MuscleMeat

Contest Log Bob - Contest log 2012

goeie voeding hoor alleen met 3000kcals creëer je byna geen tekort of overschot aan kcals toch? en lekker dat je je weer beter voelt niet volluit of geforceerd trainen is fokt op.

goed om te horen dat weer lekker gaat bro!

• Topic Starter Topic Starter
goeie voeding hoor alleen met 3000kcals creëer je byna geen tekort of overschot aan kcals toch? en lekker dat je je weer beter voelt niet volluit of geforceerd trainen is fokt op.

Onderhoud is 3300 kcal (zonder cardio) dus met 3000 kcal zit ik al iets onder onderhoud. Het plan was om vanuit de bulk eerst cleaner te eten op onderhoud en wat later pas onder de 3000 kcal te zakken.

Mijn planning (excel file een paar posts terug) zal ik iets aanpassen, aangezien de 4 kg vet verdeeld over 7 weken moet verliezen moet ik nu wel meteen 500 kcal onder onderhoud gaan zitten.

Dus thanks dat je me even hierop wijst!

Ik pas voeding en cardio aan op gewichtveranderingen, ik stuur op een halve kg per week, en de laatste twee weken iets meer (ivm vochverlies door ketogeen)

Hoe pak jij dit eigenlijk aan?

myn onderhoud ligt ook op 3300-3500 maar als ik niet 800-1000 kcals tekort creëer schiet het niet op..ik zelf heb eigenlyk niet nagedacht over hoeveel kg vet ik moet verliezen maar gwn zo shredded mogelyk worden, wel handig om over na te denken aangezien 7000kcals verbranden gelyk staat aan een kilo vet toch.. ik ben nu gwn aant carbcyclen en gaat prima..ik kan mezelf niet objectief wegen omdat ik geen weegschaal heb thuis..maar ik ga ook langzaam in gewicht omlaag gelukkig.. als ik geen progressie meer zie dan verander ik pas mn voeding en training..

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 15:30 ----------

ik ga zoveel mogelyk op de spiegel af anders ben ik te veel bezig met meten enso..weeg nu tydens training 95kg al paar weken volgens my mar word wel droger

myn onderhoud ligt ook op 3300-3500 maar als ik niet 800-1000 kcals tekort creëer schiet het niet op..ik zelf heb eigenlyk niet nagedacht over hoeveel kg vet ik moet verliezen maar gwn zo shredded mogelyk worden, wel handig om over na te denken aangezien 7000kcals verbranden gelyk staat aan een kilo vet toch.. ik ben nu gwn aant carbcyclen en gaat prima..ik kan mezelf niet objectief wegen omdat ik geen weegschaal heb thuis..maar ik ga ook langzaam in gewicht omlaag gelukkig.. als ik geen progressie meer zie dan verander ik pas mn voeding en training..

---------- Post toegevoegd Fri 8 Jun 2012 om 15:30 ----------

ik ga zoveel mogelyk op de spiegel af anders ben ik te veel bezig met meten enso..weeg nu tydens training 95kg al paar weken volgens my mar word wel droger

Ah oke, tja dit is de eerste keer echt cutten voor mij dus het is maar afwachten of theorie en praktijk overeenkomen. 7000kcals een kg vet? Geen idee, simpel gezegd kan je natuurlijk 1000 gram x 9kcal per gram = 9000 kcal zeggen, maar ik heb ooit ergens gelezen dat een tekort van 500 kcal per dag zorgt voor een halve kg vetafname per week en daar ga ik voor het gemak maar van uit.

95 kg is een mooi gewicht brah :D Ik zit nu rond de 86,5.

Ik zou idd ook wat meer naar de spiegel kijken, dan je druk te maken of het 7k of 9k is..

0.5kg per week kwijt is indd ideaal, kzou wel ff goed in de gaten houden of 500kcals tekort genoeg vooral omdat er niet super veel tyd meer is voor experimenteren..

en over 7k 9k kcals is/was ook al discussie: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/levert-1-kg-vet-7000-kcal-174739/

Interessante discussie, maar ik let idd meer op gewoon de weegschaal en spiegel. Afgelopen week een halve kg kwijt geraakt, dus volgens planning, alleen de spiegel laat niet echt verschil zien. Ik weet wel dat ik als ik eerder in keto zou gaan dat ik nog een 'eindspurt' zou kunnen maken voor het geval dat ik me miskeken heb.

---------- Post toegevoegd Sat 9 Jun 2012 om 18:27 ----------

Ik zou idd ook wat meer naar de spiegel kijken, dan je druk te maken of het 7k of 9k is..

Dat dus! en weegschaal.

Training vandaag

Borst+rug, low rep

Bench press
10x60
5x80
3x90
3x100
waarvan 1 spot
3x100 waarvan 1 spot
2x100 waarvan 1 spot
Het ging echt niet lekker, ik had 10% minder kracht dan normaal. Dat kan komen doordat ik ziek was, doordat ik aan het minderen ben in kcals, of door paracetamol ofzo. Ik baalde hard. Op advies van een ervaren powerliftster 5x5 met 85 gedaan om het af te maken. dus:
5x85
5x85
5x85
5x85
5x85

Lat pulldown met brede paralelle grip
15x40
5x67
6x87
5x87
5x87
3x97

Close grip pulldown V-grip
5x97
3x107
5x117
met spot

Cable flyes
8x21
7x21

Dumbbell row, om en om, direct door zonder rust
5x40
4x40
3x40
2x40
1x40

Geen tijd voor cardio, haal ik morgen of overmorgen in.

Voeding
Clean gezond en lekker voedsel, rond 2900 kcal.

Gisteren had ik een feestje, en heb alleen maar water gedronken. Was even wennen omdat ik normaal gesproken wel een fanta pak ofzo als er niks light is.

Laatst bewerkt:
gaat lekker gozer! je gaat goed!

Hi Bob,

Mooie fysiek heb je hoor. En grote sprong kracht.
Jou massa is dus weer mijn doel.

Ik vind het knap dat jullie je allemaal zo diep kunnen focussen op voeding.
Ik heb nog nooit een calorie geteld.
Ik doe alles op gevoel, weeg niks, eet gewoon wat ik kan.
Schoon voedsel en andere essentiële voedingstoffen.
Zodra ik minder ga eten verlies ik meteen massa.
Mijn % is te laag.

Succes man met je cut en overtrain jezelf niet.

Hi Bob,

Mooie fysiek heb je hoor. En grote sprong kracht.
Jou massa is dus weer mijn doel.

Ik vind het knap dat jullie je allemaal zo diep kunnen focussen op voeding.
Ik heb nog nooit een calorie geteld.
Ik doe alles op gevoel, weeg niks, eet gewoon wat ik kan.
Schoon voedsel en andere essentiële voedingstoffen.
Zodra ik minder ga eten verlies ik meteen massa.
Mijn % is te laag.

Succes man met je cut en overtrain jezelf niet.

Dank je! Als ik moet cutten naar jouw bf of jij bulkt tot mijn bf komen we met ongeveer even veel massa uit hoor ;)

Ik moest wel, want als ik dat niet deed dan was ik niet boven de 72 kg uit gekomen. En ik eet meestal zonder schema, omdat ik het in het begin met schema heb gedaan heb ik die calorietabel aardig in mijn hoofd zitten en tel ik aan het eind van de dag gewoon op. Nu met cutten komt het allemaal een stuk preciezer dus eet ik weer in detail volgens schema. Jouw bf is niet ideaal om te bulken nee, maar wel nice.

Ja klopt, ik heb moeite met op tijd een deload inlassen dus ik moet dat goed in de gaten houden.

Jij ook succes met de clean bulk

Vandaag:

7:00 opstaan (k*t, verslapen)
7:15 vertrekken naar werk, in auto 2x bruin bolletje met vegetarisch beleg, 1 appel
12:30 pauze, 3x bruin bolletje met vegetarisch beleg, 1 banaan
16:45 in auto 1x bruin bolletje met vegetarisch beleg
18:15 50gr rijst, 100 gr roerbakgroenten, 3x ei-eiwit, 150 gr vleesvervanger, saus en olie
19:45 Training LB high rep

Opwarmen -
Front squat 3x12
SLDL 3x12
Seated calf presses (barbell op knieën) 3x20
Leg extensions 3x20
Walking lunges 3x10stappen
calf presses in leg press 3x20

cardio 20 minuten

22:00 100 gr spaghetti, wat groenten, saus, vleesvervanger, whey shake (water)
22:45 500 gr kwark, peer, krenten, honing
23:00 7.5 uur slaap

kcal totaal: 2900 EKV 30/50/20

Vanaf morgen moet ik op mijn stiefzusje passen in mn vaders huis met binnenzwembad, dus cardio gaat deze week zwemmen worden :D

Planning ziet er goed uit man, maak je niet al te druk om eventueel krachtverlies.
Dit komt wel weer terug als je eventueel na de zomer weer wat wil bouwen.
Ben al blij dat ik blessurevrij kan trainen, als ik zo de logjes om me heen bekijk dan is dat wel anders.

Ik zie dat je vanavond de lunges gaat doen en daarna nog cardio pfff.. sterkte man :D haha ;)

Planning ziet er goed uit man, maak je niet al te druk om eventueel krachtverlies.
Dit komt wel weer terug als je eventueel na de zomer weer wat wil bouwen.
Ben al blij dat ik blessurevrij kan trainen, als ik zo de logjes om me heen bekijk dan is dat wel anders.

Ik zie dat je vanavond de lunges gaat doen en daarna nog cardio pfff.. sterkte man :D haha ;)

Heb je gelijk in, moet ik me niet te druk om maken. Yup, vanavond ga ik ze proberen. In eerste instantie had ik sets van 20 stappen gepland maar daar heb ik maar even van af gezien, eerst dit maar eens overwinnen:D
hehe ja, een beetje fietsen moet nog wel lukken toch? :o

Heb je gelijk in, moet ik me niet te druk om maken. Yup, vanavond ga ik ze proberen. In eerste instantie had ik sets van 20 stappen gepland maar daar heb ik maar even van af gezien, eerst dit maar eens overwinnen:D
hehe ja, een beetje fietsen moet nog wel lukken toch? :o

lol, jij bent een bikkel dus dat gaat je zeker lukken :cool:

net fysiek kerel!

op wat voor kuur zit je nu? is wel interessant om ff te vermelden

Vanmorgen werd ik wakker en dacht ik meteen fuuuck dat gaat wat worden met teakwondo vanavond.. Mijn quads voelen flink beurs.

Training gisteren

LB high rep

Front squat 10x40 10x80 10x80 6x80 en direct 4x70
SLDL 12x40 12x80 12x100 12x120
Seated calf presses (barbell op knie) 20x40 20x70 20x90 Gaf goede contractie
Leg extensions 20x65 20x75 18x85 burn baby burn
Walking lunges met 2x20 kg dumbbell 10x 10x 10x 10x

Walking lunges waren lekker! Tot ik die dumbbells weer naar de verdieping eronder moest brengen :D

Cardio 25 minuten

kapot.

Vanavond dus teakwondo, gaat wat worden :o

goeie training neer gezet bro! en succes vanavond!

Terug
Naar boven