MuscleMeat

Blog met (eiwitpoeder) recepten

• Topic Starter Topic Starter
Gave site! Ik heb echter alleen whey en geen rijsteiwitten. Zijn rijsteiwitten en whey uitwisselbaar?

Ik ben bang van niet omdat whey makkelijker oplost, of in ieder geval dunner is. Rijsteiwitten zijn meer te vergelijken met caseïne. Misschien als je minder vloeistof toevoegt dat het dan werkt maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen omdat ik het nooit getest heb.

Maar op zich is een zak met pure rice powder bij B&F niet zo heel duur (€2,99 geloof ik voor een zak) en zou je eventueel bij een volgende bestelling (als je überhaupt daar bestelt dan) erbij kunnen doen.

Is het een specifiek recept waar je vraag over gaat? Misschien kan ik het dan wel wat beter beantwoorden of er andere opties zijn. ;)

Kersttaart zonder boter of suiker

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een leuke taart om te maken met kerst en ook nog eens verantwoord! Lekker licht en hoog in eiwitten!

Klik hier voor het recept!

Chocolade angel food cake

Chocolade cake vol eiwitten en laag in calorieën!

Hier vind je het recept.

P.s.: toevallig nog mensen uit omgeving Nijmegen hier?

Suikervrije sugar cookies

Jawel, koekjes die smaken als sugar cookies maar dan zonder de suiker! Gezond en zelf met de frosting maar zo'n 30 calorieën! Kijk hier voor het recept.

Een gezonde zomerfruit sponge cake. Klik hier voor het recept.

P.s.: ik ben ook bezig met een Nederlandse versie van de website.

Nieuw: Nederlandse blog, inclusief nieuw recept

Pear-pudding-pie3.jpg

Oké, nieuw jaar, "nieuwe" blog. Ik ben ook in het Nederlands gaan bloggen en ben momenteel bezig met het overzetten van oude recepten, de site aanpassen en natuurlijk het ontwikkelen van nieuwe recepten.

Hier nog een verjaardagstaartje dat lezers van me te goed hadden. Gemaakt met eiwitpoeders, ja, je kunt ze voor meer gebruiken dan enkel in een shake: in taart!

Neem dus ook even een kijkje op mijn "nieuwe" Nederlandse blog >freudandfries.nl<!

Pear-pudding-pie4-300x150.jpg

Weinig reacties, helemaal gezien de kwaliteit van het blog. Goede voornemen voor dit jaar: meer van jouw blog/recepten gebruik maken!

Op naar de chocoladecake :)

Om dan maar meteen goed van start te gaan; ik heb een top recept ontdekt van de instagram gebruiker the_beltsander. Hij maakt de meest bizarre taarten en cakes! En dit is zijn beroemde eiwit brownie. Maar pas op! Het is verslavend!!

25 gr whey (chocolade smaak)
10 gr cacao
1/2 theelepel bakpoeder
Ongeveer 50 ml water (het moet een dikke massa zijn)

Vervolgens alles mengen en in een ingevet bakje op +/- 200 graden voor 10-15 minuten in de oven. Ik ben zelf nog aan het testen op welke temperatuur en tijd hij er het beste uitkomt. Hij hoort namelijk nog lekker zacht van binnen te zijn.

Ik zal binnenkort een fotootje plaatsen. Veel eetplezier!

Weinig reacties, helemaal gezien de kwaliteit van het blog. Goede voornemen voor dit jaar: meer van jouw blog/recepten gebruik maken!

Op naar de chocoladecake :)

Hey dank je! De Nederlandse versie is nog maar net "online" natuurlijk maar ik hoor graag reacties uiteraard! Leuk dat je meer wilt uitproberen, laat het me eens weten wat je ervan vindt!

Een mailtje mag ook altijd naar info@freudanfries.nl!

Tips, ervaringen, vragen, het mag allemaal! ;)

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Om dan maar meteen goed van start te gaan; ik heb een top recept ontdekt van de instagram gebruiker the_beltsander. Hij maakt de meest bizarre taarten en cakes! En dit is zijn beroemde eiwit brownie. Maar pas op! Het is verslavend!!

25 gr whey (chocolade smaak)
10 gr cacao
1/2 theelepel bakpoeder
Ongeveer 50 ml water (het moet een dikke massa zijn)

Vervolgens alles mengen en in een ingevet bakje op +/- 200 graden voor 10-15 minuten in de oven. Ik ben zelf nog aan het testen op welke temperatuur en tijd hij er het beste uitkomt. Hij hoort namelijk nog lekker zacht van binnen te zijn.

Ik zal binnenkort een fotootje plaatsen. Veel eetplezier!

Dat klinkt inderdaad niet verkeerd zeg! Daar moet ik ook eens binnenkort naar kijken, ik zoek ook nog steeds een goed brownie recept namelijk!

---------- Toegevoegd om 14:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

Sugar-free-granola3.jpg

Dames en heren, hierbij eens een lekker carb recept! Een gezond alternatief voor het bakje yoghurt met Cruesli (de yoghurt mag je echter gewoon zelf kiezen): granola!

Supermakkelijk te maken: mixen en bakken, that's it.

Ik zal vanaf nu steeds de Nederlandse link plaatsen (maar mocht je geïnteresseerd zijn in de Engelse versie omdat je... gewoon liever in het Engels leest), de link daarvoor vind je bovenaan de blog post. Hier is in ieder geval de links voor de granola: DIT IS DE LINK DUS.

Sugar-free-granola-300x200.jpg

Protein fluff

Protein-fluff.jpg

Vroeg jij je al altijd af hoe je protein fluff maakt? En wat is dan een lekker recept?

Klik [Link niet meer beschikbaar] voor het antwoord: een DIY protein fluff in duidelijke stappen!

Protein-fluff5.jpg

Citrus sponge cake!

Citrus-cheesecake-17.jpg

Een citrus sponge cake, gezond maar toch cake. Hier het recept.

Citrus-cheesecake-14.jpg

echt lekkere dinge die je op je blog hebt, kan ik lekker eten + mijn cut schema volgen :D
doe zo verder en die pizza is zooo lekkker hmmmmmm!!!!

echt lekkere dinge die je op je blog hebt, kan ik lekker eten + mijn cut schema volgen :D
doe zo verder en die pizza is zooo lekkker hmmmmmm!!!!

Dank je, leuk om te horen dat ik er anderen toch blij mee maak haha! Ik heb vandaag nog een low-carb pizza gemaakt, die komt er over een tijdje ook op te staan!

Gezonde Nutella cheesecake

Healthy-Nutella-cheesecake-with-tofu.jpg

Een HEERLIJKE en GEZONDE Nutella cheesecake (gemaakt met zelfgemaakte proteïne Nutella). Klik hier voor het recept!

Healthy-Nutella-cheesecake-with-tofu3-300x195.jpg

Als jullie op de hoogte willen blijven, ook van opkomende recepten, mogen jullie me ook volgens op twitter (oh gosh, can't believe I'm actually asking...) @freudandfries. Zou heel cool zijn, ik heb welgeteld nu 4 volgers dus alles is welkom hihi!

Interessante creaties MoneyQ :) maar eens ff wat proberen

Interessante creaties MoneyQ :) maar eens ff wat proberen

Dank je! Je mag uiteraard gewoon Monique zeggen :)

Succes, laat het me weten wat je uit hebt geprobeerd en hoe het was!

---------- Toegevoegd om 12:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:05 ----------

Sugar-free-lady-fingers-17.jpg

Niet zo knapperig als uit het pak maar wel ideaal voor tiramisu en andere gerechten (of toch gewoon om lekker van te snoepen), deze suikervrije lange vingers. Klik HIER voor het recept!

Sugar-free-lady-fingers.jpg

Gezonde tiramisu

Healthy-tiramisu-5.jpg

Zo'n gezonde tiramisu vond je niet eerder! Klik hier voor het recept.

Healthy-tiramisu.jpg

Nice, ik ga zaterdag de "Gezonde Nutella cheesecake" proberen te maken.

Terug
Naar boven