Fitness Seller

Contest Log Bob - Contest log 2012

• Topic Starter Topic Starter
Geen reactie op je laatste post maar ik wou even terug komen op je shoulders haha. Kun je me vertellen/linken naar een post, hoe je je schouders traint? (working on schoulders myself lol) thnx. :D:D

Edit: nevermind heb al gevonden haha

Ik vond op een gegeven moment mijn schouders plat en wilde de middelste kop beter aanpakken, wat me heeft geholpen:

-Bij dumbbell presses zo verticaal mogelijk zitten en ellebogen zo ver mogelijk naar achteren
-Side raises strict uitvoeren met pinken lichtjes naar boven gedraaid
-Genoeg rear-dealt werk, maar opletten dat je zo min mogelijk met je traps/rug doet.
- V-raises. Geen idee hoe ze echt heten, maar het je pakt 2 cables gekruist van voren en doet een front raise van horizontaal tot verticaal terwijl je je traps op spanning houdt en je armen in startpositie bij elkaar en bovenin in een V. Imo super oefening voor side en rear delts.
-Power cleans.

Ja me schouders zijn niet echt plat ofzo wil ze gewoon wat groter hehe.

Alsnog bedankt! Snap wel wat je bedoeld met die 'v-raises' heb ze iemand al eens een x in de gym zie doen.

Laatst bewerkt:
Wat ga je vanmiddag trainen?
Hier leg-day :( hehehe

Training gisteren:

Opzet is:
-Bovenlichaam alle spiergroepen
-5x5
-Niet tot falen
-Tempo 3-0-2-0
-30-45 sec rust tussen sets
-Heel strict, focus op contractie

Warming up:

Upright row + press met dumbbells
10x14

Hammer strength incline press
10x+10

Werksets:

Incline flyes
6x12
5x16
5x16
5x16
5x16

Chins
5x
5x
5x
5x
5x

Overhead dumbbell press
10x14
5x22
5x22
5x22
5x22

Lat pulldown
10x40
5x57
5x57
5x57
5x57

V-raises
8x13.5
5x18
5x18
5x18
5x18

V-grip pulldown met focus op onderarmen en biceps
5x57
5x67
5x67
5x67
5x67

Overhead dumbbell extensions
10x22
6x26
5x28
5x28
5x28

Standing wrist curls (dumbbells, buigen+strekken))
25x16
25x16
25x16

Zieke pomp, zieke veins, goede definitie, nice.

Voeding gisteren volgens plan (zie excel sheet), voeding vandaag idem. Vanmorgen 10 minuutjes warmgelopen en gerekt voor ik onder de douche en naar mn werk ging. Ik loop overigens ook elke werkdag een halfuur met collega's, morgen bosloopje van 3 kwartier en dan hou ik de cardio verder voor gezien deze week.

Ik voel me verder prima, de grote hoeveelheden water en groene thee onderdrukken de honger goed en de trainingen probeer ik qua intensiteit in de gaten te houden om overbelasting te voorkomen.

Training vanavond dus LB; front squat, leg curl, toe press en decline crunches. Alles 3x15, niet falen en 2-0-1-0 tempo. Als het goed is ben ik dan zo klaar en dan ga ik mijn kamer opruimen :D

Laatst bewerkt:
Nice work

Ben echt benieuwd naar het eindresulaat.
Respect voor kerels met dit soort dedication!

Zo, weer een lekkere training erop zitten! Er was een bekende met kettlebells bezig en die heeft me twee oefeningen uitgelegd, dus dat was mijn warming up.

Training

Kettlebell cleans
8x24 (gewicht weet ik niet zeker, is schatting)
8x24
8x24

Kettlebell front squat en press
5x24
5x24
5x24

klaar met de kettlebells

Front squat
10x40
15x60
12x60
15x50

Leg curl
15x25
15x25
15x25

lekkere pump en burn

Toe press
15x55
15x55
15x55

Decline crunches (op lat pulldown) gevolgd door 10 keer romp heen en terug draaien in onderste positie
15x
15x
15x

Done.

Bosloop gaat niet door ivm warmte, ze hebben afgezegd en ik heb wat last van mijn knie dus dat is niet zo erg. Shape is op het moment uberdroog, dus na carbload kan het niet mis gaan. Ook nog wat tips van een grote maat in de sportschool gehad.

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 20:45 ----------

Nice work

Ben echt benieuwd naar het eindresulaat.
Respect voor kerels met dit soort dedication!

Dankjewel!

Dankjewel voor je reactie. Ik heb nog wat meer gelezen over cardio in de laatste week en ga het nu minimaal houden (lage intensiteit, kwartiertje fietsen oid) Nuttige tip!

Dehydrateren wil ik doen op de flushing methode, ik zag dat jij langzaam afbouwt over een paar dagen, ik wil juist veel blijven drinken en ineens stoppen met drinken (aldosterone verhaal), ook omdat de carbup niet goed schijnt te werken wanneer je al aan het dehydrateren bent. Wat is jouw mening daarover? En 5L is voor mij heel veel, ik drink normaal gesproken te weinig, rond 2 liter per dag..

Zie bijvoorbeeld;
http://www.illpumpyouup.com/articles/water-intake-before-a-contest.htm

Iedereen heeft natuurlijk zo wat zijn eigen manier... Ik hou het eerder bij het langzaam afbouwen, tot op de dag zelf zo min mogelijk.
Kan je uiteindelijk enkel maar evalueren wanneer je de beide hebt gedaan.

Ik heb enkel het langzaam afbouwen gedaan, en ben daar behoorlijk tevreden van...

Iedereen heeft natuurlijk zo wat zijn eigen manier... Ik hou het eerder bij het langzaam afbouwen, tot op de dag zelf zo min mogelijk.
Kan je uiteindelijk enkel maar evalueren wanneer je de beide hebt gedaan.

Ik heb enkel het langzaam afbouwen gedaan, en ben daar behoorlijk tevreden van...

Ja dat klopt, is een kwestie van proberen. Ik zal langzaam afbouwen ook een andere keer proberen. Dan ga je niet eerst nog extra drinken toch?

Dikke workout klasse je bent top beestig

Ik merk vandaag ook dat het diep gaan zijn tol begint te eisen, ik begin last te krijgen van stramme spieren, droge ogen (door het flushen maybe) droge huid, gevoelige gewrichten, ik merk dat ik niet meer genoeg heb aan de 6,5 uur slaap die ik normaal gesproken heb, zware oogleden. Ik ga wat meer visolie supplementeren om alles soepel te houden. Mijn spieren zijn nog wel echt vol en hard ondanks al een tijdje low-carb.

Ik heb de 6% intussen wel bereikt, puur op de spiegel beoordeeld. Definitie van volledige abs en intercostales, strepen over borst, schouders etc, strepen in triceps, streep tussen koppen v/d biceps en strepen dwars over de quadriceps beginnen door te komen etc.

Voeding is vanaf vandaag zoveel mogelijk zoutarm, dus vandaag (keto dag, 1800kcal);
-geen sausjes, voorgebakken tofu, kaasproducten, kaastoastjes meer en minder pindakaas
-wel; smaakloze tofu met verse roerbakgroenten (zelf kruiden etc), ongezouten amandelen, gekookte eieren, pindakaaspannekoek met minder pindakaas.

Morgen heb ik overdag tot mijn fullbodytraining alleen nog eiwitmaaltijden met minimaal vet en minimaal zout (blijft allemaal lastig met een fulltime baan en als vegetariër..), en na de training begint mijn carbload. Dat uiteraard ook zoutarm dus opletten met koekjes etc. Rijst, pasta, zelfgemaakte pannekoeken e.d. zijn een veilige keuze.

Vandaag een rustdag qua training en cardio overigens, alleen het vaste halfuurtje wandelen.

Dikke workout klasse je bent top beestig

Thanks Hendrie ;)

Trek je dit nog met je werk?genoeg engerie voor over enzo?weet niet wat je doet namelijk

Trek je dit nog met je werk?genoeg engerie voor over enzo?weet niet wat je doet namelijk

Ik ben ingenieur en voor deze opdracht (gedetacheerd) zit ik alleen maar achter de pc, dus behalve het soms moe zijn en wat wegzakken (op slechte dagen soms echt half in slaap vallen) wil het verder wel prima. Alleen met voeding is het wel eens lastig, een salade eten in de pauze kan nog wel maar als ik met een bak rijst aan kom zetten dan krijg ik rare blikken toegeworpen denk ik, ik vind dat je dat als 'visitekaartje' van een ingenieursbureau daar bewust mee om moet gaan.

Ik ben ingenieur en voor deze opdracht (gedetacheerd) zit ik alleen maar achter de pc, dus behalve het soms moe zijn en wat wegzakken (op slechte dagen soms echt half in slaap vallen) wil het verder wel prima. Alleen met voeding is het wel eens lastig, een salade eten in de pauze kan nog wel maar als ik met een bak rijst aan kom zetten dan krijg ik rare blikken toegeworpen denk ik, ik vind dat je dat als 'visitekaartje' van een ingenieursbureau daar bewust mee om moet gaan.

Vindt ik netjes van je man hier het zelfde ga ook niet met een bak rijst zitte maak jij je salade zelf? Of kant klare? Waar neer begin je te laden eigelijk?

Vindt ik netjes van je man hier het zelfde ga ook niet met een bak rijst zitte maak jij je salade zelf? Of kant klare? Waar neer begin je te laden eigelijk?

Op mijn vorige werk vond ik dat niet zo erg dat was een hele informele sfeer met maar 1 collega dus daar at ik rijst, pasta, pannekoeken, alles :D

Die salade maak ik zelf. Gewoon ijsbergsla en dan varieren met verschillende groentes zoals komkommer, tomaat, sperzieboontjes, een gekookt eitje, wat tofu, soms roerbakgroenten.

jij?

Laden begint morgenavond na fullbody workout

For real..
Je bent een gruwelijk beest met een geweldige topfysiek, je bent aardig want iedereen kan met zijn vragen naar je komen, EN je bent ook nog eens ingenieur? :eek:

would almost go homocoïtusual
yes srs

Wait whut?!

For real..
Je bent een gruwelijk beest met een geweldige topfysiek, je bent aardig want iedereen kan met zijn vragen naar je komen, EN je bent ook nog eens ingenieur? :eek:

would almost go homocoïtusual
yes srs

Wait whut?!

:roflol: x1000

Sorry, ik heb al een vriendin.

Maar anders ... :knipoog:

Op mijn vorige werk vond ik dat niet zo erg dat was een hele informele sfeer met maar 1 collega dus daar at ik rijst, pasta, pannekoeken, alles :D

Die salade maak ik zelf. Gewoon ijsbergsla en dan varieren met verschillende groentes zoals komkommer, tomaat, sperzieboontjes, een gekookt eitje, wat tofu, soms roerbakgroenten.

jij?

Laden begint morgenavond na fullbody workout

Eet vaak simpel hele komkomer mee bak vol met 4tomaten en.klaar:-)

Terug
Naar boven