roflol: :roflol: :roflol: dat is een discussie waar heel wat bij komt kijken

kerel hou maar op...:roflol: je moet niet teveel naar de media luisteren

Laatst bewerkt:
ik denk ook niet dat er gevideoshopt is, wel zeer selectief naar voor brengen van videomateriaal. Sowieso vertrouw moet je nooi materiaal vertrouwen dat door overheden wordt blootgegeven.

Het schijnt dat bij een onzekerheid over wat er aan boord kan zijn dat een marine zoals ned. of israel het mag controleren. Soort preventief fouilleren op zee zeg maar.

Dat israel het filmpje heeft gevideoshopt is nooit uit te sluiten. Maar het lijkt me wel sterk eerlijk gezegd.

Beweging vrij Gaza heeft verklaard dat de israeli al begonnen te schieten voordat ze op het schip waren. Dat lijkt me sterk. In dat geval hadden ze iedereen wel vanuit de helikopter neergemaait ipv 1 of 2 neer te schieten en dan rustig vanuit een touwtje naar beneden komen zakken.

Vooralsnog ga ik uit van de betrouwbaarheid van het filmpje.
Uiteraard ben ik er wel voorstander van dat er een nader onderzoek komt.
Hoewel de kans dat de objectieve waarheid bij zulke toestanden nooit boven water zal komen vrij groot is.
Waarom zou je het videomateriaal dat de Israëlische overheid naar buiten brengt vertrouwen?

Jij post dat ze in internationale wateren waren maar de kant opkwamen van Israel. Dat was volgens jou voldoende om aan te vallen

Ze waren onderweg naar de Gaza-strip, dat hebben ze zelf medegedeeld. Dus eerst een stukje int. water en daarna een stukje terr. water.

Het provocerende karakter van deze humanitaire actie heeft jammergenoeg vele mensenlevens gekost. Sheeez je gaat toch niet een leger uitdagen? En vervolgens een robbertje met ze vechten?

Met 1 druk op de knop hadden al deze bootjes aan splinters geblazen kunnen worden. Dus de schade is beperkt gebleven.

Maar ik betreur de hele situatie en met name de verloren levens. Blijkbaar betreurt de Free Gaza Movement de verloren levens niet:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...01/Weer-schip-met-hulp-op-weg-naar-Gaza.dhtml

Waarom zou je het videomateriaal dat de Israëlische overheid naar buiten brengt vertrouwen?
toch is er aan het filmpje best wat af te zien... mannen die hun stap nog niet op het schip hadden gezet werden al bekogeld en geslagen... en iedereen zegt wel israel is de agressor is maar wie weet hoe het had gelopen als ze de soldaten gewoon hadden laten enteren en inspecteren...

ik vind het niet meer dan logisch dat een schip met 10.000 ton materiaal eerst geinspecteerd moet worden voordat het aan land wordt gezet..

je weet nooit wat erin zit

• Topic Starter Topic Starter
Ze waren onderweg naar de Gaza-strip, dat hebben ze zelf medegedeeld. Dus eerst een stukje int. water en daarna een stukje terr. water.

Het provocerende karakter van deze humanitaire actie heeft jammergenoeg vele mensenlevens gekost. Sheeez je gaat toch niet een leger uitdagen? En vervolgens een robbertje met ze vechten?

Met 1 druk op de knop hadden al deze bootjes aan splinters geblazen kunnen worden. Dus de schade is beperkt gebleven.

Maar ik betreur de hele situatie en met name de verloren levens. Blijkbaar betreurt de Free Gaza Movement de verloren levens niet:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...01/Weer-schip-met-hulp-op-weg-naar-Gaza.dhtml
haha, nee ze betreuren de verloren levens niet, Israel daarentegen wel:rolleyes:

Dat is net zo hard zwart/wit denken. Ook als Israel binnen hun eigen zeegrens had ingegrepen, hadden de arabs en westerse "vrijheidsstrijders" moord en brand geschreeuwd.

Die scheepjes koersten recht op Israel af, of ze zich in internationale wateren bevonden of niet.

Wat is zwart/wit denken? Het is toch vrij simpel, je valt geen schepen aan buiten je eigen territorium. Dat is ook de reden dat de strijd tegen piraterij vaak zeer lastig te voeren valt, je kan niet zomaar de zeewateren binnenvaren van een ander land. Maar omgekeerd geldt het ook, een land kan niet zomaar in internationale wateren een aanval uitvoeren. Maakt weinig uit of zo'n schip dan onderweg blijkt te zijn naar je eigen territorium.

Dat zwart/witte is wel iets anders dan het mongoloide denken waarbij goede en slechte landen bestaan en iedere nuance vergeten wordt hetzij uit antisemitisme hetzij uit een bijna aangeboren Arabierenhaat.

dit schip was onderweg naar israelisch/palestijns gebied dus werd van tevoren gewaarschuwd om te keren en daarna onderschept...

ik heb geen probleem met de islam perse en israel ook niet.. er wonen namelijk over de miljoen moslims in israel en idd het je moet niet generaliseren maar het gros waar israel tegen strijd is gewoon tuig 1e klas en ja er vallen soms onschuldige doden erg jammer

jij weet blijkbaar echt niet waarover je praat... ikzelf ben vaak in israel geweest daar kun je met je burka of keppeltje over straat lopen...

ga jij met je keppeltje door arabisch gebied lopen kijken wat er gebeurd.... misschien niet allemaal maar groot gedeelte is gewoon schorem

sommige aspecten van de islam en de intrepertatie daarvan door sommige van die randdebielen is gewoon een gevaar voor de westerse samenleving punt en ik heb respect voor israel dat die gasten gewoon klaar staan om onze vrije manier van denken en leven te verdedigen

Whaha, ga jij es met je burka in bezet gebied lopen, die illegale nederzettingen, waar die fijne kolonisten wonen en eruit moeten, die orthodoxe joden, kijk maar wat er dan gebeurt. Wat ik dus zeggen wil, ook in Israel heb je zulke gebieden. En als de burgers het niet doen, vernederen militairen ze wel
Tuurlijk, je hebt radicale moslims, dat is ook schorem. Radicale joden vind ik ook schorem. En Israel verdedigt onze vrije manier van denken en leven? Dat mag je me wel eens uitleggen. Ook mag je die aspecten van de islam eens opnoemen die een gevaar zijn voor onze westerse samenleving, maar vergelijk deze aspecten ook eens met dingen die in de bijbel staan.

Laatst bewerkt:
Israel verdedigt maar 1 ding, zijn eigen grondgebied. Het zal hun aan de reet roesten wat er buiten hun landsgrenzen gebeurt als er maar fondsen komen uit landen uit de USA. Israel als verdediger van onze Westerse waarden of welke waarden dan ook die gelieerd zijn aan onze waarden is een grote grap. Zionisme heeft toch weinig te maken met onze waarden.

A word on the legal position, which is very plain. To attack a foreign flagged vessel in international waters is illegal. It is not piracy, as the Israeli vessels carried a military commission. It is rather an act of illegal warfare.

Because the incident took place on the high seas does not mean however that international law is the only applicable law. The Law of the Sea is quite plain that, when an incident takes place
on a ship on the high seas (outside anybody's territorial waters) the applicable law is that of the flag state of the ship on which the incident occurred. In legal terms, the Turkish ship was Turkish territory.

There are therefore two clear legal possibilities.

Possibility one is that the Israeli commandos were acting on behalf of the government of Israel in killing the activists on the ships. In that case Israel is in a position of war with Turkey, and the act falls under international jurisdiction as a war crime.

Possibility two is that, if the killings were not authorised Israeli military action, they were acts of murder under Turkish jurisdiction. If Israel does not consider itself in a position of war with Turkey, then it must hand over the commandos involved for trial in Turkey under Turkish law.

In brief, if Israel and Turkey are not at war, then it is Turkish law which is applicable to what happened on the ship. It is for Turkey, not Israel, to carry out any inquiry or investigation into events and to initiate any prosecutions. Israel is obliged to hand over indicted personnel for prosecution.

http://www.craigmurray.org.uk/archives/2010/05/the_legal_posit.html

Uhmm ja.. ze varen op Israëlische wateren, ze worden gesommeerd om te volgen of geënterd te worden. Ze volgen niet, dus worden ze geënterd. Lijkt me allemaal redelijk duidelijk. Hadden ze maar moeten volgen. Het is niet zo dat ze vanaf een kilometer of 10 worden beschoten met kanonnen zonder waarschuwing...

Lezen is ook een kunst. punt a. de schepen bevonden zich nog op internationale wateren ! punt b. Als dat al wel het geval zou zijn, zou bij entering van de schepen het doel moeten zijn de koers te laten wijzigen, en niet de opvarenden neer te schieten. Immers, de kapitein en de autoriteiten van het schip bepalen welke kant het schip op gaat.. Oftewel, je kunt in geen geval de 19 doden rechtvaardigen

hoe weet jij dan dat het flauwekul is? bel jij wel met de mossad dan :duh: het is gewoon een feit dat de mossad constant bezig is met antiterrorisme en dat er meerdere malen informatie van de mossad kwam over geplande aanslagen op europees of amerikaans grondgebied...

maar weet je wat als jij dat tuig wilt verdedigen doe je dat lekker ik kijk om me heen en ik weet wel beter...

ik weet hoe het op dit moment is als je in de tram door amsterdam west/oost/zuid zit en het 1 staat misschien niet direct in contact met het ander bottomline ik steun ISRAEL

Hahah, Je laat wel heel erg blijken dat je jood bent.. allemaal dezelfde sT van alle aanvallen verdedigen.. Gewoon zero verantwoordelijkheid nemen en nooit je aandeel in de miserie accepteren. Tuurlijk zijn jullie de engeltjes hier.. Ook als jullie burgers die hulp vervoeren neerschieten.

---------- Toegevoegd om 17:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:01 ----------

Dat is net zo hard zwart/wit denken. Ook als Israel binnen hun eigen zeegrens had ingegrepen, hadden de arabs en westerse "vrijheidsstrijders" moord en brand geschreeuwd.

Die scheepjes koersten recht op Israel af, of ze zich in internationale wateren bevonden of niet.

Dat kan dan wel zo zijn, maar dat geeft nog steeds niet deze aanleiding. Je kunt ook als de schip aankomt op de kade/kust daar de situatie onder controle houden door te zeggen dat ze zich niet mogen stationeren of dat ze het land niet mogen enteren alvorens de lading is doorzocht.

Je kunt toch ook niet iemand alvast een mep verkopen omdat je weet dat hij iets verkeerds gaat doen. Iemand preventief bestraffen.. Het moet niet gekker worden..

Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Uhmm ja.. ze varen op Israëlische wateren, ze worden gesommeerd om te volgen of geënterd te worden. Ze volgen niet, dus worden ze geënterd. Lijkt me allemaal redelijk duidelijk. Hadden ze maar moeten volgen. Het is niet zo dat ze vanaf een kilometer of 10 worden beschoten met kanonnen zonder waarschuwing...

je praat echt poep gozer.
je hebt de nieuws volgens mij niet eens bekeken

Laatst bewerkt:
Pffff wat een gezeik, tis altijd hetzelfde met die twee landen. Het intresseert me dan ook geen **** dat ze er op los hebben geschoten, hoe meer hoe beter. Wat mij betreft donderen ze een atoombom op die hele achterhoek.

Pffff wat een gezeik, tis altijd hetzelfde met die twee landen. Het intresseert me dan ook geen **** dat ze er op los hebben geschoten, hoe meer hoe beter. Wat mij betreft donderen ze een atoombom op die hele achterhoek.

wat is daar het nut van?

Whaha, ga jij es met je burka in bezet gebied lopen, die illegale nederzettingen, waar die fijne kolonisten wonen en eruit moeten, die orthodoxe joden, kijk maar wat er dan gebeurt. Wat ik dus zeggen wil, ook in Israel heb je zulke gebieden. En als de burgers het niet doen, vernederen militairen ze wel
Tuurlijk, je hebt radicale moslims, dat is ook schorem. Radicale joden vind ik ook schorem. En Israel verdedigt onze vrije manier van denken en leven? Dat mag je me wel eens uitleggen. Ook mag je die aspecten van de islam eens opnoemen die een gevaar zijn voor onze westerse samenleving, maar vergelijk deze aspecten ook eens met dingen die in de bijbel staan.
ga jij israel met palestijns gebied nou vergelijken :roflol: wat een joke

bijna zo goed als heel israel is veilig voor moslims heb het met eigen ogen gezien laat het 1 keer bekend worden dat er een joods iemand rondloopt in palestijns gebied (onbewaakt)diegene wordt afgeslacht

ben het met je eens dat radicale joden ook niet helemaal lekker zijn net zoals elke radicaal van welk geloof dan ook maar er is IMO nog steeds een duidelijk verschil tussen de acties van radicale moslims en andere radicalen. ik heb nooit groepen radicale joden of radicale christenen (op missch enkele incidenten na) meerdere zware aanslagen zien plegen

Israels manier van denken en leven staat gelijk aan die van de westerse samenleving. alleen zij hebben met een gigantisch probleem te kampen wat wij nog niet helemaal kennen (misschien komt dat nog en dan kijken of je nog zo vredelievend bent) dus in die zin verdedigen ze onze manier van denken en leven

maar nogmaals als jij al dat tuig wilt verdedigen be my guest

Laatst bewerkt:
nou nou, de kruistochten waren ook niet mis anders.

Terug
Naar boven